Openbare Basisschool De Wetelaar in Doesburg

De resultaten van Openbare Basisschool De Wetelaar in Doesburg

Current section: resultaten
Zanderskamp 95
6983 Doesburg

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool De Wetelaar, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Wetelaar bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Wetelaar bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: Basis voor Succes

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. Dit wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau bereiken. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau op alle basisscholen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling

Het streefniveau overstijgt het fundamenteel niveau en daagt leerlingen uit om hogere academische resultaten te behalen. Ons doel is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen in groep acht dit ambitieuze niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt voor elke school individueel een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage weerspiegelt de verwachte prestaties van onze leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool De Wetelaar?

Op Openbare Basisschool De Wetelaar begeleiden we uw kind optimaal naar het voortgezet onderwijs. Ons team zorgt voor een soepele overgang door middel van gerichte gesprekken en toetsanalyses. In groep 7 houden we prognosegesprekken om u inzicht te geven in het verwachte schooladvies. Dit advies is gebaseerd op de toetsresultaten vanaf groep 6 en de individuele werkhouding van uw kind. We kijken naar het welzijn van elk kind. In groep 8 volgt een voorlopig adviesgesprek, waarin we samen met u en uw kind de meest geschikte vervolgopleiding bespreken. De doorstroomtoets, die midden groep 8 wordt afgenomen, vormt de basis voor het definitieve advies. Bij een hogere score dan het leerkrachtadvies, passen we dit aan. Is de score lager, dan blijft het oorspronkelijke advies leidend. Aansluitend vindt de aanmelding voor het voortgezet onderwijs plaats tijdens de landelijke aanmeldweek.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool De Wetelaar

Openbare Basisschool De Wetelaar, onderdeel van Scholengroep IJsselgraaf, streeft naar een veilig schoolklimaat en proactieve aanpak van grensoverschrijdend gedrag. Ons Integrale Kind Centrum (IKC) focust op het creëren van een omgeving waar vertrouwen en wederzijds respect centraal staan. Met de Vreedzame School methodiek bevorderen we zowel preventief als curatief een positief sociaal klimaat. Via ons leerlingvolgsysteem IEP monitoren we de sociaal-emotionele groei. Het IEP-leerlingvolgsysteem biedt met zijn 'self-assessment'-instrument leerlingen inzicht in hun eigen profiel, inclusief sociale emotionele ontwikkeling, leeraanpak en creativiteit. Dit resulteert in een spindiagram, dat samen met de observaties van leerkrachten en ouders, het 'Inzicht in Eigen Profiel' (IEP) compleet maakt. Meer gedetailleerde informatie vindt u in ons Schoolveiligheidsplan of beleid Sociale Veiligheid-antipestprotocol, beschikbaar op scholenopdekaart.nl.

De Vreedzame School

Vertrouwen in elkaar

Samenwerken en samenleven

Hoe bevordert Basisschool De Wetelaar de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Op onze basisschool is de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen een prioriteit. Om kinderen te helpen sociaal vaardig te worden, bieden we hen essentiële sociale kennis, vaardigheden en attitudes aan. De positieve groepsdynamiek en het pedagogisch klimaat worden versterkt door de Vreedzame School methode. Dit omvat een compleet programma voor sociale competentie en democratisch burgerschap, gericht op het opvoeden van kinderen tot actieve en verantwoordelijke gemeenschapsleden. De klas en de school fungeren als oefenterrein waar kinderen leren deel uit te maken van een gemeenschap en hieraan bij te dragen. Ze ontwikkelen oog en oor voor anderen, voelen zich verantwoordelijk voor het algemeen belang en worden gestimuleerd om initiatiefrijk, zorgzaam en betrokken te zijn. Ons sociaal veiligheidsplan, ter inzage beschikbaar op ons IKC en op scholenopdekaart.nl, biedt hierover meer inzichten.

Welke systemen gebruikt De Wetelaar om sociale vooruitgang te registreren?

Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt onze school gebruik van de volgende registratievormen:

  • IEP, met focus op hoofd, hart en handen.
  • RechearchNED, de monitor voor sociale veiligheid.

Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op deze school?

Deze school maakt gebruik van de volgende effectieve methodes voor sociaal-emotioneel leren:

  • De Vreedzame School.

Inspectierapport Openbare Basisschool De Wetelaar: Kwaliteit en Ontwikkeling

Openbare Basisschool De Wetelaar in Doesburg staat voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs, gericht op de brede ontwikkeling van elk kind. Onze school biedt een veilige en stimulerende leeromgeving waar leerlingen zich optimaal kunnen ontplooien. Hieronder vindt u informatie over de bevindingen van de onderwijsinspectie, zodat u een compleet beeld krijgt van onze onderwijskwaliteit. Wij nodigen u van harte uit om de officiële inspectiedocumenten in te zien en te ontdekken hoe De Wetelaar zich inzet voor excellent onderwijs.

Resultaten | Openbare Basisschool De Wetelaar in Doesburg | [2025] Schoolregister