Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs

Het team van Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs in Deventer

Current section: team
Eekhoorn 10
7423 Deventer

Zie hier hoe het team van Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs bij jullie?

Ontdek hoe goed Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (10%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (30%)
55-65 jaar (30%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.8%)
Direct ondersteunend personeel (9.1%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Leerkrachtvervanging bij Wij de Wereld Montessori Deventer

Ontdek hoe Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs in Deventer zorgt voor naadloze leerkrachtvervanging. Bij onverwachte afwezigheid van een docent, zetten we direct onze gespecialiseerde vervangingspool in. Dit garandeert een ononderbroken en kwalitatief hoogstaand leerproces voor alle leerlingen. Onze aanpak richt zich op het behoud van continuïteit in het onderwijs. Door nauwe samenwerking binnen het team, met name binnen de betreffende bouw, zorgen we ervoor dat er altijd een vertrouwde leerkracht aanwezig is. Dit creëert een stabiele leeromgeving die zeer gewaardeerd wordt door zowel leerlingen als ouders. Elke ingeschakelde vervanger wordt geïntegreerd in het bestaande, hechte team van die dag. Deze gestroomlijnde integratie zorgt voor een prettige en productieve werksfeer. Het resultaat is een positieve ervaring voor de kinderen, die hierdoor minimale hinder ondervinden van eventuele wisselingen in het docententeam.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In de school Op Wij de Wereld hebben wij drie bouwen; de onder-, de midden- en de bovenbouw. We hebben ook een samenwerking met de Company, een organisatie voor kinderopvang. Zij organiseren het peuterspelen, de VSO en BSO bij ons op school. in de peutergroep zitten kinderen in de leeftijd van 2 tot 4 jaar

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de Ondersteunende Specialisten op Basisschool Wij de Wereld

0

Taal en Rekenen: Individuele Leertrajecten

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op basisschool Wij de Wereld bieden we een op maat gemaakt leerprogramma voor alle kernvakken, inclusief taal en rekenen. We passen ons aanbod flexibel aan de specifieke behoeften van elk kind. Voor uitblinkers stellen we uitdagend Montessorimateriaal beschikbaar, terwijl kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, gericht materiaal ontvangen. Sommige leerlingen volgen zelfs een individueel leerpad, conform de inspectiekaders. Ons doel is een ambitieus en haalbaar leerplan te creëren. Met subsidie voor basisvaardigheden versterken we komend jaar de expertise van onze leerkrachten door middel van gespecialiseerde expertgroepen en gedetailleerde programmabeschrijvingen.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Talentontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij de Wereld besteedt veel aandacht aan de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen, zowel in de klas als tijdens activiteiten zoals yogalessen. In het schooljaar 2023-2024 hebben we het traject 'Kindertalentfluisteren' gevolgd om talenten te ontdekken en te benutten. Deze methode helpt kinderen hun eigen talenten en die van anderen te herkennen en in te zetten. Een kind met het talent 'aansteker' is bijvoorbeeld goed in het omzetten van ideeën naar actie en kan klasgenoten enthousiasmeren. Een 'ontrafelaar' kan helpen bij complexe vraagstukken, waarbij zijn inzichten de groep vooruit helpen. Bij specifieke sociaal-emotionele behoeften overleggen we met onze trajectmedewerker en ondersteuningsspecialisten voor passende extra hulp. Kinderen kunnen indien nodig gebruikmaken van een rustige terugtrekplek op school.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Executieve Functies

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider

Toelichting van de school:

Op Wij de Wereld focussen we op de integrale ontwikkeling van elk kind, met zowel kennisoverdracht als vaardigheidsontwikkeling. Naarmate kinderen ouder worden, ontwikkelen ze planningsvaardigheden, doorzettingsvermogen, keuzebewustzijn en impulsbeheersing – ook wel executieve functies genoemd. Deze vaardigheden zijn verweven in ons onderwijs, waarbij we de meest geschikte ondersteuning bieden voor de groei van het kind. We stellen individuele plannen, visuele schema's (picto's) en dagelijkse opstartmomenten in wanneer extra begeleiding gewenst is. We streven ernaar om de zelfstandigheid van kinderen te stimuleren, zelfs als dit slechts op beperkte schaal mogelijk is. Het erkennen en versterken van de autonomie van het kind is cruciaal voor hun zelfvertrouwen en participatie. Vanuit dit principe breiden we waar mogelijk de zelfredzaamheid uit.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Deskundige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
vakleerkracht lichamelijke opvoeding

Toelichting van de school:

Hoewel we geen fysiotherapeuten, ergotherapeuten of logopedisten in dienst hebben, onderhouden we contacten en verwijzen we ouders door naar externe specialisten voor motorische en lichamelijke ondersteuning. Voor kinderen met taal- of ontwikkelingsstoornissen ontvangen we gespecialiseerde ondersteuning van Pento en Kentalis. Vanaf dit schooljaar is er een vakleerkracht lichamelijke opvoeding aangesteld. Deze vakleerkracht kan ook leerkrachten adviseren over het versterken van de motorische en lichamelijke ontwikkeling van de leerlingen binnen de reguliere lessen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel hebben geen van onze leerlingen specifieke ondersteuningsvragen op het gebied van medische zorg of persoonlijke verzorging op school. Indien een dergelijke behoefte zich voordoet, werken we nauw samen met externe specialisten en ouders om een passende oplossing te vinden. We evalueren zorgvuldig welke ondersteuning wij als school kunnen bieden, rekening houdend met diverse factoren. Door open communicatie en gedeelde verwachtingen met ouders, vinden we vrijwel altijd een bevredigende aanpak voor elke unieke situatie.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
3
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Atelier
Kookcafé
Schooltuin

Individuele Kindontwikkeling: Onze Ondersteuning op Maat

Hoe Wij Elk Kind Begeleiden

Bij Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs stemmen we het lesaanbod naadloos af op de unieke onderwijsbehoeften van elk kind. Wij zien geen 'zorgkinderen', maar erkennen dat ieder kind een eigen leertraject volgt. Sommige kinderen hebben behoefte aan meer structuur, anderen aan meer vrijheid of juist extra uitdaging. Ook sociale vaardigheden en specifieke leergebieden vragen om een persoonlijke aanpak. Onze leerkrachten monitoren de ontwikkeling nauwlettend en bespreken deze proactief met ouders. Bij specifieke zorgen werken we samen met collega's en coördinatoren om passende oplossingen te vinden. Wanneer klassikale aanpassingen niet volstaan, organiseren we trajectoverleggen. Hieraan nemen ouders, leerkrachten, de coördinator ontwikkeling en de trajectbegeleider van ons samenwerkingsverband Sine Limite deel om het kind optimaal te ondersteunen. Soms blijkt dat het onderwijs binnen de huidige groep of met de huidige leerkracht niet optimaal aansluit bij de ondersteuningsvraag van een kind. In overleg met ouders en, indien nodig, ons samenwerkingsverband, zoeken we dan naar een geschikte plaats binnen een andere groep of op een andere basisschool, zodat elk kind de juiste begeleiding krijgt. Toekomstgericht Aanbod voor Extra Ondersteuning: Een Gecentraliseerde Aanpak Ons onderwijs is zoveel mogelijk gepersonaliseerd, met een focus op ondersteuning binnen de vertrouwde groepsomgeving. We brengen de individuele leerbehoeften van kinderen zorgvuldig in kaart om een passend aanbod te garanderen. Wij hechten veel waarde aan samenwerking met diverse partners, omdat we geloven in de kracht van een stabiele en veilige leeromgeving. Een nauwe band met ouders is hierin essentieel. Door ieders expertise te benutten, houden we de communicatielijnen kort, de leerkracht als centrale spil en het kind altijd op de eerste plaats. Onze Betrokken Partners voor Optimale Kindontwikkeling: Raster Kinderwerk Team Toegang Jeugd GGD Jeugdverpleegkundige Sportbedrijf Deventer Kunstcircuit Deventer

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteitszorg op Basisschool Wij de Wereld

Wat zijn de onderwijsdoelen van Basisschool Wij de Wereld?

Basisschool Wij de Wereld, onderdeel van Stichting Zinder, volgt het Koersplan van de stichting voor haar ontwikkelingsrichting. Dit plan, dat elke vijf jaar wordt opgesteld in samenwerking met medewerkers, kinderen en ouders, is leidend voor alle scholen binnen Zinder. In 2024 is een nieuw Koersplan gelanceerd dat focust op drie essentiële ontwikkelcirkels: boeiend en verbindend onderwijs, blije en bekwame medewerkers, en cyclisch samen leren. Voor deze schoolplanperiode heeft Wij de Wereld specifieke speerpunten gekozen, gebaseerd op evaluaties en de schoolvisie. Deze omvatten het versterken van basisvaardigheden zoals rekenen, taal, kosmisch onderwijs (inclusief burgerschap), sociaal-emotioneel leren en digitale geletterdheid, conform de referentieniveaus. Daarnaast zetten we in op het versterken van de professionele leergemeenschap en het bevorderen van de stem van het kind. De vier overkoepelende onderwijsdoelen van Stichting Zinder (Werken vanuit doelen en zelfsturing, Samenhang creëren, Van en voor buiten leren, Verduurzamen) zijn vertaald naar concrete schoolprojecten. Deze projecten, zoals 'Versterken van de basisvaardigheden', 'Het versterken van de professionele leergemeenschap' en 'De stem van het kind', koppelen direct aan de stichtingsdoelen en worden gedetailleerd uitgewerkt in het schoolplan. Jaarlijkse evaluaties en het inspectiekader zorgen voor continue borging en verbetering van onze onderwijskwaliteit.

Hoe monitort Wij de Wereld de voortgang van onderwijsdoelen?

De voortgang van onze onderwijsdoelen wordt continu gemonitord via inhoudelijke teamsessies, werksessies en bouwoverleggen. Tijdens deze bijeenkomsten evalueren we de ontwikkeling per bouw, identificeren we successen en signaleren we waar extra ondersteuning of verdieping nodig is. Succesvolle methoden worden vastgelegd voor herhaling en evaluatie. Daarnaast analyseren we driemaal per jaar onze resultaten met behulp van zowel kwalitatieve als kwantitatieve data. Dit stelt ons in staat om doelen te evalueren, af te ronden of aan te scherpen. Schoolleiders binnen Stichting Zinder delen actief inzichten en reflectiedocumenten, en evalueren gezamenlijk de voortgang van gedeelde doelen. De directeur rapporteert de schoolplanontwikkeling aan de bestuurder en bespreekt deze ook met de Medezeggenschapsraad (MR). Jaarlijks reflecteren we op onze kwaliteitszorgprocessen, conform het inspectiekader. Hierbij controleren we de actualiteit van onze borgingsdocumenten en de naleving van afspraken over de inhoudelijke invulling van vakken zoals rekenen, taal, burgerschap, wereldoriëntatie en sociale vaardigheden. Dit zorgt voor een transparant en effectief kwaliteitsbeleid.

Downloaden

Montessori Onderwijs voor Peuters en Kleuters: Een Vloeiende Start

Toelichting van de school

Bij Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs in Deventer geloven we in een doorlopende ontwikkelingslijn voor elk kind, vanaf de jongste jaren. We werken nauw samen met kinderopvang 'De Company' om een naadloze overgang te bieden van peuteropvang naar basisonderwijs. Onze aanpak is geworteld in de pedagogische principes van Maria Montessori. Dit betekent dat we een omgeving creëren waarin jonge kinderen op hun eigen tempo kunnen ontdekken, leren en groeien. De kernwaarden van ons Montessori-onderwijs vormen de leidraad in alles wat we doen. We streven ernaar deze Montessori-visie steeds zichtbaarder en voelbaarder te maken in onze dagelijkse praktijk. Zo leggen we een sterke basis voor een leven lang leren en ontwikkelen, beginnend bij de allerkleinsten.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op basisschool Wij de Wereld?

Wij de Wereld biedt een rijke en stimulerende omgeving voor de jongste leerlingen. Dit omvat een doorlopende lijn met de peuteropvang, waarbij we aandacht besteden aan de ontwikkeling van jonge kinderen. Door deze samenwerking kunnen we een consistente en ondersteunende leerervaring garanderen, afgestemd op de Montessori-pedagogiek.

Wij de Wereld biedt een rijke en stimulerende omgeving voor de jongste leerlingen. Dit omvat een doorlopende lijn met de peuteropvang, waarbij we aandacht besteden aan de ontwikkeling van jonge kinderen. Door deze samenwerking kunnen we een consistente en ondersteunende leerervaring garanderen, afgestemd op de Montessori-pedagogiek.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke kinderopvangorganisatie werkt Wij de Wereld samen voor het jonge kind?

Basisschool Wij de Wereld werkt samen met Kinderopvang De Company. Deze samenwerking zorgt voor een integrale aanpak, waarbij de pedagogische visie van Maria Montessori centraal staat. Door deze hechte band kunnen we een optimale ontwikkeling voor alle jonge kinderen waarborgen, van peuteropvang tot aan de start van de basisschool.

Basisschool Wij de Wereld werkt samen met Kinderopvang De Company. Deze samenwerking zorgt voor een integrale aanpak, waarbij de pedagogische visie van Maria Montessori centraal staat. Door deze hechte band kunnen we een optimale ontwikkeling voor alle jonge kinderen waarborgen, van peuteropvang tot aan de start van de basisschool.

Team | Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs in Deventer | [2025] Schoolregister