
Het team van Deventer Leerschool voor Basisonderwijs in Deventer
Current section: teamZie hier hoe het team van Deventer Leerschool voor Basisonderwijs is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Deventer Leerschool voor Basisonderwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Deventer Leerschool voor Basisonderwijs bij jullie?
Ontdek hoe goed Deventer Leerschool voor Basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Deventer Leerschool voor Basisonderwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 73.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Deventer Leerschool voor Basisonderwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Deventer Leerschool voor Basisonderwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Deventer Leerschool voor Basisonderwijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Leerkrachtvervanging: Continuïteit in Ons Onderwijs
Bij Deventer Leerschool garanderen we een naadloze onderwijscontinuïteit, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. We zetten ons volledig in om ervoor te zorgen dat uw kind ononderbroken leerplezier ervaart. Onze prioriteit is het minimaliseren van onderbrekingen in het leerproces. Daarom maken we gebruik van een zorgvuldig opgesteld vervangingsplan. Dit plan omvat de inzet van ervaren parttime leerkrachten en toegewijde vaste invallers die direct inzetbaar zijn. Daarnaast onderhouden we nauwe banden met het Personeelscluster Oost-Nederland (PON), waar wij trots lid van zijn. In geval van nood kunnen we, in overleg met PON, rekenen op de expertise van collega-leerkrachten die flexibel inspringen. Tevens maken we gebruik van de professionele invalpool van het PON, die garant staat voor de snelle beschikbaarheid van gekwalificeerde vervangers.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten op Onze Basisschool
Taal en Rekenen Ondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school beschikt over toegewijde interne coördinatoren voor taal en rekenen. Deze specialisten hebben aanvullende training gevolgd op het gebied van rekenen, taal en lezen, waardoor zij op de hoogte zijn van de nieuwste didactische inzichten. Zij bieden gerichte ondersteuning aan leerlingen en fungeren als aanspreekpunt voor collega's met vragen over lesmethoden en leerlingenzorg. Dit waarborgt dat onze leerlingen de best mogelijke begeleiding krijgen in deze essentiële vakgebieden.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De kern van onze sociaal-emotionele ondersteuning ligt bij de leerkracht in de eigen groep. Dit biedt de kans om gedurende de dag directe feedback te geven, wat de effectiviteit van het leerproces maximaliseert. We integreren lessen uit methodes zoals Kwink en The Leader in Me, die wekelijks worden aangeboden. Indien aanvullende ondersteuning nodig is, bespreekt de intern begeleider de situatie met ouders. Dit kan leiden tot een gesprek op school of communicatie via telefoon of e-mail, afhankelijk van de aard van de aanpassingen. De input van de leerling over wat voor hen werkt, is hierbij essentieel en kan leiden tot een aangepaste aanpak. Bij complexere problematiek schakelen we het kennis- en diensten centrum van ons samenwerkingsverband Sine Limite in. Dit kan bestaan uit directe begeleiding door een ondersteuningsspecialist of het organiseren van trajectoverleggen met externe deskundigen. Tevens volgt een collega in de schooljaren 2024-2025 en 2025-2026 een opleiding tot gedragsspecialist.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Net als bij sociaal-emotionele ondersteuning, start de begeleiding op het gebied van gedrag en werkhouding in de klas. Leerkrachten bieden laagdrempelige hulp bij planning, tijdsbeheer en zorgvuldigheid, zodat leerlingen effectiever kunnen werken. Als de geboden ondersteuning niet volstaat, wordt de intern begeleider betrokken om de aanpak te bespreken met ouders. Communicatie kan plaatsvinden via oudergesprekken, telefoon of e-mail. De leerling wordt actief betrokken bij het evalueren van de aanpak, met als doel de effectiviteit te vergroten. Voor meer gespecialiseerde hulp, inclusief observatie in de klas en begeleiding van leerlingen en leerkrachten, wordt de expertise van het kennis- en diensten centrum van Sine Limite ingeschakeld. Dit kan ook de vorm aannemen van trajectoverleggen met externe professionals om de best passende interventies te bepalen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school heeft basiskennis over het stimuleren van motorische vaardigheden, zoals het aanleren van een correcte pengreep, met name in de jongste groepen. Bij signalering van specifieke behoeften, bespreken we met de intern begeleider mogelijke externe ondersteuning, zoals kinderfysiotherapie of ergotherapie. Onze school wordt jaarlijks bezocht door een logopedist van samenwerkingsverband Sine Limite. Kleuters met zichtbare spraak- of taalontwikkelingsproblemen, of problemen met mondmotoriek, worden na overleg met ouders aangemeld voor een screening. De uitkomsten en adviezen worden vervolgens met ouders en school gedeeld.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Overzicht ondersteuning
Ontwikkelingsondersteuning voor Elk Kind op de Deventer Leerschool
Onze Aanpak voor Individuele Leerbehoeften
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Ons Stimulerende Programma voor Jonge Kinderen in Deventer
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt de Deventer Leerschool speciaal onderwijs voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt de Deventer Leerschool samen voor jonge kind-programma's?
De Deventer Leerschool werkt nauw samen met Kinderopvang DLS om een consistente en stimulerende leerervaring te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang van kinderopvang naar basisschool. Samen streven we ernaar de ontwikkeling van jonge kinderen maximaal te ondersteunen.