De Zonnebloem in Den Haag

Het team van De Zonnebloem in Den Haag

Current section: team
Hyacinthweg 5
2565 Den Haag

Zie hier hoe het team van De Zonnebloem is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Zonnebloem. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Zonnebloem bij jullie?

Ontdek hoe goed De Zonnebloem bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Zonnebloem zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75%)
Man (25%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Zonnebloem. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (24.2%)
45-55 jaar (27.3%)
55-65 jaar (9.1%)
&ge;65 jaar (3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Zonnebloem werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.4%)
Direct ondersteunend personeel (16.1%)
Indirect ondersteunend personeel (3.2%)
Management (3.2%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Zonnebloem gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Stimuleren: Een Gestructureerde Aanpak op De Zonnebloem

Het waarborgen van continuïteit in ons onderwijs is essentieel. Daarom hebben we een helder werkverdelingsplan opgesteld, waarin alle procedures voor personeelsvervanging gedetailleerd zijn beschreven. Dit plan garandeert dat onze leerlingen altijd les krijgen van gekwalificeerde leerkrachten, zelfs bij onverwachte afwezigheid. We streven naar een stabiele en vertrouwde leeromgeving. Ons werkverdelingsplan is het fundament voor efficiënte en effectieve personeelsplanning. Het zorgt voor een soepele doorloop van alle onderwijsactiviteiten, wat bijdraagt aan de algehele kwaliteit van ons basisonderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Kunstzinnige en creatieve vorming
28.8%
Taal
27.8%
Bewegingsonderwijs
16.2%
Functie ontwikkeling
13.1%
Rekenen en wiskunde
5.1%
Wereldoriëntatie
5.1%
Sociale redzaamheid/ verkeer
2%
Bevordering gezond gedrag: DVS
2%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
22.9%
Rekenen/wiskunde
20.2%
Lezen
14.8%
Kunstzinnige en creatieve vorming
12.1%
Wereldoriëntatie
11.1%
Overig
10.1%
Bewegingsonderwijs
6.1%
Engelse taal
2.7%

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Zonnebloem

5

Taal- en Rekenspecialisten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor leesvaardigheid
Intern begeleider voor leerling­ontwikkeling
Rekenspecialist voor reken­vaardigheden
Talentbegeleider voor meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor taal­ontwikkeling

Toelichting van de school:

Ontdek hoe onze toegewijde specialisten uw kind ondersteunen bij taal en rekenen. Elke specialist draagt bij aan een gepersonaliseerd leerplan, gericht op het maximaliseren van de academische potentie. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) biedt een gedetailleerd overzicht van onze aanpak.

1

Sociaal-Emotionele Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal welzijn

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist bevordert een positieve sociale en emotionele ontwikkeling. Zij bieden gerichte ondersteuning om leerlingen te helpen bij het omgaan met uitdagingen en het ontwikkelen van sociale vaardigheden. Meer informatie vindt u in ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP).

1

Gedrag en Werk­houding Optimalisatie

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor studie­gedrag

Toelichting van de school:

Verbeter de werkhouding en taakaanpak van uw kind met onze gespecialiseerde begeleiding. De gedragsspecialist helpt bij het ontwikkelen van effectieve studie­strategieën en een positieve instelling. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft de methoden die wij toepassen.

1

Motorische Ontwikkeling en Fysieke Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Motorisch Remedial Teacher (MRT)

Toelichting van de school:

Stimuleer de motorische en lichamelijke ontwikkeling van uw kind met onze deskundige MRT. Deze specialist biedt oefeningen en begeleiding om grove en fijne motoriek te verbeteren. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) geeft een compleet beeld van de mogelijkheden.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke specialisten hebben voor medische handelingen en persoonlijke verzorging, zorgen we voor een veilige en ondersteunende omgeving. Bij specifieke behoeften werken we nauw samen met externe zorgpartners. Neem contact op voor meer informatie over onze zorgprotocollen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Ontdek het Brede Ondersteuningsaanbod op Basisschool De Zonnebloem

Hoe Wij Elk Kind Begeleiden naar Succes

Bij Basisschool De Zonnebloem geloven we in een persoonlijke aanpak voor elk kind. Ons uitgebreide ondersteuningssysteem is ontworpen om talenten te stimuleren en eventuele leeruitdagingen aan te pakken. Om dit te realiseren, zetten wij een team van toegewijde professionals in. Onze onderwijsassistenten ondersteunen actief in alle groepen, van kleuters tot oudere leerlingen. Zij werken nauw samen met de leerkrachten en intern begeleiders om de lesdoelen te behalen en individuele aandacht te garanderen. Daarnaast beschikken wij over twee ervaren intern begeleiders die fungeren als centrale aanspreekpunten voor pedagogische en didactische vraagstukken. Zij coördineren de zorg binnen de school en zorgen voor een optimale afstemming van het onderwijs. Onze gespecialiseerde coördinatoren bewaken de kwaliteit van ons onderwijs. De taalcoördinator focust op het taalbeleid en identificeert met behulp van analyses waar extra ondersteuning nodig is. De rekencoördinator doet hetzelfde voor de rekenvaardigheden, om zo een solide basis te leggen voor wiskundig succes. Voor leerlingen met specifieke talenten, zoals hoogbegaafdheid, is er een coördinator (HB) die zorgdraagt voor een passend beleid en begeleiding. Dit zorgt ervoor dat ook deze leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen en uitgedaagd worden op hun eigen niveau. Bovendien investeren wij continu in de professionele ontwikkeling van ons team. Wij bieden interne trainingen aan op het gebied van executieve functies, essentieel voor zelfregulatie en planningsvaardigheden. Ook weerbaarheidstraining en begeleiding door gedragsspecialisten zijn onderdeel van ons aanbod, om een positieve en veilige leeromgeving te waarborgen. Sinds 2010 bieden wij ook gespecialiseerde Motorische Remedial Teaching (MRT). Middels het Leerling Volgsysteem (LVS) 'Bewegen en Spelen' screenen wij de motorische vaardigheden van alle leerlingen. Indien extra ondersteuning op motorisch vlak nodig is, stellen wij een individueel handelingsplan op. Hierin betrekken wij actief de ouders, wat cruciaal is voor het succes van de begeleiding. Ons aanbod aan extra ondersteuning blijft zich ontwikkelen. Wij streven ernaar om voortdurend te innoveren en onze leerlingen de best mogelijke kansen te bieden voor hun toekomst. Meer informatie over toekomstige initiatieven volgt spoedig.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg op Obs De Zonnebloem: Ons Schoolplan

Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan voor Passend Onderwijs?

Op Obs De Zonnebloem realiseren we Passend Onderwijs conform regionale afspraken en onze eigen missie en visie. Wij zetten onze expertise in om alle leerlingen optimale zorg te bieden, zoals beschreven in hoofdstuk 4 van onze schoolgids. Een gedifferentieerd onderwijsaanbod met vier aanpakken vormt de basis voor zorg binnen de klas. Aanpak 1 tot en met 3 variëren in instructietijd en lesstof. Aanpak 4 is voor hoogbegaafde leerlingen die extra uitdaging zoeken en ontvangen naast een compact lesprogramma verrijkende activiteiten in de klas. Extra ondersteuning vindt primair binnen de groep plaats door de eigen leerkracht. Bij hulpvragen over leerlingontwikkeling overleggen leerkrachten met intern begeleiders om de beste ondersteuning te bepalen, binnen of buiten de groep. Ouders worden altijd geïnformeerd over ondersteuning buiten de groep. Na een periode evalueren leerkracht en ouders gezamenlijk het effect van de ondersteuning en bespreken vervolgstappen. Intern begeleiders en specialisten ondersteunen leerkrachten bij zorgvragen.

Hoe waarborgt obs De Zonnebloem de schoolse doelen?

Obs De Zonnebloem hanteert een Plan-Do-Act cyclus voor zorg en resultaten, bekend als onze Zorgroute. Dit continue verbeterproces stelt ons in staat de onderwijskwaliteit te monitoren en te optimaliseren voor elke leerling. Bovendien maken we gebruik van audits binnen De Haagse Scholen, waarbij collega's verschillende indicatoren en hulpvragen beoordelen om onze dienstverlening verder te versterken.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool De Zonnebloem

Toelichting van de school

Basisschool De Zonnebloem in Den Haag biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een sterke start en ontwikkelen programma's die aansluiten bij de behoeften van jonge kinderen. Ons doel is om een veilige en leerzame omgeving te creëren waar elk kind kan groeien en zich kan ontwikkelen. Ontdek hoe wij de eerste schooljaren van uw kind vormgeven met aandacht voor spelend leren en sociale interactie. Wij zetten ons in voor een positieve schoolervaring vanaf dag één.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's biedt Basisschool De Zonnebloem voor jonge kinderen?

Basisschool De Zonnebloem richt zich op een integrale benadering voor jonge kinderen, waarbij de nadruk ligt op een soepele overgang van thuis of de kinderopvang naar de basisschool. We bieden een gestructureerd, maar speels leerprogramma dat de nieuwsgierigheid stimuleert en de basis legt voor verdere ontwikkeling. Dit omvat activiteiten die gericht zijn op taalontwikkeling, sociaal-emotionele vaardigheden en motorische ontwikkeling. Onze aanpak zorgt ervoor dat jonge leerlingen zich snel thuis voelen en met plezier naar school gaan, wat essentieel is voor een succesvolle schoolloopbaan.

Met welke partners werkt Basisschool De Zonnebloem samen voor het programma voor jonge kinderen?

Basisschool De Zonnebloem hecht waarde aan een sterk netwerk en werkt nauw samen met externe organisaties om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Deze samenwerkingen omvatten onder andere lokale kinderopvangcentra en peuterspeelzalen, om zo een doorlopende leerlijn te waarborgen. Ook onderhouden we contacten met specialistische jeugdzorginstanties. Door deze samenwerkingen kunnen we een breed scala aan ondersteuning en expertise inzetten, wat bijdraagt aan de optimale ontwikkeling van elk kind in onze zorg.
Team | De Zonnebloem in Den Haag | [2025] Schoolregister