Openbare Daltonschool Het Roessink

De resultaten van Openbare Daltonschool Het Roessink in Deventer

Current section: resultaten
Fonteinkruid 130
7422 Deventer

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Daltonschool Het Roessink, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare Daltonschool Het Roessink bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Daltonschool Het Roessink bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau op Het Roessink

Ontdek hoe Openbare Daltonschool Het Roessink presteert op het gebied van het fundamenteel niveau, essentieel voor taal en rekenen bij het verlaten van de basisschool. Dit niveau wordt gemeten via de eindtoets in groep acht. De Onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau, een norm waar elke basisschool aan moet voldoen. Op Het Roessink zien we dat 94,7% van de leerlingen dit cruciale basisniveau bereikt, wat ruim boven de landelijke norm van 85% ligt.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten Dalton Basisschool Het Roessink

Het streefniveau vertegenwoordigt een hoger leerresultaat dan het fundamentele niveau, met als doel dat zoveel mogelijk leerlingen dit niveau bereiken aan het einde van groep acht. Voor elke school wordt door de inspectie een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau vastgesteld, gebaseerd op de eigen leerlingpopulatie. Daltonschool Het Roessink behaalt voor het streefniveau een score van 53,2%, wat wordt vergeleken met de schoolse signaleringswaarde van 48,6%.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Daltonschool Het Roessink?

Op Openbare Daltonschool Het Roessink in Deventer begeleiden we leerlingen met zorg naar het voortgezet onderwijs. Het kiezen van de juiste vervolgopleiding is een cruciale stap na de basisschool. Wij werken nauw samen met ouders en leerlingen om een passend advies te formuleren, gebaseerd op de ontwikkeling en prestaties van het kind. Ons leerlingvolgsysteem en de dagelijkse schoolprestaties vormen de basis voor een voorlopig schooladvies, dat eind groep 7 wordt besproken. Dit helpt u bij het bezoeken van open dagen en het maken van weloverwogen keuzes. Na de doorstroomtoets in februari wordt het advies definitief vastgesteld, waarbij we rekening houden met de laatste voortgang. Het definitieve schooladvies, dat vóór 1 maart wordt verstrekt, is leidend voor de toelating tot het voortgezet onderwijs. We kunnen zowel enkelvoudige (bijv. havo) als meervoudige (bijv. vmbo-tl/havo) adviezen geven. Indien gewenst, kan een plaatsingsadvies worden toegevoegd, dat echter niet bindend is. Ouders zijn zelf verantwoordelijk voor de aanmelding bij de school van hun keuze, gebaseerd op het definitieve schooladvies. Meer informatie over het landelijke kader vindt u op de website van de Rijksoverheid. **Doorstroom na Het Roessink:** We volgen de ontwikkeling van onze oud-leerlingen in het voortgezet onderwijs. Voor schooljaar 23/24 zijn er nog geen op- of afstroomgegevens geregistreerd. Uit schooljaar 22/23 blijkt dat in leerjaar 1, 95% van de leerlingen op het schooladvies presteert, 5% is opgestroomd en niemand is afgestroomd. In leerjaar 2 presteert 75% op het advies, 10% is volledig opgestroomd en 15% is afgestroomd. Voor schooljaar 21/22 zien we in leerjaar 1 dat 86% op het advies presteert en 14% is opgestroomd. In leerjaar 2 presteert 93% op het advies en 7% is opgestroomd, zonder afstromers. In leerjaar 3 presteert 65% op het advies (waarvan 29% een meervoudig advies had) en 36% is opgestroomd, zonder volledige opstroom. Opvallend is dat 23% van onze oud-leerlingen na drie jaar beter presteert dan het schooladvies, wat vergelijkbaar is met het landelijk gemiddelde. 52% presteert conform het advies, wat lager is dan het landelijk gemiddelde. 25% presteert onder het advies, wat hoger is dan het landelijk gemiddelde. Wij blijven kansrijk adviseren waar potentie aanwezig is. De gegevens van schooljaar 24/25 worden binnenkort gepubliceerd op "Mijn Scholen op de Kaart". De schooladviezen voor het schooljaar 23/24 zijn als volgt verdeeld: LEES MINDER

Grafiek

Grafiek laden...

Boost Sociale Ontwikkeling op Daltonschool Het Roessink

Bij Openbare Daltonschool Het Roessink in Deventer geloven we dat sociale ontwikkeling cruciaal is voor de algehele groei van elk kind. Onze schoolvisie, die uitgebreid beschreven staat, benadrukt de totale ontwikkeling. Kinderen bloeien pas echt op wanneer ze zich veilig en geborgen voelen in hun leeromgeving. Vanuit deze veilige basis ontwikkelen kinderen betrokkenheid en leggen ze de fundamenten voor een sterke persoonlijkheid, compleet met relevante kennis en vaardigheden. Dit bevorderen we actief door onze schoolbrede inzet van de methode 'De Vreedzame School'. 'De Vreedzame School' transformeert de klas en de school tot een levendige leefgemeenschap. Hierin krijgen kinderen een stem, voelen ze zich gehoord en gezien, en leren ze effectief samen beslissingen te nemen en conflicten op te lossen. De methode bestaat uit zes essentiële blokken die de sociale competenties en democratische vaardigheden van uw kind versterken: 'We horen bij elkaar', 'We lossen conflicten zelf op', 'We hebben oor voor elkaar', 'We hebben hart voor elkaar', 'We dragen allemaal een steentje bij' en 'We zijn allemaal anders'.

Actieve betrokkenheid van leerlingen bij hun leerproces en schoolomgeving.

Het waarborgen van het welbevinden van elk kind.

Creëren van een veilige en ondersteunende leeromgeving voor optimale ontwikkeling.

Hoe stimuleert Het Roessink de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Vanaf groep 6 vullen leerlingen jaarlijks een enquête in over de schoolveiligheid. We gebruiken de IEP "Hart en Handen" methode om inzicht te krijgen in de sociale competenties van zowel individuele leerlingen als groepen. De interne vertrouwenspersoon informeert de kinderen jaarlijks over haar rol en hoe zij kan ondersteunen bij gevoelens van onbehagen. Tijdens groepsbesprekingen worden de resultaten van de sociale opbrengsten geanalyseerd. Indien nodig stellen we een plan van aanpak op om de ontwikkeling verder te optimaliseren. Deze besprekingen en plannen worden vervolgens gedeeld met de schooldirectie voor een gecoördineerde aanpak.

Welke methodes en registratietools gebruikt Daltonschool Het Roessink voor sociale opbrengsten?

Openbare Daltonschool Het Roessink hanteert specifieke methodes en registratietools om de sociale ontwikkeling van leerlingen effectief in kaart te brengen en te bevorderen.

  • Registratie via IEP "Hart en Handen" voor een gedetailleerd overzicht van sociale competenties.
  • Implementatie van de sociaal-emotionele leermethode "De Vreedzame School" voor het ontwikkelen van sociale vaardigheden en democratisch burgerschap.

Welke sociaal-emotionele leermethodes worden toegepast op Het Roessink?

Op Openbare Daltonschool Het Roessink zetten we actief de gerenommeerde methode "De Vreedzame School" in. Deze methode is speciaal ontworpen om kinderen te leren hoe ze op een positieve manier met elkaar omgaan, conflicten oplossen en samenwerken, wat essentieel is voor hun sociaal-emotionele groei.

Inspectierapport Openbare Daltonschool Het Roessink: Kwaliteit in Beeld

Ontdek de beoordeling van Openbare Daltonschool Het Roessink door de Onderwijsinspectie. In april 2018 voerden inspecteurs een controlebezoek uit. Dit bezoek maakte deel uit van een breder bestuurlijk toezicht, waarbij ons onderwijs op vier cruciale indicatoren werd geëvalueerd: de zichtbaarheid van ontwikkeling (OP2), het didactisch handelen (OP3), kwaliteitszorg (KA1) en de kwaliteitscultuur (KA2). We zijn er trots op dat alle beoordeelde indicatoren voor Openbare Daltonschool Het Roessink als 'voldoende' zijn bestempeld. Dit bevestigt de solide basis en de continue aandacht voor kwaliteitsverbetering binnen onze school. Bekijk de details van dit inspectierapport en zie hoe wij streven naar excellent onderwijs voor elk kind in Deventer.

Resultaten | Openbare Daltonschool Het Roessink in Deventer | [2025] Schoolregister