De Toermalijn in Driehuis

De resultaten van De Toermalijn in Driehuis

Current section: resultaten
Driehuizerkerkweg 121
1985 Driehuis

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Toermalijn, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past De Toermalijn bij jullie?

Ontdek hoe goed De Toermalijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op De Toermalijn

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. In groep acht meten we dit met een doorstroomtoets, waarbij het inspectiedoel is dat minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau haalt. Deze 85% fungeert als een landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die we op De Toermalijn serieus nemen en nastreven om onze leerlingen een solide basis mee te geven voor hun verdere schoolloopbaan.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling op De Toermalijn

Het streefniveau op De Toermalijn gaat verder dan de basis en daagt leerlingen uit om hun volledige potentieel te benutten. Het inspectieorgaan stelt voor iedere school een specifieke doelstelling vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie, die aangeeft welk percentage leerlingen dit hogere niveau aan het einde van groep acht zou moeten bereiken. Deze op maat gemaakte signaleringswaarde voor het streefniveau benadrukt onze ambitie om niet alleen te voldoen aan de basis, maar ook om onze leerlingen voor te bereiden op uitdagende vervolgstappen, wat resulteert in een continue groei en ontwikkeling binnen onze schoolgemeenschap.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Toermalijn?

Op basisschool De Toermalijn in Driehuis hechten we veel waarde aan een zorgvuldige advisering voor het voortgezet onderwijs. In groep 7 ontvangen leerlingen een preadvies, gebaseerd op een brede evaluatie van hun ontwikkeling. We kijken hierbij naar de werkhouding in de klas, de intrinsieke motivatie, zelfredzaamheid, werktempo en zelfreflectie. Ook de taakopvatting, hoe de leerling omgaat met bijvoorbeeld huiswerk, en eventuele behoefte aan extra ondersteuning worden meegenomen. De motivatie van de leerling zelf speelt een cruciale rol in dit proces. Toetsresultaten, waaronder leerlingvolgsysteemtoetsen, methodegebonden toetsen en intelligentietesten, dienen als waardevolle hulpmiddelen om een compleet beeld te vormen. Vanaf het schooljaar 2023-2024 wordt de doorstroomtoets in groep 8 afgenomen. Tijdens een speciale ouderavond voor groepen 7 en 8 lichten we het adviseringstraject gedetailleerd toe. Een weloverwogen schoolkeuze is essentieel voor de toekomst van uw kind.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op De Toermalijn

Op Basisschool De Toermalijn staat een positief en veilig leerklimaat centraal. Wij geloven dat kinderen zich het beste ontwikkelen wanneer zij zich geborgen en gerespecteerd voelen. Ons team, inclusief ouders en medewerkers van de TSO, werkt proactief aan het creëren van een omgeving waarin iedereen zich prettig en veilig voelt. Dit bevordert open communicatie en wederzijds respect. Om deze doelstelling te bereiken, hanteren we in alle groepen consistente richtlijnen en methodieken. Dit zorgt voor een duidelijke, doorlopende lijn in de sociale vorming van onze leerlingen. Ons gedragsprotocol, opgenomen in de kwaliteitskaart sociale veiligheid, biedt hierbij houvast.

Effectieve communicatie bevorderen

Constructief conflicten oplossen

Gezamenlijk zorgen voor elkaar

Hoe bevordert De Toermalijn de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Binnen onze basisschool hanteren we de principes van 'De Vreedzame School'. Dit beleid omvat diverse strategieën om sociale vaardigheden te versterken. Bij uitdagingen op sociaal-emotioneel gebied stellen we samen met de leerling een 'Kindplan' op. Dit plan beschrijft concrete stappen en ondersteuning om de gewenste vaardigheid te ontwikkelen. Ongewenst gedrag wordt aangepakt conform ons gedragsprotocol, dat deel uitmaakt van onze kwaliteitskaart sociale veiligheid. Daarnaast zetten we de 'OPA-aanpak' in, specifiek gericht op pestproblematiek, met de vorming van een steungroep rondom het gepeste kind. We werken nauw samen met Samenwerkingsverband IJmond en OOK voor aanvullende SOVA-trainingen, observaties en adviezen, ter ondersteuning van onze leerlingen.

Welke methoden gebruikt De Toermalijn voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Basisschool De Toermalijn monitort de sociale opbrengsten met behulp van de volgende registratie-instrumenten:

  • IEP Hart en Handen
  • Vensters voor Sociale Veiligheid

Welke lesprogramma's voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet?

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen maken we gebruik van de volgende erkende methodieken:

  • Taakspel
  • De Vreedzame School

Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Ontwikkeling bij Basisschool De Toermalijn

Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie met betrekking tot basisschool De Toermalijn in Driehuis. Dit rapport biedt inzicht in de onderwijskwaliteit, de pedagogische aanpak en de resultaten die onze school boekt. Wij streven voortdurend naar excellentie en transparantie. De inspectiebezoeken helpen ons om onze sterke punten te erkennen en gebieden voor verdere groei te identificeren, zodat we het beste onderwijs kunnen blijven bieden aan alle leerlingen. Bekijk hieronder de officiële rapporten en ontdek hoe De Toermalijn zich inzet voor de educatieve ontwikkeling van elk kind in een veilige en stimulerende leeromgeving.

Resultaten | De Toermalijn in Driehuis | [2025] Schoolregister