Basisschool CJS De Kring in Driebergen-Rijsenburg

Het team van CJS De Kring in Driebergen-Rijsenburg

Current section: team
Sparrenlaan 29
3971 Driebergen-Rijsenburg

Zie hier hoe het team van CJS De Kring is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van CJS De Kring. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past CJS De Kring bij jullie?

Ontdek hoe goed CJS De Kring bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij CJS De Kring zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij CJS De Kring. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (27.8%)
35-45 jaar (11.1%)
45-55 jaar (27.8%)
55-65 jaar (27.8%)
&ge;65 jaar (5.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij CJS De Kring werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (17.6%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor CJS De Kring gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij CJS De Kring: Altijd Zorg voor Uw Kind

Bij CJS De Kring streven we naar een continue leeromgeving voor alle leerlingen. Mocht een van onze toegewijde teamleden onverhoopt afwezig zijn wegens ziekte, dan zorgt de schoolleiding direct voor adequate vervanging. We zetten hiervoor zowel een gespecialiseerd extern bureau, Ippon Personeelsdiensten, als ons eigen professionele netwerk in. Daarnaast maken we slim gebruik van de flexibiliteit binnen ons team. Leerkrachten die parttime werken, springen bij waar nodig om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Ouders worden altijd proactief geïnformeerd over de vervangingsregeling via een persoonlijk bericht per app of e-mail. In het zeldzame geval dat er geen directe vervanging beschikbaar is, doen we er alles aan om de impact op uw kind te minimaliseren. We zullen dan, in overleg met u, de leerlingen tijdelijk onderbrengen in een parallelgroep, zodat de schooldag zo min mogelijk verstoord wordt. Uw kind kan rekenen op opvang, vooral als u werkzaam bent en uw kind niet thuis kunt laten. CJS De Kring garandeert een veilige en stimulerende leeromgeving, ook tijdens onverwachte situaties.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Creatieve en kunstzinnige oriëntatie
22.3%
Lichamelijke ontwikkeling en buitenspel
22.3%
Sociaal-emotionele ontwikkeling
10.6%
Wereldoriëntatie
9.6%
Godsdienstige vorming
8.5%
Pauze
8.5%
Taalactiviteiten
7.4%
Motorische ontw. / schrijven en tekenen
7.4%
Getalsoriëntatie (aanvankelijk rekenen)
3.2%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
21.9%
Rekenen/wiskunde
17.1%
Overig
16.5%
Wereldoriëntatie
13.2%
Kunstzinnige en creatieve vorming
11.2%
Lezen
10.2%
Bewegingsonderwijs
6.1%
Levensbeschouwing
2%
Engelse taal
1.7%

Deskundige Ondersteuning op CJS De Kring: Specialisten voor Elke Leerbehoefte

5

Taal en Rekenen: Versterk de Basis

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Academische Groei
Orthopedagoog voor Leerontwikkeling
Rekenspecialist voor Rekenvaardigheid
Specialist Hoogbegaafdheid voor Talentontwikkeling
Taalspecialist voor Communicatieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

Op CJS De Kring beschikken we over een schat aan expertise binnen de leerlingzorg. Onze interne begeleiders benutten de specifieke kennis van deze gespecialiseerde collega's. Dit stelt ons in staat om de meest effectieve ondersteuning en gepersonaliseerde aanpakken te realiseren voor elke leerling. Samen zorgen we voor een stevige basis in taal en rekenen, zodat uw kind optimaal kan presteren.

4

Sociaal-Emotioneel Welzijn: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Sociaal Gedrag
Intern Begeleider voor Welbevinden
Orthopedagoog voor Emotionele Ontwikkeling
Specialist Hoogbegaafdheid voor Sociale Integratie

Toelichting van de school:

Wij hanteren de effectieve KiVa-methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling, een bewezen programma uit Finland. Deze aanpak wordt wetenschappelijk ondersteund door de Rijksuniversiteit Groningen. Via onze monitor voor sociale veiligheid monitoren we actief het welbevinden van onze leerlingen, wat essentieel is voor een positieve schoolervaring. Daarnaast beschikken we over een actueel pestprotocol en een uitgebreid gedragsprotocol om een veilige en respectvolle omgeving te waarborgen.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Leergedrag
Intern Begeleider voor Werkroutines
Orthopedagoog voor Studievaardigheden
Specialist Hoogbegaafdheid voor Uitdagende Taken
KiVa Ondersteuningsteam voor Positief Gedrag

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde kennis wordt schoolbreed ingezet om leerlingen te ondersteunen waar dat nodig is. Dit geldt voor alle leerlingen binnen elke stamgroep. Het KiVa Ondersteuningsteam biedt directe hulp aan leerkrachten die behoefte hebben aan extra begeleiding bij gedrag en taakaanpak. Dit team kan tevens rekenen op de expertise van externe KiVa-deskundigen, wat zorgt voor een krachtige en consistente aanpak.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Gezonde Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Motorische Ontwikkeling
Orthopedagoog voor Lichamelijke Ontwikkeling
Logopedist voor Spraak- en Taalontwikkeling
Jeugdverpleegkundige voor Gezondheidsadvies

Toelichting van de school:

Via gerichte observaties en teamgesprekken volgen we de motorische en lichamelijke ontwikkeling van elk kind nauwgezet. Vooral in de onderbouw besteden we hier extra aandacht aan. Bij eventuele stagnaties werken we nauw samen met ouders om de beste aanpak te vinden. Dit gezamenlijke proces garandeert optimale ondersteuning. In de bovenbouw onderhouden we contact met jeugdartsen en verpleegkundigen om de gezondheid en ontwikkeling te monitoren.

2

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Verantwoordelijkheid en Protocol

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Medische Ondersteuning
Orthopedagoog voor Welzijn

Toelichting van de school:

CJS De Kring hanteert een duidelijk protocol voor medische handelingen. Dit protocol beschrijft nauwkeurig de mogelijkheden en grenzen van onze school. In alle situaties die medische zorg of persoonlijke verzorging vereisen, onderhouden we nauw contact en voeren we open overleg met ouders. Uw kind kan rekenen op zorgvuldige aandacht binnen de vastgestelde kaders, in samenwerking met u als ouder.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
20
Totaal specialisten
20
Unieke specialismen

Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool CJS De Kring

Een Diepgaande Blik op Onze Educatieve Ondersteuningsgebieden

Bij CJS De Kring zetten we ons in voor een optimale ontwikkeling van elke leerling. We bieden gespecialiseerde hulp voor diverse leerbehoeften, waaronder dyslexie, meer- en hoogbegaafdheid, rekenproblemen, leesontwikkeling en sociaal-emotionele vaardigheden. Onze aanpak is gericht op vroegtijdige signalering en effectieve ondersteuning, zodat elke student zijn of haar volledige potentieel kan bereiken. Voor leerlingen met dyslexie maken we gebruik van de Digitale Meting en een grondig onderzoek via het I.C.U. De ondersteuning omvat dispensatie en compensatiemiddelen, aangevuld met het speciale ICT-programma Alinea voor auditieve hulp. Ons programma Levelwerk biedt vanaf groep 1 tot en met 8 uitdagende activiteiten voor meer- en hoogbegaafde kinderen, wat zorgt voor continue intellectuele stimulatie. Rekenen wordt geanalyseerd met het Bareka-programma, waarna verlengde instructie en extra automatisering worden ingezet bij rekenproblemen. Voor kinderen in groep 3 en 4 die moeite hebben met lezen, bieden we het programma BOUW! aan om hun leesvaardigheid te verbeteren. Spelling wordt gemonitord via toetsen en observaties, met de methode Taal in Blokjes voor groep 3 en 4. Onze sociaal-emotionele begeleiding is gebaseerd op het KiVa-programma, dat zowel als signaleringsinstrument als begeleidingsmethode fungeert. Onze toekomstige ambities, geworteld in de Jenaplanprincipes, omvatten de volledige implementatie van Snappet voor gepersonaliseerd reken- en taalonderwijs op diverse niveurs. We willen wereldoriëntatie verder uitbouwen als kern van ons Jenaplanonderwijs, waarbij we vakken thematisch integreren en ook vrije teksten en rekenen hierin betrekken. Daarnaast investeren we in de opleidingsmogelijkheden voor onze leerkrachten op specifieke expertisegebieden en introduceren we Engels als vak vanaf groep 1 met een doorlopende leerlijn tot en met groep 8. Verder streven we ernaar de brede resultaten van onze leerlingen te verhogen, niet alleen in kernvakken zoals rekenen en taal, maar ook op het gebied van sociaal welbevinden en de uitwerking van Jenaplanaspecten. Na de renovatie van onze locatie aan de Sparrenlaan starten we met de oprichting van een Integraal Kindcentrum (IKC) in samenwerking met Stichting SKDD, om onze dienstverlening verder te verbreden en te verdiepen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Programma voor Jonge Kinderen: Start uw kind op CJS De Kring

Toelichting van de school

CJS De Kring stimuleert samenwerking en ontwikkeling voor de allerkleinsten. Op onze locatie in Driebergen-Rijsenburg werken we nauw samen met Stichting Kinderopvang Doorn Driebergen (SKDD), gevestigd in hetzelfde gebouw. Deze synergie begint met gezamenlijke thema's die de overgang naar de basisschool soepeler maken. Voor het schooljaar 2023-2024 staan er twee inspirerende gezamenlijke thema's gepland. Deze initiatieven verrijken de leerervaring van jonge kinderen en bevorderen een harmonieuze doorstroom van kinderopvang naar basisonderwijs. Ontdek hoe CJS De Kring de basis legt voor een succesvolle schoolcarrière, met een focus op samenwerking en kindgerichte educatie. Wij geloven in een sterke verbinding tussen opvang en onderwijs voor de optimale ontwikkeling van elk kind.

Veelgestelde vragen

Biedt CJS De Kring extra ondersteuning voor jonge kinderen?

CJS De Kring richt zich op een naadloze integratie van opvang en onderwijs, met gezamenlijke thema's die de ontwikkeling van jonge kinderen stimuleren. Hoewel er geen apart 'extra' aanbod is, is de samenwerking met SKDD juist ontworpen om een verrijkende start te garanderen.

Met welke partners werkt CJS De Kring samen voor jonge kinderen?

CJS De Kring onderhoudt een waardevolle samenwerking met Stichting Kinderopvang Doorn Driebergen (SKDD). Deze samenwerking is essentieel om een doorlopende leerlijn te creëren voor de jongste leerlingen. Door gezamenlijke thema's en activiteiten worden kinderen optimaal voorbereid op hun schooltijd. Bezoek de website van SKDD voor meer informatie over hun aanbod en hoe zij bijdragen aan de ontwikkeling van jonge kinderen in onze regio. Samen zorgen we voor een inspirerende en veilige omgeving.

CJS De Kring onderhoudt een waardevolle samenwerking met Stichting Kinderopvang Doorn Driebergen (SKDD). Deze samenwerking is essentieel om een doorlopende leerlijn te creëren voor de jongste leerlingen. Door gezamenlijke thema's en activiteiten worden kinderen optimaal voorbereid op hun schooltijd. Bezoek de website van SKDD voor meer informatie over hun aanbod en hoe zij bijdragen aan de ontwikkeling van jonge kinderen in onze regio. Samen zorgen we voor een inspirerende en veilige omgeving.

Team | CJS De Kring in Driebergen-Rijsenburg | [2025] Schoolregister