
Het team van Openbare Basisschool Max Velthuijs in Den Haag
Current section: teamZie hier hoe het team van Openbare Basisschool Max Velthuijs is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool Max Velthuijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Openbare Basisschool Max Velthuijs bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Max Velthuijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Openbare Basisschool Max Velthuijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 86.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool Max Velthuijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Openbare Basisschool Max Velthuijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool Max Velthuijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.
Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool Max Velthuijs
Bij Openbare Basisschool Max Velthuijs zorgen we ervoor dat het onderwijs continuïteit behoudt, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. We streven ernaar om het leerproces van uw kind zo min mogelijk te onderbreken door een proactieve aanpak. Onze prioriteit is het waarborgen van kwalitatief goed onderwijs. Daarom hebben we een stappenplan voor vervanging, beginnend met interne oplossingen zoals het inzetten van een beschikbare leerkracht uit ons eigen team. Dit zorgt voor bekendheid en stabiliteit in de klas. Indien een interne oplossing niet mogelijk is, schakelen we externe deskundigen in, zoals een gespecialiseerde vervangingspool. Deze pool bestaat uit gekwalificeerde professionals die snel inzetbaar zijn. We onderzoeken ook altijd de mogelijkheid om klassen tijdelijk te verdelen over andere groepen, mits dit de kwaliteit van het onderwijs ten goede komt. In uitzonderlijke gevallen, en altijd in overleg met ouders, zoeken we naar creatieve oplossingen. Ons doel is een stabiele leeromgeving, waarbij we samenwerken met de schoolgemeenschap om de impact van vervanging te minimaliseren. Gelukkig zijn de situaties waarin groepen naar huis moeten zeer zeldzaam dankzij ons uitgebreide netwerk en beleid.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Maatwerk Ondersteuning: Succes voor Elke Leerling op Max Velthuijs
Ons Beleid voor Extra Begeleiding en Ontwikkeling
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Jaarplan: De Educatieve Visie van Basisschool Max Velthuijs
Wat zijn de kerndoelen binnen ons schoolplan?
Hoe waarborgt de school de gestelde onderwijsdoelen?
Speciaal Jonge Kind Programma: Ontwikkeling en Plezier
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool Max Velthuijs extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Ja, Openbare Basisschool Max Velthuijs biedt een rijk aanbod voor het jonge kind, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is gericht op het bevorderen van de taalontwikkeling en sociaal-emotionele vaardigheden van jonge kinderen. We zorgen voor een optimale voorbereiding op de basisschool, zodat elk kind een vliegende start maakt. De activiteiten zijn afgestemd op de leeftijd en ontwikkelingsfase van de kinderen. Deelname aan VVE wordt geadviseerd door het consultatiebureau en draagt bij aan een gelijke kans voor alle kinderen.
Met welke partners werkt Basisschool Max Velthuijs samen voor het jonge kind programma?
Om ons aanbod voor jonge kinderen te versterken, werkt Openbare Basisschool Max Velthuijs nauw samen met gerenommeerde partners. Momenteel werken we samen met 2Samen, een organisatie die gespecialiseerd is in kinderopvang en voor- en vroegschoolse educatie. Deze samenwerking zorgt ervoor dat onze jongste leerlingen profiteren van de expertise en de aanvullende diensten die 2Samen biedt. Samen bouwen we aan een solide basis voor de toekomst van uw kind. Door deze samenwerking kunnen we een doorlopende ontwikkellijn garanderen, van de opvang tot aan de start van de basisschool.