
De resultaten van Kindcentrum d'n Bogerd in Deurne
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum d'n Bogerd, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Kindcentrum d'n Bogerd bij jullie?
Ontdek hoe goed Kindcentrum d'n Bogerd bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: Basis voor Succes op d'n Bogerd
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau, een norm die geldt voor alle basisscholen, inclusief Kindcentrum d'n Bogerd. Op Kindcentrum d'n Bogerd streven we ernaar dat al onze leerlingen deze cruciale basisvaardigheden ontwikkelen. Dit zorgt voor een stevige basis voor hun verdere schoolcarrière en persoonlijke ontwikkeling. De resultaten op het fundamentele niveau geven inzicht in de effectiviteit van ons onderwijs op dit gebied.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Prestatie op d'n Bogerd
Het streefniveau vertegenwoordigt een uitdagender prestatieniveau, hoger dan het fundamentele niveau. Ons doel op Kindcentrum d'n Bogerd is om zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken voor groep acht. De onderwijsinspectie stelt per basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een individuele signaleringswaarde vast voor het streefniveau. Deze ambitieuze doelstellingen binnen het streefniveau stimuleren zowel leerlingen als leerkrachten om het maximale uit het onderwijs te halen. De prestaties op dit niveau weerspiegelen de inspanningen om een brede en diepgaande ontwikkeling te stimuleren bij alle kinderen op ons kindcentrum in Deurne.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum d'n Bogerd?
Ontdek het zorgvuldige traject dat Kindcentrum d'n Bogerd in Deurne volgt voor het bepalen van het schooladvies. Gedurende de basisschoolloopbaan evalueren we de voortgang van leerlingen met behulp van de LIB-toetsen. Deze toetsen vormen een essentieel onderdeel van het leerlingprofiel en geven inzicht in de academische ontwikkeling. In groep 7 ontvangen leerlingen in het voorjaar een eerste voorlopig schooladvies. Dit advies, gebaseerd op de LIB-resultaten, biedt een indicatie van de mogelijke doorstroom naar het voortgezet onderwijs. Het helpt leerlingen en ouders om zich voor te bereiden op de volgende onderwijsstap. In groep 8, na de afsluitende LIB-toetsen in het najaar, wordt een definitief voorlopig advies opgesteld. Dit advies, dat in januari wordt gedeeld, is gebaseerd op een breder scala aan gegevens. Een speciaal samengestelde adviescommissie, bestaande uit de leerkrachten van groep 7 en 8, een kindcentrum-coördinator en een directielid, beoordeelt per leerling het volledige profiel. Dit profiel omvat naast de LIB-toetsen ook resultaten van methodegebonden toetsen en specifieke leerlingkenmerken. Na het voorlopige advies volgt een doorstroomtoets, cruciaal voor het definitieve schooladvies. Indien dit advies afwijkt van het schooladvies, organiseren we een gesprek met de ouders. Tijdens dit gesprek bespreken de leerkracht van groep 8 en de directie het advies, de onderliggende redenen en de mogelijke aanpassingen. De leerling en ouders zijn hierbij aanwezig. Het onderwijskundig rapport wordt digitaal verstuurd en de ouders ontvangen een print mee naar huis. Als het advies van de doorstroomtoets overeenkomt met het schooladvies, is een gesprek niet noodzakelijk en blijft het definitieve advies zoals eerder vastgesteld. Kinderen ontvangen een oorkonde met het definitieve advies. Ouders hebben altijd de mogelijkheid om een gesprek aan te vragen over het definitieve schooladvies. Na het definitieve advies volgt de aanmelding voor het voortgezet onderwijs. Hier vindt u de schooladviezen en uitstroomgegevens voor het schooljaar 2024-2025.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welzijn op Kindcentrum d'n Bogerd
Bij Kindcentrum d'n Bogerd geloven we sterk in 'samen leren, samen groeien'. We zetten ons actief in voor de optimale sociale en emotionele ontwikkeling van elke leerling. Onze aanpak rust op de effectieve KWINK-methode, een bewezen programma voor sociaal-emotioneel leren. Onze gedragscoördinator, tevens gecertificeerd KWINK-coach, is het centrale aanspreekpunt voor deze methode en ondersteunt zowel leerlingen als leerkrachten. Jaarlijks evalueren we de sociaal-emotionele ontwikkeling en de sociale veiligheid met behulp van gevalideerde vragenlijsten binnen ons leerlingvolgsysteem, 'Leerling in Beeld'. Zowel onze leerkrachten als de leerlingen uit groep 6 tot en met 8 vullen deze instrumenten in. De verzamelde data wordt grondig geanalyseerd door onze gedragscoördinator en kwaliteitscoördinator. Deze inzichten vormen de basis voor gerichte groepsvisitaties en sturen de pedagogische aanpak van onze leerkrachten, om zo een veilige en stimulerende leeromgeving te waarborgen.
Samenwerken en Samen Leren
Kansen Creëren voor Iedereen
Veiligheid en Welzijn Garanderen
Hoe bevordert Kindcentrum d'n Bogerd de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Onze werkwijze is gebaseerd op gedetailleerde analyses van de sociaal-emotionele ontwikkeling, zoals gemeten met 'Leerling in Beeld'. Hierdoor identificeren we specifieke onderwijsbehoeften, zowel op groepsniveau als voor individuele leerlingen. Dit proces is een gezamenlijke inspanning waarbij de gedragscoördinator, de kwaliteitscoördinator, ouders en de leerlingen zelf actief betrokken worden. Binnen de KWINK-lessen besteden we extra aandacht aan de thema's die het meest relevant zijn voor de groep en de individuele leerlingen.
Welke systemen gebruikt d'n Bogerd voor het meten van sociale vooruitgang?
Kindcentrum d'n Bogerd maakt gebruik van geavanceerde registratievormen om de sociale opbrengsten van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen en te monitoren. Dit zorgt voor een proactieve aanpak. Ons primaire instrument hiervoor is het leerlingvolgsysteem:
- Leerling in Beeld
Welke methodieken voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op d'n Bogerd?
Om de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen te stimuleren, implementeren wij erkende en effectieve methodieken. Deze methoden zijn zorgvuldig geselecteerd om een breed scala aan sociale vaardigheden te ontwikkelen. Onze school hanteert de volgende methodieken:
- KWINK
- Sociale weerbaarheidstraining voor groep 7
Inspectierapport Kindcentrum d'n Bogerd: Kwaliteit van ons basisonderwijs
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie met betrekking tot Kindcentrum d'n Bogerd. Wij zetten ons dagelijks in voor hoogwaardig basisonderwijs, waarbij we streven naar optimale ontwikkeling en een veilige leeromgeving voor elke leerling. Dit rapport geeft inzicht in de prestaties en de kwaliteitsborging van onze school, conform de richtlijnen van het onderwijsveld.