
Het team van Basisschool De Zonheuvel in Driebergen-Rijsenburg
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool De Zonheuvel is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Zonheuvel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool De Zonheuvel bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Zonheuvel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool De Zonheuvel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 91.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Zonheuvel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool De Zonheuvel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Zonheuvel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool De Zonheuvel
Op Basisschool De Zonheuvel zorgen we voor een naadloze voortgang van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een vaste leerkracht. Afhankelijk van de specifieke situatie stellen we een passende vervangingsregeling samen. Vaak kunnen we de continuïteit waarborgen door interne expertise binnen ons eigen getalenteerde team. Daarnaast maken we gebruik van een speciaal opgezette invalpool binnen onze stichting, wat zorgt voor een breed scala aan beschikbare en gekwalificeerde leerkrachten. Dit garandeert dat we altijd een geschikte vervanger kunnen vinden. Bovendien hebben we een aantal toegewijde, vaste invallers en ervaren leerkrachten die reeds met pensioen zijn, maar hun kennis en passie graag delen. Hun inzet draagt bij aan de stabiele en kwalitatieve leeromgeving van onze leerlingen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Leren in de groep Op de basisschool doorloopt uw kind acht groepen. Na de kleutergroepen 1 en 2 ontstaan vaste groepen waar uw kind meestal de rest van de basisschool in zit. De basisschool in vogelvlucht De kleuters ontwikkelen zich spelenderwijs. Wij spelen hierop in door het onderwijs in te richten rondom thema’s. Naast thematisch en spelend onderwijs met een themahoek op de gang, hebben wij een “beredeneerd aanbod” voor onze kleuters. Vooral in groep 1 is spelen en ontdekken erg belangrijk. De kinderen leren daar wat het is om de hele dag in een groep te zijn en wat de school allemaal van ze vraagt, zeker wat betreft hun sociaal- emotionele ontwikkeling. Er zijn veel creatieve activiteiten. Daarnaast oefenen ze in groep 1 en groep 2 met taal- en rekenspelletjes. Ook doen ze voorbereidende schrijfoefeningen. We zorgen er echter voor dat de kinderen zoveel mogelijk nog kleuter kunnen zijn. Door onderlinge afspraken over de werkwijze en het samenvoegen van de kinderen in groep 2 op vrijdagmorgen proberen we de aansluiting met groep 3 soepel te laten verlopen. In groep 3 verschuift het accent verder van het spelen naar het leren. Kinderen maken een begin met het leren lezen en het rekenen. In de eerste helft van groep 3, werken we nog veel samen met groep 1 en 2. Dit is bijvoorbeeld te zien op de gang, waar gewerkt wordt met hetzelfde thema en er wordt samen gespeeld in dezelfde hoeken. Vanaf de kerstvakantie beginnen we met het werken met IPC. Groep 4 ontwikkelt zich weer verder. Rekenen, taal en lezen zijn aparte vakken die op verschillende tijdstippen worden gegeven. Het schrijven moet steeds sneller en aan het einde van groep 4 zijn alle (hoofd)letters en leestekens aan bod geweest. Ook leren de kinderen de tafels 1, 2, 3, 4, 5 en 10. In groep 5 krijgen onder andere geschiedenis en aardrijkskunde en natuuronderwijs meer specifieke aandacht binnen IPC. De presentaties vergen serieuze voorbereidingen en de kinderen schrijven korte verslagen over de boeken die ze binnen en buiten de school lezen. Deze leeractiviteiten vormen een onderdeel van IPC. Dan volgt groep 6 en staan bijna alle schoolvakken op het programma. Presentaties tellen nu mee. Nieuwe vakken zijn onder andere topografie en studievaardigheden. De kinderen krijgen wekelijks huiswerk mee. In groep 7 beginnen de kinderen zich echt voor te bereiden op de middelbare school. In dit schooljaar ontvangen alle kinderen een potlood-advies (voorlopig pré-advies). Hiermee kunnen kinderen met hun ouders gericht naar een school gaan kijken. Groep 7 is ook het jaar van het verkeersexamen met een theoretisch en een praktisch gedeelte en de excursie naar het Anne Frankhuis in combinatie met de medewerking aan de 4 mei-herdenking. Groep 8, ten slotte, bestaat voor een groot deel uit het afronden van de basisschooltijd. Het plannen en organiseren, maar ook het huiswerk, nemen een steeds belangrijker plaats in. De kinderen oriënteren zich op het voortgezet onderwijs en maken op basis van het schooladvies een keuze. Het leerlingvolgsysteem van de hele basisschoolperiode en de leer- en werkhouding spelen bij het schooladvies een belangrijke rol. Belangrijk in het jaar is het driedaagse schoolkamp en de musical op de afscheidsavond. Bieb op School (BOS)
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek Ons Team van Onderwijsexperts op Basisschool De Zonheuvel
Taal en Rekenen: Extra Begeleiding op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze toegewijde onderwijsassistenten bieden extra oefening met lesstof, afgestemd op individuele behoeften en groepsdynamiek. Speciaal voor leerlingen met specifieke leerdoelen of behoefte aan extra uitdaging, hebben we onze Flexgroep. Hier werken kinderen aan de ontwikkeling van cruciale vaardigheden, zoals executieve functies. Twee dagdelen per week staat er een remedial teacher klaar. Leerkrachten signaleren welke leerlingen baat hebben bij deze gespecialiseerde begeleiding, gericht op specifieke leeronderdelen, voor een vastgestelde periode.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij hanteren Kwink als methode voor de sociaal-emotionele ontwikkeling. Daarnaast integreren we de effectieve Rots- en Watertraining in alle groepen, dit schooljaar meer thematisch.
Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze expert op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid fungeert tevens als remedial teacher en gecertificeerd Rots en Water trainer. Daarnaast is een van onze onderwijsassistenten gespecialiseerd in taalonderwijs. Zij biedt gerichte ondersteuning bij dyslexie en taalachterstanden om de leerprestaties te optimaliseren.
Motorische Vaardigheden en Bewegingsonderwijs
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor leerlingen in groep 3 tot en met 8 verzorgt een gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs in onze moderne gymzaal aan de Weidestraat. De kleuterleerkrachten stimuleren de motorische ontwikkeling met bewegingslessen in het speellokaal. Dagelijks een half uur buiten spelen en extra tijd op langere dagen versterken dit verder.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor specifieke medische handelingen of persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met externe professionals en beschikken wij over interne protocollen om de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen te waarborgen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool De Zonheuvel
Ons Pedagogisch Beleid: Uw Kind Centraal
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Ons Kwaliteitszorg en Schoolplan: Groei en Ontwikkeling bij De Zonheuvel
Welke Ambitieuze Schoolplandoelen Garanderen Succes op De Zonheuvel?
Hoe Realiseren Wij Onze Schoolplandoelen: Een Cyclische Aanpak?
Ontwikkeling en Leren: Programma voor Jonge Kinderen bij Basisschool De Zonheuvel
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool De Zonheuvel extra ondersteuning of uitdaging voor jonge kinderen?
Ja, Basisschool De Zonheuvel stimuleert de ontwikkeling van jonge kinderen met een speciaal ingericht aanbod. Dit omvat onder andere het 'Levelspel', dat gericht is op het bieden van uitdagingen die passen bij het niveau van elk kind. Ons doel is om een stimulerende leeromgeving te creëren waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.