Basisschool Albert Schweitzer in Didam

De resultaten van Basisschool Albert Schweitzer in Didam

Current section: resultaten
Lupinenstraat 13
6942 Didam

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Albert Schweitzer, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool Albert Schweitzer bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Albert Schweitzer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behalen van het Fundamenteel Niveau op Albert Schweitzer

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten in groep acht middels de eindtoets, ook wel de doorstroomtoets genoemd. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van alle leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau en geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Behalen van het Streefniveau op Albert Schweitzer

Het streefniveau is een ambitieuzer doel dan het fundamenteel niveau. We streven ernaar dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau bereikt aan het einde van groep acht. Voor elke basisschool, inclusief Basisschool Albert Schweitzer, bepaalt de inspectie op basis van de specifieke leerlingpopulatie een individuele signaleringswaarde. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen het streefniveau zouden moeten halen om aan de verwachtingen te voldoen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Albert Schweitzer?

Bij Basisschool Albert Schweitzer hanteren we een zorgvuldig proces voor het schooladvies, met transparantie en ouderbetrokkenheid als kern. Ons schooladvies wordt opgebouwd in twee fases. Aan het einde van groep 7 starten we de voorlopige adviesgesprekken, waarbij we samen met u en uw kind kijken naar de ontwikkeling en potentie. In groep 8, specifiek in maart, vindt het definitieve adviesgesprek plaats. Hierin bespreken we de bevindingen en het definitieve schooladvies, zodat u goed geïnformeerd bent over de vervolgstappen in het voortgezet onderwijs. Mocht u na het gesprek vragen hebben of bezwaar willen maken tegen het schooladvies, dan staat de Klachtencommissie voor u klaar. Meer gedetailleerde informatie over onze procedure vindt u in het document 'procedure schooladvies' op onze website. Ontdek hieronder de verdeling van de schooladviezen die onze leerlingen in het schooljaar 2023-2024 hebben ontvangen, een indicatie van de doorstroommogelijkheden naar het middelbaar onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool Albert Schweitzer

Op Basisschool Albert Schweitzer in Didam staat de sociale ontwikkeling van elk kind centraal. Wij creëren een veilige omgeving waar kinderen zichzelf kunnen zijn en zich optimaal kunnen ontwikkelen. Veiligheid is de basis voor leren en samenwerken. Onze toegewijde leerkrachten stimuleren actief de zelfstandigheid en zelfredzaamheid van ieder kind. We bieden begeleiding die is afgestemd op de unieke leerbehoeften, ontwikkelingsfase en talenten van uw kind. De leraar fungeert als inspirator en gids, die kinderen leert hoe zij zelf richting kunnen geven aan hun persoonlijke groei. Wij zien ouders als onmisbare partners in de opvoeding en ontwikkeling van hun kind. Binnen onze school opereren we met duidelijke, voor iedereen bekende regels en kaders, wat bijdraagt aan een gestructureerde en prettige leeromgeving.

Zelfstandigheid en Verantwoordelijkheid

Veiligheid en Samenwerken

Respectvol Omgaan met Elkaar

Hoe bevordert Basisschool Albert Schweitzer sociale vaardigheden bij leerlingen?

Wij focussen op een positief pedagogisch klimaat door een veilige en gestructureerde omgeving te bieden. We stellen duidelijke verwachtingen rondom respectvol omgaan met elkaar en de omgeving. Onze leerkrachten leven deze normen voor en fungeren als rolmodel. De sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen volgen we systematisch met het programma 'Kindbegrip'. Dit wordt tweemaal per jaar geëvalueerd door leerkracht en leerlingen in groepen 5 t/m 8. In de onderbouw baseren we dit op observaties en gesprekken met kinderen en ouders. In de klas besteden we veel aandacht aan het ontwikkelen van sociale competenties met de methode KiVa. Dit is echter ook verweven in de dagelijkse werkwijze en grondhouding van ons gehele team. Zowel ouders als team zien het als een gezamenlijke verantwoordelijkheid om de school en de directe leefomgeving veilig en prettig te houden.

Welke registratiemethoden gebruikt de school voor sociale vooruitgang?

Basisschool Albert Schweitzer monitort de sociale vooruitgang van leerlingen met de volgende registratiemethoden:

  • Kindbegrip

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op school?

Voor het sociaal-emotioneel leren zet Basisschool Albert Schweitzer de volgende methoden in:

  • KiVa
  • Bino en zijn sociale talenten (groep 1 en 2)

Onderwijsinspectie Rapport Basisschool Albert Schweitzer: Inzicht in Kwaliteit

De onderwijsinspectie heeft in september 2019 een diepgaande beoordeling uitgevoerd van Basisschool Albert Schweitzer. Dit bezoek resulteerde in een gedetailleerd inspectierapport dat de kwaliteit van ons onderwijs belicht. Op deze pagina vindt u toegang tot zowel het oorspronkelijke inspectierapport als het rapport van de uitgevoerde herstelopdracht. Deze documenten bieden transparantie over onze prestaties en onze voortdurende inzet voor verbetering. Wij nodigen u van harte uit om de officiële rapporten te raadplegen. Ze geven een helder beeld van de schoolontwikkeling en de resultaten die wij nastreven voor al onze leerlingen.

Resultaten | Basisschool Albert Schweitzer in Didam | [2025] Schoolregister