Basisschool Vrije School De Kleine Prins in Doetinchem

De resultaten van Vrije School De Kleine Prins in Doetinchem

Current section: resultaten
Torontostraat 1
7007 Doetinchem

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Vrije School De Kleine Prins, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Vrije School De Kleine Prins bij jullie?

Ontdek hoe goed Vrije School De Kleine Prins bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau: Kernvaardigheden bij Vrije School De Kleine Prins

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool dient te beheersen. Deze worden gemeten middels de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die gelijk is voor alle basisscholen in Nederland. Bij Vrije School De Kleine Prins streven we ernaar om dit niveau te overtreffen, wat essentieel is voor de verdere schoolloopbaan van onze leerlingen. Een sterke basis in taal en rekenen is cruciaal voor succes op het voortgezet onderwijs en daarbuiten.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten: Ambitie en Potentieel op Vrije School De Kleine Prins

Het streefniveau belichaamt een ambitieuzer leerdoel, waarbij we streven naar een zo hoog mogelijke prestatie van onze leerlingen aan het einde van groep acht. Dit niveau gaat verder dan de basisvaardigheden en daagt leerlingen uit om hun volledige potentieel te benutten. De onderwijsinspectie stelt per school specifieke streefniveaudoeleinden vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Deze doelstellingen vormen de signaleringswaarde voor het streefniveau, specifiek voor Vrije School De Kleine Prins. Wij zetten ons in om deze ambitieuze doelen te realiseren, ondersteund door ons pedagogisch concept.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Vrije School De Kleine Prins?

Bij Vrije School De Kleine Prins stellen we een weloverwogen schooladvies op voor het vervolgonderwijs. We baseren dit advies op de inzichten uit ons leerlingvolgsysteem en de expertise van onze toegewijde leerkrachten. De resultaten van de Cito-eindtoets dienen als aanvullende informatie. Ons schooladvies is een cruciaal hulpmiddel voor de verdere ontwikkeling van onze leerlingen. Daarom hanteren we een zorgvuldig proces waarbij het gehele team, inclusief de intern begeleider en directie, nauw betrokken is. Samen zorgen we voor een passend, goed onderbouwd en duidelijk advies voor elke leerling. We evalueren jaarlijks de doorstroom van onze leerlingen naar het voortgezet onderwijs op basis van onze adviezen. Deze transparante evaluatie is voor iedereen inzichtelijk en bevestigt de betrouwbaarheid van onze schooladviezen.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Vrije School De Kleine Prins: Groeien in Respect en Zelfvertrouwen

Bij Vrije School De Kleine Prins in Doetinchem stimuleren we de sociale ontwikkeling van elk kind. Wij leiden leerlingen op tot zelfstandige individuen die respectvol omgaan met hun omgeving en bewust zijn van hun eigen talenten. Dit bereiken we door consequent de vrijeschoolpedagogiek toe te passen. Onze leerkrachten observeren nauwgezet de individuele ontwikkeling van elk kind. Deze observaties vormen de basis voor het opstellen van een uitdagend en passend leerplan, dat is afgestemd op de specifieke behoeften van uw kind. Zo waarborgen we een optimale groei op alle vlakken.

Versterken van gemeenschapszin door gezamenlijke activiteiten en samenwerking.

Bevorderen van wederzijds respect in elke interactie en communicatie.

Ontwikkelen van compassie en empathie voor medeleerlingen en de wereld om hen heen.

Hoe bevordert Vrije School De Kleine Prins sociale vaardigheden?

Onze aanpak voor sociale ontwikkeling is geworteld in de vrijeschoolvisie, waarbij we kernwaarden als gemeenschapszin, respect en compassie centraal stellen. Deze waarden worden niet afgedwongen, maar op een natuurlijke wijze gestimuleerd door middel van de dagelijkse lessen en de interactie tussen leerlingen. We creëren een omgeving waarin kinderen leren omgaan met elkaar, empathie ontwikkelen en zich veilig voelen om hun sociale vaardigheden te oefenen en te versterken. Dit draagt bij aan een positieve groepssfeer en een gezonde persoonlijke groei.

Welke methoden gebruikt De Kleine Prins voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Om de sociale en emotionele vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken we gebruik van specifieke registratiemethoden. Deze helpen ons om de ontwikkeling van elk kind te volgen en tijdig passende ondersteuning te bieden. Onze belangrijkste registratiemethoden zijn: - Zien: Een observatiegerichte aanpak die de sociale interacties en emotionele uitingen van kinderen vastlegt. - Sociaal Emotionele Vragenlijst (SEV): Een gestandaardiseerde vragenlijst die inzicht geeft in de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen.

Welke lesmethoden zet De Kleine Prins in voor sociaal-emotioneel leren?

Voor het bevorderen van sociaal-emotioneel leren op Vrije School De Kleine Prins maken we gebruik van effectieve lesmethoden die aansluiten bij onze pedagogische visie. Deze methoden zijn ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke levensvaardigheden. Onze school maakt gebruik van het 'Programma Regenboog', een uitgebreid curriculum dat gericht is op het aanleren van sociale competenties, emotieregulatie en het opbouwen van positieve relaties. Dit programma ondersteunt kinderen in hun persoonlijke groei en welzijn.

Inspectierapport Vrije School De Kleine Prins: Een Diepgaande Analyse

De Onderwijsinspectie heeft in mei 2023 stichting Athena, waar Vrije School De Kleine Prins deel van uitmaakt, grondig geëvalueerd. De bevindingen bevestigen dat ons onderwijs op alle essentiële indicatoren voldoet aan de gestelde normen. Dit betekent dat alle scholen binnen stichting Athena een basisarrangement hebben, wat een significante erkenning is van ons vermogen om binnen onze unieke vrijeschoolpedagogie tevens te voldoen aan alle wettelijke onderwijsverplichtingen. Verder werd onze school in het schooljaar 2024-2025 onderworpen aan een interne audit. De hoofdindicatoren voor inspectie werden hierbij met voldoende beoordelingen afgesloten. De verkregen tips en aanbevelingen zijn zorgvuldig geïntegreerd in ons schoolontwikkelingsplan, wat de continue verbetering van ons onderwijsaanbod waarborgt. Dit onderstreept onze toewijding aan hoogwaardig en toekomstgericht vrijeschoolonderwijs.

Resultaten | Vrije School De Kleine Prins in Doetinchem | [2025] Schoolregister