Basisschool de Zandstroom

Het team van Basisschool de Zandstroom in Deventer

Current section: team
Oudaenstraat 3
7412 Deventer

Zie hier hoe het team van Basisschool de Zandstroom is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Zandstroom. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool de Zandstroom bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool de Zandstroom bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool de Zandstroom zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 72.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (72.7%)
Man (27.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Zandstroom. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (20%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (50%)
55-65 jaar (10%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool de Zandstroom werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (63.6%)
Direct ondersteunend personeel (27.3%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Zandstroom gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool de Zandstroom: Altijd Zekerheid

Basisschool de Zandstroom, een trotse school binnen stichting Zinder (Openbaar Primair Onderwijs Deventer), garandeert de continuïteit van kwalitatief hoogstaand onderwijs. Onze school werkt nauw samen met het Personeelscluster Oost Nederland (PON), een gespecialiseerd samenwerkingsverband. Deze samenwerking zorgt ervoor dat wij bij onverwachte afwezigheid van een groepsleerkracht direct kunnen beschikken over een deskundige en betrouwbare vervanger. De PON vervangingspool is een essentieel onderdeel van onze onderwijsvisie. Het stelt ons in staat om de impact van afwezigheid op de leerlingen te minimaliseren en ervoor te zorgen dat het leerproces ongestoord kan doorgaan. Uw kind kan rekenen op stabiele en kwalitatieve begeleiding, elke schooldag weer.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Basisschool de Zandstroom: Ons Specialistenteam

2

Taal en Rekenen Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Leerkrachtondersteuner
Onderwijsassistent

Toelichting van de school:

Op Basisschool de Zandstroom bieden wij gerichte extra ondersteuning voor taal en rekenen. Onze toegewijde leerkrachtondersteuners en onderwijsassistenten werken veelal met kleine groepjes leerlingen. Samen met onze kwaliteitscoördinator en de betrokken groepsleerkrachten evalueren we continu de effectiviteit van de ondersteuning. Zo zorgen we ervoor dat elke leerling de hulp krijgt die hij of zij nodig heeft om de basisvaardigheden in taal en rekenen optimaal te ontwikkelen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Pedagogisch Hulpverlener
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling en gedragsmatige ondersteuning werken wij nauw samen met het kennis- en dienstencentrum Sine Limite. Dit expertise centrum adviseert en ondersteunt onze school bij leerlingen die extra aandacht nodig hebben, zowel individueel als binnen groepsverband. Ons team denkt actief mee met de leerkrachten om passende oplossingen te vinden. Ouders worden altijd geïnformeerd wanneer er ondersteuning op individueel niveau plaatsvindt. Daarnaast is er wekelijks een pedagogisch hulpverlener van Brick Hulpverlening aanwezig voor directe ondersteuning op school.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

De ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en de aanpak van taken wordt verzorgd door onze gedragsspecialist. Voor gedetailleerde informatie over de aanpak en de samenwerking verwijzen we u graag naar de uitgebreide toelichting onder het kopje 'Sociaal-Emotionele Ontwikkeling'. Daar beschrijven we onze methoden en de samenwerking met externe partners zoals Sine Limite, die ons helpen om leerlingen optimaal te begeleiden in hun ontwikkeling.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs, ingehuurd via het Sportbedrijf Deventer, speelt een cruciale rol in de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Deze specialist monitort de vooruitgang en deelt inzichten met de groepsleerkrachten. Daarnaast biedt de vakleerkracht gerichte motorische remedial teaching en legt hij of zij verbanden met sportieve activiteiten binnen en buiten school. Het vergroten van het gezondheidsbesef bij kinderen en ouders is hierbij een belangrijk aandachtspunt.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen en persoonlijke verzorging werken wij volgens de geldende protocollen en richtlijnen. Mocht er behoefte zijn aan specifieke ondersteuning op dit gebied, dan wordt dit in overleg met ouders en eventuele externe zorgverleners geregeld.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Buitenschoolse opvang
Schooltuin

Maatwerk Ondersteuning voor Elk Kind op Basisschool de Zandstroom

Ontwikkelingsperspectieven en Toekomstige Ondersteuningsmogelijkheden

Basisschool de Zandstroom werkt intensief samen met het samenwerkingsverband Sine Limite. We onderzoeken continu hoe we leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, nog beter kunnen begeleiden. Ons doel is om elk kind de kans te geven zich optimaal te ontwikkelen binnen onze school. Wij hanteren een zorgvuldig ontwikkeld ontwikkelingsperspectief (POS) voor alle leerlingen. Dit plan, dat de groei en leerdoelen van uw kind beschrijft, wordt altijd besproken in een driegesprek met het kind, de ouders en school. De inbreng van iedereen is hierbij essentieel. Het ontwikkelingsperspectief wordt opgesteld en indien nodig bijgesteld in nauw overleg met u en uw kind. Na een gesprek en de instemming van u op het handelingsdeel, wordt het definitieve plan vastgesteld. Zo zorgen we samen voor een succesvolle schoolloopbaan voor uw kind op Basisschool de Zandstroom.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan Basisschool De Zandstroom

Welke Ontwikkeldoelen Staan Centraal in Ons Schoolplan?

Alle scholen binnen Zinder volgen een consistente kwaliteitscyclus. Gedeelde bovenschoolse ontwikkeldoelen, vastgelegd in het koersplan, worden verwerkt in onze individuele schoolplannen. Deze plannen bevatten een gedetailleerd jaarplan en leiden tot concrete actieplannen die door ons toegewijde team worden uitgevoerd. Ons kwaliteitszorgsysteem zorgt ervoor dat de schoolleiding een compleet overzicht behoudt van alle schoolactiviteiten. De directeur evalueert regelmatig alle schoolaspecten, stelt waar nodig bij en borgt de schoolontwikkelingen samen met het voltallige team. Op Basisschool De Zandstroom vertalen we ons schoolplan naar een heldere onderwijskundige matrix. Hierin worden onderwijsthema's verdeeld over vier schooljaren, gecategoriseerd in oriënteren, invoeren en evalueren. Deze thema's omvatten groepsdynamiek, ondersteuning, schoolbrede initiatieven, educatieve technologie en management. Jaarlijks presenteren en evalueren we deze matrix om onze onderwijskwaliteit continu te waarborgen.

Hoe Zorgt De Zandstroom Voor Het Bereiken Van Haar Educatieve Doelstellingen?

Binnen het Zinder-netwerk wisselen schoolleiders actief inzichten uit over hun schoolontwikkelingen en delen ze waardevolle reflectiedocumenten. Gezamenlijke doelen worden geëvalueerd op voortgang, en de directeur rapporteert over de schoolontwikkeling aan de bestuurder tijdens werkbesprekingen en schoolbezoeken. Tevens bespreekt de directeur de schoolontwikkeling periodiek met de Medezeggenschapsraad (MR). Jaarlijks reflecteren wij op onze kwaliteitszorgprocessen, conform de richtlijnen van het inspectiekader. Hierbij controleren we of onze borgingsdocumenten, zoals de kwaliteitskaarten, up-to-date zijn en of we de afgesproken procedures naleven. Deze documenten beschrijven gedetailleerd hoe wij vakken aanbieden zoals rekenen, taal, burgerschap, wereldoriëntatie en sociaal-emotioneel leren, om zo de hoogste onderwijskwaliteit te garanderen.

Ontwikkeling van Jonge Kinderen op Basisschool De Zandstroom

Toelichting van de school

Basisschool de Zandstroom erkent het cruciale belang van een doorlopende ontwikkelingslijn voor jonge kinderen. De voorschoolse periode is hierin een essentiële schakel. Binnen onze groepen 1 en 2 maken we gebruik van bewezen lesmethodes die de ontwikkeling stimuleren. Denk hierbij aan Kleuterplein voor spelenderwijs leren, LOGO 3000 voor taalontwikkeling en Zo Leer je Kinderen Lezen en Spellen om de basis van geletterdheid te leggen. Ons volgsysteem, Inzichtelijk, helpt ons de voortgang van elk kind nauwkeurig te monitoren. Wij geloven sterk in een warme overdracht tussen voorschoolse voorzieningen en onze school. Bij kinderen met een VVE-indicatie (Vroeg- en Voorschoolse Educatie) zorgen we voor een soepele start, waarbij ouders en verzorgers actief betrokken worden bij dit overdrachtsmoment. Dit garandeert een consistente en ondersteunende leeromgeving vanaf de eerste stapjes in het onderwijs.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Zandstroom extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool De Zandstroom biedt gespecialiseerde programma's voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat nauwe samenwerking met voorschoolse voorzieningen en VVE-indicaties. Onze aanpak zorgt voor een naadloze overgang van de peuterspeelzaal naar de basisschool, met extra aandacht voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Ouders worden actief betrokken bij de overdracht, wat bijdraagt aan een stabiele en stimulerende leerervaring.

Ja, Basisschool De Zandstroom biedt gespecialiseerde programma's voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat nauwe samenwerking met voorschoolse voorzieningen en VVE-indicaties. Onze aanpak zorgt voor een naadloze overgang van de peuterspeelzaal naar de basisschool, met extra aandacht voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Ouders worden actief betrokken bij de overdracht, wat bijdraagt aan een stabiele en stimulerende leerervaring.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke organisaties werkt Basisschool De Zandstroom samen voor het jonge kind?

Basisschool De Zandstroom werkt samen met diverse partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken, waaronder de lokale voorschoolse educatiepartners. Specifieke samenwerkingen zoals met Raster, inclusief hun programma's Sam en Abeltje, versterken onze educatieve aanpak. Deze samenwerkingen garanderen een integrale aanpak, waarbij de ontwikkeling van elk kind centraal staat.

Basisschool De Zandstroom werkt samen met diverse partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken, waaronder de lokale voorschoolse educatiepartners. Specifieke samenwerkingen zoals met Raster, inclusief hun programma's Sam en Abeltje, versterken onze educatieve aanpak. Deze samenwerkingen garanderen een integrale aanpak, waarbij de ontwikkeling van elk kind centraal staat.

Raster: Sam en Abeltje
Team | Basisschool de Zandstroom in Deventer | [2025] Schoolregister