
De resultaten van Deventer Leerschool voor Basisonderwijs in Deventer
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Deventer Leerschool voor Basisonderwijs, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Deventer Leerschool voor Basisonderwijs bij jullie?
Ontdek hoe goed Deventer Leerschool voor Basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen Deventer Leerschool
Ontdek hoe onze leerlingen presteren op het fundamentele niveau, essentieel voor taal- en rekenvaardigheid aan het einde van de basisschool. Dit niveau wordt getoetst in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van alle leerlingen die dit basisniveau moeten behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een consistente standaard voor alle Nederlandse basisscholen. Onze school, Deventer Leerschool voor Basisonderwijs, streeft ernaar deze basisvaardigheden optimaal te ontwikkelen bij elke leerling. De resultaten tonen aan dat we deze belangrijke basis goed leggen, wat essentieel is voor hun verdere educatieve pad.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Prestaties: Deventer Leerschool Leerlingen in Groep 8
Het streefniveau vertegenwoordigt een ambitieuzer leerresultaat dan het fundamentele niveau. Ons doel is om een zo groot mogelijk aantal leerlingen in groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt per basisschool een specifieke doelstelling vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie, die aangeeft welk percentage leerlingen het streefniveau dient te halen. Dit specifieke percentage dient als de signaleringswaarde voor het streefniveau van onze school. Bij Deventer Leerschool werken we continu aan uitdagende leeromgevingen om deze ambitieuze doelen te realiseren en de potentie van elke leerling te maximaliseren.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Deventer Leerschool voor Basisonderwijs?
De Deventer Leerschool voor Basisonderwijs bereidt leerlingen uitstekend voor op het vervolgonderwijs. Opvallend is het hoge percentage leerlingen dat wordt geadviseerd voor HAVO/VWO, wat de sterke academische focus van de school onderstreept. Ontdek hier gedetailleerd welk schooladvies de leerlingen van deze basisschool in Deventer gemiddeld ontvangen, en hoe dit zich verhoudt tot andere scholen in de omgeving. Dit geeft een goed beeld van de doorstroommogelijkheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling Sociaal Emotionele Vaardigheden op Basisschool Deventer
De Deventer Leerschool voor Basisonderwijs legt een sterke nadruk op een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Wij geloven dat een gevoel van veiligheid en de ruimte voor autonomie essentieel zijn om kinderen te laten floreren en leren. Elk kind doorloopt zijn eigen ontwikkelingspad, steeds in wisselwerking met de wereld om hen heen, van de klasgenootjes tot het gezin en de bredere gemeenschap. Wij bieden kinderen de vrijheid om zich in hun eigen tempo te ontplooien, terwijl we als school nauwlettend volgen of deze ontwikkeling in harmonie is met de sociale omgeving. Waar nodig bieden we ondersteuning, en waar mogelijk stimuleren we zelfstandigheid. Dit draagt bij aan een positieve groei en zelfvertrouwen. In onze aanpak staat wederzijds begrip centraal. Wanneer uit observaties of evaluaties blijkt dat een kind zich minder prettig voelt of tegen uitdagingen aanloopt, gaan we direct in gesprek met het kind en de ouders. Samen zoeken we naar passende oplossingen en de benodigde stappen om de situatie te verbeteren, met als doel een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling voor elk kind.
Veiligheid en geborgenheid voorop
Stimuleren van zelfstandigheid en eigen initiatief
Samenwerken en verbinding zoeken met elkaar
Hoe bevordert Deventer Leerschool de sociale en emotionele groei van leerlingen?
Op de Deventer Leerschool voor Basisonderwijs creëren we een omgeving die gericht is op veiligheid en autonomie. Kinderen leren omgaan met elkaar, ontwikkelen empathie en krijgen de ruimte om hun eigen identiteit te vormen binnen de schoolcontext. We stimuleren actief positieve interacties en bieden begeleiding bij sociale uitdagingen.
Welke methoden worden gebruikt om de sociale ontwikkeling te monitoren?
Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, hanteert Deventer Leerschool voor Basisonderwijs een gestructureerde aanpak. We maken gebruik van het kwalitatieve instrument 'Leerling in Beeld' (LIB). Dit helpt ons om de sociaal-emotionele voortgang van elk kind te volgen en waar nodig tijdig te ondersteunen.
- Leerling in Beeld (LIB)
Met welke lesmethodes werkt deze basisschool aan sociaal-emotioneel leren?
Deventer Leerschool voor Basisonderwijs zet effectieve methoden in om het sociaal-emotioneel leren van leerlingen te bevorderen. We werken met de erkende programma's 'Kwink' en 'The Leader in Me'. Deze programma's ondersteunen kinderen bij het ontwikkelen van belangrijke levensvaardigheden zoals samenwerken, probleemoplossing en zelfmanagement.
- Kwink
- The Leader in Me
Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Ontwikkeling op de Deventer Leerschool
De Deventer Leerschool is door de Onderwijsinspectie beoordeeld en valt onder het basistoezicht. Dit betekent dat de inspectie de school nauwlettend volgt om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen en verdere groei te stimuleren. Onze school streeft naar uitmuntendheid in het basisonderwijs. Het basistoezicht benadrukt de aandacht voor continue verbetering en de inzet om een veilige en stimulerende leeromgeving te bieden aan alle leerlingen. Bent u benieuwd naar de specifieke bevindingen en aanbevelingen van de inspectie? U vindt de officiële rapporten en meer informatie op de website van de Onderwijsinspectie.