
Schoolweging
De schoolweging van Koos Meindertsschool is 31,19 , met een spreiding van 6,44 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
93,76% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke norm van 85%. Dit ligt wel iets onder het vergelijkingsgemiddelde (95,7%), maar bevestigt een stevige basiskwaliteit.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
49,25% van de leerlingen behaalt het streefniveau, wat ruim boven de signaleringswaarde van 45,5% ligt. Hoewel dit lager is dan het vergelijkingspercentage (57,3%), toont het aan dat de school effectief omgaat met haar complexe populatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen tonen een sterke focus op midden- en hogere niveaus: 21,74% vmbo-(g)t en 19,57% vmbo-(g)t/havo. Opvallend is het hoge percentage leerlingen dat boven advies presteert in het VO (54,35%, tegen 25,27% landelijk), wat wijst op zorgvuldige advisering. Het aandeel vwo-advies (6,52%) is wel lager dan bij vergelijkbare scholen (18,61%).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Koos Meindertsschool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Op onze school wordt toegewerkt naar het behalen van de vastgestelde tussendoelen en einddoelen. De individuele resultaten van de leerlingen worden daartoe regelmatig, zorgvuldig gemonitord. Afgenomen toetsen (methodegebonden en leerlingvolgsysteem IEP) geven de leerkracht een goed beeld van de ontwikkeling van de leerling. Om de tussenresultaten optimaal te kunnen realiseren, wordt er (bij tegenvallende resultaten) zo snel mogelijk ingezet op extra ondersteuning van de leerling. De extra ondersteuning kan geboden worden door de eigen leerkracht of de remedial teacher (RT).
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Door het maken van duidelijke school- en groepsafspraken streven we ernaar een veilige omgeving voor iedereen te kunnen bieden. Er is een anti-pestprotocol aanwezig. De vertrouwenspersoon van school maakt aan het begin van elk schooljaar samen met de schoolmaatschappelijk werkster een ronde langs de groepen. Zo leren de kinderen haar kennen en weten ze hoe te handelen als ze hulp nodig hebben. Twee keer per jaar wordt de sociaal-emotionele vragenlijst voor alle leerlingen ingevuld. In de bovenbouw vullen de leerlingen dit ook zelf in. Indien gewenst/noodzakelijk zullen hierop acties worden ingezet. LEES MINDER
Ieder kind voelt zich veilig
Ieder kind is welkom
We hebben respect voor elkaar
Wat is de aanpak van de Koos Meindertsschool op het gebied van sociale ontwikkeling?
Raadpleeg de visie van de Koos Meindertsschool voor informatie over de aanpak van sociale ontwikkeling.
Welke registratievormen gebruikt de Koos Meindertsschool om de sociale ontwikkeling van leerlingen in kaart te brengen?
De Koos Meindertsschool gebruikt de volgende registratievormen: Kijk!, leerlingvolgsysteem IEP en het instrument hoofd, hart en handen.
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren gebruikt de Koos Meindertsschool?
De Koos Meindertsschool gebruikt de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren.