Basisschool Basisschool Tijl Uilenspiegel in Deurne

Het team van Basisschool Tijl Uilenspiegel in Deurne

Current section: team
Schutsboom 14
5751 Deurne

Zie hier hoe het team van Basisschool Tijl Uilenspiegel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Tijl Uilenspiegel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Tijl Uilenspiegel bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Tijl Uilenspiegel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Tijl Uilenspiegel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Tijl Uilenspiegel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.8%)
25-35 jaar (47.1%)
35-45 jaar (23.5%)
45-55 jaar (5.9%)
55-65 jaar (11.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Tijl Uilenspiegel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (68.8%)
Direct ondersteunend personeel (18.8%)
Indirect ondersteunend personeel (6.3%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Tijl Uilenspiegel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak op Basisschool Tijl Uilenspiegel

Op Basisschool Tijl Uilenspiegel zorgen we voor een vlekkeloze continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Ons schoolbestuur beschikt over een professionele vervangerspool. Deze pool bestaat uit ervaren leerkrachten die direct bij ons bestuur in dienst zijn en flexibel ingezet kunnen worden voor vervanging. Bij ziekte of andere onvoorziene omstandigheden van een leerkracht, coördineert onze personeelsafdeling proactief de inzet van een geschikte vervanger. We streven ernaar om altijd een gekwalificeerde leerkracht voor de klas te hebben, zodat de leerlingen ongestoord kunnen blijven leren. In uitzonderlijke situaties, wanneer alle vervangers uit de pool zijn ingezet, kan het voorkomen dat de school zelf creatieve oplossingen moet zoeken. Hierbij kunt u denken aan het inzetten van collega's uit andere groepen, het inschakelen van onderwijsassistenten, het benutten van de expertise van stagiaires wanneer dit passend is, of het flexibel opsplitsen van klassen. De veiligheid en het welzijn van uw kind staan altijd voorop. Mocht het onverhoopt toch niet lukken om een klas op te vangen, dan zijn we genoodzaakt kinderen vrij te geven. Wij verzekeren u dat dit nooit zonder voorafgaande, schriftelijke communicatie gebeurt. U wordt altijd tijdig geïnformeerd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onze school heeft 292 leerlingen verdeeld over 13 groepen. De groepen 1 en 2 zijn heterogeen samengesteld. Dit betekent dat kinderen in de leeftijd van 4 t/m 6 jaar bij elkaar in één groep zitten. Zo kunnen de kinderen ook van elkaar leren. Vanaf groep 3 wordt op onze school gewerkt binnen het jaarklassensysteem. Dit wil zeggen dat de leerlingen in leeftijdsgroepen bij elkaar geplaatst zijn. Dit neemt niet weg dat kinderen groepsdoorbrekend werken gedurende een aantal momenten in de week. Waar mogelijk zal de samenwerking tussen groepen worden opgezocht.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taal
20.4%
Bewegingsonderwijs
16.3%
Lezen
12.2%
Sociaal emotionele ontwikkeling
12.2%
Talententijd (alle vakgebieden)
12.2%
Rekenen
10.2%
Tekenen-handvaardigheid
8.2%
Muziek
4.1%
Engels
2%
Verkeer
2%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
25.5%
Overig
21.4%
Rekenen/wiskunde
20.4%
Lezen
12.2%
Wereldoriëntatie
6.1%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6.1%
Bewegingsonderwijs
6.1%
Engelse taal
2%

Extra Ondersteuning op Basisschool Tijl Uilenspiegel: Deskundige Specialisten

0

Taal en Rekenen: Vroege Interventie en Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke taal- en rekenexperts zijn aangewezen, zetten onze toegewijde leerkrachten zich dagelijks in om de taal- en rekenvaardigheden van alle leerlingen te stimuleren en te versterken. We maken gebruik van diverse lesmethodes en differentiatie om aan te sluiten bij de individuele leerbehoeften, zodat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen op deze cruciale gebieden.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Begeleiding en Talentontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Talentbegeleider

Toelichting van de school:

Op Basisschool Tijl Uilenspiegel bieden wij gespecialiseerde begeleiding voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind. Twee ervaren intern begeleiders staan klaar om uw kind te ondersteunen. Maartje Jansen begeleidt leerlingen van groep 1 tot en met 4, terwijl Mieke Luijten de zorg heeft voor groep 5 tot en met 8. Daarnaast focussen onze talentbegeleiders, waaronder Eri van de Beek, Saskia Timmermans en Ilse Oosterveen, zich op het stimuleren van meer- en hoogbegaafdheid, om zo het volledige potentieel van elk kind te benutten.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Deskundige Interventies

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Voor optimale ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak zetten wij onze intern begeleiders in. Maartje Jansen, één van onze intern begeleiders, beschikt tevens over de expertise van een orthopedagoog. Dit stelt ons in staat om gerichte interventies te bieden en uw kind te helpen uitblinken in zowel academische prestaties als persoonlijke ontwikkeling.

1

Motorische Ontwikkeling: Actieve Levensstijl en Gym

Beschikbare specialisten:

Leerkrachten met Gymbevoegdheid

Toelichting van de school:

De motorische en lichamelijke ontwikkeling van uw kind wordt nauwlettend gevolgd door onze gekwalificeerde leerkrachten. Alle leerkrachten op Basisschool Tijl Uilenspiegel zijn in het bezit van een gymbevoegdheid of volgen momenteel de opleiding. Dit garandeert een hoogwaardige invulling van de gymlessen, waarbij we streven naar een actieve en gezonde levensstijl voor al onze leerlingen.

0

Persoonlijke Verzorging en Medische Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke medische specialisten aan onze school verbonden zijn, werken wij nauw samen met externe professionals wanneer dat nodig is. De gezondheid en het welzijn van uw kind staan bij ons voorop. Onze leerkrachten en ondersteunend personeel zijn getraind om alert te zijn op de behoeften van elk kind en bieden waar mogelijk ondersteuning bij persoonlijke verzorging, met respect voor privacy en waardigheid.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Gymlokaal
Creaplein
Buitenleerplein
Speelzaal
Stilteruimtes
Leerplein

Ontdek Onze Uitgebreide Leerlingondersteuning op Basisschool Tijl Uilenspiegel

Een Diepgaande Blik op Onderwijsondersteuning

Bij Basisschool Tijl Uilenspiegel zetten we ons volledig in voor de groei en ontwikkeling van elke leerling. Ons toegewijde team streeft naar maximale leerresultaten, waarbij we erkennen dat ieder kind unieke onderwijs- en begeleidingsbehoeften heeft. We omarmen de talenten van elk kind, met oog voor zowel uitdagingen als excellerende kwaliteiten. Ons Schoolondersteuningsprofiel: Passend Onderwijs voor Iedereen Als onderdeel van de wettelijke vereisten voor passend onderwijs, heeft onze school een uitgebreid Schoolondersteuningsprofiel opgesteld. Dit document schetst de kwaliteit van onze basisondersteuning en de extra hulp die wij bieden, en benadrukt waar onze school voor staat. Samen met de profielen van andere scholen binnen ons samenwerkingsverband, garanderen we dat er voor elk kind een passende plek is met de benodigde ondersteuning. Ons profiel omvat de volgende kernonderdelen: de kwaliteit van onze basisondersteuning, de expertise binnen en buiten de school, en de specifieke voorzieningen die we inzetten. De Basis van Onze Ondersteuning: Onderwijs, Beleid, Organisatie en Begeleiding Onze basisondersteuning is onderverdeeld in vier cruciale domeinen: onderwijs, begeleiding, beleid en organisatie. Binnen het domein 'onderwijs' creëren we een veilige leeromgeving en hanteren we een handelingsgerichte aanpak, waarbij we flexibel inspelen op individuele leerbehoeften. We analyseren leerresultaten en welbevinden om ons onderwijs continu te verbeteren, met actieve betrokkenheid van ouders. Ons beleid is scherp gedefinieerd met duidelijke procedures en een jaarlijkse evaluatie, terwijl onze organisatie wordt gekenmerkt door een effectief zorgteam, versterkt door interne en externe experts en maandelijkse zorgoverleggen. Deskundigheid en Voorzieningen voor Extra Ondersteuning Voor leerlingen die meer nodig hebben, beschikt Basisschool Tijl Uilenspiegel over gespecialiseerde interne expertise op het gebied van gedragsproblematiek en hoogbegaafdheid. We werken nauw samen met externe specialisten en hebben talentbegeleiders voor rekenen, taal en spelling. De 'Da Vinci' groep, een gezamenlijk initiatief binnen het cluster, biedt uitdaging aan leerlingen die extra stimulans nodig hebben. Daarnaast organiseren we onderzoeksgroepen per unit om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van leerstrategieën en analytisch denken. Zorgniveaus en Voortgangsbewaking Onze zorgstructuur kent vijf niveaus, van algemene preventieve zorg in de klas tot specialistische hulp via ons zorgteam en externe experts. Verwijzing naar speciaal (basis)onderwijs is een laatste stap wanneer reguliere ondersteuning onvoldoende blijkt. We volgen de ontwikkeling van elk kind nauwgezet via dagelijkse werkbesprekingen, leergesprekken vanaf groep 3, en gestructureerde toetsmomenten. Cito-toetsen en observaties vormen de basis voor onze handelingsplannen, die we in samenspraak met ouders aanpassen en evalueren. Regelmatige groeps- en leerlingbesprekingen, met deelname van intern begeleiders en specialisten, zorgen voor een integrale aanpak van de ondersteuningsbehoeften. Specifieke Programma's en Begeleiding We bieden ondersteuning aan hoogbegaafde leerlingen door middel van verrijkend lesmateriaal, een speciale verrijkingskast en 'smart games'. Een beleid en coördinator voor meer- en hoogbegaafdheid zijn aanwezig, met gebruik van de QuickScan en de Da Vinci groep. Voor leerlingen met een eigen leerlijn is er een ontwikkelingsperspectief. Tevens hanteren we een gedragscode en een protocol medisch handelen voor de veiligheid van onze leerlingen. PRODAS biedt ondersteuning bij rouw- en verliesverwerking, en onze gezins- en jongerencoach staat klaar voor opvoedingsvragen. Toekomstgerichte Ondersteuning We blijven ons ontwikkelen door te investeren in leerlijnen en digitale tools zoals Gynzy en MijnRapportfolio, om de ondersteuning voor leerlingen met extra behoeften continu te optimaliseren. Bij Basisschool Tijl Uilenspiegel streven we ernaar om elk kind de best mogelijke kansen te bieden voor een succesvolle schoolloopbaan.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan Basisschool Tijl Uilenspiegel

Wat zijn de educatieve doelstellingen in ons schoolplan?

Bij Basisschool Tijl Uilenspiegel streven we naar uitmuntend onderwijs, waarbij elke leerling zich optimaal ontwikkelt op zowel kennisgebied als sociaal-emotioneel vlak. We faciliteren een leeromgeving die zelfvertrouwen, autonomie en betrokkenheid stimuleert. Deze drie pijlers – relatie, autonomie en competentie – vormen de basis voor succesvolle ontwikkeling. Onze school hanteert een opbrengstgerichte onderwijsaanpak. Dit betekent dat onze leerkrachten planmatig werken aan het verbeteren van de leerresultaten. We stellen ambitieuze doelen, werken er gericht naartoe en volgen de voortgang van leerlingen systematisch. Vakspecialisten binnen onze units versterken dit proces, waarbij elke leerkracht zijn of haar expertise inzet voor specifieke vakgebieden, zoals rekenen voor de hogere groepen. Deze gespecialiseerde aanpak verhoogt de deskundigheid en maakt differentiatie eenvoudiger. We monitoren individuele prestaties en onderwijsbehoeften nauwkeurig om het leeraanbod aan te passen met extra instructie of verdiepingsmateriaal. Voor het meten van de leerlingvorderingen maken we gebruik van zowel methodegebonden toetsen als landelijk erkende CITO-toetsen. Met deze instrumenten evalueren we de beheersing van lesstof en vergelijken we de resultaten met landelijke normen. Toetsen op het gebied van rekenen, technisch lezen, spelling en begrijpend lezen geven ons inzicht in de ontwikkeling van elke leerling. We passen het Model Directe Instructie toe om ons opbrengstgericht werken te optimaliseren. Dit model verdeelt de lesactiviteiten in drie groepen: leerlingen die direct zelfstandig aan de slag kunnen, leerlingen die extra uitleg nodig hebben, en een kleine groep die aan de instructietafel verlengde instructie ontvangt. Dit garandeert dat ieder kind op zijn eigen tempo en niveau werkt, met uitdagend materiaal voor snelle leerlingen. Onze planmatige aanpak, in samenwerking met vakspecialisten en intern begeleiders, zorgt ervoor dat de onderwijsbehoeften van alle leerlingen worden geïnventariseerd en meegenomen in het groepsplan. Hierdoor kunnen we effectieve begeleiding op maat bieden. Onze methodes zijn zorgvuldig geselecteerd en sluiten aan bij de kerndoelen van het basisonderwijs en onze schoolvisie. Het lesaanbod omvat onder andere: Fides voor sociaal-emotionele ontwikkeling, CITO voor leerlingvolgsysteem, SLO voor taal, Staal voor spelling, Veilig Leren Lezen en Blink Lezen voor leesontwikkeling, Blits voor studievaardigheden, Pennenstreken voor schrijven, Wereld in Getallen en Gynzy voor rekenen, Blink voor wereldoriëntatie, Take it Easy voor Engels, Let’s Go voor verkeer, en diverse methodes voor bewegingsonderwijs, muziek en creatieve vakken. Digitale middelen, zoals Chromebooks vanaf groep 4, ondersteunen onze rekenlessen en versterken de automatiserings- en differentiatiemogelijkheden. Het leesonderwijs krijgt extra aandacht, beginnend met geletterdheid in de kleutergroepen en de methode Veilig Leren Lezen in groep 3. Vanaf groep 4 gebruiken we Blink Lezen voor zowel technisch als begrijpend lezen, aangevuld met studievaardigheden via de Blits-methode vanaf groep 5. Voor leerlingen met Ernstige Enkelvoudige Dyslexie (EED) biedt de school basisondersteuning. Bij aanhoudende problemen en een vermoeden van EED, volgt een zorgvuldig proces via het leesdossier en aanvraag bij de gemeente voor diagnostiek en behandeling, conform de Jeugdwet. Meer informatie hierover is te vinden op de website van Samenwerkingsverband Peelland PO. Onze visie op burgerschapsvorming en sociale integratie is gericht op actieve deelname aan de maatschappij. We bevorderen diversiteit, acceptatie en tolerantie door middel van de Fides-methode, samenwerking met dagbesteding De Lindehoeve, een jaarlijkse sponsorloop voor goede doelen en diverse activiteiten in de lokale omgeving. Kinderen leren zo niet alleen de kernvakken, maar ook belangrijke sociale vaardigheden en culturele competenties.

Hoe monitort de school de voortgang richting de gestelde doelen?

De school monitort de voortgang naar de gestelde doelen via een gedetailleerd jaarplan, waarin concrete acties voor het lopende schooljaar zijn vastgelegd. Deze monitoring gebeurt cyclisch. Het jaarplan wordt periodiek geëvalueerd tijdens teamvergaderingen en studiedagen, zodat we continu zicht houden op de realisatie van onze educatieve ambities en waar nodig bijsturen.

Start uw Kind op Basisschool Tijl Uilenspiegel: Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Bij Basisschool Tijl Uilenspiegel streven we ernaar om een warme en stimulerende omgeving te bieden voor alle jonge kinderen. We werken nauw samen met lokale kinderdagverblijven en peuterspeelzalen om een soepele overgang naar onze basisschool te waarborgen. Ons doel is om elk kind te plaatsen in een omgeving waar passend onderwijs centraal staat, met speciale aandacht voor de individuele ontwikkeling. Een grondige intakeprocedure is essentieel om te bepalen of Basisschool Tijl Uilenspiegel de ideale plek is voor uw kind om te groeien en te leren. We hechten veel waarde aan een goede afstemming met eerdere educatieve ervaringen. **Aannamebeleid voor 4-jarigen:** Kinderen die de leeftijd van vier jaar bereiken, zijn van harte welkom op onze school. Vóór de definitieve plaatsing vindt er, met toestemming van de ouders, een overdracht plaats van relevante ontwikkelingsgegevens vanuit voorschoolse educatie. Indien aanvullend onderzoek nodig is, worden ouders hierover geïnformeerd en wordt hun toestemming gevraagd. De resultaten van dit onderzoek worden afgewacht voordat de definitieve toelating plaatsvindt. De startdatum wordt in overleg met de ouders bepaald, doorgaans op de eerste schooldag na de vierde verjaardag. Er zijn kennismakingsmomenten gepland, waarvoor u door de leerkracht wordt uitgenodigd. Een startgesprek met ouders en leerkracht volgt ongeveer twee weken na de eerste schooldag om de aanpassing te evalueren. **Procedure aanmelding:** Ouders die hun kind willen aanmelden, worden uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek met de directeur. Tijdens deze rondleiding krijgt u inzicht in onze schoolorganisatie, het onderwijsaanbod en is er ruimte voor al uw vragen. Na uw beslissing om uw kind aan te melden, ontvangt u een inschrijfformulier. Na ontvangst van dit formulier, bevestigen wij de aanmelding per brief. De periode voorafgaand aan de start van uw kind gebruiken we om informatie te verzamelen over de ontwikkeling. Ongeveer zes weken voor de vierde verjaardag van uw kind vindt er een intakegesprek plaats met de Intern Begeleider. Bij afwezigheid van specifieke bijzonderheden, wordt de inschrijving definitief. Een startgesprek met de groepsleerkracht volgt circa twee weken na de intrede op school. Bij eventuele bijzonderheden plannen we een vervolggesprek om verdere afspraken te maken. Wij rekenen op uw volledige medewerking en openheid omtrent de ontwikkeling van uw kind. Ongeveer een maand voordat uw kind vier jaar wordt, neemt de leerkracht van groep 1/2 contact op voor het plannen van wenmomenten. **Aannamebeleid voor zij-instromers:** Kinderen die overstappen van een andere basisschool worden toegelaten na een grondige bespreking van hun onderwijskundige gegevens en eventuele onderzoeksresultaten. Het uitschrijvingsbewijs van de vorige school is hierbij vereist. Ouders bieden deze gegevens ter inzage aan. Op basis hiervan beoordelen we of we aan de onderwijsbehoeften van het kind kunnen voldoen en of toelating mogelijk is. We nemen tevens contact op met de vorige school en observatie van de leerling behoort tot de mogelijkheden. Binnen zes weken na plaatsing vindt een gesprek plaats tussen de leerkracht en de ouders. **Leerlingen met een indicatiestelling:** De onderwijsbehoefte van kinderen met een indicatiestelling wordt getoetst aan de onderwijsmogelijkheden van onze school door het zorgteam, onder supervisie van de directeur. Alle relevante onderzoeksgegevens worden door ouders ter inzage aangeboden. Bij toelating wordt een persoonlijk plan opgesteld en met ouders besproken. Een evaluatief gesprek met de leerkracht vindt plaats circa twee weken na de start. **Toelatingsprocedure Algemeen:** We streven ernaar dat elk kind met plezier acht jaar lang ons basisonderwijs volgt. Een schoolwisseling is alleen in het belang van het kind mogelijk, doorgaans aan het einde van het schooljaar. Ons toelatingsbeleid is erop gericht alle kinderen toe te laten waarvan wij de onderwijsbehoeften kunnen vervullen. Het belang van het kind staat voorop, zodat het onderwijs ontvangt dat het nodig heeft op de best mogelijke plek. Hierbij kijken we naar groepsgrootte en de specifieke samenstelling van de groep. De mogelijkheden voor toelating zijn: 1. Volledige toelating: inschrijving in de administratie en acceptatie van de plaatsing. 2. Toelating met contract: een schriftelijke afspraak die de grenzen van onze onderwijsmogelijkheden aangeeft. 3. Geen toelating: verwijzing of advies voor een andere school. Ouders ontvangen schriftelijke berichtgeving over de toelating. Alle kinderen en ouders dienen de grondslag van onze school te respecteren. **Doorstroom Kleuterklassen:** Voor kinderen geboren tussen 1 oktober en 1 januari (zogenaamde 'herfstleerlingen') kan de basisschoolloopbaan korter of langer zijn. De doorstroom naar groep 2 of 3 wordt bepaald door de algehele ontwikkeling van het kind. Naast beginnende geletterdheid en gecijferdheid, kijken we naar taakgerichtheid, zelfstandigheid, sociaal-emotionele ontwikkeling, spel- en taalontwikkeling en motorische vaardigheden. Observatiesystemen helpen ons een compleet beeld te vormen, dat we met de ouders bespreken om de beste keuze voor de doorstroom of eventuele verlenging van de kleuterperiode te maken.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Tijl Uilenspiegel specifieke programma's voor jonge kinderen?

Basisschool Tijl Uilenspiegel heeft geen aparte, gespecialiseerde programma's die exclusief gericht zijn op het jonge kind, naast het reguliere onderwijs in de kleuterklassen.

Met welke organisaties werkt Basisschool Tijl Uilenspiegel samen voor het jonge kind?

Op het gebied van het jonge kind werkt Basisschool Tijl Uilenspiegel niet samen met externe organisaties of partners.
Team | Basisschool Tijl Uilenspiegel in Deurne | [2025] Schoolregister