
Het team van Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs in Deventer
Current section: teamZie hier hoe het team van Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs bij jullie?
Ontdek hoe goed Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Deskundige Leerkrachtvervanging bij Wij de Wereld Montessori Deventer
Ontdek hoe Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs in Deventer zorgt voor naadloze leerkrachtvervanging. Bij onverwachte afwezigheid van een docent, zetten we direct onze gespecialiseerde vervangingspool in. Dit garandeert een ononderbroken en kwalitatief hoogstaand leerproces voor alle leerlingen. Onze aanpak richt zich op het behoud van continuïteit in het onderwijs. Door nauwe samenwerking binnen het team, met name binnen de betreffende bouw, zorgen we ervoor dat er altijd een vertrouwde leerkracht aanwezig is. Dit creëert een stabiele leeromgeving die zeer gewaardeerd wordt door zowel leerlingen als ouders. Elke ingeschakelde vervanger wordt geïntegreerd in het bestaande, hechte team van die dag. Deze gestroomlijnde integratie zorgt voor een prettige en productieve werksfeer. Het resultaat is een positieve ervaring voor de kinderen, die hierdoor minimale hinder ondervinden van eventuele wisselingen in het docententeam.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
In de school Op Wij de Wereld hebben wij drie bouwen; de onder-, de midden- en de bovenbouw. We hebben ook een samenwerking met de Company, een organisatie voor kinderopvang. Zij organiseren het peuterspelen, de VSO en BSO bij ons op school. in de peutergroep zitten kinderen in de leeftijd van 2 tot 4 jaar
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek de Ondersteunende Specialisten op Basisschool Wij de Wereld
Taal en Rekenen: Individuele Leertrajecten
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op basisschool Wij de Wereld bieden we een op maat gemaakt leerprogramma voor alle kernvakken, inclusief taal en rekenen. We passen ons aanbod flexibel aan de specifieke behoeften van elk kind. Voor uitblinkers stellen we uitdagend Montessorimateriaal beschikbaar, terwijl kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, gericht materiaal ontvangen. Sommige leerlingen volgen zelfs een individueel leerpad, conform de inspectiekaders. Ons doel is een ambitieus en haalbaar leerplan te creëren. Met subsidie voor basisvaardigheden versterken we komend jaar de expertise van onze leerkrachten door middel van gespecialiseerde expertgroepen en gedetailleerde programmabeschrijvingen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Talentontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij de Wereld besteedt veel aandacht aan de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen, zowel in de klas als tijdens activiteiten zoals yogalessen. In het schooljaar 2023-2024 hebben we het traject 'Kindertalentfluisteren' gevolgd om talenten te ontdekken en te benutten. Deze methode helpt kinderen hun eigen talenten en die van anderen te herkennen en in te zetten. Een kind met het talent 'aansteker' is bijvoorbeeld goed in het omzetten van ideeën naar actie en kan klasgenoten enthousiasmeren. Een 'ontrafelaar' kan helpen bij complexe vraagstukken, waarbij zijn inzichten de groep vooruit helpen. Bij specifieke sociaal-emotionele behoeften overleggen we met onze trajectmedewerker en ondersteuningsspecialisten voor passende extra hulp. Kinderen kunnen indien nodig gebruikmaken van een rustige terugtrekplek op school.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Executieve Functies
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Wij de Wereld focussen we op de integrale ontwikkeling van elk kind, met zowel kennisoverdracht als vaardigheidsontwikkeling. Naarmate kinderen ouder worden, ontwikkelen ze planningsvaardigheden, doorzettingsvermogen, keuzebewustzijn en impulsbeheersing – ook wel executieve functies genoemd. Deze vaardigheden zijn verweven in ons onderwijs, waarbij we de meest geschikte ondersteuning bieden voor de groei van het kind. We stellen individuele plannen, visuele schema's (picto's) en dagelijkse opstartmomenten in wanneer extra begeleiding gewenst is. We streven ernaar om de zelfstandigheid van kinderen te stimuleren, zelfs als dit slechts op beperkte schaal mogelijk is. Het erkennen en versterken van de autonomie van het kind is cruciaal voor hun zelfvertrouwen en participatie. Vanuit dit principe breiden we waar mogelijk de zelfredzaamheid uit.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Deskundige Begeleiding
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel we geen fysiotherapeuten, ergotherapeuten of logopedisten in dienst hebben, onderhouden we contacten en verwijzen we ouders door naar externe specialisten voor motorische en lichamelijke ondersteuning. Voor kinderen met taal- of ontwikkelingsstoornissen ontvangen we gespecialiseerde ondersteuning van Pento en Kentalis. Vanaf dit schooljaar is er een vakleerkracht lichamelijke opvoeding aangesteld. Deze vakleerkracht kan ook leerkrachten adviseren over het versterken van de motorische en lichamelijke ontwikkeling van de leerlingen binnen de reguliere lessen.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Momenteel hebben geen van onze leerlingen specifieke ondersteuningsvragen op het gebied van medische zorg of persoonlijke verzorging op school. Indien een dergelijke behoefte zich voordoet, werken we nauw samen met externe specialisten en ouders om een passende oplossing te vinden. We evalueren zorgvuldig welke ondersteuning wij als school kunnen bieden, rekening houdend met diverse factoren. Door open communicatie en gedeelde verwachtingen met ouders, vinden we vrijwel altijd een bevredigende aanpak voor elke unieke situatie.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Individuele Kindontwikkeling: Onze Ondersteuning op Maat
Hoe Wij Elk Kind Begeleiden
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontwikkeling en Kwaliteitszorg op Basisschool Wij de Wereld
Wat zijn de onderwijsdoelen van Basisschool Wij de Wereld?
Hoe monitort Wij de Wereld de voortgang van onderwijsdoelen?
Montessori Onderwijs voor Peuters en Kleuters: Een Vloeiende Start
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op basisschool Wij de Wereld?
Wij de Wereld biedt een rijke en stimulerende omgeving voor de jongste leerlingen. Dit omvat een doorlopende lijn met de peuteropvang, waarbij we aandacht besteden aan de ontwikkeling van jonge kinderen. Door deze samenwerking kunnen we een consistente en ondersteunende leerervaring garanderen, afgestemd op de Montessori-pedagogiek.
Met welke kinderopvangorganisatie werkt Wij de Wereld samen voor het jonge kind?
Basisschool Wij de Wereld werkt samen met Kinderopvang De Company. Deze samenwerking zorgt voor een integrale aanpak, waarbij de pedagogische visie van Maria Montessori centraal staat. Door deze hechte band kunnen we een optimale ontwikkeling voor alle jonge kinderen waarborgen, van peuteropvang tot aan de start van de basisschool.