Basisschool De Piramide in Deurne

De resultaten van Basisschool De Piramide in Deurne

Current section: resultaten
Schelde 1
5751 Deurne

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool De Piramide, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool De Piramide bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Piramide bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op Basisschool De Piramide

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht middels een doorstroomtoets, cruciaal voor de verdere schoolloopbaan. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland, waaronder ook Basisschool De Piramide.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling op Basisschool De Piramide

Het streefniveau gaat verder dan de basis en daagt leerlingen uit om uitzonderlijke prestaties neer te zetten op het gebied van taal en rekenen. Het is ons doel om zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken tegen het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Deze waarde reflecteert de ambitie en het potentieel van Basisschool De Piramide om leerlingen boven de basis te laten uitstijgen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool De Piramide?

Basisschool De Piramide in Deurne biedt een zorgvuldig en gefundeerd schooladvies voor het vervolgonderwijs. In groep 7 ontvangt u een voorlopig advies, gebaseerd op de resultaten van het leerlingvolgsysteem zoals Cito – Leerling in Beeld, observaties vanaf groep 5, en de unieke kenmerken van uw kind. Het definitieve schooladvies in groep 8 wordt samengesteld door een team van ervaren leerkrachten en de directie. Hierbij kijken we verder dan alleen leerprestaties; ook studiehouding, zelfstandigheid, motivatie en zelfvertrouwen spelen een cruciale rol. Dit alles om een optimale aansluiting op het voortgezet onderwijs te garanderen. Ouders zijn vrij om hun kind aan te melden op een school naar keuze. Meestal is het schooladvies en de doorstroomtoets leidend voor de plaatsing. Bij een hogere doorstroomtoets-uitslag dan het schooladvies, is er altijd ruimte voor een heroverweging na een gesprek met de leerkracht. Wij assisteren leerlingen en ouders bij het kiezen van het juiste vervolgonderwijs door informatie te verstrekken over diverse scholen in en rondom Deurne. Het bezoeken van open dagen en informatieavonden wordt sterk aangemoedigd om een weloverwogen keuze te maken. Voor een soepele overgang draagt Basisschool De Piramide zorg voor een warme overdracht met de ontvangende school, zodat de ontwikkeling van uw kind optimaal wordt ondersteund.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Piramide

Basisschool De Piramide in Deurne bereidt leerlingen optimaal voor op hun toekomst, zowel in het vervolgonderwijs als in de maatschappij. Wij stimuleren de ontwikkeling van kennis, vaardigheden en een unieke persoonlijkheid, met wederzijds respect als kernwaarde. Naast de basisvakken zoals taal, lezen en rekenen, creëren we volop ruimte voor het ontdekken en ontplooien van individuele talenten. Onze leerlingen verwerven de essentiële vaardigheden die nodig zijn om succesvol te functioneren in de huidige en toekomstige samenleving. Dit alles vindt plaats binnen een veilige leeromgeving met een positief pedagogisch klimaat, waarin respect voor diversiteit, normen en waarden centraal staan. Iedere leerling wordt bij ons gezien en gewaardeerd. Wij stemmen ons onderwijs af op de specifieke onderwijsbehoeften van elke leerling, met een scherp oog voor hun talenten en individuele mogelijkheden. We bieden passende ondersteuning voor alle leerlingen, ongeacht hun niveau. Ons onderwijs is gericht op de toekomst en kenmerkt zich door flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Leerlingen krijgen bij ons de ruimte voor eigen initiatief en verantwoordelijkheid, binnen duidelijke afspraken met de leerkracht. Samenwerking is een belangrijk onderdeel van ons onderwijs; leerlingen leren effectief feedback te geven en te ontvangen. Door deze gerichte samenwerking ontwikkelen ze sociale vaardigheden, leren ze rekening te houden met elkaar en vergroten ze hun zelfinzicht. Onderwijs is een gezamenlijke inspanning, waarbij de driehoek van leerling, ouder en leerkracht nauw samenwerkt, versterkt door onze onderwijspartners.

Samenwerken en Samen Leren

Veiligheid en Welzijn

Respect en Diversiteit

Hoe bevordert Basisschool De Piramide de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Wij hanteren de methode Kwink, een innovatief online programma voor sociaal-emotioneel leren (SEL) voor de groepen 1 tot en met 8. Kwink is gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten en biedt een praktisch en boeiend SEL-programma. De methode focust op preventie, zoals het tegengaan van pestgedrag, en benadrukt het belang van een veilige en positieve groepssfeer. Kwink sluit naadloos aan bij de principes van Positive Behaviour Support (PBS). Om de optimale ontwikkeling van kinderen en hun talenten te volgen, maken we gebruik van diverse evaluatie-instrumenten. Voor de kleuterklassen (groep 1 en 2) gebruiken we ‘Mijn Kleutergroep’. Voor de groepen 3 tot en met 8 zetten we ‘Leerling in Beeld’ in. Binnen dit systeem gebruiken we de Sociaal-Emotionele Vragenlijsten (SEVL) om de sociaal-emotionele groei van de leerlingen te monitoren. De leerkrachten vullen jaarlijks een vragenlijst in voor hun groep, en in groep 7 en 8 vullen ook de leerlingen zelf deze vragenlijsten in. De verzamelde gegevens worden vervolgens geanalyseerd en besproken met onze Kwaliteitscoördinator voor een compleet beeld.

Welke registratiemethoden gebruikt De Piramide voor het in kaart brengen van sociale voortgang?

Basisschool De Piramide gebruikt de volgende registratiemethoden om sociale leerresultaten te evalueren:

  • Sociaal Emotionele Vragenlijst (SEVL)
  • Mijn Kleutergroep observatie-instrument

Welke specifieke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden op deze school toegepast?

Op Basisschool De Piramide passen we de volgende effectieve methoden voor sociaal-emotioneel leren toe:

  • Kwink sociaal-emotionele leerprogramma

Onderwijsinspectie Rapport Basisschool De Piramide: Kwaliteit en Ontwikkeling

Basisschool De Piramide in Deurne staat voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. We nodigen u van harte uit om de bevindingen van de Onderwijsinspectie te bekijken. Dit rapport geeft inzicht in onze onderwijskwaliteit, de schoolontwikkeling en hoe wij streven naar een optimale leeromgeving voor alle leerlingen op onze school aan de Schelde 1. Ontdek de sterke punten en ontwikkelingsgebieden van onze school, waar in totaal 172 enthousiaste leerlingen dagelijks leren en groeien.

Resultaten | Basisschool De Piramide in Deurne | [2025] Schoolregister