
De resultaten van School voor Speciaal Basisonderwijs Het Mozaiek in Den Haag
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van School voor Speciaal Basisonderwijs Het Mozaiek, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van School voor Speciaal Basisonderwijs Het Mozaiek
Hoe goed past School voor Speciaal Basisonderwijs Het Mozaiek bij jullie?
Ontdek hoe goed School voor Speciaal Basisonderwijs Het Mozaiek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van School voor Speciaal Basisonderwijs Het Mozaiek?
De schooladviezen zijn sterk gericht op praktijkgericht onderwijs: 21.05% praktijkonderwijs en 52.63% vmbo-b. Opvallend is het beperkte aandeel hogere adviezen (slechts 10.53% vmbo-k/-(g)t), wat lager ligt dan bij vergelijkbare scholen (40.63% praktijkonderwijs, 27.69% vmbo-b). Deze focus sluit aan bij het profiel van speciaal basisonderwijs, waarbij maatwerk voor cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling centraal staat.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | Gemeente Den Haag | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van School voor Speciaal Basisonderwijs Het Mozaiek in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is dat 76.92% van de leerlingen exact op het adviesniveau presteert, significant hoger dan het landelijk gemiddelde (62.93%). Geen enkele leerling zit onder advies, tegenover 11.81% landelijk. De 23.08% die boven advies presteert, onderstreept de effectiviteit van de overgangsbegeleiding, zoals beschreven in het transitieprotocol van de school.