Jan Campertschool in Driehuis

Het team van Jan Campertschool in Driehuis

Current section: team
Driehuizerkerkweg 34
1985 Driehuis

Zie hier hoe het team van Jan Campertschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Jan Campertschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Jan Campertschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Jan Campertschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Jan Campertschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Jan Campertschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (14.3%)
45-55 jaar (50%)
55-65 jaar (7.1%)
&ge;65 jaar (7.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Jan Campertschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Jan Campertschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen

Professionele Lerarenvervanging op de Jan Campertschool

Op de Jan Campertschool zorgen we voor een naadloze continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze docenten. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van onderbrekingen voor uw kind. Bij ziekte van een leerkracht zetten we direct onze flexibele pool van duoleerkrachten en parttime docenten in om de lessen te verzorgen. Dit garandeert een consistente leerervaring voor alle leerlingen. Indien een directe vervanging niet mogelijk is, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen met uitdagend en passend lesmateriaal. We werken met een zorgvuldig samengesteld noodpakket om ervoor te zorgen dat elk kind productief bezig blijft. De Jan Campertschool streeft ernaar om schooluitval te allen tijde te voorkomen. Vanwege de huidige uitdagingen op de arbeidsmarkt, met name de krapte aan gekwalificeerd onderwijspersoneel, kunnen we helaas niet uitsluiten dat er in uitzonderlijke situaties toch een beroep op u wordt gedaan om uw kind thuis te houden. Wij zetten ons echter maximaal in om dit te voorkomen en de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In de groepen wordt het onderwijs op 3 niveau's aangeboden, aansluitend bij de onderwijsbehoefte van de leerlingen. Extra ondersteuning wordt gegeven door de remedial teacher binnen of buiten de klas. Extra uitdaging wordt aangeboden in de plusklas, buiten de groep. In de plusklas worden reken/wiskundige vraagstukken aangeboden, filosoferen met taal, creatief denken en "leren leren". Vanaf januari 2025 nemen 2-3 leerlingen van de school deel aan de Day-a-week school (DWS) op een andere locatie. De DWS stimuleert de cognitieve talenten bij leerlingen met een sterk analyserend en creatief denkvermogen die behoefte hebben aan meer uitdaging dan het reguliere onderwijs hen kan bieden. De school heeft een structurele samenwerking met de bibliotheek in Velsen, waardoor een actuele en gevarieerde collectie aan boeken in de bibliotheek op school aanwezig is. De school werkt samen met de naast de school gelegen muziekcentrum Koel Productions, zodat de groepen 1 t/m 4 muziekonderwijs aangeboden krijgen. In de groepen 5 t/m 8 wordt in een groot aantal weken lessen beeldende vorming gegeven door een vakdocent van Kunstform. De groepen 6, 7 en 8 krijgen humanistisch vormingsonderwijs met de nadruk op filosoferen. Wij werken samen met de organisatie Techport voor ons techniekonderwijs. Een aantal keren per jaar gaan de midden- en bovenbouwgroepen op scholen/bedrijfsbezoek waar technieklessen worden aangeboden. In de onderbouw groepen komen engineers op school die technieklessen verzorgen. Twee keer per week krijgen de leerlingen van groep 3 t/m 8 gym van een vakdocent in de gymzaal, in de groepen 1-2 wordt dit door de eigen leerkracht in de speelzaal verzorgd. Daarnaast doen wij mee aan sporttoernooien. Op deze manier realiseren wij een breed aanbod voor alle kinderen. Groepsbezetting De groepsbezetting is in het schooljaar 2025-2026 als volgt: Groep 1-2a: Ingrid Betten en Thanee Jongejan Groep 1-2b: Corrie Griffioen en Susanne van der Werf Groep 3: Ilona van Tuijl en Marcella de Weerdt Groep 4: Patty Zweeris en Selma Huitema Groep 5: Muriel Kooijman en Ben Plooy Groep 6: Manon Wijnberg en Ben Plooy Groep 7: Freek Wijker en Natalie van Zuthem Groep 8: Natalie van Zuthem en Nancy Ouwerkerk Intern begeleider: Claudia Kingma Remedial teacher: Berend van den Berg Plusklas: Ilona van Tuijl Vakdocent gym: Corina Post Conciërge: Berend van den Berg Administratief medewerkster: Linda van den Akker Directeur: Christa Ettema

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek ons team van onderwijsspecialisten voor extra ondersteuning op de Jan Campertschool

4

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op de Jan Campertschool zetten we ons in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Naast onze gespecialiseerde krachten, beschikken we tevens over toegewijde leescoördinatoren die de leesvaardigheid en het leesplezier binnen onze school stimuleren. Ons team werkt nauw samen om een rijke leeromgeving te creëren waarin kinderen excelleren in zowel taal als rekenen.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Wij hechten veel belang aan het sociaal-emotionele welzijn van onze leerlingen. Ons toegewijde Kiva team, bestaande uit twee gespecialiseerde gedragsexperts, coördineert de effectieve Kiva aanpak op onze school. Dit programma richt zich op het bevorderen van positieve sociale interacties en het oplossen van conflicten. Deze zorgzame benadering zorgt voor een veilige en ondersteunende schoolomgeving waarin ieder kind zich gewaardeerd voelt.

3

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider
Specialist meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze school biedt gerichte ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Door middel van de bewezen Kiva aanpak en de expertise van onze gedragsspecialisten, begeleiden we leerlingen naar een positieve schoolervaring. Onze intern begeleiders en specialisten voor meer- en hoogbegaafdheid versterken deze aanpak. We streven ernaar dat elke leerling zijn of haar volledige potentieel bereikt door een gestructureerde en stimulerende leeromgeving.

1

Motorische Ontwikkeling en Bewegingsstimulering

Beschikbare specialisten:

Motorische remedial teacher

Toelichting van de school:

De Jan Campertschool stimuleert een gezonde ontwikkeling, zowel cognitief als fysiek. Onze vakdocent bewegingsonderwijs is tevens een gecertificeerde motorische remedial teacher, gespecialiseerd in het ondersteunen van leerlingen met specifieke motorische uitdagingen. Door gerichte oefeningen en aandacht besteden we aan de lichamelijke ontwikkeling en coördinatie van elk kind.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke medische specialisten in dienst hebben voor directe medische handelingen of persoonlijke verzorging, werken we nauw samen met externe zorgprofessionals waar nodig. De school beschikt over procedures om de gezondheid en het welzijn van leerlingen te waarborgen, waarbij we altijd de ouders betrekken bij specifieke zorgvragen. Onze prioriteit ligt bij het creëren van een veilige en gezonde leeromgeving voor alle leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Schooltuin
Robotica zolder

Individuele Leerlingondersteuning op de Jan Campertschool

Ons Aanbod voor Extra Ondersteuning op Maat

Op de Jan Campertschool bieden we onze leerlingen gerichte extra ondersteuning, direct in de klas door de eigen leerkracht. Dit zorgt voor een vertrouwde leeromgeving en directe aansluiting bij de lesstof. Daarnaast reserveren we specifieke tijd voor remedial teaching, verzorgd door ingeroosterde en gespecialiseerde leerkrachten. Deze sessies zijn ontworpen om leerlingen extra te helpen waar nodig. Voor specifieke uitdagingen werken we nauw samen met deskundigen van het samenwerkingsverband Passend Onderwijs IJmond. Zo garanderen we dat elk kind de juiste begeleiding krijgt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Jan Campertschool: Kwaliteitsborging en Toekomstgericht Schoolplan

Wat zijn de kernambities van de Jan Campertschool zoals vastgelegd in ons schoolplan?

Op de Jan Campertschool staat optimale leerontwikkeling voorop. Ons toegewijde team werkt continu aan de verbetering van ons onderwijs door middel van gestructureerde leerteams. Effectief onderwijs ontstaat in de klas, maar wordt versterkt door gezamenlijke inspanningen van het hele team. Duurzame onderwijsverbetering wordt bereikt wanneer leerkrachten als een hecht team opereren, gefocust op onze primaire taak: uitstekend onderwijs bieden. Het schoolplan 2024-2028 schetst onze langetermijndoelen en strategische visie. Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons specifiek op: 1. Verdieping van het taal- en leesonderwijs om leesvaardigheid te maximaliseren. 2. Versterking van het aanbod op het gebied van digitale geletterdheid en techniekonderwijs, ter voorbereiding op de toekomst. 3. Integratie van burgerschapsonderwijs om betrokken en verantwoordelijke burgers te vormen. Afgelopen schooljaar hebben we met succes ons kleuteronderwijs verrijkt, onze nieuwe rekenmethode "Getal & Ruimte junior" geïmplementeerd en de Kiva-lessen geborgd. Kiva is een schoolbreed, preventief programma dat de sociale veiligheid verhoogt en pestgedrag actief tegengaat, zodat elk kind zich veilig en met plezier op school voelt.

Hoe realiseert de Jan Campertschool haar onderwijsdoelen en waarborgt zij de kwaliteit?

Om de ambities van ons jaarplan te realiseren, werkt de school met gespecialiseerde leergroepen die concrete actieplannen opstellen met ingebouwde evaluatiemomenten. Regelmatig overleg binnen deze groepen en met de directie via het coördinatorenoverleg, zorgt voor voortgangsbewaking. Daarnaast vinden er teamoverleggen elke zes weken plaats en maandelijkse overleggen met leerkrachten die een specifiek specialisme hebben (LC-overleggen). De leerresultaten worden systematisch gemeten en geanalyseerd volgens een vaste cyclus, waarbij de intern begeleider de ontwikkeling van de resultaten monitort. Drie groepsbesprekingen per schooljaar bieden inzicht in de voortgang, en de intern begeleider presenteert de schoolbrede resultaten aan het team. Deze besprekingen leiden tot bijgestuurde groepsplannen en, indien nodig, individuele ondersteuningsplannen. Kwaliteitsbezoek door de intern begeleider, expertleerkrachten en de directeur, gevolgd door gerichte feedback aan de betreffende leerkracht, versterkt de onderwijskwaliteit. Leerkrachten maken ook actief gebruik van collegiale consultatie om kennis te delen en te leren van elkaar. Tevredenheidspeilingen onder leerlingen, ouders en personeel, evenals de veiligheidsmonitor voor leerlingen van groep 6 t/m 8 en medewerkers, leveren waardevolle inzichten op. De resultaten worden grondig geanalyseerd en vertaald naar concrete actieplannen. Binnen onze stichting worden periodiek audits uitgevoerd om de kwaliteit van elke school te evalueren en te bespreken.

Stimuleren van Vroege Ontwikkeling: Het Jonge Kind op de Jan Campertschool

Toelichting van de school

De Jan Campertschool richt zich op een optimale start voor elk kind binnen ons basisonderwijs. Hoewel we geen formele VVE-school zijn, zetten we ons in om alle jonge kinderen een brede basis te bieden. We onderhouden een sterke samenwerking met peuteropvang OpStoom. Zij verzorgen ook de buitenschoolse opvang, wat zorgt voor een naadloze overgang tussen onderwijs en opvang. Hierdoor is een complete dag van 7.30 uur tot 18.30 uur mogelijk voor uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt de Jan Campertschool voor jonge kinderen?

De Jan Campertschool biedt een breed scala aan activiteiten en een stimulerende leeromgeving die gericht is op de ontwikkeling van jonge kinderen. We zorgen voor een goede voorbereiding op de volgende schooljaren.

Met welke partners werkt de Jan Campertschool samen voor het jonge kind?

De Jan Campertschool werkt nauw samen met peuteropvang OpStoom. Deze samenwerking garandeert een vloeiende overgang van de opvang naar de basisschool en biedt een doorlopende educatieve lijn. OpStoom verzorgt tevens de buitenschoolse opvang, waardoor wij een totaaloplossing kunnen bieden voor onderwijs en opvang gedurende de hele dag.

De Jan Campertschool werkt nauw samen met peuteropvang OpStoom. Deze samenwerking garandeert een vloeiende overgang van de opvang naar de basisschool en biedt een doorlopende educatieve lijn. OpStoom verzorgt tevens de buitenschoolse opvang, waardoor wij een totaaloplossing kunnen bieden voor onderwijs en opvang gedurende de hele dag.

Team | Jan Campertschool in Driehuis | [2025] Schoolregister