
Het team van Laurentiusschool voor speciaal basisonderwijs in Delft
Current section: teamZie hier hoe het team van Laurentiusschool voor speciaal basisonderwijs is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Laurentiusschool voor speciaal basisonderwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Laurentiusschool voor speciaal basisonderwijs bij jullie?
Ontdek hoe goed Laurentiusschool voor speciaal basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Laurentiusschool voor speciaal basisonderwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 76.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Laurentiusschool voor speciaal basisonderwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Laurentiusschool voor speciaal basisonderwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Laurentiusschool voor speciaal basisonderwijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Zorgeloze Lescontinuïteit: Ons Beleid voor Leerkrachtvervanging op de Laurentiusschool
Op de Laurentiusschool hechten we enorm veel waarde aan een stabiele en voorspelbare leeromgeving voor onze leerlingen. Daarom hebben we een zorgvuldig beleid ontwikkeld voor het waarborgen van lescontinuïteit bij de afwezigheid van een leerkracht. Onze eerste prioriteit bij het regelen van vervanging is het minimaliseren van de impact op de dagelijkse routine van de kinderen. We streven ernaar om vervanging zoveel mogelijk intern te organiseren. Dit betekent dat we kijken naar mogelijkheden om parttime leerkrachten een extra dag in te zetten. Deze aanpak zorgt ervoor dat de vervangende leerkracht bekend is met de leerlingen en de schoolcultuur, wat de overgang voor de kinderen aanzienlijk vergemakkelijkt. Wanneer interne vervanging niet direct mogelijk is, zetten we alternatieve oplossingen in om de educatieve kwaliteit te garanderen. Soms worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen, waarbij ze zelfstandig aan hun lesmateriaal werken en het rooster van de ontvangende groep volgen. Daarnaast overwegen we de inzet van externe professionals voor specifieke workshops, wat een verrijkende aanvulling kan zijn op het lesprogramma. In uitzonderlijke situaties, wanneer andere opties ontoereikend zijn, kunnen we ouders vragen om hun kind voor een korte periode thuis te houden om de continuïteit te waarborgen. Voor langdurige afwezigheid van leerkrachten wordt actief gezocht naar een gekwalificeerde vervanger die de periode kan overbruggen. In alle gevallen van langdurige vervanging informeren we de ouders proactief over de genomen maatregelen en de identiteit van de invaller.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundig Ondersteuningsteam op de Laurentiusschool: Wie Helpt Uw Kind Verder?
Academische Groei: Taal en Rekenen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school beschikt over een kernteam van vijf toegewijde specialisten die zich richten op de taal- en rekenontwikkeling van onze leerlingen. Deze interne experts werken nauw samen om een gestructureerd en effectief leerplan te garanderen. Daarnaast onderhouden wij waardevolle contacten met externe specialisten om een breed scala aan ondersteuningsmogelijkheden te bieden.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Laurentiusschool hecht veel belang aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Meerdere van onze leerkrachten hebben een Master SEN behaald, wat garant staat voor gespecialiseerde pedagogische kennis en vaardigheden. Daarnaast bieden onze toegewijde pedagogen, werkzaam in de Oase en de Vuurtoren, extra begeleiding en een veilige omgeving voor leerlingen die dit nodig hebben.
Gedrag, Studievaardigheden en Werkaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij bieden gerichte ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak om leerlingen te helpen succesvol te zijn. Veel van onze leerkrachten zijn in het bezit van een Master SEN diploma, waardoor zij gespecialiseerd zijn in het begeleiden van diverse leerbehoeften. Onze pedagogen, actief in de Oase en de Vuurtoren, spelen een cruciale rol in het creëren van een positieve en productieve leeromgeving voor alle leerlingen.
Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor de bevordering van de motorische en lichamelijke ontwikkeling werken wij nauw samen met gespecialiseerde Cesartherapeuten. Onze toegewijde gymleerkracht biedt bovendien de mogelijkheid tot Medische Regulatie Therapie (MRT) om de fysieke vooruitgang van uw kind te stimuleren.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Laurentiusschool biedt gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van medische handelingen en persoonlijke verzorging. Wij hebben een ervaren leerkrachtondersteuner in dienst die beschikt over de nodige medische kennis en vaardigheden om leerlingen adequaat te assisteren.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op de Laurentiusschool
Ontdek Ons Uitgebreide Zorgbeleid en Ondersteuningsaanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontwikkeling en Kwaliteit: Ons Schoolplan voor Speciaal Basisonderwijs
Wat zijn de ambitieuze doelen in ons schoolplan op de Laurentiusschool?
Hoe waarborgt de Laurentiusschool de kwaliteit van het speciaal basisonderwijs?
Downloaden
Download Ons Uitgebreide Schoolplan HierOntwikkeling en Spel voor Jonge Kinderen op de Laurentiusschool
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt de Laurentiusschool speciaal onderwijs voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt de school samen voor het jonge kind programma?
De Laurentiusschool werkt samen met gro-up om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken en te ondersteunen.