
De resultaten van Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs in Deventer
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs bij jullie?
Ontdek hoe goed Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing van het Fundamentele Niveau door Onze Leerlingen
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële kennis en vaardigheden in taal en rekenen die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze kerncompetenties worden getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit percentage geldt als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau op alle basisscholen. Op Wij de Wereld streven we ernaar dit niveau ruimschoots te overtreffen. Onze leerlingen laten zien dat ze deze basisvaardigheden uitstekend beheersen, wat essentieel is voor hun verdere educatieve pad. We focussen op een solide basis voor alle kinderen.
Grafiek
Grafiek laden...
Het Streefniveau: Ambitieuze Leerdoelen voor Onze Leerlingen
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en daagt onze leerlingen uit om hun potentieel volledig te benutten. Ons doel is dat zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van groep acht dit ambitieuze niveau bereiken. De onderwijsinspectie stelt voor elke school individueel een streefpercentage vast, gebaseerd op de specifieke leerlingenpopulatie. Wij de Wereld zet zich in om ook het streefniveau hoog te houden. Met een score die het vastgestelde streefpercentage overstijgt, laten we zien dat onze leerlingen niet alleen de basis beheersen, maar ook excelleren in hun ontwikkeling. Dit weerspiegelt onze toewijding aan kwalitatief hoogstaand onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs?
Op basisschool Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs in Deventer starten we groep 8 met een proactief gesprek over het schooladvies voor het voortgezet onderwijs. Samen met de leerlingen en hun ouders bespreken we de ontwikkelingen en stellen we een voorlopig advies op, inclusief aandachtspunten voor het komende schooljaar. In februari nemen we de IEP Doorstroomtoets af. In maart ontvangen de leerlingen hun definitieve VO-schooladvies. Dit advies is gebaseerd op een combinatie van de observaties van onze ervaren leerkrachten en de resultaten van de gemaakte toetsen. Wanneer de doorstroomtoets een hoger niveau aangeeft dan het voorlopige advies, passen we dit uiteraard aan. Indien het advies niet wordt bijgesteld, leggen we de motivatie hiervoor vast in een document, zodat het gehele proces transparant is. We volgen de doorstroom van onze oud-leerlingen naar het voortgezet onderwijs nauwlettend, met jaarlijkse feedback over hun schoolniveau. Deze data gebruiken we om de effectiviteit van onze schooladviezen te evalueren en te waarborgen dat onze leerlingen een passende keuze maken voor hun verdere ontwikkeling. We analyseren deze resultaten kritisch om onze onderwijsaanpak continu te verbeteren. Hoewel het soms complex is om conclusies te trekken uit af- of opstroomgegevens, streven we ernaar onze advisering zo nauwkeurig mogelijk af te stemmen op de individuele behoeften van elk kind.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkel Je Sociale Vaardigheden op Wij de Wereld Deventer
Bij Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs in Deventer stimuleren we een omgeving waar elk kind zichzelf kan zijn en zich optimaal kan ontwikkelen. We geloven dat kinderen leren door actief deel te nemen aan hun eigen leerproces, waarbij ze zelf aantonen welke vaardigheden ze beheersen. Dit geldt niet alleen voor cognitieve kennis, maar ook voor essentiële sociale vaardigheden. Onze aanpak richt zich op het welzijn van ieder kind, met respect voor het individuele tempo en de unieke manier van leren. Kinderen leren bij ons hoe ze elkaar kunnen ondersteunen, hun mening kunnen uiten en actief kunnen luisteren naar anderen. Ze oefenen met het wachten op hun beurt, het zelfstandig oplossen van problemen en het stellen van kritische vragen. Wij nemen de sociale ontwikkeling van onze leerlingen serieus. Door zelf het goede voorbeeld te geven, stellen we veel vragen en moedigen we kinderen aan om kritisch te zijn op hun eigen werk en bijdragen. Dit creëert een leergemeenschap waarin iedereen zich gewaardeerd voelt en zich sociaal en emotioneel kan ontplooien.
Positief en Sociaal Gedrag
Verantwoordelijkheid Nemen
Verbondenheid Creëren
Hoe bevordert Wij de Wereld Deventer de sociale ontwikkeling van kinderen?
Wij de Wereld hanteert een persoonlijke aanpak met jaarlijkse kindgesprekken die zich richten op drie ontwikkelingsdomeinen: subjectivicatie, socialisatie en kwalificatie. Tijdens deze gesprekken evalueren we de vooruitgang van elk kind. Daarnaast vinden er gedurende het schooljaar regelmatig korte evaluatiemomenten plaats, zowel op initiatief van de leerkracht als van het kind zelf, om de groei op sociaal gebied te monitoren en te ondersteunen.
Welke methoden gebruikt onze basisschool voor het registreren van sociale groei?
Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen, maakt Wij de Wereld Deventer gebruik van de volgende registratievormen:
- BOSOS
- Kindbegrip
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op onze school?
Wij de Wereld stimuleert sociaal-emotioneel leren met behulp van diverse effectieve methoden. We gebruiken:
- Een doos vol gevoelens
- Bewuste inzet van "wellevendheidslesjes" volgens de Montessori-pedagogiek
- De aanpak van de Kindtalentfluisteraar
Inspectierapport Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs Deventer
Ontdek de kwaliteit en ontwikkeling van Wij de Wereld Openbaar Montessori Onderwijs in Deventer. Hier vindt u een overzicht van de bevindingen van de onderwijsinspectie, die de onderwijskwaliteit beoordeelt. Deze pagina biedt inzicht in hoe de school presteert op diverse gebieden, zoals de didactische aanpak, pedagogisch klimaat en leerlingontwikkeling. Het is een waardevolle bron voor ouders en geïnteresseerden. Ons openbaar montessorionderwijs streeft naar een stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Lees meer over onze inspanningen en resultaten via de inspectiegegevens.