Basisschool Openbare Basisschool De Hasselbraam in Deurne

Het team van Openbare Basisschool De Hasselbraam in Deurne

Current section: team
Torteltuin 2
5754 Deurne

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Hasselbraam is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Hasselbraam. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Hasselbraam bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Hasselbraam bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Hasselbraam zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.3%)
Man (18.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Hasselbraam. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.3%)
25-35 jaar (31.3%)
35-45 jaar (12.5%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (6.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Hasselbraam werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (86.7%)
Direct ondersteunend personeel (6.7%)
Indirect ondersteunend personeel (6.7%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Hasselbraam gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervanging van Leerkrachten op De Hasselbraam: Een Duidelijk Proces

Bij Openbare Basisschool De Hasselbraam zorgen we voor een betrouwbare en efficiënte aanpak bij de vervanging van onze gewaardeerde leerkrachten. We starten het proces met een aanvraag bij de vervangingspool van de Peel, een samenwerkingsverband tussen de scholen van PlatOO in Deurne, Asten en Someren. Dit stelt ons in staat om snel gekwalificeerde vervangers te vinden. Indien de vervangingspool niet de juiste oplossing biedt, benaderen we onze flexibele parttime collega's. Zij krijgen de mogelijkheid om een extra dag of dagdeel bij te springen, wat de continuïteit van ons onderwijs waarborgt. Deze flexibiliteit is essentieel om de kwaliteit van de lessen te handhaven, zelfs bij onverwachte afwezigheid van personeel. Voor langdurige afwezigheid hanteren we een tweeledige strategie. Enerzijds maken we gebruik van de uitgebreide vervangingspool van PlatOO, anderzijds zetten we gerichte vacatures uit om de best passende leerkracht te vinden. Dit zorgt ervoor dat uw kind de aandacht krijgt die het verdient, ongeacht de duur van de vervanging. In uitzonderlijke situaties, wanneer alle andere opties ontoereikend zijn, kunnen we een beroep doen op ambulante collega's of de beslissing nemen om een lesgroep tijdelijk op te splitsen. Als allerlaatste redmiddel, en enkel wanneer geen enkele andere oplossing mogelijk is, kan het voorkomen dat we een groep naar huis moeten sturen. In zo'n geval informeren wij u als ouder uiteraard zo spoedig mogelijk en met de nodige transparantie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Hasselbraam

2

Expertise Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerd Orthopedagoog
Gecertificeerd Ondersteuningsteam (2 Kwaliteitscoördinatoren)

Toelichting van de school:

Ons toegewijde ondersteuningsteam staat klaar om onze onderwijsteams proactief te assisteren. Onze leerkrachten initëren zelf de nodige stappen om alle leerlingen binnen een unit effectief te ondersteunen. Bij specifieke vragen of uitdagingen kunnen zij direct een beroep doen op de expertise van het ondersteuningsteam. Dit team monitort continu de kwaliteit van de geboden ondersteuning binnen de units. Bovendien werken zij op bestuursniveau samen met collega-ondersteuners en onderhouden zij nauwe banden met het samenwerkingsverband voor optimale resultaten.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerd Orthopedagoog
Gecertificeerde Rots & Watertrainers
Ervaren Schoolcoach

Toelichting van de school:

Elk schooljaar organiseren we een waardevolle Rots & Water training voor twee tot drie verschillende leerlingengroepen. De schoolcoach is flexibel inzetbaar en kan worden ingeschakeld op initiatief van het kind, de ouders of de leerkracht. Onze focus ligt op het welzijn en de persoonlijke groei van elke leerling, met gerichte programma's die zelfvertrouwen en sociale vaardigheden versterken.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij geloven in het voorbereiden van kinderen op een toekomst waarin ze zelfstandig kunnen functioneren. Daarom integreren we ons aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen vanuit onze kernwaarden: Betrokkenheid, Ontwikkeling en Eigenheid. We hanteren een erkend protocol voor het signaleren en diagnosticeren van meer- en hoogbegaafdheid. Op basis hiervan passen we de leerstof aan, bieden we uitdagende 'planning ander werk'-trajecten en organiseren we wekelijks 'de blauwe groep'. Hier werken leerlingen uit groepen 1/2/3, 4/5/6 en 7/8 samen aan uitdagende opdrachten onder begeleiding van onze specialist. De Excellentiebrigade, een initiatief van Stichting Platoo, bevordert een positieve cultuur rondom (hoog)begaafdheid. Sinds 2009 integreren we onderwijs voor deze leerlingen binnen reguliere basisscholen. Met een uniek leerarrangement, ondersteund door specialisten, bieden we uitdaging op maat. Experts werken samen in de Excellentiebrigade en het LeerNetWerk, bestaande uit gespecialiseerde leerkrachten die onderwijs verzorgen aan leerlingen met kenmerken van (hoog)begaafdheid in de bovenschoolse Platoklas. De Platoklas streeft naar contact met gelijkgestemden, het ontwikkelen van leerstrategieën, executieve functies, planningsvaardigheden en projectmatig werken. We richten ons ook op 'leren leven', psycho-educatie en het stimuleren van eigenaarschap door persoonlijke leerdoelen. De Brigade ondersteunt, coacht en begeleidt de 14 scholen, verzorgt scholingen en stelt samen met elke school een plan van aanpak op, waarin speerpunten en betrokkenen duidelijk worden gedefinieerd.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment hebben we geen specifieke specialisten aangewezen voor dit gebied.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel zijn er geen gespecialiseerde medewerkers actief binnen dit domein.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Podium
Instructielokaal

Extra Ondersteuning voor Uw Kind op Basisschool De Hasselbraam

Schoolondersteuning en Samenwerkingspartners in Deurne

Bij Openbare Basisschool De Hasselbraam zetten we ons in voor optimale ontwikkeling en bieden we diverse opties voor extra ondersteuning. We werken nauw samen met gespecialiseerde partners om ervoor te zorgen dat elk kind de juiste begeleiding krijgt. Onze school is toegewijd aan het principe van 'Passend Onderwijs', wat betekent dat we streven naar de meest geschikte ondersteuning, bij voorkeur dicht bij huis op onze eigen school. Dit beleid, vastgelegd in ons ondersteuningsplan 'Met elkaar voor het kind' (2022-2026), benadrukt de samenwerking binnen het Samenwerkingsverband Helmond-Peelland PO. Indien u zich zorgen maakt over de onderwijs- of ontwikkelingsperspectieven van uw kind, nodigen we u uit voor een gesprek. Samen met u bespreken we de beschikbare ondersteuning binnen onze school en identificeren we eventuele aanvullende behoeften. Elke school biedt een uniek ondersteuningsprofiel, met variërende specialisaties zoals ondersteuning voor leerlingen met autisme of aandacht voor hoogbegaafdheid. De basisondersteuning, die elke school vanaf 2026 minimaal moet bieden, is gedetailleerd beschreven in ons document 'Beschrijving Basisondersteuning'. Als de schoolondersteuning niet volstaat, schakelen we het Samenwerkingsverband (SWV) in. Hun gedragsdeskundigen bieden deskundig advies en ondersteuning, en er zijn korte lijnen met gemeenten, de GGD en leerplichtambtenaren voor een integrale aanpak. Samen met u en onze professionals zoeken we naar de beste oplossingen. Dit kan zowel op onze school als bij een andere school die beter aansluit bij de specifieke onderwijs- en ondersteuningsbehoeften van uw kind. Het SWV speelt hierin een adviserende, coördinerende en soms besluitvormende rol. Voor specifieke ondersteuning bij communicatie- of taalontwikkelingsstoornissen, of voor kinderen met zintuiglijke beperkingen, verwijzen we naar de commissie van onderzoek van cluster 1- en 2-scholen. Onze school valt onder scholenkring Helmond de Peel, waar we nauw mee samenwerken. Het OuderKindSteunpunt van SWV Helmond-Peelland PO biedt veel informatie en organiseert regelmatig themabijeenkomsten voor ouders. Daarnaast werken we continu aan het opleiden van meer leerkrachten tot specialisten om ons onderwijsaanbod te verrijken en te verstevigen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Toewijding aan Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling

Wat zijn de ambitieuze doelen in ons schoolplan?

Ontdek de visie en doelstellingen voor de periode 2024-2029 in ons uitgebreide schoolplan, beschikbaar op onze website. Specifiek voor het schooljaar 2024-2025 focussen we op de implementatie van het Doordacht Passend Lesmodel (DPL). Met deskundige begeleiding van de CED-groep, inclusief teamtrajecten en studiedagen, versterken we ons didactisch handelen. Een kwaliteitsmonitor zorgt voor continue dialoog over ons lesaanbod, onze ambities en de geboekte vooruitgang. Voor een gestructureerde en transparante zorgstructuur werken we samen met gespecialiseerde onderwijskwaliteitsmedewerkers en interne begeleiders, met speciale aandacht voor ons ondersteuningsteam.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Wij analyseren gezamenlijk, op basis van actuele data, de effectiviteit van ons leerkrachthandelen tijdens unitbijeenkomsten en studiedagen. Deze gezamenlijke inspanningen leiden tot een continue verbetering van de onderwijskwaliteit. Onze jaarplannen, die direct voortvloeien uit het vierjarige schoolplan, bevatten de specifieke doelen voor elk schooljaar. Elk jaarplan wordt grondig geëvalueerd en geoptimaliseerd voor het daaropvolgende academische jaar, zodat we altijd voorop blijven lopen in onderwijsinnovatie.

Ontwikkeling van het Jonge Kind bij Basisschool De Hasselbraam

Toelichting van de school

Openbare Basisschool De Hasselbraam focust op een gestructureerde educatieve groei vanaf vierjarige leeftijd. Wij bieden geen gespecialiseerde voorschoolse educatie (VVE) programma's aan binnen onze schoolmuren. Onze onderwijsaanpak is gericht op kinderen die de basisschoolleeftijd hebben bereikt. Dit betekent dat de formele schoolactiviteiten starten wanneer uw kind vier jaar oud is en klaar is voor het basisonderwijs.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool De Hasselbraam?

Basisschool De Hasselbraam biedt een stimulerende leeromgeving voor alle leerlingen vanaf vier jaar. Hoewel we geen apart VVE-programma aanbieden, zorgen we voor een warme en educatieve start binnen het basisonderwijs. Uw kind wordt begeleid door ervaren leerkrachten die zich inzetten voor een optimale ontwikkeling. Voor specifieke opvang en voorschoolse activiteiten buiten de schooluren, werken we samen met erkende kinderopvangpartners.

Basisschool De Hasselbraam biedt een stimulerende leeromgeving voor alle leerlingen vanaf vier jaar. Hoewel we geen apart VVE-programma aanbieden, zorgen we voor een warme en educatieve start binnen het basisonderwijs. Uw kind wordt begeleid door ervaren leerkrachten die zich inzetten voor een optimale ontwikkeling. Voor specifieke opvang en voorschoolse activiteiten buiten de schooluren, werken we samen met erkende kinderopvangpartners.

Kinderopvang Deurne: Informatie en Mogelijkheden

Met welke kinderopvangorganisaties werkt De Hasselbraam samen voor het jonge kind?

Basisschool De Hasselbraam werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties om een doorlopende leerlijn te waarborgen. Deze partnerschappen zorgen ervoor dat kinderen ook buiten schooltijd een stimulerende en educatieve omgeving hebben. We streven naar een naadloze overgang tussen opvang en school. Ontdek de mogelijkheden bij High Five Spring Kinderopvang en Het Boerderijke voor een complete ontwikkelingservaring voor uw kind.

Basisschool De Hasselbraam werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties om een doorlopende leerlijn te waarborgen. Deze partnerschappen zorgen ervoor dat kinderen ook buiten schooltijd een stimulerende en educatieve omgeving hebben. We streven naar een naadloze overgang tussen opvang en school. Ontdek de mogelijkheden bij High Five Spring Kinderopvang en Het Boerderijke voor een complete ontwikkelingservaring voor uw kind.

Team | Openbare Basisschool De Hasselbraam in Deurne | [2025] Schoolregister