
De resultaten van Openbare Dalton Basisschool Mozaïek Dichteren in Doetinchem
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Dalton Basisschool Mozaïek Dichteren, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Openbare Dalton Basisschool Mozaïek Dichteren bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Dalton Basisschool Mozaïek Dichteren bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Beheersing
Ontdek hoe onze leerlingen presteren op het fundamentele niveau. Dit essentiële niveau in taal en rekenen legt de basis voor toekomstig succes. Onze leerlingen in groep acht worden getoetst met de doorstroomtoets om hun beheersing van dit basisniveau te meten. We streven ernaar dat alle leerlingen dit niveau bereiken, wat cruciaal is voor hun verdere ontwikkeling. Met een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het fundamentele niveau, laten we zien hoe Mozaïek Dichteren zich staande houdt. Vergelijk onze resultaten en zie de toewijding aan uitmuntendheid.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten
Bekijk de indrukwekkende resultaten van onze leerlingen op het streefniveau. Dit ambitieuze niveau daagt leerlingen uit om meer te bereiken dan de basis. Het streefniveau is een belangrijk kwaliteitskenmerk, waarbij we kijken naar de individuele voortgang van elke leerling. De inspectie stelt specifieke doelen per school, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Mozaïek Dichteren zet zich in om ambitieuze leerdoelen te realiseren. Vergelijk onze prestaties met de landelijke normen en ontdek onze inspanningen om het maximale uit elke leerling te halen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Dalton Basisschool Mozaïek Dichteren?
Openbare Dalton Basisschool Mozaïek Dichteren biedt een gestructureerd adviestraject voor de doorstroom naar het voortgezet onderwijs. In groep 7 ontvangen leerlingen een voorlopig schooladvies, waarbij de leerkracht samenwerkt met de intern begeleider en eerdere leerkrachten. De directeur is hierbij betrokken, evenals de toekomstige leerkrachten van groep 8. Het definitieve schooladvies wordt in groep 8 gegeven, voorafgaand aan de doorstroomtoets. Dit advies wordt tot stand gebracht in overleg met de intern begeleider, de leerkracht van groep 7 en de directeur. Hierbij worden observaties, leerlingvolgsysteemgegevens en gesprekken met leerlingen en ouders als input gebruikt. Bij een onverwacht hoge score op de doorstroomtoets wordt het schooladvies heroverwogen. De school hanteert het principe van kansrijk adviseren, omdat zij geloven in de continue ontwikkeling van elk kind.
Grafiek
Grafiek laden...
Optimale Sociale Ontwikkeling op Basisschool Mozaïek Dichteren
Op Basisschool Mozaïek Dichteren geloven we dat een sterke sociale en emotionele basis essentieel is voor succesvol leren. Een veilig sociaal klimaat en prettige interacties bevorderen het welzijn, waardoor kinderen zich volledig kunnen richten op hun ontwikkeling. Onze school hanteert de leidende principes van de Kanjertraining om een positieve omgeving te creëren waarin elk kind zich gewaardeerd voelt. Deze kernwaarden vormen de basis van onze dagelijkse omgang: We bouwen op elkaar met vertrouwen. We ondersteunen elkaar actief en werken constructief samen. Plezier in leren en samenzijn staat voorop, en iedereen draagt bij door mee te doen.
Veiligheid en geborgenheid
Wederzijds vertrouwen en respect
Individueel en groepsgeluk
Hoe bevordert Basisschool Mozaïek Dichteren de sociale ontwikkeling van uw kind?
Onze aanpak voor sociale ontwikkeling gaat verder dan de Kanjertraining. Wij creëren continu een veilige en positieve schoolomgeving, waarin volwassenen het goede voorbeeld geven. Kinderen leren effectief samenwerken en elkaar ondersteunen door middel van coöperatieve en bewegende leervormen. Daarnaast versterken de lessen uit de Gelukskoffer het zelfinzicht en zelfvertrouwen van kinderen. Ze leren zichzelf te erkennen, waarderen en verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf en anderen. Gelukkige kinderen ontwikkelen een groter incasseringsvermogen en een positiever zelfbeeld, ondersteund door deze wetenschappelijk gevalideerde methode gebaseerd op positieve psychologie.
Welke methoden gebruikt Mozaïek Dichteren voor het monitoren van sociale vooruitgang?
Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig te volgen en te stimuleren, maken wij gebruik van de volgende registratiesystemen:
- Kanvas voor gestructureerde observaties
- Bosos voor gedragsanalyse
Met welke programma's voor sociaal-emotioneel leren werkt de school?
Basisschool Mozaïek Dichteren integreert effectieve sociaal-emotionele leerprogramma's in het curriculum om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke groei:
- Kanjer trainingen voor positieve groepsdynamiek
- Gelukskoffer voor zelfontwikkeling en welzijn
- Boksend Opvoeden voor weerbaarheid en zelfbeheersing
Inspectierapport Basisschool Mozaïek Dichteren: Kwaliteit en Ontwikkeling
Op deze pagina vindt u essentiële informatie over de prestaties en de kwaliteit van Openbare Dalton Basisschool Mozaïek Dichteren, zoals vastgelegd door de onderwijsinspectie. Wij geloven in transparantie en delen graag de bevindingen van de inspectie met u. Dit rapport geeft inzicht in hoe onze school presteert op verschillende onderwijskundige gebieden. Ontdek de sterke punten en de ontwikkelingsgebieden van Mozaïek Dichteren, een school die zich continu inzet voor hoogwaardig onderwijs en de persoonlijke groei van elke leerling.