IKC de Bosmark in Dinxperlo

De resultaten van IKC de Bosmark in Dinxperlo

Current section: resultaten
Europastraat 10
7091 Dinxperlo

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC de Bosmark, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past IKC de Bosmark bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC de Bosmark bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op IKC de Bosmark

Ontdek hoe IKC de Bosmark presteert op het fundamenteel niveau, de basisvaardigheden in taal en rekenen die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit niveau wordt gemeten in groep acht middels de doorstroomtoets, een cruciale indicator voor schoolsucces. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau, wat een standaard is voor alle basisscholen. Bij IKC de Bosmark streven we ernaar deze basisvaardigheden bij al onze 359 leerlingen te maximaliseren, zodat zij een stevige basis meekrijgen voor hun verdere educatieve reis.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten: Ambities op IKC de Bosmark

Het streefniveau vertegenwoordigt een verdieping van de leerstof, waarbij we leerlingen uitdagen om meer te bereiken dan de basisvaardigheden. Voor elke basisschool, inclusief IKC de Bosmark, stelt de inspectie een specifiek streefniveau vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als onze leidraad om te meten hoe goed we onze leerlingen voorbereiden op toekomstig succes. Bij IKC de Bosmark zetten we ons in om onze leerlingen te stimuleren boven het basisniveau te presteren, met een focus op brede ontwikkeling en toekomstbestendige vaardigheden voor onze 359 leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC de Bosmark?

IKC de Bosmark bereidt uw kind uit groep 7 en 8 optimaal voor op de stap naar het voortgezet onderwijs. Tijdens een speciale startbijeenkomst informeren we u en uw kind gedetailleerd over de verschillende schooltypen, de brugklas, aanmeldprocedures en de belangrijke doorstroomtoets. Het basisschooladvies voor het voortgezet onderwijs is een weloverwogen beslissing. Dit advies is gebaseerd op de toetsresultaten, de sociaal-emotionele ontwikkeling, de werkhouding en unieke kindkenmerken. De leerkrachten van groep 7 en 8 stellen dit advies op in nauwe samenwerking met de intern begeleider en de schoolleiding. Voorlopige adviezen worden midden groep 7 gegeven, met definitieve adviezen midden groep 8. Open dagen zijn essentieel voor een goede schoolkeuze. Wij moedigen alle ouders aan om de open dagen van het voortgezet onderwijs te bezoeken. Dit geeft u en uw kind de kans om een weloverwogen keuze te maken die past bij het schooladvies en de ambities van uw kind. De uiteindelijke schoolkeuze ligt bij u als ouder. De doorstroomtoets in groep 8 vindt plaats in februari. Er is één aanmeldweek voor middelbare scholen, wat zorgt voor gelijke kansen voor elke leerling. De uitslag van de doorstroomtoets, samen met het definitieve schooladvies, wordt tijdig aan u gecommuniceerd. Bij een hogere toetsuitslag dan het voorlopige advies, kan het definitieve advies worden verhoogd, tenzij dit niet in het belang van het kind is. Overdracht naar het voortgezet onderwijs gebeurt zorgvuldig. In mei ontvangt u bericht over de toelating en in juni vindt de kennismaking met de nieuwe school plaats. We onderhouden contact met de mentoren van onze oud-leerlingen en ontvangen periodiek hun rapportcijfers om de doorstroom te monitoren.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op IKC de Bosmark: Samen Groeien in Dinxperlo

Bij IKC de Bosmark staat de sociale ontwikkeling van uw kind centraal. Wij streven naar een omgeving waar elk kind zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt. Een veilige en positieve sfeer, gebaseerd op vertrouwen en samenwerking, is de basis voor optimaal leren en ontwikkelen. Ons kindcentrum is een plek waar kinderen zichzelf mogen zijn en zich thuis voelen. We koesteren een cultuur van wederzijds respect en stellen hoge, maar haalbare doelen. Iedere leerling ontvangt de ondersteuning die nodig is, met aandacht voor individuele verschillen. Wij geloven in een proactieve benadering van sociale ontwikkeling, waarbij we kinderen leren hoe ze met elkaar om kunnen gaan en hoe ze verantwoordelijkheid nemen. Dit creëert een stevig fundament voor hun toekomstige persoonlijke en sociale groei.

Vertrouwen: De basis voor groei en ontwikkeling

Respect: Waardering voor elkaar en de omgeving

Betrokkenheid: Actief deelnemen aan onze leergemeenschap

Wat is de aanpak van IKC de Bosmark voor sociale ontwikkeling?

Onze aanpak voor sociale ontwikkeling is geworteld in onze kernwaarden: samenwerking, verantwoordelijkheid en geloof in elkaar. We besteden in de 'gouden weken' aan het begin van het schooljaar veel aandacht aan groepsvorming en het concreet maken van deze waarden, samen met de kinderen. Na elke vakantieperiode besteden we opnieuw expliciet aandacht aan deze sociale aspecten. Binnen ons IKC maken we gebruik van de moderne methode Kwink. Dit is een uitgebreide online methode die sociaal-emotioneel leren, burgerschap en mediawijsheid integreert.

Hoe meet IKC de Bosmark de sociale vooruitgang van leerlingen?

IKC de Bosmark monitort de sociale ontwikkeling van leerlingen nauwkeurig met behulp van gevalideerde instrumenten. Dit stelt ons in staat om de sociale en emotionele groei van elk kind in kaart te brengen en waar nodig gerichte ondersteuning te bieden. Specifiek maken wij gebruik van de Cito Leerling In Beeld Sociaal Emotioneel-tool. Hiermee krijgen we een gedetailleerd beeld van de sociaal-emotionele ontwikkeling, wat essentieel is voor ons streven naar een holistische benadering van onderwijs.

  • Cito Leerling In Beeld Sociaal Emotioneel

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren hanteert IKC de Bosmark?

IKC de Bosmark zet effectieve methoden in om sociaal-emotioneel leren te bevorderen. Deze methoden zijn zorgvuldig geselecteerd om onze leerlingen te ondersteunen bij hun persoonlijke groei en het ontwikkelen van gezonde sociale vaardigheden. Onze belangrijkste methoden zijn Kwink, een innovatieve online leeromgeving, en Verbindend Gezag, een krachtige benadering voor positieve gedragsbegeleiding. Samen zorgen deze methoden voor een rijke leerervaring op sociaal-emotioneel gebied.

Onderwijsinspectie Rapport IKC de Bosmark: Kwaliteit en Ontwikkeling

IKC de Bosmark, gelegen aan de Europastraat 10 in Dinxperlo, heeft op 18 februari 2014 een positief inspectierapport ontvangen. De onderwijsinspectie concludeerde dat de kwaliteit van het onderwijs op alle onderzochte punten uitstekend is. De school, die in het schooljaar 2012-2013 ontstond na een fusie, toont een indrukwekkende prestatie in het snel smeden van een sterk team. Directie en leerkrachten zijn terecht trots op de gezamenlijke visie en de ontwikkeling van IKC de Bosmark. Ze werken toegewijd aan een doorlopende ontwikkelingslijn voor kinderen van 0 tot 13 jaar, wat kenmerkend is voor een Integraal Kindcentrum. De inspectie benadrukt met name de sterke borging van de kwaliteitszorg binnen de school. Dit onderstreept de continue focus op verbetering en hoogwaardig basisonderwijs voor alle leerlingen van IKC de Bosmark.

Resultaten | IKC de Bosmark in Dinxperlo | [2025] Schoolregister