Aan Boord in Dronten

Het team van Aan Boord in Dronten

Current section: team
Lijzijde 23
8251 Dronten

Zie hier hoe het team van Aan Boord is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Aan Boord. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Aan Boord bij jullie?

Ontdek hoe goed Aan Boord bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Aan Boord zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Aan Boord. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (25%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (33.3%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Aan Boord werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (72.7%)
Direct ondersteunend personeel (18.2%)
Management (9.1%)

Flexibele Personeelsplanning voor Continuïteit van Onderwijs

Bij Basisschool Aan Boord zorgen we voor een soepele gang van zaken, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Indien een lesgroep vervanging nodig heeft, zetten we primair onze toegewijde duo-collega's in. Deze interne flexibiliteit garandeert dat uw kind ononderbroken kan blijven leren. Daarnaast beschikt onze school over een gespecialiseerde passend onderwijs medewerker, die ook ingezet kan worden voor onderwijsondersteuning en vervanging. Dit brede inzetbare team zorgt voor een stabiele leeromgeving. We streven ernaar om altijd de best mogelijke oplossing te vinden voor onze leerlingen. In uitzonderlijke situaties, wanneer interne vervanging niet mogelijk is en ook externe krachten niet direct inzetbaar zijn, kunnen we overwegen om lesgroepen tijdelijk samen te voegen. Als allerlaatste redmiddel, en enkel in noodsituaties, kan het voorkomen dat leerlingen naar huis worden gestuurd. Ouders worden in dergelijke gevallen zo spoedig mogelijk, en waar mogelijk, proactief geïnformeerd over de genomen maatregelen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Basisschool Aan Boord: Ons Deskundig Team

4

Taal en Rekenen: Specialistische Hulp voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool Aan Boord streven we ernaar om elk kind de ondersteuning te bieden die het nodig heeft om te excelleren. Naast de reeds aanwezige expertise in ons team, onderhouden we sterke banden met externe professionals. Deze samenwerkingen stellen ons in staat om snel te schakelen en aanvullende hulp te bieden bij specifieke leer- of ontwikkelingsvragen, zodat elk kind zijn potentieel volledig kan benutten.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Stimulerende Omgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Medewerker Sterk in de Klas
Intraverte Medewerkers

Toelichting van de school:

Bij Aan Boord creëren we een omgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, zowel sociaal als emotioneel. Ons zorgvuldig opgestelde beleid, inclusief anti-pestprotocollen en een focus op veiligheid, vormt de basis voor een positieve schoolervaring. We leggen de nadruk op het welbevinden van uw kind en het ontdekken van individuele talenten. Onze specialisten, waaronder gedragsexperts en begeleiders, staan klaar om hieraan bij te dragen.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Stappen naar Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Medewerker Sterk in de Klas
Intraverte Medewerkers

Toelichting van de school:

Ons team is gecertificeerd in het voeren van waardevolle talentengesprekken met leerlingen en is getraind in een schoolbrede, trauma-sensitieve aanpak. Dit stelt ons in staat om kinderen effectief te begeleiden bij hun gedrag en werkhouding. Met interne specialisten zoals de gedragsspecialist, orthopedagoog en medewerkers van 'Sterk in de Klas' en 'Intraverte', bieden we gerichte ondersteuning. Voor complexere hulpvragen werken we nauw samen met het Basisteam voor externe expertise.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Alle teamleden zijn of raken bevoegd om het bewegi
Medewerkers Intraverte.

Toelichting van de school:

Op Basisschool Aan Boord stimuleren we de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Ons team is toegewijd aan het bieden van bewegingsonderwijs en het integreren van actieve leermethoden. Daarnaast hebben we op afroep toegang tot gespecialiseerde hulp, zoals een logopedist en fysiotherapeut, om kinderen met specifieke behoeften verder te ondersteunen.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Bedrijfshulpverleners

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen werken we nauw samen met ouders om de benodigde zorg extern te regelen. Dit zorgt ervoor dat uw kind de juiste aandacht krijgt voor zijn of haar medische behoeften. Voor alledaagse situaties en kleine ongemakken op school, zoals EHBO-kwesties, kunnen onze getrainde bedrijfshulpverleners adequaat handelen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Intraverte is op maandag aanwezig (hulpverlening)

Individuele Leerlingondersteuning op Basisschool Aan Boord

Ontwikkelingen in Aanvullende Ondersteuning voor Uw Kind

Basisschool Aan Boord streeft naar excellent onderwijs dat hoofd, hart en handen verenigt. We bieden momenteel al brede ondersteuning aan kinderen met diverse leervragen en uitdagingen. Elk kind is uniek en verdient een aanpak op maat, waarbij we zorgvuldig te werk gaan om de beste resultaten te behalen. Onze toewijding ligt bij het maximaliseren van het potentieel van elke leerling. Dit vraagt om een nauwkeurige afstemming van onze middelen en expertise. We streven ernaar om een omgeving te creëren waarin alle leerlingen kunnen floreren en zich optimaal kunnen ontwikkelen. Hoewel we een breed scala aan ondersteuning bieden, is het belangrijk te benadrukken dat niet elke specifieke vraag altijd direct binnen onze huidige capaciteit kan worden ingevuld. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat we, na zorgvuldige overweging, besluiten dat een aanvraag voor specifieke ondersteuning niet direct door ons kan worden gematcht. We blijven echter continu werken aan de uitbreiding en verbetering van ons ondersteuningsaanbod.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Een Toekomstvisie voor Basisschool Aan Boord

Welke ambitieuze doelen zijn vastgelegd in ons schoolplan?

In het eerste jaar van ons schoolplan focussen we als team gezamenlijk op het ontwikkelen van een vernieuwde visie. We analyseren kritisch onze huidige positie, formuleren onze toekomstige ambities en bepalen de strategie om deze te realiseren. Deze inzichten vormen de basis voor de verdere uitwerking van de komende drie jaar. Een belangrijk speerpunt is de verbetering van ons rekenonderwijs, met als doel meer leerlingen succesvol te laten doorstromen naar het 1S niveau. Hiervoor verdiepen we ons in de executieve functies van onze leerlingen en onderzoeken we hoe we door middel van betere afstemming en differentiatie het leerproces kunnen optimaliseren. Dit doen we actief samen met de leerlingen, die een centrale rol spelen in hun eigen ontwikkeling. Ons uitgangspunt blijft kansengelijkheid voor elke leerling. Daarnaast erkennen we de uitdagingen die gepaard gaan met uitdagend gedrag bij enkele leerlingen. Het vergroten van onze expertise in het omgaan met leerlingen met trauma en/of hechtingsproblematiek is een cruciaal aandachtspunt gedurende de looptijd van dit schoolplan. Actief burgerschap en digitale geletterdheid integreren we in ons kunst- en cultuuronderwijs. Met een samenhangend en doordacht aanbod van zes jaarlijkse thema's, gelinkt aan de leerdoelen van Kwink en de principes van goed burgerschapsonderwijs en mensenrechteneducatie, stimuleren we onze leerlingen om te leren door te doen. Vanuit een veilige basis ontdekken zij de wereld en de verschillende rollen die zij daarin kunnen spelen. Met behulp van 'Burgerschap Meten' van Rovict monitoren we de burgerschapscompetenties van onze leerlingen.

Hoe waarborgt de school het behalen van de gestelde onderwijsdoelen?

De schoolleiding monitort nauwgezet de onderwijsresultaten. In geval van afwijkingen van de gestelde doelen, wordt na overleg met het team een gericht plan van aanpak opgesteld om de benodigde verbetermaatregelen door te voeren en de onderwijskwaliteit te waarborgen.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen: Spelend Leren bij Aan Boord

Toelichting van de school

Op basisschool Aan Boord in Dronten stimuleren we jonge kinderen om te leren door middel van thema's binnen een uitdagende speel- en leeromgeving. Onze aanpak focust op spelenderwijs leren, bewegend leren en begeleid ontdekken, waarbij we de 'zone van de naaste ontwikkeling' centraal stellen. Dit helpt elk kind optimaal te groeien. Om de ontwikkeling van onze jongste leerlingen nauwkeurig te volgen, maken we in de groepen 1-3 gebruik van het KIJK kindvolgsysteem. Dit systeem biedt waardevolle inzichten voor gepersonaliseerd onderwijs.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft basisschool Aan Boord voor jonge kinderen?

Basisschool Aan Boord biedt een rijk scala aan aanvullende activiteiten en programma's speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit extra aanbod is gericht op het verrijken van de leerervaring en het stimuleren van de brede ontwikkeling van uw kind. Denk hierbij aan gespecialiseerde taallessen en thematische projecten die aansluiten bij de leefwereld van jonge kinderen.

Basisschool Aan Boord biedt een rijk scala aan aanvullende activiteiten en programma's speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit extra aanbod is gericht op het verrijken van de leerervaring en het stimuleren van de brede ontwikkeling van uw kind. Denk hierbij aan gespecialiseerde taallessen en thematische projecten die aansluiten bij de leefwereld van jonge kinderen.

Onze intensieve taalklas kan als speciaal arrangement worden ingezet ter ondersteuning van de taalontwikkeling van jonge kinderen.

Met welke partnerschappen werkt Aan Boord samen voor het jonge kind?

Basisschool Aan Boord onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met lokale organisaties om de educatieve ervaring voor jonge kinderen te optimaliseren. Door deze samenwerkingen kunnen we een doorlopende lijn creëren tussen kinderopvang en basisonderwijs, wat essentieel is voor een soepele overgang en consistente ontwikkeling. We werken nauw samen met Kinderopvang Dronten en Kinderdagverblijf de Guppies.

Basisschool Aan Boord onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met lokale organisaties om de educatieve ervaring voor jonge kinderen te optimaliseren. Door deze samenwerkingen kunnen we een doorlopende lijn creëren tussen kinderopvang en basisonderwijs, wat essentieel is voor een soepele overgang en consistente ontwikkeling. We werken nauw samen met Kinderopvang Dronten en Kinderdagverblijf de Guppies.

Team | Aan Boord in Dronten | [2025] Schoolregister