Basisschool De Piramide in Deurne

Het team van Basisschool De Piramide in Deurne

Current section: team
Schelde 1
5751 Deurne

Zie hier hoe het team van Basisschool De Piramide is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Piramide. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Piramide bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Piramide bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Piramide zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 93.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (93.8%)
Man (6.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Piramide. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (47.1%)
35-45 jaar (23.5%)
45-55 jaar (17.6%)
55-65 jaar (11.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Piramide werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (62.5%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Indirect ondersteunend personeel (6.3%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Piramide gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invulling van Leerkrachtvervanging op De Piramide

Op Basisschool De Piramide zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Stichting Prodas onderhoudt een eigen, deskundige vervangerspool. Bij ziekte of verlof van een leerkracht zetten we primair onze eigen pool in om de onderwijskwaliteit te waarborgen. Dit garandeert gekwalificeerde vervanging en minimale verstoring voor uw kind. Indien de vervangerspool niet direct een passende oplossing biedt, implementeren we op De Piramide creatieve en effectieve alternatieve oplossingen. Denk hierbij aan het flexibel inzetten van parttime collega's voor extra uren, het inschakelen van ervaren stagiaires onder begeleiding, of het overnemen van klassen door ambulante collega's zoals de directeur of kwaliteitsmanager. Ook onderwijsassistenten en leerkrachtondersteuners spelen een cruciale rol in het opvangen van de lesuren. Soms kan het nodig zijn om een klas tijdelijk te verdelen over andere groepen, altijd met aandacht voor de leerlingen en de groepsdynamiek. Deze maatregelen zijn ontworpen als directe oplossingen, met twee kerndoelen voorop: het waarborgen van de hoogste onderwijskwaliteit voor alle leerlingen en het bewaken van de werkdruk en het welzijn van ons toegewijde team. Elke inzet, of het nu extra uren of ambulante taken betreft, is van onschatbare waarde. In uitzonderlijke situaties waarin geen directe vervanging mogelijk is, kan het voorkomen dat een klas tijdelijk naar huis moet. Dit is een uiterst redmiddel, waarbij we streven naar de meest transparante communicatie met ouders. We hanteren hierbij strikte afspraken voor maximale duidelijkheid. Ouders worden uiterlijk om 16:00 uur de dag van tevoren geïnformeerd over eventuele thuisblijfdagen. Een klas blijft maximaal één dag thuis; bij langdurige afwezigheid rouleren we tussen de groepen om continuïteit te garanderen. Gelukkig is de noodzaak voor deze laatste maatregel de afgelopen jaren uiterst zeldzaam geweest, wat de kracht van onze flexibele vervangingsstrategie onderstreept.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onderdeel van stichting PRODAS

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundige Ondersteuningsteam op Basisschool De Piramide

7

Taal- en Rekenspecialisten voor Optimale Leerresultaten

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Hoogbegaafdheidsspecialist
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Basisschool De Piramide biedt uitgebreide ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben. Ons team beschikt over gespecialiseerde kennis op het gebied van dyslexie, dyscalculie en hoogbegaafdheid. Deze expertise is gebundeld bij onze Kwaliteitscoördinator (KC'er) en diverse ervaren leerkrachten. Daarnaast hebben diverse collega's specialistische kennis op het gebied van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Nederlands als tweede taal (NT2). We werken nauw samen met externe deskundigen, waaronder het speciaal onderwijs en het Expertise Netwerk van Stichting Prodas, om de beste zorg te garanderen. Voor meer- en hoogbegaafde leerlingen zijn er unieke mogelijkheden, zoals deelname aan de DaVinci-groep of het Leo-onderwijs, ter bevordering van hun academische ontwikkeling.

5

Sociaal-Emotionele Begeleiding en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Hoogbegaafdheidsspecialist

Toelichting van de school:

Bij sociaal-emotionele uitdagingen staat Basisschool De Piramide klaar om te helpen. We zoeken in eerste instantie samen met ouders naar effectieve oplossingen. Als dit niet volstaat, schakelen we het Expertise Netwerk Prodas in voor aanvullende steun. Onze school kan ook rekenen op de expertise van een gezins- en jongerencoach die zowel leerlingen als ouders ondersteunt bij opvoedingsvragen en ontwikkelingsuitdagingen. Via het systeem Zorg voor Jeugd registreren we signalen en coördineren we de benodigde hulp, waarbij we alle betrokken partijen samenbrengen voor een optimale aanpak. De coördinatie van deze gespecialiseerde zorg ligt in handen van Bureau Jeugdzorg of het Algemeen Maatschappelijk Werk, zodat elk kind de juiste begeleiding ontvangt.

4

Gedragsmanagement en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Hoogbegaafdheidsspecialist

Toelichting van de school:

Basisschool De Piramide pakt gedragsproblematiek proactief aan met interne expertise. Onze Kwaliteitscoördinator (KC'er) en ervaren leerkrachten bieden gespecialiseerde begeleiding en ondersteuning, altijd in nauwe samenwerking met ouders. Ons toegewijde zorgteam, inclusief de KC'er, een gezins- en jongerencoach, leerplichtambtenaar, wijkagent, jeugdverpleegkundige/schoolarts en een orthopedagoog/psycholoog, komt regelmatig bijeen. Dit team overlegt onder leiding van de KC'er om passende hulp te bieden bij gedrags- en leeruitdagingen. De focus ligt op een gezamenlijke aanpak waarbij de input van ouders essentieel is. Samen werken we aan een positieve leeromgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

2

Motorische Ontwikkeling en Gymnastiek op Maat

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Vakdocenten Lichamelijke Opvoeding

Toelichting van de school:

Voor de motorische ontwikkeling van onze leerlingen beschikt Basisschool De Piramide over gespecialiseerde ondersteuning. In ons gebouw 'De Vlieger' is een fysiotherapeut aanwezig om gerichte hulp te bieden bij fysieke uitdagingen. Al onze gymnastieklessen worden verzorgd door enthousiaste vakdocenten van 'Leef'. Zowel de bovenbouw als de kleuters profiteren van deskundige begeleiding in speciaal ingerichte speel- en gymlokalen. Deze gespecialiseerde aanpak zorgt ervoor dat alle leerlingen hun fysieke vaardigheden optimaal kunnen ontwikkelen, wat bijdraagt aan hun algehele welzijn en schoolprestaties.

2

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
BHV'ers (Bedrijfshulpverleners)

Toelichting van de school:

Basisschool De Piramide hecht veel waarde aan de gezondheid en veiligheid van haar leerlingen. Voor gedetailleerde informatie over ons protocol voor medisch handelen, verwijzen wij u graag naar de officiële website van stichting Prodas. Onze school beschikt over een intern begeleider die een coördinerende rol speelt bij diverse ondersteuningsvragen. Daarnaast zijn er getrainde BHV'ers (Bedrijfshulpverleners) aanwezig om adequaat te kunnen handelen in geval van noodsituaties. Deze combinatie van interne deskundigheid en duidelijke protocollen waarborgt een veilige en verzorgde omgeving voor alle leerlingen op Basisschool De Piramide.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
20
Totaal specialisten
20
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Moestuin
Keuken/kooklokaal
Handvaardigheidlokaal

Optimale Leerlingontwikkeling: VVE en Extra Ondersteuning bij Basisschool De Piramide

Onze Visie op Onderwijs en Ontwikkeling

Bij Basisschool De Piramide focussen we sterk op een brede taalontwikkeling, wat kenmerkend is voor onze VVE-aanpak. Door nauwe samenwerking met peuterspeelzalen en gezamenlijke projecten, stimuleren we een optimale start voor elke leerling. Deze gezamenlijke inspanningen garanderen een doorgaande lijn in de taalontwikkeling, van de vroegschoolse educatie tot het basisonderwijs. We streven ernaar om elke leerling de best mogelijke kansen te bieden. Ontwikkelingsplannen voor de Toekomst: Schoolplan 2024-2027 Onze schoolambities voor de komende jaren zijn gedetailleerd vastgelegd in ons schoolplan 2024-2027. Dit plan volgt de strategische visie van Stichting Prodas en stuurt de verdere ontwikkeling van onze school op pedagogisch, onderwijskundig en organisatorisch vlak. Ontdek onze toekomstplannen door het schoolplan te raadplegen op de officiële website van Basisschool De Piramide. Hier vindt u alle details over onze visie en de concrete stappen die we zetten voor een voortreffelijk onderwijs voor uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteitszorg op Basisschool De Piramide

Wat zijn de belangrijkste doelen van Basisschool De Piramide volgens ons schoolplan?

Ons schoolplan bevat de strategische ambities en kernpunten voor de komende jaren. Het beschrijft ons meerjarenbeleid op hoofdlijnen. Voor een gedetailleerde uitwerking van onze plannen en activiteiten verwijzen we graag naar ons jaarplan. Beide documenten zijn beschikbaar op onze website voor inzage.

Hoe zorgt Basisschool De Piramide ervoor dat de gestelde doelen worden behaald?

We realiseren onze onderwijsdoelen door middel van een concreet jaarplan, dat ook ter goedkeuring wordt voorgelegd aan de Medezeggenschapsraad (MR). Tijdens de MR-vergaderingen evalueren we periodiek de voortgang van onze gestelde doelen. Dit zorgt voor transparantie en gezamenlijke verantwoordelijkheid in onze kwaliteitsontwikkeling.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij Basisschool De Piramide

Toelichting van de school

Basisschool De Piramide investeert in een optimale start voor onze jongste leerlingen. We onderhouden een hechte samenwerking met de peuteropvang die gevestigd is binnen onze schoolmuren. Dit partnerschap zorgt ervoor dat peuters alvast kennis kunnen maken met onze schoolomgeving en soms zelfs deelnemen aan gezamenlijke activiteiten met onze kleuterklassen. Deze nauwe band bevordert een soepele overgang naar het basisonderwijs. Door regelmatig overleg en een zorgvuldige warme overdracht, garanderen we dat elk kind zich welkom en veilig voelt bij de doorstroom van de peuteropvang naar groep 1 van Basisschool De Piramide.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Piramide extra programma's voor peuters en kleuters?

Ja, Basisschool De Piramide zet zich in voor een sterke basis met speciaal afgestemd aanbod voor het jonge kind. Dit omvat programma's gericht op voor- en vroegschoolse educatie, en een geïntegreerde peuteropvang. Deze initiatieven zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen voor te bereiden op een succesvolle schoolloopbaan. We zorgen voor een stimulerende leeromgeving die aansluit bij de behoeften van elk kind.

Ja, Basisschool De Piramide zet zich in voor een sterke basis met speciaal afgestemd aanbod voor het jonge kind. Dit omvat programma's gericht op voor- en vroegschoolse educatie, en een geïntegreerde peuteropvang. Deze initiatieven zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen voor te bereiden op een succesvolle schoolloopbaan. We zorgen voor een stimulerende leeromgeving die aansluit bij de behoeften van elk kind.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Basisschool De Piramide samen voor het jonge kind?

Basisschool De Piramide werkt nauw samen met Spring Kinderopvang, specifiek met hun peuteropvanglocatie 'Op Stap'. Deze locatie is gevestigd binnen onze schoolgebouwen. Deze samenwerking is essentieel voor een vloeiende overgang en biedt kinderen een vertrouwde omgeving. We delen kennis en middelen om de best mogelijke ontwikkelingstrajecten voor onze jongste leerlingen te garanderen.

Basisschool De Piramide werkt nauw samen met Spring Kinderopvang, specifiek met hun peuteropvanglocatie 'Op Stap'. Deze locatie is gevestigd binnen onze schoolgebouwen. Deze samenwerking is essentieel voor een vloeiende overgang en biedt kinderen een vertrouwde omgeving. We delen kennis en middelen om de best mogelijke ontwikkelingstrajecten voor onze jongste leerlingen te garanderen.

Team | Basisschool De Piramide in Deurne | [2025] Schoolregister