
De resultaten van Daltonbasisschool St. Jozef in Didam
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Daltonbasisschool St. Jozef, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Daltonbasisschool St. Jozef bij jullie?
Ontdek hoe goed Daltonbasisschool St. Jozef bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op St. Jozef
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Op Daltonbasisschool St. Jozef streven we ernaar dat al onze leerlingen deze basis leggen. In groep acht meten we deze vaardigheden via de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het fundamenteel niveau. Dit betekent dat minimaal 85% van de leerlingen dit basisniveau moet behalen om aan de verwachtingen te voldoen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling bij St. Jozef
Het streefniveau op Daltonbasisschool St. Jozef daagt onze leerlingen uit om meer te bereiken dan de basisvaardigheden. We stimuleren alle leerlingen om dit hogere niveau te behalen, wat bijdraagt aan hun verdere ontwikkeling. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifiek streefniveau vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als de signaleringswaarde voor ons streefniveau, wat aantoont hoe goed we presteren ten opzichte van de landelijke normen en onze eigen ambities.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Daltonbasisschool St. Jozef?
Op Daltonbasisschool St. Jozef geloven we in een gestructureerde aanpak voor de toekomst van uw kind. Gedetailleerde informatie over de schooladviezen en doorstroommogelijkheden vindt u in onze uitgebreide schoolgids. Deze gids, beschikbaar op [https://www.stjozefloil.nl/informatie/schoolgids/](https://www.stjozefloil.nl/informatie/schoolgids/), biedt een helder overzicht van de academische trajecten die onze leerlingen kunnen volgen na hun basisschoolperiode. Wij streven ernaar om elke leerling optimaal voor te bereiden op het voortgezet onderwijs, gebaseerd op hun individuele capaciteiten en ontwikkeling.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Burgerschap op Daltonbasisschool St. Jozef
Op Daltonbasisschool St. Jozef in Didam geloven we sterk in een brede ontwikkeling van uw kind, waarbij sociale vaardigheden net zo belangrijk zijn als academische prestaties. Wij zetten ons actief in om kinderen te vormen tot positieve en verantwoordelijke burgers. Ons onderwijs is verrijkt met de methodiek van De Vreedzame School. Al onze leerkrachten zijn speciaal opgeleid en gecertificeerd om deze lessen te verzorgen. Wekelijks besteden we aandacht aan kernonderdelen zoals gezamenlijke besluitvorming, het oplossen van conflicten, gemeenschapszin, respect voor diversiteit en democratische beginselen. Deze gestructureerde aanpak creëert een positieve en veilige schoolcultuur. Ons ultieme doel is dat ieder kind zich gelukkig voelt op school en met plezier naar huis gaat. Socialisatie en burgerschap zijn essentieel in ons lesprogramma, waarbij kennis en praktische vaardigheden hand in hand gaan.
Vreedzame School Didam
Verbinding en Samenwerking
Sociaal Leren en Groeien
Hoe bevordert Daltonbasisschool St. Jozef de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Daltonbasisschool St. Jozef bevordert de sociale ontwikkeling door middel van de Vreedzame School methodiek. Wekelijks worden er lessen gegeven die gericht zijn op gezamenlijke besluitvorming, conflictresolutie, verantwoordelijkheid, openheid voor verschillen en democratische principes. Dit alles draagt bij aan een positieve sfeer en een goede sociale omgang binnen de school.
Welke registratiemiddelen gebruikt de school voor het monitoren van sociale vooruitgang?
Voor het in kaart brengen van de sociale ontwikkeling maakt Daltonbasisschool St. Jozef gebruik van de volgende registratiemiddelen: * CITO LIB * MijnKleutergroepen
- CITO LIB
- MijnKleutergroepen
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op deze basisschool?
Daltonbasisschool St. Jozef past de volgende methoden toe voor sociaal-emotioneel leren: * Taakspel * Vreedzame school
- Taakspel
- Vreedzame school
Officieel Inspectierapport Daltonbasisschool St. Jozef: Inzicht in Onderwijskwaliteit
Daltonbasisschool St. Jozef in Didam, met 98 leerlingen, staat voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Onze school hanteert de principes van het daltononderwijs, wat betekent dat we leerlingen stimuleren in zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, reflectie, keuzevrijheid en samenwerking. Dit rapport geeft gedetailleerd inzicht in hoe de onderwijsinspectie onze school beoordeelt en welke resultaten wij behalen op het gebied van leerlingontwikkeling en schoolorganisatie.