Basisschool Basisschool d'n Heiakker in Deurne

Het team van Basisschool d'n Heiakker in Deurne

Current section: team
Patrijs 33
5754 Deurne

Zie hier hoe het team van Basisschool d'n Heiakker is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool d'n Heiakker. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool d'n Heiakker bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool d'n Heiakker bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool d'n Heiakker zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.2%)
Man (15.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool d'n Heiakker. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (22.2%)
55-65 jaar (27.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool d'n Heiakker werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (84.2%)
Direct ondersteunend personeel (5.3%)
Indirect ondersteunend personeel (5.3%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool d'n Heiakker gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op d'n Heiakker: Zekerheid voor uw Kind

Bij Basisschool d'n Heiakker garanderen we continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Onze vervangingsprocedure is zorgvuldig ingericht om uw kind altijd de aandacht te geven die het verdient. We maken gebruik van een centrale vervangerspool binnen Stichting Prodas. Dit betekent dat we direct toegang hebben tot een team van gekwalificeerde vervangers die flexibel inzetbaar zijn binnen onze gehele stichting. Deze efficiënte aanpak zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen en de impact op de klasgroep minimaliseren. Indien er onverhoopt geen vervanger uit de pool beschikbaar is, kijken we binnen onze eigen school naar creatieve oplossingen. Dit kan betekenen dat teamleden een dag extra ondersteuning bieden of dat onze ambulante leerkrachten worden ingezet. Als laatste redmiddel, en enkel wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kan een groep tijdelijk worden opgesplitst. In dergelijke situaties informeren we ouders proactief en transparant via ons ouderportaal, zodat u altijd op de hoogte bent.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling: Specialisten op Basisschool d'n Heiakker

4

Optimale Leerprestaties: Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider (IB'er)
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool d'n Heiakker zetten we ons in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Ons team van gekwalificeerde specialisten biedt gerichte ondersteuning op het gebied van taal en rekenen, inclusief expertise voor leerlingen met dyslexie of die extra uitdaging zoeken. Mocht er behoefte zijn aan gespecialiseerde hulp die niet intern beschikbaar is, dan werken we nauw samen met het Expertise Netwerk Prodas (ENP) om de best mogelijke begeleiding te garanderen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal. Onze intern begeleider en specialist meer- en hoogbegaafdheid bieden hierbij essentiële ondersteuning en begeleiding. Voor aanvullende expertise die buiten onze schoolmuren ligt, schakelen we het Expertise Netwerk Prodas (ENP) in, zodat elke leerling de juiste zorg ontvangt.

2

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij streven naar een positieve leeromgeving waarin leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen op het gebied van gedrag en werkhouding. Onze intern begeleider en specialist meer- en hoogbegaafdheid zijn getraind om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van effectieve taakaanpakken en studievaardigheden. Bij specifieke vragen of behoeften buiten ons interne team, bieden we ondersteuning via het Expertise Netwerk Prodas (ENP).

2

Motorische en Fysieke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Therapeut Motorische Reflexintegratie

Toelichting van de school:

Basaisschool d'n Heiakker besteedt aandacht aan de brede ontwikkeling, inclusief de motorische vaardigheden. Onze intern begeleider en een gespecialiseerde therapeut op het gebied van motorische reflexintegratie ondersteunen leerlingen die extra hulp nodig hebben. Voor specifieke expertise die niet binnen onze school aanwezig is, maken we gebruik van de diensten van het Expertise Netwerk Prodas (ENP).

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)

Toelichting van de school:

De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van groot belang. Onze intern begeleider coördineert de medische zorg en persoonlijke verzorging binnen de school en zorgt voor een veilige omgeving. Indien nodig wordt aanvullende expertise ingeschakeld via het Expertise Netwerk Prodas (ENP) om aan alle zorgbehoeften te voldoen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
werkplein

Ontdek de Extra Ondersteuningsmogelijkheden op Basisschool d'n Heiakker

Gedetailleerde Uitleg van Ons Onderwijsbeleid

Bij Basisschool d'n Heiakker zetten wij ons volledig in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Ons toegewijde team werkt continu aan het maximaliseren van leerresultaten door een gepersonaliseerde aanpak. Wij erkennen dat elk kind unieke onderwijs- en begeleidingsbehoeften heeft en benutten de kansen en talenten die in ieder kind schuilen. Passend Onderwijs en POS: Ons Kwaliteitsinstrument Ons school heeft een 'Perspectief Op School' (POS) opgesteld, een essentieel document conform de wet Passend Onderwijs. Dit POS geeft inzicht in de kwaliteit van onze basisondersteuning en de aanvullende hulp die wij bieden. Dit document wordt elke vier jaar geactualiseerd en de Medezeggenschapsraad (MR) van d'n Heiakker heeft hierin een adviserende rol. Ouders kunnen het meest recente POS altijd vinden op onze website. Prodas Expertise en Diverse Leermodules Als reguliere basisschool maken we gebruik van het uitgebreide expertise netwerk van Prodas. Indien de onderwijsbehoefte van een leerling dit vereist, kunnen wij toegang bieden tot specifieke modules zoals de DaVinci klas, taalklas en topklas. Samenwerkingsverband Helmond-Peelland PO: Samen Sterk voor Elk Kind Sinds de invoering van Passend Onderwijs in augustus 2014, werken basisscholen binnen het Samenwerkingsverband (SWV) Helmond-Peelland PO nauw samen met speciaal (basis)onderwijs. Ons doel is om de meest geschikte ondersteuning zo dicht mogelijk bij huis, idealiter op de eigen school, te organiseren. Ons ondersteuningsplan 2022-2026, getiteld 'Met elkaar voor het kind', beschrijft gedetailleerd hoe wij dit realiseren. Proactief Handelen bij Zorgen over uw Kind Bij zorgen over het onderwijs- of ontwikkelingsperspectief van uw kind, is een vroegtijdig gesprek tussen ouders/verzorgers en school cruciaal. Samen bespreken we de beschikbare ondersteuning vanuit school en identificeren we eventuele aanvullende behoeften. Inzicht in Extra Ondersteuningsmogelijkheden op School Basisschool d'n Heiakker biedt transparantie over de extra ondersteuningsmogelijkheden binnen onze school. Deze details zijn te vinden in de schoolgids en het SchoolOndersteuningsPlan (POS). Hoewel het aanbod per school kan variëren, zoals speciale klassen voor autisme of extra aandacht voor hoogbegaafdheid, bieden wij een sterke basisondersteuning. Vanaf 2026 voldoen alle reguliere basisscholen binnen het SWV Helmond-Peelland PO aan deze basisondersteuningsstandaard. Ondersteuning Buiten de Schoolmuren Indien de ondersteuning vanuit de school en het schoolbestuur, zelfs na interne trajecten, ontoereikend blijkt, kan het SWV worden ingeschakeld. Hun gedragskundigen denken mee en adviseren over passend onderwijs. Er zijn korte lijnen met gemeenten, GGD, onderwijsconsulenten en leerplichtambtenaren om een integrale aanpak te waarborgen. Samen met ouders en professionals zoeken we naar de beste oplossingen, liefst lokaal, anders op een school die beter aansluit bij de onderwijsbehoefte van het kind. Het SWV speelt een adviserende, coördinerende en besluitvormende rol bij het toekennen van arrangementen en toelaatbaarheidsverklaringen voor speciaal (basis)onderwijs. Cluster 1- en 2-scholen: Specialistische Hulp Leerlingen met specifieke communicatie-, taalontwikkelingsstoornissen, of die doof, slechthorend, blind of slechtziend zijn, kunnen via de commissie van onderzoek van cluster 1- en 2-scholen ondersteuning aanvragen. Scholenkring Deurne, Asten, Someren: Lokale Expertise Onze school behoort tot scholenkring Deurne, Asten, Someren binnen het SWV. Bij ontwikkelingszorgen kan de gedragskundige van het SWV, in overleg met school, ingeschakeld worden. Oudersteunpunt: Informatie en Hulp voor Ouders Het OuderKindSteunpunt van SWV Helmond-Peelland PO biedt uitgebreide informatie voor ouders in onze regio. Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen en kunt u zich gratis aanmelden voor themabijeenkomsten.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool d'n Heiakker

Welke ambitieuze doelen bevinden zich in ons schoolplan?

Bij Basisschool d'n Heiakker zetten we ons jaarlijks in voor diverse verbeter- en ontwikkeltrajecten, gedetailleerd uiteengezet in ons strategische schoolplan. Dit meerjarenplan wordt vertaald naar concrete jaarplannen, die u kunt raadplegen voor een diepgaand inzicht in onze voortgang. Voor een gedetailleerd verslag van onze prestaties en plannen, nodigen we u van harte uit om het jaarplan en het jaarverslag te bekijken op onze officiële schoolwebsite: www.heiakker.nl. Hier vindt u alle informatie over wat we hebben bereikt en wat onze visie is. Voor het komende schooljaar 2025-2026 hebben we ambitieuze plannen om het onderwijs continu te verbeteren. Deze plannen zijn gebaseerd op inzichten uit audits, analyses van onderwijstrends, actuele ontwikkelingen binnen het onderwijsveld en onze eigen geïdentificeerde verbeterpunten. We zetten ook de lopende succesvolle verbeteractiviteiten voort. Onze focus ligt op het bevorderen van een actieve en zelfstandige leerhouding bij alle leerlingen. Daarnaast implementeren we effectieve methoden voor 'bewegend leren' en versterken we ons aanbod voor NT2-onderwijs (Nederlands als Tweede Taal) en de ontwikkeling van taal- en spellingvaardigheden.

Hoe borgt onze school het behalen van onderwijsdoelen?

Op Basisschool d'n Heiakker streven we continu naar verbetering en innovatie van ons onderwijsaanbod. De voortgang van onze vernieuwingstrajecten wordt regelmatig geëvalueerd, met de flexibiliteit om bijstellingen door te voeren waar nodig. Voor een objectieve kwaliteitsmeting maken we gebruik van kwaliteitskaarten van WMK, die essentiële indicatoren bevatten om de kwaliteit van ons onderwijs nauwkeurig te beoordelen. Het welzijn en de ontwikkeling van uw kind staan centraal, en daarom hechten we veel waarde aan een open dialoog met u als ouder. Ouderavonden en informatiebijeenkomsten zijn cruciale momenten voor deze uitwisseling. Aarzel echter nooit om uw vragen of opmerkingen direct te delen met de leerkracht of directie van de school. We concretiseren de onderwijsvernieuwingen op onze school door middel van gerichte, kleinschalige projecten die naadloos aansluiten bij de specifieke ontwikkelingsbehoeften en ambities van onze schoolgemeenschap.

Succesvol Starten: Programma Jonge Kind Basisschool d'n Heiakker

Toelichting van de school

Bij Basisschool d'n Heiakker geloven we dat jonge kinderen zich het best ontwikkelen door spelenderwijs te leren, gedreven door hun natuurlijke nieuwsgierigheid. We sluiten aan bij hun belevingswereld, wat essentieel is voor een rijke en betekenisvolle leerervaring. Spel is de motor voor de brede ontwikkeling van jonge kinderen. Door te ontdekken, oefenen en imiteren, leren ze spelenderwijs. Doelgericht spel is de basis van leren, waarbij alle ontwikkelingsgebieden samenkomen. Verhalen vertellen voedt hun kennis en helpt hen de wereld te begrijpen en te ordenen. Daarbij creëren we een veilige en vertrouwde omgeving die spelenderwijs leren optimaal ondersteunt. In onze groepen 1-2 werken we thematisch, waarbij samen leren en ontdekken centraal staat. Onze kernwaarden – spelenderwijs ontwikkelen, vanuit nieuwsgierigheid leren, aansluiten bij de belevingswereld en zorgen voor veiligheid en vertrouwen – vormen de basis van ons onderwijs voor het jonge kind.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool d'n Heiakker voor jonge kinderen?

Basisschool d'n Heiakker focust op een stimulerende leeromgeving binnen het reguliere programma voor jonge kinderen, zonder extra specifieke programma's.

Met welke partners werkt Basisschool d'n Heiakker samen voor het jonge kind?

Voor de doorgaande lijn in de ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool d'n Heiakker nauw samen met Peuterspeelzaal Op Stap Spring.

Voor de doorgaande lijn in de ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool d'n Heiakker nauw samen met Peuterspeelzaal Op Stap Spring.

Team | Basisschool d'n Heiakker in Deurne | [2025] Schoolregister