
Schoolweging
De schoolweging van De Abeel is 22,74 , met een spreiding van 4,35 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Abeel | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Wij nemen in januari en juni toetsen af van het CITO-leerlingvolgsysteem. Naast deze toetsen hechten wij veel waarde aan het observeren van werkhouding, motivatie, betrokkenheid en sociale ontwikkeling. Deze informatie geeft de leerkracht de mogelijkheid om het onderwijs op het individuele kind af te stemmen.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Een veilige- en vertrouwde leeromgeving draagt in hoge mate bij aan het gevoel van welbevinden en 'leerbereidheid' van kinderen, ouders en personeel. Door als school te werken aan de zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid van leerlingen groeit het gevoel van zelfvertrouwen. Dit wordt versterkt door uitdagend werk aan te bieden binnen de mogelijkheden van het kind. Dit zorgt voor succeservaringen en een grote bereidheid tot leren. Binnen de school is er veel aandacht voor het leren van en met elkaar, door gebruik te maken van elkaars interesse en kwaliteiten (een ieder is uniek). Binnen het montessori-onderwijs is er veel aandacht voor hoe we met elkaar en met de omgeving omgaan. LEES MINDER
help mij het zelf te doen
leren van en met elkaar
veilige en uitdagende omgeving
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Dagelijkse observaties van de kinderen door (voornamelijk) de leerkrachten (en ook onderwijsondersteuners, IB-ers en directie), spelen een belangrijke rol in ons handelen. Voor een zuiver beeld is input van ouders onontbeerlijk. In groep 7 wordt de SAQI afgenomen (digitale SchoolVragenLijst). Hiermee wordt het sociaal emotioneel welbevinden van de leerling gemeten.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Zien Dagelijkse observaties, leerlinggesprekken Sociaal Emotionele Vragenlijst
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?
Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Montessori-kernpunt is zorg voor elkaar + omgeving Burgerschap en Filosofie door vaklkr. Heterogene groepen