Koningin Emmaschool in Dieren

De resultaten van Koningin Emmaschool in Dieren

Current section: resultaten
Vietorstraat 2
6953 Dieren

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Koningin Emmaschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Koningin Emmaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Koningin Emmaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau basisonderwijs: Wat leerlingen behalen

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden in groep 8 getoetst. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage is een belangrijke indicator voor de kwaliteit van het basisonderwijs en geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau basisonderwijs: Ambitie en resultaten

Het streefniveau bouwt voort op het fundamentele niveau en daagt leerlingen uit om hogere academische prestaties te leveren. Het is ons doel om zoveel mogelijk leerlingen dit ambitieuze niveau te laten bereiken. De inspectie stelt specifieke streefniveau-doelstellingen per school vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Deze schoolspecifieke signaleringswaarde weerspiegelt de individuele ambities voor onze leerlingen op de Koningin Emmaschool.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Koningin Emmaschool?

De Koningin Emmaschool in Dieren begeleidt leerlingen naar het voortgezet onderwijs met een zorgvuldig proces voor schooladvies. Halverwege groep 8, tijdens een persoonlijk gesprek met leerkracht, ouders en leerling, wordt het voorlopige schooladvies besproken. Dit advies is gebaseerd op de vorderingen binnen het leerlingvolgsysteem en de algemene ontwikkeling van het kind. Samenwerking tussen de leerkrachten van groep 8, de intern begeleider en de directie zorgt voor een weloverwogen advies. Na de doorstroomtoets begin februari ontvangen de scholen half maart de resultaten. Op basis hiervan wordt het definitieve schooladvies vastgesteld. Een hogere score op de toets kan leiden tot een bijstelling van het advies naar boven, mits dit in het belang van de leerling is en goed gemotiveerd wordt door de school. Bij een lagere score blijft het voorlopige advies van kracht. Alle leerlingen van groep 8 schrijven zich eind maart, in dezelfde week, in bij de middelbare school met hun definitieve schooladvies. Dit zorgt voor een gestroomlijnd overgangsproces naar het voortgezet onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Positieve Sociale Ontwikkeling op de Koningin Emmaschool

Op de Koningin Emmaschool Dieren stimuleren we sociale ontwikkeling met Positive Behaviour Support (PBS). Deze methode richt zich op positieve bekrachtiging en het benadrukken van gewenst gedrag. We leren kinderen wat we van hen verwachten, in plaats van ons te focussen op wat ze niet mogen. Dit creëert een omgeving waarin kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen. Leren begint bij ons met welbevinden. Pas wanneer een leerling zich geborgen en prettig voelt, ontstaat er ruimte voor optimale groei en ontwikkeling.

Een veilige leeromgeving

Respectvol omgaan met elkaar

Gezonde verantwoordelijkheid nemen

Hoe bevordert de Koningin Emmaschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?

De Koningin Emmaschool hanteert de Positive Behaviour Support (PBS) aanpak. Dit betekent dat we kinderen positief benaderen en focussen op wat ze wél kunnen en wat er van hen verwacht wordt. Deze aanpak is consistent en eenduidig, wat zorgt voor duidelijkheid en structuur. Indien nodig maken we kort gebruik van incidentregistratie om gedragspatronen te analyseren en te ondersteunen. Naast PBS gebruiken we de methode Kwink. Deze methode biedt interactieve lessen en rollenspellen om kinderen sociaal-emotionele vaardigheden aan te leren. Registratie van sociaal gedrag vindt plaats via Kindbegrip.

Welke registratiemethoden worden gebruikt voor sociale opbrengsten?

Voor het monitoren en in kaart brengen van sociale opbrengsten op de Koningin Emmaschool maken we gebruik van specifieke registratievormen. De belangrijkste tool die we hiervoor inzetten is Kindbegrip. Dit systeem helpt ons om de sociale ontwikkeling van elke leerling nauwkeurig te volgen. Deze registraties bieden waardevolle inzichten voor zowel leerkrachten als ouders, en ondersteunen een proactieve aanpak.

Welke lesmethoden voor sociaal-emotionele ontwikkeling zet de school in?

De Koningin Emmaschool investeert in de sociaal-emotionele ontwikkeling van haar leerlingen door middel van erkende lesmethoden. We passen de principes van School Wide Positive Behavior Support (SWPBS) toe, wat de basis vormt voor onze positieve schoolcultuur. Daarnaast gebruiken we de methode Kwink. Kwink biedt gestructureerde lessen en interactieve activiteiten die kinderen helpen bij het ontwikkelen van essentiële sociale en emotionele vaardigheden.

Inspectierapport Koningin Emmaschool: Kwaliteit en Ontwikkeling

De Koningin Emmaschool in Dieren, een bloeiende basisschool met 171 leerlingen, staat garant voor kwalitatief hoogstaand onderwijs in de regio. Ontdek via de officiële inspectierapporten hoe onze school presteert op het gebied van onderwijskwaliteit, pedagogisch klimaat en leerlingontwikkeling. Wij nodigen u van harte uit om de bevindingen van de onderwijsinspectie in te zien en de sterke punten van onze school te ontdekken.

Resultaten | Koningin Emmaschool in Dieren | [2025] Schoolregister