CBS Instituut Coolsma in Driebergen-Rijsenburg

Het team van CBS Instituut Coolsma in Driebergen-Rijsenburg

Current section: team
Coolsmalaan 3
3971 Driebergen-Rijsenburg

Zie hier hoe het team van CBS Instituut Coolsma is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van CBS Instituut Coolsma. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past CBS Instituut Coolsma bij jullie?

Ontdek hoe goed CBS Instituut Coolsma bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij CBS Instituut Coolsma zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij CBS Instituut Coolsma. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (28.6%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij CBS Instituut Coolsma werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (7.1%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor CBS Instituut Coolsma gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij CBS Instituut Coolsma: Zekerheid voor Continu Onderwijs

Bij CBS Instituut Coolsma streven we naar een ononderbroken leerervaring voor al onze leerlingen. Mocht een leerkracht onverhoopt afwezig zijn, dan zorgen wij voor een effectieve opvang. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van kwalitatief hoogstaand onderwijs, ook tijdens afwezigheid van vast personeel. Daarom zetten we flexibel interne krachten in, zoals andere gekwalificeerde leerkrachten of onze toegewijde onderwijsassistenten. In uitzonderlijke situaties, als laatste redmiddel en enkel ter voorkoming van ongekwalificeerde opvang, kan het voorkomen dat een leerlingengroep tijdelijk naar huis wordt gestuurd. Dit doen we enkel wanneer wij absoluut geen passende onderwijsactiviteiten kunnen garanderen, om zo de kwaliteit en veiligheid te allen tijde te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Ondersteunende Specialisten

5

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Coördinatie
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor Uitdaging
Taalspecialist voor Taalontwikkeling
Rekencoördinator voor Rekenkundige Vooruitgang

Toelichting van de school:

Op CBS Instituut Coolsma bieden we dagelijks lesstof aan op verschillende niveaus, zodat elke leerling optimaal wordt bediend. We stimuleren kinderen die de leerstof snel oppakken met verrijkende en verdiepende opdrachten. Leerlingen die extra aandacht nodig hebben, ontvangen ondersteuning middels verlengde instructie, waardoor we aansluiten bij individuele leerbehoeften en capaciteiten. Onze interne begeleider werkt nauw samen met de leerkrachten om de leerontwikkeling van elke student te monitoren en een doorlopende leerlijn te waarborgen. Bij specifieke zorgvragen op het gebied van taal of rekenen, wordt er overlegd met de gespecialiseerde taalspecialist of rekencoördinator, om de best mogelijke begeleiding te garanderen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei in Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Continuïteit
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor Talentontwikkeling

Toelichting van de school:

Onze toegewijde leerkrachten volgen de sociale en emotionele groei van elke leerling nauwgezet, zowel individueel als binnen de groepsdynamiek. We integreren de principes van 'Leader in Me', gebaseerd op Covey's 7 Gewoonten, om zelfleiderschap te bevorderen. Vanaf groep 3 vullen leerlingen jaarlijks het 'Hart en Handen' gedeelte van ons IEP-leerlingvolgsysteem in, waarmee we hun eigen visie op hun ontwikkeling volgen. De intern begeleider coördineert de aandachtspunten met de leerkrachten voor een consistente aanpak. Bij specifieke zorgbehoeften kan er overleg plaatsvinden met onze gedragsspecialist en/of de specialist meer- en hoogbegaafdheid.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positieve Gedragssturing
Intern Begeleider voor Onderwijscoördinatie
Remedial Teacher voor Studievaardigheden
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor Passende Uitdaging

Toelichting van de school:

Wanneer een leerling uitdagingen ervaart op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, starten de leerkrachten een gestructureerd overleg met de interne onderwijscoördinator. Indien nodig wordt ook de gedragsspecialist betrokken om de ondersteuning te optimaliseren. De leerling wordt actief betrokken bij dit proces, en ook de ouders worden te allen tijde geïnformeerd en betrokken bij de te nemen stappen. Samen streven we naar een positieve leeromgeving waarin elke leerling kan excelleren.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Binnen ons huidige ondersteuningsaanbod zijn er geen specifieke specialisten aangewezen voor motorische en lichamelijke ontwikkeling. We stimuleren echter wel een actieve levensstijl door middel van bewegingsonderwijs en buitenschoolse activiteiten.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medisch handelen en persoonlijke verzorging verwijzen we naar de protocollen van de school en de expertise van de leerkrachten en het schoolteam. Bij specifieke medische behoeften wordt samengewerkt met ouders en, indien nodig, externe medische professionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Handvaardigheidlokaal
Leerplein groep 5 en 6
Leerplein groep 7 en 8

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij CBS Instituut Coolsma

Onze Toewijding aan Leerlingontwikkeling

Individuele Begeleiding binnen de Klas Bij CBS Instituut Coolsma geloven we in het bieden van proactieve en reactieve ondersteuning aan elke leerling. Wanneer toetsresultaten of observaties aangeven dat een kind extra uitleg nodig heeft om de lesstof te volgen, bieden we direct hulp. Dit kan variëren van aangepaste instructie tot individuele werkplannen, zodat elk kind op zijn eigen tempo kan groeien. Onze ervaren leerkrachten zetten zich dagelijks in om zowel preventieve als remediërende ondersteuning te bieden, zoveel mogelijk binnen de vertrouwde omgeving van de klas. Hierdoor zorgen we ervoor dat leerlingen de aandacht krijgen die ze verdienen om succesvol te zijn. Uitgebreide Begeleiding Buiten de Klas Voor leerlingen die behoefte hebben aan verdieping of verrijking, bieden we speciale programma's zoals 'De Rotonde'. Dit stimuleert nieuwsgierigheid en verdiept de kennis op een uitdagende manier. Bovendien staat onze remedial teacher twee dagen per week klaar om leerlingen extra begeleiding te geven. Deze gerichte aanpak helpt leerlingen om essentiële leerdoelen te behalen en hun academische vaardigheden te versterken. Innovatief Aanbod voor de Toekomst CBS Instituut Coolsma is een school die vooruitkijkt en continu investeert in onderwijsvernieuwing. We streven ernaar om ons aanbod aan extra ondersteuning voortdurend te verbeteren en te verrijken, zodat uw kind optimaal wordt voorbereid op de toekomst. Ontdek de mogelijkheden die wij bieden voor een succesvolle schoolcarrière.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan

Welke Belangrijke Doelen Bevat Ons Schoolplan?

Om de vier jaar presenteren wij een vernieuwd schoolplan, de blauwdruk voor de toekomst van ons onderwijs. Dit plan bevat de speerpunten voor verbetering en verrijking, en stelt jaarlijks concrete doelen vast waar we met het hele team aan werken. Voor het schooljaar 2024-2025 focussen we op een gebalanceerde lesverdeling met aandacht voor beweging, digitale vaardigheden, schriftelijk werk, ontspanning en buitenactiviteiten. We implementeren de '7 Habits of Highly Effective People' en de nieuwe rekenmethode 'Pluspunt', terwijl we ook onze werkwijze bij 'Rotonde' optimaliseren. Daarnaast verdiepen we thematisch werken voor betere differentiatie, integreren we burgerschap, digitale geletterdheid en techniek, en stellen we een heldere visie op het jonge kind vast.

Hoe Realiseert Onze School Haar Onderwijsdoelen?

Onze school formuleert jaarlijks concrete doelen en monitort de voortgang nauwgezet. Het gehele schoolteam, inclusief directie en bestuur, werkt gezamenlijk aan het behalen van deze ambities. Indien doelen niet volledig worden bereikt, nemen we deze mee naar het volgende schooljaar om continuïteit te waarborgen. Elk kwartaal bespreken we de voortgang van onze jaarplandoelen met het bestuur via een Managementrapportage.

Downloaden

Ontwikkelingsgericht Onderwijs voor Jonge Kinderen bij CBS Instituut Coolsma

Toelichting van de school

Bij CBS Instituut Coolsma staat het jonge kind centraal in ons ontwikkelingsgerichte onderwijs. In de kleuterklassen stimuleren we spelend leren, ontdekken en experimenteren. We bieden een rijke leeromgeving waar verschillende lesgebieden samenkomen in boeiende thema's. Deze thema's sluiten perfect aan bij de belevingswereld van uw kind. Denk aan jaarlijkse favorieten zoals feestdagen en de seizoenen, maar ook aan verrassende nieuwe onderwerpen die we ontdekken door middel van interactieve gesprekken, spel, beweging en creatieve expressie. Onze aanpak bevordert sociale vaardigheden en zelfstandigheid. Kinderen leren signalen in hun omgeving herkennen, interpreteren en hier gepast op reageren. Ze ontwikkelen een gezonde balans tussen rekening houden met anderen en opkomen voor zichzelf. We begeleiden uw kind in deze belangrijke levensfase, zodat het leert functioneren in een groep en zich voorbereidt op een succesvolle toekomst.

Veelgestelde vragen

Biedt CBS Instituut Coolsma extra programma's voor jonge kinderen?

CBS Instituut Coolsma focust op een uitgebreid ontwikkelingsgericht programma binnen de reguliere kleuterklassen. Er is geen apart 'extra' aanbod voor het jonge kind.

Met welke organisaties werkt CBS Instituut Coolsma samen voor het jonge kind?

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt CBS Instituut Coolsma nauw samen met SKDD, een partner gespecialiseerd in kinderopvang en educatie.

Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt CBS Instituut Coolsma nauw samen met SKDD, een partner gespecialiseerd in kinderopvang en educatie.

Team | CBS Instituut Coolsma in Driebergen-Rijsenburg | [2025] Schoolregister