Rooms Katholieke Basisschool Dichterbij in Doetinchem

De resultaten van Rooms Katholieke Basisschool Dichterbij in Doetinchem

Current section: resultaten
Willy Brandtplein 6
7007 Doetinchem

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Rooms Katholieke Basisschool Dichterbij, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool Dichterbij bij jullie?

Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool Dichterbij bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen van Basisschool Dichterbij

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. Dit wordt geëvalueerd middels de eindtoets in groep acht. Onze school streeft ernaar om de landelijke norm van minimaal 85% leerlingen die dit basisniveau behalen, te overtreffen. Deze 85% fungeert als de landelijke signaleringswaarde, die ook voor onze basisschool in Doetinchem geldt.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten: Ambitie en Vooruitgang op Basisschool Dichterbij

Het streefniveau markeert een uitdagender academisch doel dan het fundamenteel niveau. Ons team zet zich in om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken voor het einde van groep acht. De inspectie stelt per school een specifieke streefwaarde vast, gebaseerd op onze unieke leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als de officiële signaleringswaarde voor het streefniveau van Basisschool Dichterbij.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Rooms Katholieke Basisschool Dichterbij?

Bij Rooms Katholieke Basisschool Dichterbij volgen we elke leerling nauwgezet vanaf groep 1. We observeren en ondersteunen de ontwikkeling van elk kind, met speciale aandacht voor de overgangsmomenten. In groep 7 starten we met een voorlopig schooladviesgesprek. Hierin bespreken we de voortgang samen met kinderen en ouders, en benoemen we ontwikkelpunten en kansen. Dit gesprek is cruciaal voor een goede voorbereiding op de middelbare school. In groep 8 werken leerlingen aan hun persoonlijke doelen, met begeleiding van de leerkrachten en de intern begeleider. In januari presenteren we het definitieve, kansrijke schooladvies, gebaseerd op de individuele ontwikkeling en prestaties.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Welzijn op Basisschool Dichterbij

Op Basisschool Dichterbij in Doetinchem stimuleren we actief de sociale ontwikkeling van elk kind. We geloven dat kinderen leren en ervaren hoe het is om deel uit te maken van een gemeenschap en hoe ze hier zelf een positieve bijdrage aan kunnen leveren. Veiligheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid vormen de kern van onze aanpak, waardoor een omgeving ontstaat waarin ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen.

Veiligheid voorop

Vertrouwen in elkaar

Gedeelde verantwoordelijkheid

Hoe bevordert Basisschool Dichterbij de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Binnen onze school hanteren we duidelijke, positief geformuleerde gedragsverwachtingen voor diverse schoolse situaties, zoals het schoolplein, de gangen en in de klas. Deze verwachtingen worden uitgebreid geoefend tijdens de Kanjerlessen. Ons team fungeert als rolmodel door zelf de gewenste omgangsvormen met elkaar te hanteren. Dit creëert een omgeving waarin kinderen leren positief met elkaar om te gaan, met hoop en focus op kansen. De 'Lessen in Geluk' dragen bij aan het algehele welbevinden van zowel leerlingen als leerkrachten, waardoor Basisschool Dichterbij een plek wordt waar iedereen zich gewaardeerd voelt.

Welke methoden gebruikt Basisschool Dichterbij voor het meten van sociale vooruitgang?

Om de sociale opbrengsten en het welzijn van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken we gebruik van diverse registratie-instrumenten: * **Kanvas:** Een gestructureerde methode voor het volgen van sociale interacties. * **Sociale Veiligheidslijst (groep 5 t/m 8):** Een specifiek instrument om de sociale veiligheid te evalueren. * **Jaarlijks Leerlingtevredenheidsonderzoek:** Dit onderzoek geeft ons waardevolle inzichten in de beleving van de leerlingen. Deze gecombineerde aanpak stelt ons in staat om tijdig bij te sturen en de sociale ontwikkeling optimaal te ondersteunen.

Welke lesmethoden zet Basisschool Dichterbij in voor sociaal-emotionele ontwikkeling?

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen maken we met veel succes gebruik van de Kanjer trainingen. Deze trainingen zijn speciaal ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van essentiële sociale vaardigheden en een positief zelfbeeld. Door middel van de Kanjer trainingen leren leerlingen effectief om te gaan met uitdagingen, conflicten op te lossen en positieve relaties op te bouwen. Dit draagt bij aan een veilige en ondersteunende leeromgeving op onze school.

Inspectierapport Basisschool Dichterbij: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over onze basisschool. Wij zetten ons dagelijks in voor kwalitatief hoogstaand onderwijs en een veilige leeromgeving voor alle leerlingen van Rooms Katholieke Basisschool Dichterbij. Lees hier meer over onze prestaties en ontwikkelingen. Onze school, gelegen in het hart van Doetinchem, streeft continu naar verbetering. De inzichten uit het inspectierapport helpen ons om ons onderwijs nog beter af te stemmen op de behoeften van onze leerlingen.

Resultaten | Rooms Katholieke Basisschool Dichterbij in Doetinchem | [2025] Schoolregister