Openbare basisschool Aquamarijn

Het team van Openbare basisschool Aquamarijn in Dronten

Current section: team
De Ketting 16
8251 Dronten

Zie hier hoe het team van Openbare basisschool Aquamarijn is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare basisschool Aquamarijn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare basisschool Aquamarijn bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare basisschool Aquamarijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare basisschool Aquamarijn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 89.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (89.7%)
Man (10.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare basisschool Aquamarijn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.9%)
25-35 jaar (31%)
35-45 jaar (13.8%)
45-55 jaar (10.3%)
55-65 jaar (37.9%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare basisschool Aquamarijn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (65.5%)
Direct ondersteunend personeel (10.3%)
Indirect ondersteunend personeel (13.8%)
Management (10.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare basisschool Aquamarijn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool Aquamarijn: Een Duidelijk Plan

Wanneer een leerkracht onverwacht afwezig is, zetten wij alles op alles om een passende vervanging te vinden voor de klas. Helaas ervaren we, net als veel andere scholen, de uitdagingen van het huidige lerarentekort, wat het vinden van directe vervanging soms bemoeilijkt. Onze eerste prioriteit bij afwezigheid is het waarborgen van de continuïteit van de lessen. Indien een directe vervanger niet beschikbaar is, kijken we intern naar mogelijkheden. Een collega-leerkracht kan tijdelijk de groep overnemen, of we bieden opvang binnen schoolse setting op de eerste dag van de afwezigheid. Bij langdurige afwezigheid van een leerkracht, en wanneer interne oplossingen ontoereikend zijn, kunnen we helaas genoodzaakt zijn ouders te vragen om de opvang van de groep thuis te organiseren. We streven ernaar dit proces zo eerlijk mogelijk te verdelen. Mocht u tegen specifieke problemen aanlopen, dan nodigen we u uit contact op te nemen met de school om samen naar een passende oplossing te zoeken. Onze onderwijsstichting hanteert een uniform protocol voor leerkrachtafwezigheid. Dit protocol zorgt voor een consistente en eerlijke aanpak op alle aangesloten scholen, met als doel de impact op het onderwijs en de leerlingen zoveel mogelijk te beperken. Dit beleid garandeert een transparante en rechtvaardige behandeling voor iedereen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onderwijs op maat

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Uw Kind op Basisschool Aquamarijn

3

Verbeter uw Taal en Rekenen met Onze Specialisten

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerd Rekencoördinator
Gedreven Taalspecialist
Deskundige Logopedist

Toelichting van de school:

Uitstekende Begeleiding voor Taal en Rekenen. Onze basisschool is trots op twee toegewijde NT2 specialisten. Deze experts ondersteunen zowel leerkrachten als leerlingen met bewezen NT2-didactieken, waardoor taalverwerving optimaal verloopt. Beide specialisten zijn tevens ervaren leerkrachten binnen onze school. Daarnaast beschikt Aquamarijn over een enthousiaste rekencoördinator. Deze professional begeleidt onze leerkrachten en leerlingen actief bij het implementeren van effectief rekenonderwijs, wat bijdraagt aan een sterke rekenvaardigheid. Logopedische Expertise. Elke vrijdag verwelkomen we een professionele logopedist van praktijk Haasjes. Deze specialist biedt waardevolle begeleiding en advies, met volledige instemming van ouders. Voor de jongste leerlingen organiseren we, met ouderlijke toestemming, preventieve screenings vanuit de gemeente Dronten om een gezonde ontwikkeling te waarborgen.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling met PBS

Beschikbare specialisten:

Positive Behavioral Support (PBS) Specialist

Toelichting van de school:

Versterken van Sociaal-Emotioneel Welzijn. Onze toegewijde PBS-specialist is tevens een gewaardeerde leerkracht binnen ons team. Deze expert begeleidt het voltallige team bij de effectieve implementatie van Positive Behavioral Support (PBS). PBS is een proactieve aanpak gericht op het aanleren van gewenst gedrag en het verminderen van uitdagend gedrag bij kinderen. Hoe Werkt PBS? PBS focust op het begrijpen van gedrag, het geven van positieve feedback en het aanleren van sociaalvaardigheden in diverse situaties. Door dit consequent toe te passen, creëren we een veilige en stimulerende leeromgeving. Waarom is PBS Belangrijk? PBS helpt kinderen om positief gedrag te ontwikkelen, hun schoolervaring te verbeteren en zich zelfverzekerd en gelukkig te voelen. Het draagt bij aan een positieve schoolcultuur voor iedereen.

0

Ondersteuning bij Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Gerichte Hulp bij Leerontwikkeling. Wanneer een leerling uitdagingen ervaart op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, informeren we ouders proactief. In gezamenlijk overleg met de leerling, ouders en leerkracht, en met advies van onze kwaliteitscoördinator, zoeken we naar passende oplossingen binnen de school. Indien interne ondersteuning niet volstaat, kunnen we, na zorgvuldige afstemming met ouders, externe expertise inschakelen. Dit doen we om het kind, de ouders en de school optimaal te ondersteunen in de leerontwikkeling.

1

Stimuleren van Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerde Vakleerkracht Gymnastiek

Toelichting van de school:

Actieve Beweging voor Alle Leeftijden. Onze leerlingen genieten wekelijks van professionele gymlessen. Groepen 1 en 2 krijgen één keer per week les van onze gespecialiseerde vakleerkracht gym, Dion Besseling. De groepen 3 tot en met 8 volgen twee keer per week gym. Eén van deze lessen wordt verzorgd door onze vakleerkracht gym, terwijl de andere gymles gegeven wordt door een leerkracht met een geldige gymbevoegdheid. Vaak werken zij hierin nauw samen met de eigen groepsleerkracht, wat zorgt voor een geïntegreerde benadering van lichamelijke opvoeding.

0

Veilige Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Veiligheid en Zorg op School. Binnen ons toegewijde team hebben wij zes gecertificeerde bedrijfshulpverleners. Zij staan paraat om de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen te waarborgen en adequaat te handelen in geval van calamiteiten, conform de geldende protocollen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Een logopediste 1x per week in school

Optimale Ontwikkeling: Extra Ondersteuning op Basisschool Aquamarijn

Gedetailleerde Uitleg van Ons Onderwijsaanbod

Basisschool Aquamarijn verwelkomt leerlingen uit de directe omgeving van Dronten, inclusief kinderen van het AZC Dronten. Wij geloven in onderwijs op maat, waarbij we lessen afstemmen op de unieke leerbehoeften van ieder kind, voor een optimale persoonlijke groei. Wij streven naar een omgeving waarin uw kind met plezier leert en zich volledig kan ontwikkelen. Een positieve sfeer in de klas en op school is hierbij essentieel. Onze toegewijde leerkrachten zetten zich dagelijks in om het beste uit uw kind te halen, met uw waardevolle, stimulerende rol als ouder als belangrijke partner. Passend onderwijs is de kern van onze aanpak. We bieden ondersteuning vanuit de expertise van onze leerkrachten en collega's. Indien nodig, volgen we een duidelijke route van basisondersteuning naar gespecialiseerde hulp, om elk kind de juiste begeleiding te garanderen. Ons taalonderwijs is de afgelopen twee jaar versterkt, met speciale aandacht voor leerlingen met een NT2-achtergrond. Dankzij onze taalonderwijs specialist bieden wij extra instructiegroepen en ondersteuning door onderwijsassistenten voor een vlekkeloze taalontwikkeling. Voor het komende schooljaar focussen we op Positive Behavioral Support (PBS). Onder leiding van onze PBS-werkgroep en specialist creëren we een veilige, voorspelbare en gestructureerde leeromgeving, waarin elk kind zich geborgen voelt en zich optimaal kan ontplooien.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Gedetailleerde Schoolplan en Kwaliteitsborging

Welke Educatieve Doelstellingen Bevat Ons Schoolplan?

Ons schoolplan is gericht op het leveren van op maat gemaakt onderwijs. We zetten moderne lesmethoden in die aansluiten bij de individuele leerbehoeften van onze 93 leerlingen. We streven naar een veilige en voorspelbare leeromgeving door de implementatie van de Positive Behavior Support (PBS) methodiek. Ons team wordt continu geschoold om deze aanpak effectief toe te passen, wat bijdraagt aan een optimale leerervaring. Een kernfocus ligt op de basisvakken rekenen en taal. Voor rekenen gebruiken we "Wereld in Getallen", met een combinatie van klassikale instructie, zelfstandig werk en digitale oefeningen. We passen het Expliciet Directe Instructie Model toe om de leerresultaten te verbeteren. Voor taalonderwijs pakken we eventuele hiaten aan, met name op het gebied van spelling. De groepen 1 t/m 4 ontwikkelen thematisch werken voor verdieping. Onze NT2 specialisten monitoren en adviseren het taalonderwijs. Ons leesonderwijs, gemonitord door leescoördinatoren en in samenwerking met de Flevomeer Bibliotheek, stimuleert leesplezier. Door middel van close reading, waarbij taalrijke teksten gekoppeld zijn aan klassthema's, verbeteren we het tekstbegrip. Kwaliteitsverbetering is een continu proces. Dit omvat het inzetten van moderne methodieken, de professionalisering van ons team, het monitoren van leerlingvoortgang via een leerlingvolgsysteem, en het hanteren van een schoolplan voor gerichte verbeteringen.

Hoe Evalueert Obs Aquamarijn de Bereiking van Educatieve Doelen?

We evalueren de voortgang en het behalen van onze educatieve doelen door middel van regelmatige teamoverleggen, werkgroepen en leerteams. Hierbij analyseren we zowel toetsresultaten als observaties van leerkrachten. Op basis van deze analyses passen we onze onderwijsaanpak continu aan. We hanteren een cyclisch en onderzoekend model, waarbij samenwerking binnen het team essentieel is. Door open gesprekken over de leerlingen en hun leerproces, stellen we ons onderwijs bij en monitoren we de effectiviteit. We gebruiken diverse instrumenten zoals kwaliteitskaarten, ambitiekaarten en schooljaarplannen om de voortgang te waarborgen en de kwaliteit van ons onderwijs continu te verbeteren.

Voor- en Vroegschoolse Educatie: Start uw Kind op Basisschool Aquamarijn

Toelichting van de school

Openbare Basisschool Aquamarijn is een toegewijde VVE-school. VVE staat voor Voor- en Vroegschoolse Educatie, een programma dat de algehele ontwikkeling van jonge kinderen stimuleert. Wij werken nauw samen met Peuterspeelzaal Janneke, een voorschoolse voorziening die deel uitmaakt van KinderOpvang WildeWijs. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang naar onze basisschool. Onze aanpak legt een sterke nadruk op taalontwikkeling en sociaal-emotionele groei. Kinderen worden aangemoedigd om hun talenten te ontdekken en zich vol vertrouwen te ontwikkelen, met speciale aandacht voor de belangrijke eerste jaren van hun educatie.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Basisschool Aquamarijn voor jonge kinderen?

Basisschool Aquamarijn biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om de taalvaardigheid en sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind te bevorderen. We leggen hiermee een solide basis voor een succesvolle schoolcarrière. Ons VVE-aanbod sluit naadloos aan bij de behoeften van jonge leerlingen.

Basisschool Aquamarijn biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om de taalvaardigheid en sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind te bevorderen. We leggen hiermee een solide basis voor een succesvolle schoolcarrière. Ons VVE-aanbod sluit naadloos aan bij de behoeften van jonge leerlingen.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke partners werkt Basisschool Aquamarijn samen voor het programma voor jonge kinderen?

Voor ons programma voor jonge kinderen werkt Openbare Basisschool Aquamarijn samen met KinderOpvang WildeWijs, specifiek met hun peuterspeelzaal Janneke. Deze samenwerking garandeert een gestructureerde en stimulerende omgeving voor de vroegschoolse educatie. Door deze nauwe banden met kinderopvangpartners, bieden we een doorlopende leerlijn die de ontwikkeling van uw kind optimaal ondersteunt.

Voor ons programma voor jonge kinderen werkt Openbare Basisschool Aquamarijn samen met KinderOpvang WildeWijs, specifiek met hun peuterspeelzaal Janneke. Deze samenwerking garandeert een gestructureerde en stimulerende omgeving voor de vroegschoolse educatie. Door deze nauwe banden met kinderopvangpartners, bieden we een doorlopende leerlijn die de ontwikkeling van uw kind optimaal ondersteunt.

Team | Openbare basisschool Aquamarijn in Dronten | [2025] Schoolregister