Montessorischool Oudaen

Het team van Montessorischool Oudaen in Deventer

Current section: team
Pieter de Hooghstraat 2
7412 Deventer

Zie hier hoe het team van Montessorischool Oudaen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Montessorischool Oudaen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Montessorischool Oudaen bij jullie?

Ontdek hoe goed Montessorischool Oudaen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Montessorischool Oudaen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 70.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (70.6%)
Man (29.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Montessorischool Oudaen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.9%)
25-35 jaar (23.5%)
35-45 jaar (17.6%)
45-55 jaar (29.4%)
55-65 jaar (23.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Montessorischool Oudaen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.3%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Montessorischool Oudaen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen
Wetenschap en Technologie

Vervanging Leerkrachten: Betrouwbare Continuïteit op Montessorischool Oudaen

Bij onverwachte afwezigheid van een van onze toegewijde leerkrachten, garandeert Montessorischool Oudaen een naadloze educatieve ervaring. Wij werken samen met het Personeelscluster Oost Nederland, een gespecialiseerd orgaan dat zorgt voor gekwalificeerde en ervaren invallers. Deze samenwerking waarborgt dat de onderwijsactiviteiten en de pedagogische aanpak van onze school ononderbroken doorgaan, zodat uw kind zich optimaal kan blijven ontwikkelen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten bij Montessorischool Oudaen

2

Taal en Rekenen: Extra Begeleiding voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Montessori Geschoolde Leerkrachten

Toelichting van de school:

Op Montessorischool Oudaen zetten wij ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Onze intern begeleider en alle montessori geschoolde leerkrachten bieden extra ondersteuning, vaak in kleine groepjes, om elke leerling succes te laten behalen. Daarnaast verrijken onze gespecialiseerde vakleerkrachten het onderwijs. Zij verzorgen lessen in muziek, gym, beeldende vorming, filosofie, yoga, en dier- en tuinverzorging. Doordat deze vakdocenten aan kleinere groepen lesgeven, creëren zij waardevolle tijd voor de eigen leerkracht om intensieve instructie te geven aan de kerngroep.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positieve Schoolomgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Filosofiedocent
Dier- en Tuinverzorgingsdocenten

Toelichting van de school:

Wij bevorderen een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling door de principes van de Kanjertraining te hanteren. Ons gehele team, inclusief het overblijfpersoneel, is hierin geschoold, wat zorgt voor een consistente en ondersteunende aanpak. De activiteiten in onze schooltuin en de zorg voor onze dieren stimuleren kinderen om al hun talenten te tonen, niet enkel de cognitieve. Dit draagt bij aan een sterke onderlinge band en een gevoel van saamhorigheid. Onze intern begeleider biedt wekelijks, op advies van de leerkrachten, individuele of groepsbegeleiding aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Zelfstandigheid Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Ambulante Leerkracht

Toelichting van de school:

Montessorischool Oudaen stimuleert zelfstandigheid en een proactieve werkhouding. Leerlingen plannen zoveel mogelijk hun eigen werk, waarbij ze keuzes maken binnen het curriculum om hun leerdoelen te behalen. Onze leerkrachten monitoren deze voortgang nauwgezet en sturen bij waar nodig. Kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij planning en taakaanpak ontvangen begeleiding van onze ambulante leerkracht en de intern begeleider, die wekelijks extra sessies verzorgen op advies van de groepsleerkracht.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Docent Bewegingsonderwijs
Ambulante Leerkrachten

Toelichting van de school:

Naast het reguliere bewegingsonderwijs door onze vakleerkracht, integreren we beweging in het leerproces. Denk hierbij aan bewegend rekenen met 'Met sprongen vooruit'. Daarnaast bieden onze leerkrachten extra ondersteuning om de motorische vaardigheden van leerlingen te verbeteren, met speciale aandacht voor de overgang van groep 2 naar groep 3. Deze gerichte aanpak in kleine groepen zorgt voor een soepele ontwikkeling.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van Kinderen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen staat voorop. Hoewel er geen directe medische zorg op school wordt verleend, onderhouden wij periodiek contact met de jeugdverpleegkundige om de gezondheid en persoonlijke verzorging van onze leerlingen te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Buitenwerkruimte
Schooltuin (permacultuur) en plantenkas
Yoga- en filosofielokaal
Atelier

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op Montessorischool Oudaen

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Diepgaande Toelichting door de School

Montessorischool Oudaen presenteert met trots haar Schoolondersteuningsprofiel (SOP), een document dat de wettelijke verplichting omzet in een heldere, lokaal afgestemde aanpak. In Deventer onderscheiden we ons door een jaarlijks geactualiseerd SOP, dat een gedetailleerd beeld schetst van onze onderwijsaanpak. U leest hierin onze keuzes voor groepsvorming en de onderliggende pedagogische visie. Ons SOP biedt transparantie over hoe wij onze onderwijskwaliteit continu evalueren. We belichten wat reeds succesvol is binnen onze school en waar ruimte is voor verbetering. Bovendien maken we concreet welke verbeteringen we in het lopende schooljaar doorvoeren om de leerervaring voor elk kind te optimaliseren. Het volledige ouderrapport is tevens beschikbaar op onze website, www.montessorischooloudaen.nl. **Toekomstig Aanbod aan Intensieve Ondersteuning** Indien de basisondersteuning niet volstaat, biedt Montessorischool Oudaen op maat gemaakte, intensievere begeleiding. Dit is met name relevant voor leerlingen met specifieke behoeften, zoals dyslexie, een ontwikkelingsvoorsprong, fysieke beperkingen of sociaal-emotionele uitdagingen. Deze begeleiding vindt doorgaans plaats in kleine groepen, soms buiten de reguliere lesuren, en wordt verzorgd door ervaren leerkrachten of onderwijsondersteuners. Ons doel is om door middel van gerichte en gepersonaliseerde ondersteuning elk kind de kans te geven zijn of haar volledige potentieel te bereiken. Wanneer interne expertise ontoereikend is, werken we in nauwe samenwerking met ouders en externe partners, zoals het samenwerkingsverband Sine Limite, om de best mogelijke hulp te garanderen. Dit kan zowel op school als extern plaatsvinden. Voor kinderen die behoefte hebben aan intensieve, individuele ondersteuning op school, stellen we in overleg een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) op. Dit plan definieert heldere doelen, de benodigde ondersteuning en een methode om de voortgang te monitoren. Meer gedetailleerde informatie over zowel de basis- als de extra ondersteuningsmogelijkheden vindt u in ons uitgebreide Schoolondersteuningsprofiel (SOP) op onze website.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Montessorischool Oudaen

Welke Doelen Staan Centraal in Ons Schoolplan?

Bij Montessorischool Oudaen meten we kwaliteit niet aan één cijfer, maar aan een breed scala aan factoren die bijdragen aan de ontwikkeling van elk kind. We kijken naar de verworven kennis en vaardigheden aan het einde van de basisschool, maar ook naar essentiële ontwikkelingen zoals zelfstandigheid, taakgerichtheid, sociale vaardigheden en een positief kritische houding. De inzet en expertise van ons toegewijde team, de prettige schoolsfeer, onze onderwijskundige visie en ons proactieve beleid voor schoolontwikkeling zijn eveneens cruciaal voor onze schoolkwaliteit. Naast de officiële inspecties door de onderwijsinspectie, hechten we grote waarde aan de feedback van ouders, leerlingen en externe partners. Tevredenheidsonderzoeken, waarvan de resultaten transparant worden gepubliceerd op www.scholenopdekaart.nl, geven ons hierin waardevolle inzichten. Andere indicatoren die wij hanteren zijn de doorstroom naar het voortgezet onderwijs, de resultaten van landelijke toetsen en ons specifieke schoolprofiel. We hanteren een cyclisch proces voor kwaliteitszorg, waarbij trendanalyses van leeropbrengsten ons helpen didactiek en pedagogiek voortdurend te optimaliseren. Periodiek evalueren we met het team, de directie en de intern begeleider de kwaliteit, identificeren we verbetermogelijkheden en implementeren we concrete voorstellen om de effectiviteit van ons onderwijs te verhogen. Onze kwaliteitszorginstrumenten zijn gericht op zowel inspanning als resultaat, met een sterke nadruk op de professionele betrokkenheid en het commitment van ons gehele schoolteam. Om de onderwijskwaliteit te waarborgen, registreren we de vorderingen, werk- en leerhouding en het gedrag van leerlingen nauwkeurig in klassenmappen en leerlingdossiers. Oudergesprekken worden ook gedocumenteerd. Vanaf de onderbouw maken we gebruik van het leerlingvolgsysteem Parnassys. Observatie- en toetsgegevens worden hierin zorgvuldig bijgehouden. In de groepen 3 t/m 8 gebruiken we de IEP LVS toetsen voor alle vakken, aangevuld met vragenlijsten voor de leerlingen om een compleet beeld te krijgen van hun ontwikkeling, zowel cognitief als sociaal-emotioneel. De resultaten van deze toetsen, die volgens een jaarlijkse kalender worden afgenomen, stellen ons in staat de cognitieve ontwikkeling van onze leerlingen gedurende hun schoolloopbaan nauwgezet te volgen. De leerlingen in groep 8 nemen deel aan de landelijke eindtoets van IEP, wat ons een waardevol inzicht geeft in hun prestaties. De professionele ontwikkeling van onze leerkrachten is essentieel. Elke leerkracht draagt individueel verantwoordelijkheid voor bijscholing en verdieping, passend binnen onze Montessorivisue. Daarnaast investeren we als team gezamenlijk in de ontwikkeling van ons vakgebied door jaarlijkse studiedagen, waarvan de data terug te vinden zijn in onze jaarkalender en op de website. Handelingsgericht werken wordt continu gestimuleerd door regelmatige klassenbezoeken en observaties, zowel binnen de eigen bouw als daarbuiten. Ons vierjarige schoolplan schetst de strategische acties die we ondernemen om de kwaliteit continu te verhogen, met jaar- en activiteitenplannen als concrete uitwerkingen. Binnen het bestuur van Zinder zijn vier kerndoelen voor de komende twee jaar vastgesteld: werken vanuit doelen en zelfsturing, het creëren van samenhang, leren van en voor de buitenwereld, en verduurzamen. Deze doelen, aangevuld met onze eigen specifieke doelstellingen, zijn gebaseerd op eerdere successen, enquêteresultaten, interne procesanalyses en zelfevaluaties conform de indicatoren van de inspectie. Dit leidt tot de volgende schoolplandoelen voor de komende twee jaar: 1. **Focus op Doelen en Ontwikkeling**: Versterken van de leerlijnen rekenen (2F/1S) en taal, en het introduceren van het Montessori kindwerkdossier. 2. **Samenhang en Innovatie**: Realiseren van project 'Leve het onderwijs', de Eindtoets, start van technieklessen en een doorlopende lijn voor vakleerkrachten. 3. **Leren van Buiten**: Invulling geven aan het ambassadeurschap 'Natuurrijke school' van IVN. 4. **Duurzaamheid**: Vertaling van de Global Junior Goals naar ons onderwijs. De voortgang van deze doelen wordt zowel in teamvergaderingen als in overleg met de Medezeggenschapsraad (MR) nauwlettend gevolgd. Alle scholen binnen Zinder hanteren dezelfde kwaliteitscyclus en integreren gedeelde bovenschoolse ontwikkeldoelen in hun eigen tweejarige schoolplannen. Deze plannen bevatten jaarplannen en actieplannen die door het team worden uitgevoerd. Een gedegen kwaliteitszorgsysteem zorgt ervoor dat de schoolleiding een compleet overzicht behoudt, tijdig kan bijsturen en schoolontwikkelingen effectief met het hele team kan delen.

Hoe Garandeert Montessorischool Oudaen de Bereiking van Haar Onderwijsdoelen?

Om de kwaliteit van ons onderwijs continu te monitoren en te verbeteren, zowel voor groepen als voor individuele leerlingen, hanteren we diverse methoden. Voor de kernpijlers zoals Bewegend Leren, Ruimte voor Kinderen en Projecten, werken we met toegewijde leerteams. Deze teams, onder aansturing van een coördinator, ontwikkelen en evalueren tijdspaden en plannen, en zetten concrete acties uit binnen de school. Hun werk volgt een uitvoeringsplan met jaarlijkse doelen, die tussentijds worden geëvalueerd en indien nodig bijgesteld. De coördinatoren overleggen regelmatig met elkaar, het managementteam en de intern begeleiders, en de leerteams staan standaard geagendeerd op de teamvergaderingen. We volgen de voortgang van onze leerlingen nauwgezet via methodetoetsen en aanvullende toetsen, waarvan de resultaten worden vastgelegd in ons leerlingvolgsysteem Parnassys. Dit systeem bevat niet alleen de toetsresultaten, maar ook essentiële informatie over onderwijsbehoeften, oudergesprekken en individuele plannen, wat zorgt voor een integrale monitoring en borging. Na afloop analyseren de groepsleerkrachten de toetsresultaten, waarna de inzichten uit zowel kwantitatieve als kwalitatieve data worden besproken met collega's en intern begeleiders. Dit waarborgt de continuïteit in onze aanpak en een soepele overdracht naar het volgende leerjaar. Naast de leerresultaten hechten we evenveel belang aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. De groepsleerkrachten vullen meermaals per jaar de vragenlijsten van ‘Kanvas’ in, een digitaal volg- en adviessysteem gekoppeld aan de Kanjertraining. Dit helpt ons om het welbevinden en de betrokkenheid van leerlingen gedetailleerd in kaart te brengen. De deskundigheid en professionele groei van onze leerkrachten vormen een fundamentele pijler van onze kwaliteitsfilosofie. We stimuleren individuele leerkrachten om cursussen en opleidingen te volgen en organiseren jaarlijkse studiedagen voor teambrede bijscholing. De opgedane kennis wordt actief gedeeld binnen het team en direct toegepast in de klaspraktijk. We voeren jaarlijks een tevredenheidsonderzoek uit onder de ouders en organiseren tweemaal per jaar panelgesprekken met een selectie van ouders om waardevolle feedback te verzamelen. Deze feedback wordt waar mogelijk omgezet in concrete verbeteracties. Onze actieve leerlingenraad, bestaande uit leerlingen van groep 6 t/m 8 en een teamleider, speelt een belangrijke rol bij het monitoren van onze schoolbrede speerpunten. Dit verhoogt de betrokkenheid van leerlingen en hun gevoel van verantwoordelijkheid voor schoolzaken. Binnen het bestuur van Zinder delen schoolleiders regelmatig inzichten over hun schoolontwikkelingen en evalueren ze gezamenlijk de voortgang van gemeenschappelijke doelen. De directeur legt verantwoording af over de schoolplanontwikkeling aan de bestuurder tijdens werkbesprekingen en schoolbezoeken, en onderhoudt een continue dialoog met de MR over de schoolontwikkeling. Jaarlijks reflecteren we op onze kwaliteitszorgprocessen, conform het inspectiekader. Hierbij controleren we de actualiteit van onze borgingsdocumenten en de naleving van onze afspraken. In deze documenten beschrijven we gedetailleerd hoe we de verschillende onderwijsgebieden, zoals rekenen, taal, burgerschap, wereldoriëntatie en sociale vaardigheden, aanbieden.

Downloaden

Uitgebreid Aanbod Jonge Kind bij Montessorischool Oudaen

Toelichting van de school

Montessorischool Oudaen biedt een naadloze overgang naar de basisschool met onze dagelijkse peuteropvang. Deze opvang wordt verzorgd in nauwe samenwerking met DOK 13, een vertrouwde partner in kinderopvang. Voor gedetailleerde informatie over de programma's en inschrijvingsmogelijkheden voor uw kind, kunt u contact opnemen met Attie Hendriksen via 06 - 50 26 48 81. U kunt ook de website van DOK 13 bezoeken op www.dok13.info voor meer details.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Montessorischool Oudaen voor jonge kinderen?

Montessorischool Oudaen verrijkt het leerervaring van jonge kinderen met diverse extra faciliteiten. Dit omvat hoogwaardige kinderopvang die aansluit bij de Montessori-pedagogiek. Daarnaast bieden we programma's voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), wat essentieel is voor een optimale ontwikkeling. Onze school fungeert tevens als een integraal kindcentrum, waar verschillende voorzieningen samenkomen voor de ontwikkeling van uw kind.

Montessorischool Oudaen verrijkt het leerervaring van jonge kinderen met diverse extra faciliteiten. Dit omvat hoogwaardige kinderopvang die aansluit bij de Montessori-pedagogiek. Daarnaast bieden we programma's voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), wat essentieel is voor een optimale ontwikkeling. Onze school fungeert tevens als een integraal kindcentrum, waar verschillende voorzieningen samenkomen voor de ontwikkeling van uw kind.

Kinderopvang Deventer
Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Kindcentrum Deventer

Met welke organisaties werkt Montessorischool Oudaen samen voor het jonge kind programma?

Montessorischool Oudaen werkt nauw samen met DOK13 om een compleet en kwalitatief hoogstaand aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang van kinderopvang naar de basisschool, met behoud van de vertrouwde Montessori-principes. DOK13 is een erkende aanbieder van kinderopvang en VVE-programma's, wat de kwaliteit van onze dienstverlening verder onderstreept.

Montessorischool Oudaen werkt nauw samen met DOK13 om een compleet en kwalitatief hoogstaand aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang van kinderopvang naar de basisschool, met behoud van de vertrouwde Montessori-principes. DOK13 is een erkende aanbieder van kinderopvang en VVE-programma's, wat de kwaliteit van onze dienstverlening verder onderstreept.

Team | Montessorischool Oudaen in Deventer | [2025] Schoolregister