Basisschool Vrije School De Kleine Prins in Doetinchem

Het team van Vrije School De Kleine Prins in Doetinchem

Current section: team
Torontostraat 1
7007 Doetinchem

Zie hier hoe het team van Vrije School De Kleine Prins is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Vrije School De Kleine Prins. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Vrije School De Kleine Prins bij jullie?

Ontdek hoe goed Vrije School De Kleine Prins bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Vrije School De Kleine Prins zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Vrije School De Kleine Prins. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Vrije School De Kleine Prins werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (83.3%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Vrije School De Kleine Prins gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Vrije School De Kleine Prins

Bij Vrije School De Kleine Prins streven we naar continuïteit in het onderwijs voor al onze 88 leerlingen. Mocht een leerkracht afwezig zijn wegens ziekte of verlof, dan zetten we diverse strategieën in om de impact op de klas te minimaliseren. Onze school, onderdeel van stichting Athena, heeft toegang tot een centrale invalpool voor leerkrachtvervanging. Daarnaast onderhouden we contacten met externe onderwijsbevoegden die flexibel inzetbaar zijn. Doorgaans betreft dit kortdurende afwezigheid. Het lerarentekort maakt vervanging soms uitdagend. In situaties waar een formele invaller niet direct beschikbaar is, lossen we dit intern op. Dit kan betekenen dat onze onderwijsassistenten of ambulante leerkrachten tijdelijk een les overnemen. Hierdoor kunnen geplande werkzaamheden van deze medewerkers komen te vervallen, maar voorkomen we dat een klas zonder onderwijs komt te zitten. Een andere noodoplossing voor kortdurende afwezigheid is het tijdelijk verdelen van leerlingen over andere klassen. Beide interne oplossingen worden enkel ingezet bij uitzonderlijke omstandigheden en voor maximaal één dag, om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen. In het zeldzame geval dat geen enkele vervangingsmogelijkheid, intern of extern, beschikbaar is, informeren we ouders zo spoedig mogelijk met het verzoek hun kind thuis te houden. Gelukkig komt dit scenario nauwelijks voor. Voor langdurige afwezigheid, langer dan drie weken, doet de stichting er alles aan om een structurele en bevoegde vervanger te vinden. Dit is tot op heden altijd succesvol geweest, zodat de leerlingen van De Kleine Prins kunnen rekenen op stabiele onderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij De Kleine Prins

5

Extra Ondersteuning Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Vakkundige Intern Begeleider
Gespecialiseerde Rekenspecialist
Expert voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Gedreven Taalspecialist
Specialist voor Sociaal-Emotionele Ontwikkeling (Regenboog)

Toelichting van de school:

Binnen ons onderwijsconcept zetten we een toegewijde onderwijsondersteuner in om elke leerling individueel te begeleiden. Dit sluit naadloos aan bij ons zorgplan en garandeert een aanbod op maat. Door deze gerichte aanpak zorgen we ervoor dat leerlingen de ondersteuning krijgen die zij nodig hebben om hun volledige potentieel te bereiken, zowel op academisch als persoonlijk vlak.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Betrokken Intern Begeleider
Specialist Sociaal-Emotioneel Programma "Regenboog"

Toelichting van de school:

Volgens ons zorgvuldig opgesteld zorgplan analyseren we de resultaten van onze screeningsinstrumenten. Op basis hiervan passen we effectieve interventies toe op verschillende niveaus: schoolbreed, klassikaal en individueel. Deze proactieve benadering stelt ons in staat om vroegtijdig in te spelen op de behoeften van leerlingen en een veilige, stimulerende leeromgeving te waarborgen.

2

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Ervaren Intern Begeleider
De Regenboogspecialist en Externe Experts

Toelichting van de school:

In lijn met ons zorgplan en de cyclische gesprekken over HGW (Handelingsgericht werken) en zorg, analyseren we de individuele ondersteuningsbehoefte van onze leerlingen. We implementeren doelgerichte interventies. Dit alles gebeurt in nauwe samenwerking met ouders, de leerkracht en, indien nodig, externe gedragsexperts, om zo de optimale ontwikkeling van elk kind te garanderen.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Ingeschakelde Externe Deskundigen (o.a. Fysiotherapeut, Sport-ID)

Toelichting van de school:

Hoewel we geen eigen specialisten in huis hebben voor motorische ontwikkeling, schakelen we bij specifieke signalen, in overleg met de ouders, externe deskundigen in. Het contact met de schoolarts en jeugdverpleegkundige is hierbij van essentieel belang. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we ook voor deze ontwikkelingsgebieden passende ondersteuning kunnen bieden, afgestemd op de individuele behoeften van de leerling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor eventuele noodzakelijke medische handelingen hanteert onze stichting een uniform en breed gedragen beleid. Dit beleid waarborgt de veiligheid en professionaliteit. Dit zorgt ervoor dat, mochten er specifieke medische zorgvragen rijzen, deze op een gestructureerde en veilige manier worden aangepakt, conform de vastgestelde protocollen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Natuurplein

Ontdek Ons Uitgebreide Ondersteuningsaanbod voor Uw Kind

Holistische Benadering van Kindontwikkeling bij De Kleine Prins

Bij Vrije School De Kleine Prins zien we elk kind als een uniek geheel. Wij bieden daarom extra ondersteuning die naadloos aansluit bij de individuele behoeften van uw kind, vanuit een diepgaande, holistische visie. Onze aanpak integreert diverse ondersteuningsvormen. Deze zijn niet losstaande elementen, maar onderdeel van een samenhangende ontwikkelingsstrategie die het kind centraal stelt. We geloven dat een brede, geïntegreerde kijk essentieel is voor optimale groei. Voor kinderen die extra uitdaging nodig hebben, bieden we het stimulerende Acadin-programma. Bovendien onderzoeken we actief innovatieve digitale oplossingen om leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften verder te helpen. We streven ernaar deze technologieën effectief te integreren in ons onderwijsaanbod.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan Vrije School De Kleine Prins

Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan 2025-2029?

Ons schoolplan voor de periode 2025-2029 bevat concrete actiepunten die ons onderwijs vormgeven. Specialisten binnen ons team werken deze punten uit en coördineren het beleid. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de kwaliteitsmedewerker en andere specialisten van Stichting Athena, alle teamleden, de intern begeleider en de directie. Samen zorgen we voor een veilige en stimulerende werkomgeving. De belangrijkste focuspunten voor deze schoolplanperiode zijn: de rol van de leerkracht, leerdoelen en inhoud, groeperingsvormen, de leeromgeving en de inzet van tijd en toetsing. We streven naar continue verbetering en effectieve leerprocessen voor elk kind.

Hoe realiseren wij de schoolplan doelen?

De komende schooljaren werken we aan de doelen uit ons nieuwe schoolplan, gebaseerd op het curriculaire spinnenweb model. Dit plan beschrijft onze ontwikkelingsvisie als school. De jaarkalender bevat specifieke data voor studiedagen en teamvergaderingen. Hier bespreken we de voortgang van onze ontwikkelingsonderwerpen en plannen we nieuwe initiatieven. Ook de medezeggenschapsraad (MR) is nauw betrokken. De directie, intern begeleider en specialisten evalueren de voortgang van de schoolontwikkelingen regelmatig tijdens studiedagen. De kwaliteitsmedewerker van Stichting Athena bewaakt deze processen en de directeur rapporteert aan de MR over de behaalde resultaten en doelstellingen.

Downloaden

Bloeiende Start: Speciaal Programma voor Jonge Kinderen bij Vrije School De Kleine Prins

Toelichting van de school

Vrije School De Kleine Prins werkt sinds schooljaar 2022-2023 nauw samen met Christoforus Kinderopvang. Deze samenwerking verrijkt het aanbod voor onze jongste leerlingen. Christoforus Kinderopvang, een kleinschalige opvang voor kinderen van 4 tot 13 jaar, verzorgt de buitenschoolse opvang en biedt een warme, stimulerende omgeving. De activiteiten zijn afgestemd op elke leeftijdsgroep, met volop ruimte voor vrij spel. Materiaal zoals verkleedkleren, puzzels en bouwkisten bevorderen de creatieve ontwikkeling. Daarnaast exploiteert Christoforus een gezellige peuterspeelzaal, dagelijks geopend van 08:30 tot 13:45 uur. Deze is speciaal ingericht voor peuters van 2 tot 4 jaar, waar spelenderwijs geleerd wordt en sociale vaardigheden worden ontwikkeld.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op onze Vrije School?

Vrije School De Kleine Prins biedt een rijk aanvullend programma voor de allerkleinsten, gericht op een gebalanceerde ontwikkeling van hoofd, hart en hand. Denk hierbij aan een naadloze overgang van de peuterspeelzaal naar de onderbouw, met activiteiten die de natuurlijke nieuwsgierigheid prikkelen. We stimuleren creativiteit en sociale interactie in een veilige en liefdevolle omgeving. Ons doel is om elk kind een veilige en inspirerende start te geven, waarin het zich optimaal kan ontwikkelen en ontdekken.

Vrije School De Kleine Prins biedt een rijk aanvullend programma voor de allerkleinsten, gericht op een gebalanceerde ontwikkeling van hoofd, hart en hand. Denk hierbij aan een naadloze overgang van de peuterspeelzaal naar de onderbouw, met activiteiten die de natuurlijke nieuwsgierigheid prikkelen. We stimuleren creativiteit en sociale interactie in een veilige en liefdevolle omgeving. Ons doel is om elk kind een veilige en inspirerende start te geven, waarin het zich optimaal kan ontwikkelen en ontdekken.

Ontdek onze kinderopvang en peuterspeelzaal

Met welke partnerschappen verrijkt Vrije School De Kleine Prins het aanbod voor het jonge kind?

Vrije School De Kleine Prins werkt samen met hoog aangeschreven partners om het programma voor jonge kinderen te versterken. Onze samenwerking met Christoforus Kinderopvang zorgt voor een warme en stimulerende omgeving na schooltijd en biedt een uitstekende peuterspeelzaal. Dit garandeert een soepele overgang en consistente pedagogische aanpak. Daarnaast verbinden we kinderen met Natuur Avontuur, waar ze op een speelse manier de schoonheid en wonderen van de natuur ontdekken. Dit draagt bij aan een brede ontwikkeling en een liefde voor de buitenwereld.

Vrije School De Kleine Prins werkt samen met hoog aangeschreven partners om het programma voor jonge kinderen te versterken. Onze samenwerking met Christoforus Kinderopvang zorgt voor een warme en stimulerende omgeving na schooltijd en biedt een uitstekende peuterspeelzaal. Dit garandeert een soepele overgang en consistente pedagogische aanpak. Daarnaast verbinden we kinderen met Natuur Avontuur, waar ze op een speelse manier de schoonheid en wonderen van de natuur ontdekken. Dit draagt bij aan een brede ontwikkeling en een liefde voor de buitenwereld.

Team | Vrije School De Kleine Prins in Doetinchem | [2025] Schoolregister