Kindcentrum d'n Bogerd in Deurne

Het team van Kindcentrum d'n Bogerd in Deurne

Current section: team
Keltenstraat 16
5753 Deurne

Zie hier hoe het team van Kindcentrum d'n Bogerd is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum d'n Bogerd. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum d'n Bogerd bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum d'n Bogerd bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum d'n Bogerd zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 68.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (68.4%)
Man (31.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.5%)
Man (17.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum d'n Bogerd. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5%)
25-35 jaar (35%)
35-45 jaar (30%)
45-55 jaar (10%)
55-65 jaar (15%)
&ge;65 jaar (5%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum d'n Bogerd werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (73.7%)
Direct ondersteunend personeel (15.8%)
Indirect ondersteunend personeel (5.3%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum d'n Bogerd gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsvervanging op Kindcentrum d'n Bogerd

Bij Kindcentrum d'n Bogerd zorgen we voor een proactieve aanpak bij personeelsvervanging, conform de geldende wettelijke richtlijnen. Ons doel is altijd om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Wij hanteren een meerlagige strategie om invulling te geven aan personeelsvervanging. Dit kan variëren van het inschakelen van externe, beschikbare vervangers tot het creëren van innovatieve interne oplossingen. In uitzonderlijke situheden, waar geen adequate vervanging mogelijk is, wordt de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen vooropgesteld door een klas tijdelijk thuis te houden. Onze interne oplossingen omvatten diverse flexibele benaderingen. We informeren proactief deeltijders over mogelijke uitbreiding van hun werkuren, mits dit aansluit bij hun wensen en de schoolkalender. Daarnaast benaderen we collega's die gebruikmaken van ADV- of BAPO-dagen voor eventuele ondersteuning. Verder zetten we graag onze gespecialiseerde medewerkers in, zoals onderwijsassistenten en leraarondersteuners met flexibele werktijden, om klassen te ondersteunen. Ook directieleden met ambulante taken kunnen ingezet worden waar nodig. Een andere effectieve methode is het slim verdelen van leerlingen over bestaande groepen, om zo de impact op de leeromgeving te minimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning op Maat: Ons Team van Experts op Kindcentrum d'n Bogerd

4

Taal- en Rekenspecialisten: Versterking van Kernvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Academische Groei
Taal- en Leescoördinator
Rekencoördinator
Gedrags- en Hoogbegaafdheidscoördinator
Jonge Kind Coördinator voor Vroege Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Binnen Kindcentrum d'n Bogerd werken we met toegewijde coördinatoren, elk met een uniek expertisegebied. Zij fungeren als centraal aanspreekpunt voor collega's bij specifieke vakgebieden. Deze gespecialiseerde aanpak zorgt voor gerichte ondersteuning en verbetering van de onderwijskwaliteit voor alle leerlingen.

2

Sociaal-Emotionele Ondersteuning: Welzijn en Ontwikkeling van Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Gedragscoördinator: Expert in Sociaal-Emotionele Ontwikkeling
Kwaliteitscoördinator: Borging van Welzijn en Veiligheid

Toelichting van de school:

Onze Gedragscoördinator is het centrale punt voor onze aanpak van sociaal-emotionele ontwikkeling, met de methode Kwink. Wij geloven in gezonde en gelukkige kinderen die zich veilig en gestimuleerd voelen om te groeien. Voor specifieke vragen of zorgen over de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind, werken we nauw samen met Jeugdgezondheidszorg (JGZ) van GGD Brabant-Zuidoost.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Hoogbegaafdheidscoördinator: Stimuleren van Talent
Gedragscoördinator: Begeleiding bij Gedragsuitdagingen
Kwaliteitscoördinator: Coördinatie van Aanpakken

Toelichting van de school:

De Gedragscoördinator werkt nauw samen met collega's en de Kwaliteitscoördinator om de leeromgeving te optimaliseren. Samen ontwikkelen we gerichte plannen van aanpak voor individuele leerlingen, kleine groepen of de gehele klas. Dit bevordert een positieve werkhouding en een effectieve taakaanpak voor iedereen.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve en Gezonde Leerlingen

Beschikbare specialisten:

LEEF! Specialisten: Beweging en Vitaliteit

Toelichting van de school:

De specialisten van LEEF! bieden deskundige begeleiding bij het monitoren en stimuleren van de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Zij zorgen voor een actieve en gezonde leeromgeving waar kinderen zich fysiek optimaal kunnen ontwikkelen. Dit draagt bij aan het algehele welzijn en leerplezier.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Kwaliteitscoördinator: Coördinatie van Zorg en Verzorging

Toelichting van de school:

Onze Kwaliteitscoördinatoren bewaken het welzijn en de persoonlijke verzorging van onze leerlingen. Bij specifieke behoeften aan extra ondersteuning, werken we in nauwe samenspraak met ouders samen met de Gezins- en Jongerencoach van de Gemeente Deurne of de GGD. Transparantie en ouderbetrokkenheid staan hierbij centraal.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal

Optimale Leerlingontwikkeling: Ons Aanbod voor Extra Ondersteuning

Gedetailleerde Toelichting van Kindcentrum d'n Bogerd

Ontdek hoe Kindcentrum d'n Bogerd zich inzet voor de toekomst van elke leerling met ons uitgebreide aanbod aan extra ondersteuning. Via ons schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijven we de zorg die we bieden, gericht op de individuele behoeften van uw kind. Passend onderwijs staat centraal, waarbij we niet alleen kijken naar individuele leerlingen, maar ook naar groepen. We analyseren zorgvuldig welke hulp uw kind nodig heeft om zich optimaal te ontwikkelen binnen onze stimulerende leeromgeving. Binnen d'n Bogerd werken we nauw samen met diverse partners om de best mogelijke ondersteuning te garanderen. Denk hierbij aan het Samenwerkingsverband en het Expertise Netwerk Prodas, waarmee we continu in gesprek zijn over de nieuwste inzichten en mogelijkheden voor uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Kindcentrum d'n Bogerd

Welke Ambitieuze Doelen Bevat Ons Schoolplan voor 2025-2026?

Jaarlijks stelt Kindcentrum d'n Bogerd een gedetailleerd jaarplan op, dat vervolgens grondig wordt geëvalueerd. Dit proces leidt tot de ontwikkeling van een nieuw jaarplan voor het komende schooljaar 2025-2026, voortbouwend op de inzichten van het voorgaande jaar. Ons centrum hanteert de methode 'Werken met Kwaliteitskaarten' (WMK). Via WMK stellen we een meerjarenplanning op, waardoor we door middel van een cyclisch proces diverse kwaliteitskaarten continu monitoren en optimaliseren. U kunt ons meest recente jaarverslag van 2024-2025 hier inzien, waarin de voortgang en resultaten worden uiteengezet.

Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelstellingen?

Meerdere keren per jaar evalueert ons toegewijde team de gestelde doelen. Tijdens deze teambijeenkomsten, gecoördineerd door het managementteam (MT), worden de doelen kritisch beoordeeld en waar nodig bijgestuurd. Deze continue evaluatiecyclus zorgt ervoor dat we flexibel en adaptief blijven in onze aanpak, met als ultiem doel het bieden van het best mogelijke onderwijs aan alle leerlingen van Kindcentrum d'n Bogerd. Voor een gedetailleerd overzicht van onze evaluaties en bijstellingen verwijzen wij u graag naar ons jaarverslag.

Optimale Start: Ons Programma voor Jonge Kinderen (4-7 jaar)

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum d'n Bogerd geloven we in een onderwijsconcept dat naadloos aansluit bij de unieke ontwikkelingsfase van jonge kinderen, van 4 tot 7 jaar. Wij bieden een veilige, stimulerende en rijke leeromgeving waar spelend leren centraal staat. Onze kernwaarden – samen, kansen en veiligheid – vormen de basis voor het stimuleren van zelfstandigheid, het aanleren van keuzevaardigheden en het bevorderen van een positieve groepservaring. Ons onderwijs is thematisch opgezet en verweven met de belevingswereld van elk kind. We zorgen voor duidelijke structuur door middel van dagritmekaarten, muzikale routines en vaste dagelijkse elementen. Het digikeuzebord is een innovatief hulpmiddel dat kinderen spelenderwijs leert plannen en verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leerproces. Buitenspelen krijgt een prominente plaats in ons dagelijks schema, essentieel voor de holistische sociale en motorische ontwikkeling. De voortgang van elk kind wordt nauwkeurig gemonitord via observaties en een gedetailleerd registratiesysteem. In de kleuterklassen (groep 1-2) volgen we de vorderingen via specifieke leerlijnen op het digikeuzebord. Vanaf groep 3 vullen we dit aan met objectieve toetsen. We hechten veel waarde aan een soepele overgang tussen de leerjaren door middel van gezamenlijke activiteiten en consistente onderwijsmethoden. Ons toegewijde team werkt nauw samen met Spring Kinderopvang, inclusief de peuterspeelzaal en buitenschoolse opvang. Door gezamenlijke activiteiten, regelmatige overlegmomenten en een gedeelde visie, waarborgen we een consistente en doorlopende leerlijn vanaf de vroegste jaren tot en met groep 4, wat zorgt voor een warme en vertrouwde overdracht. 🎯 Onze Kernwaarden voor Succesvol Leren: 🤝 Samenwerken: Gezamenlijk groeien en leren. 🌈 Kansen Creëren: Elke dag nieuwe mogelijkheden ontdekken. 🛡️ Veiligheid Bieden: Een geborgen omgeving voor optimale ontwikkeling. 🧠 De Leerstijl van Jonge Kinderen: Spelenderwijs en ontdekkend leren, in een tempo dat bij elk kind past. We richten ons op de drie basisbehoeften die cruciaal zijn voor groei: ❤️ Relatie: Het gevoel van ergens bij horen. 💪 Competentie: Het vertrouwen om dingen te kunnen. 🙋 Autonomie: De vrijheid om zelf keuzes te maken en dingen te doen. 🧸 Een Rijke Leeromgeving die Stimuleert: 🎨 Themahoeken en Bouwhoeken voor creatieve expressie. 🧱 Ontwikkelingsmaterialen die nieuwsgierigheid prikkelen. ✂️ Diverse Creatieve Werkplekken voor vrije expressie. 🎭 Mogelijkheden voor Rollenspel en vrije keuze om zelfstandigheid te bevorderen. 🧑‍🏫 De Essentiële Rol van de Leerkracht: Sluit aan bij de individuele leerbehoeften van elk kind. Biedt gerichte ondersteuning of extra uitdaging waar nodig. Stimuleert actief zelfstandigheid en sociale vaardigheden. 📅 Een Gestructureerde Dag vol Ontdekkingen: 🗓️ Dagritmekaarten en vaste routines voor duidelijkheid. 🎶 Liedjes en rijmpjes ter ondersteuning van de structuur. 🎯 Digikeuzebord voor het ontwikkelen van planningsvaardigheden. 🌳 Dagelijks tijd voor essentieel buitenspelen en beweging. 🔍 Nauwkeurig Volgen en Evalueren: 👁️ Observaties en een continu registratiesysteem voor inzicht. 📊 Leerdoelen via het Digikeuzebord (groep 1-2) voor gerichte ontwikkeling. 🧪 Gebruik van 'Leerling in Beeld' en methodetoetsen (groep 3-4) voor objectieve metingen. 🔄 Soepele Overgangen Tussen Groepen: 🤝 Gezamenlijke activiteiten tussen groep 2 en groep 3 voor een warme overgang. 🧩 Herkenbare werkwijzen en materialen voor continuïteit. 📚 Tutorlezen en gezamenlijke hoeken ter bevordering van samenwerking. 🧒 Sterke Samenwerking met Spring Kinderopvang: 🧸 Integratie met peuterspeelzaal en kinderopvang voor een doorlopende ontwikkeling. 🥪 Gezamenlijke brede schoollunch en regelmatige afstemming. 🎯 Coördinatie van gezamenlijke projecten en warme overdrachten tussen de verschillende opvangmomenten. 🏫 Zorgen dat kinderen zich snel thuis en veilig voelen op school. Samenwerkingsverband Helmond-Peelland: Extra Ondersteuning Wanneer onze eigen expertise en middelen ontoereikend zijn, bieden wij gespecialiseerde ondersteuning via het Samenwerkingsverband Helmond-Peelland. Meer details hierover vindt u in hoofdstuk 3, 'Extra Ondersteuning voor Leerlingen'.

Veelgestelde vragen

Biedt Kindcentrum d'n Bogerd specifieke programma's voor jonge kinderen?

Ja, Kindcentrum d'n Bogerd heeft een zorgvuldig samengesteld aanbod, speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen (4-7 jaar), met een focus op spelend leren en een rijke leeromgeving.

Ja, Kindcentrum d'n Bogerd heeft een zorgvuldig samengesteld aanbod, speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen (4-7 jaar), met een focus op spelend leren en een rijke leeromgeving.

Samenwerking met Spring Kinderopvang

Met welke externe partners werkt Kindcentrum d'n Bogerd samen voor het jonge kind?

Kindcentrum d'n Bogerd onderhoudt een waardevolle samenwerking met Spring Kinderopvang om een doorlopende ontwikkelingslijn te waarborgen, van peuterspeelzaal tot en met groep 4.

Kindcentrum d'n Bogerd onderhoudt een waardevolle samenwerking met Spring Kinderopvang om een doorlopende ontwikkelingslijn te waarborgen, van peuterspeelzaal tot en met groep 4.

Team | Kindcentrum d'n Bogerd in Deurne | [2025] Schoolregister