Deventer Montessori School

Het team van Deventer Montessori School in Deventer

Current section: team
Van Lithstraat 1
7415 Deventer

Zie hier hoe het team van Deventer Montessori School is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Deventer Montessori School. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Deventer Montessori School bij jullie?

Ontdek hoe goed Deventer Montessori School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Deventer Montessori School zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 95% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (95%)
Man (5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Deventer Montessori School. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.3%)
25-35 jaar (21.1%)
35-45 jaar (15.8%)
45-55 jaar (26.3%)
55-65 jaar (26.3%)
&ge;65 jaar (5.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Deventer Montessori School werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (70%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Management (5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Deventer Montessori School gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen

Efficiënte Invulling Personeelsvervanging op Basisschool Deventer

Basisschool Deventer heeft een strategisch partnerschap met PON, het Personeelscluster Oost Nederland. Deze samenwerking zorgt voor een gestroomlijnd proces bij de invulling van vacatures en tijdelijke vervanging. Ons netwerk binnen het onderwijs in Oost-Nederland garandeert gekwalificeerd personeel voor onze leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Heterogene groepen: van en met elkaar leren

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Montessori Basisschool Deventer

0

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op onze Montessori basisschool in Deventer bieden we gerichte extra ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben met taal en rekenen. Dit omvat verlengde instructie binnen de klas en het gebruik van gespecialiseerde lesprogramma's. Onze toegewijde leerkrachten geven individuele begeleiding en zetten verrijkingsmateriaal in, zoals 'rekentijgers', om leerlingen optimaal te stimuleren in hun ontwikkeling. We streven ernaar dat elke leerling zijn of haar potentieel volledig kan benutten.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Groepsdynamiek

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Groepsdynamiek

Toelichting van de school:

Onze school hecht veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Een specialist groepsdynamiek ondersteunt ons team bij het creëren van een positieve en veilige leeromgeving, onder andere door middel van 'klassenmissies'. Deze specialist adviseert over de aanpak van de klassenkracht en biedt ondersteuning bij specifieke leerling- en groepssituaties. Observaties binnen de groep en het analyseren van sociogrammen zijn vaste onderdelen om de groepsdynamiek te optimaliseren.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Specialisten aan het Woord

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Naast onze Intern Begeleider, beschikken we over een gedragsspecialist en een pedagogisch educatief professional die klaarstaan voor onze leerlingen, ouders en leerkrachten. Zij bieden gespecialiseerde ondersteuning voor kinderen van 2 tot 12 jaar, met expertise op het gebied van autisme spectrum stoornissen (ASS). Deze professionals werken nauw samen met de kinderen, bijvoorbeeld met behulp van 'Brain Blocks', en bieden waardevol advies om de werkhouding en taakaanpak van leerlingen te verbeteren. Samen zorgen we voor een stimulerend leerklimaat.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Ergotherapeut
Vakdocent Sport en Bewegen

Toelichting van de school:

Onze vakdocent sport en bewegen bevordert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Jaarlijks wordt de BLOC-test afgenomen, en de docent geeft zowel bewegingsonderwijs als persoonlijk advies aan kinderen, ouders en leerkrachten. Daarnaast ondersteunt onze ergotherapeut de fijne motoriek, met name door wekelijkse lessen schrijfdans voor de kleuters en de peutergroep. Ook biedt de ergotherapeut advies aan leerkrachten betreffende de bredere ontwikkeling van de leerlingen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische ondersteuning of hulp bij persoonlijke verzorging werken we nauw samen met ouders. In overleg met hen kunnen externe medische specialisten worden ingeschakeld. Deze samenwerking waarborgt dat leerlingen die extra zorg nodig hebben, de juiste begeleiding krijgen, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen binnen onze schoolomgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Atelier

Individuele Leerondersteuning op Maat: Deventer Montessori School

Ons Pedagogisch Klimaat en Ondersteuningsaanbod

Op Deventer Montessori School zetten we ons volledig in om elk kind de best mogelijke ondersteuning te bieden. Als erkende Montessorischool geloven we sterk in het creëren van een inspirerende, veilige en gestructureerde leeromgeving. Deze omgeving moedigt kinderen aan om zowel individueel als in groepsverband te excelleren. Leren omvat voor ons meer dan alleen kennis en vaardigheden verwerven; het gaat ook om sociale interactie, het ontwikkelen van verantwoordelijkheidsgevoel en het kweken van een zelfstandige werkethos. Wij erkennen dat elk kind uniek is en zich in eigen tempo ontwikkelt. Respect voor deze individuele groei is de kern van ons onderwijs. Daarom stemmen we ons lesprogramma af op het specifieke ontwikkelingsniveau van elk kind, zodat hun volledige potentieel benut kan worden. Dit noemen we ook wel opbrengstgericht werken. Graag lichten we toe hoe we deze principes in de dagelijkse praktijk vormgeven. Een oriënterend gesprek voorafgaand aan de aanmelding is daarom een belangrijke eerste stap. Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning wordt gedetailleerd beschreven in ons School Ondersteuningsprofiel (SOP). Neem contact op voor meer informatie of om een afspraak te maken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg: Schoolplan en Doorlopende Ontwikkeling

Wat Zijn de Kernpunten van Ons Schoolplan?

Ons schoolplan is het fundament van onze educatieve aanpak, met een focus op de ontwikkeling van elke leerling. Intern begeleiders en de directeur voeren regelmatig klassenbezoeken uit om de kwaliteit van het onderwijs, zoals klassenmanagement en instructie, te waarborgen. De directeur evalueert jaarlijks de vaardigheden van de leerlingen met behulp van een vaardigheidsmeter. De resultaten en ontwikkelpunten worden gedeeld met de intern begeleiders, die samen met de leerkracht bepalen welke ondersteuning nodig is. Intervisie sessies, driemaal per week, faciliteren kennisdeling en gezamenlijke groei binnen het team. Begin schooljaar evalueren we gezamenlijk, via een verantwoordingskalender en jaarplan, of onze inspanningen effectief zijn en of we de juiste prioriteiten stellen. We verdelen taken en identificeren scholingsbehoeften, bijvoorbeeld op het gebied van bewegingsonderwijs, beeldende vorming, techniek en interne opleidingen. Dit zorgt voor een continu verbeterproces dat ten goede komt aan het onderwijs. Alle scholen binnen Zinder volgen een consistente kwaliteitszorgcyclus, waarbij we gezamenlijke, bovenschoolse ontwikkeldoelen uit het koersplan integreren in onze tweeledige schoolplannen. Deze plannen bevatten een gedetailleerd jaarplan en resulteren in concrete actieplannen die door het team worden uitgevoerd. Dankzij een robuust kwaliteitszorgsysteem behoudt de schoolleiding een helder overzicht van alle schoolactiviteiten, wat proactief bijsturen en het delen van schoolbrede ontwikkelingen met het team mogelijk maakt.

Hoe Zorgen Wij Voor Effectieve Doelrealisatie?

Jaarlijks reflecteren wij op onze kwaliteitszorgprocessen, conform de richtlijnen van de onderwijsinspectie. Hierbij controleren we of onze borgingsdocumenten actueel zijn en of de afgesproken procedures nog worden gevolgd. Deze documenten beschrijven gedetailleerd hoe wij diverse onderwijsgebieden aanbieden, waaronder rekenen, taal, burgerschap, wereldoriëntatie en sociale vaardigheden. Dit zorgt voor transparantie en consistentie in ons onderwijsaanbod, wat essentieel is voor de ontwikkeling van onze leerlingen.

Ontwikkeling voor het Jonge Kind bij Deventer Montessori School

Toelichting van de school

De Deventer Montessori School biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen om zich optimaal te ontwikkelen. Ons onderwijs is gericht op de natuurlijke nieuwsgierigheid en het zelfstandig leren van elk kind. We creëren een veilige en inspirerende plek waar kinderen spelenderwijs de wereld ontdekken en hun talenten ontplooien. Wij geloven in een aanpak waarbij kinderen leren door te doen en zelf keuzes maken binnen een gestructureerde omgeving. Dit Montessori-concept bevordert zelfvertrouwen, concentratie en sociale vaardigheden vanaf de jongste leeftijd. Ontdek hoe uw kind kan groeien in onze warme en betrokken gemeenschap.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijs en extra ondersteuning is er voor jonge kinderen op de Deventer Montessori School?

De Deventer Montessori School biedt een rijk aanbod specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat ondersteuning bij voor- en vroegschoolse educatie, wat essentieel is voor een sterke start. Onze aanpak zorgt ervoor dat kinderen al vroeg kennismaken met een gestructureerde leeromgeving die aansluit bij hun behoeften. Dit helpt hen om belangrijke vaardigheden te ontwikkelen en zich sociaal en emotioneel te ontplooien, waardoor ze goed voorbereid zijn op de verdere schoolloopbaan.

De Deventer Montessori School biedt een rijk aanbod specifiek gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat ondersteuning bij voor- en vroegschoolse educatie, wat essentieel is voor een sterke start. Onze aanpak zorgt ervoor dat kinderen al vroeg kennismaken met een gestructureerde leeromgeving die aansluit bij hun behoeften. Dit helpt hen om belangrijke vaardigheden te ontwikkelen en zich sociaal en emotioneel te ontplooien, waardoor ze goed voorbereid zijn op de verdere schoolloopbaan.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) Deventer

Met welke organisaties werkt de Deventer Montessori School samen voor het programma voor jonge kinderen?

Voor het verrijken van ons aanbod voor het jonge kind, werken wij nauw samen met Dok 13. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en aanvullende educatieve en opvangmogelijkheden. Via Dok 13 bieden we kinderen in Deventer toegang tot kwalitatieve kinderopvang en educatieve programma's. Deze partnerschappen versterken onze missie om elk kind een optimale start te geven en de ontwikkeling op jonge leeftijd te stimuleren.

Voor het verrijken van ons aanbod voor het jonge kind, werken wij nauw samen met Dok 13. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en aanvullende educatieve en opvangmogelijkheden. Via Dok 13 bieden we kinderen in Deventer toegang tot kwalitatieve kinderopvang en educatieve programma's. Deze partnerschappen versterken onze missie om elk kind een optimale start te geven en de ontwikkeling op jonge leeftijd te stimuleren.

Team | Deventer Montessori School in Deventer | [2025] Schoolregister