IBS De Nieuwe Maan

Het team van IBS De Nieuwe Maan in Delft

Current section: team
J.J. Slauerhofflaan 273
2624 Delft

Zie hier hoe het team van IBS De Nieuwe Maan is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IBS De Nieuwe Maan. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IBS De Nieuwe Maan bij jullie?

Ontdek hoe goed IBS De Nieuwe Maan bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IBS De Nieuwe Maan zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IBS De Nieuwe Maan. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (30%)
35-45 jaar (40%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IBS De Nieuwe Maan werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (33.3%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IBS De Nieuwe Maan gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Ondersteuning: Vaste Vervangers bij IBS De Nieuwe Maan

Bij IBS De Nieuwe Maan geloven we in een stabiele leeromgeving. Sinds 1 oktober 2014 is de regeling voor duurzame inzetbaarheid van kracht, conform de CAO PO. Deze regeling stelt onze toegewijde leerkrachten in staat om jaarlijks tot 40 klokuren (pro rata voor parttimers) te besteden aan activiteiten gericht op hun professionele ontwikkeling en welzijn. Hierdoor kunnen sommige klassen profiteren van de expertise van twee leerkrachten, wat zorgt voor extra ondersteuning en gedifferentieerd onderwijs. We zetten ons in om vaste, vertrouwde gezichten in te zetten als vervangers. Deze invallers zijn al bekend met onze school en de leerlingen, wat de continuïteit en de pedagogische aanpak waarborgt. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zorgen onze flexibele invallers en de efficiënte verdeling van klassen ervoor dat de impact op het leerproces minimaal blijft. Uw kind kan rekenen op kwalitatief onderwijs, ook tijdens tijdelijke afwezigheid van de vaste leerkracht.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Leesonderwijs

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Woordenschat
17%
Rekenen
14.9%
Taal
13.8%
Bewegingsonderwijs
12.8%
Lezen
10.6%
Crea
9.6%
Begrijpend luisteren/lezen
6.4%
Sociaal-emotioneel ontwikkeling
4.3%
Wereldoriëntatie
4.3%
Schrijven
4.3%
Verkeer
2.1%

Leerjaar 3 t/m 8

Overig
33.9%
Rekenen/wiskunde
24.8%
Taal
12.5%
Lezen
9.6%
Bewegingsonderwijs
7.7%
Wereldoriëntatie
7.7%
Levensbeschouwing
3.8%

Deskundige Ondersteuning op IBS De Nieuwe Maan: Specialisten voor Elk Kind

2

Verbeteren van Taal en Rekenen: Extra Hulp op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor leerontwikkeling
Gespecialiseerde Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Onze toegewijde intern begeleider en remedial teacher werken nauw samen om leerlingen met specifieke leerbehoeften in taal en rekenen te ondersteunen. De inzet van deze specialisten gebeurt altijd in overleg met de leerkracht, de ouders en de intern begeleider. Zo garanderen we een effectieve en persoonlijke aanpak voor elk kind op onze basisschool in Delft.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider met expertise sociaal-emotioneel welzijn
Remedial Teacher voor emotionele ondersteuning
Preventiemedewerker voor een positief schoolklimaat

Toelichting van de school:

Voor een optimale sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind zetten wij een team van deskundigen in. Deze specialisten, inclusief onze intern begeleider, remedial teacher en preventiemedewerker, werken samen om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren. De communicatie met leerkrachten en ouders is hierbij essentieel voor succes.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor gedragsanalyse
Remedial Teacher voor studievaardigheden
Preventiemedewerker voor gedragsmanagement

Toelichting van de school:

Onze school biedt gespecialiseerde hulp voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij hun gedrag, werkhouding of taakaanpak. Onze intern begeleider, remedial teacher en preventiemedewerker werken gecoördineerd samen, altijd in nauw overleg met de leerkracht en u als ouder, om uw kind te helpen excelleren.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider met oog voor motoriek
Motorisch Remedial Teacher (MRT-er)

Toelichting van de school:

Wij besteden veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Onze intern begeleider en een gespecialiseerde MRT-er bieden ondersteuning om deze essentiële vaardigheden te bevorderen en te verbeteren, in samenwerking met het onderwijsteam en de ouders.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid voorop

Beschikbare specialisten:

Bedhulpverlener (BHV-er)

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van het grootste belang. Daarom beschikt IBS De Nieuwe Maan over meerdere medewerkers die gecertificeerd zijn als Bedhulpverlener (BHV). Huseyin Yamac coördineert deze cruciale taak als onze BHV-coördinator, wat zorgt voor een veilige omgeving waarin medisch handelen en persoonlijke verzorging professioneel worden aangepakt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Spreekkamer

Optimale Leerlingondersteuning: Groei en Ontwikkeling bij De Nieuwe Maan

Ons Toekomstgerichte Aanbod voor Extra Ondersteuning

Bij IBS De Nieuwe Maan zetten we in 2024-2025 vol in op vernieuwde werkgroepen die de leerlingontwikkeling centraal stellen. Elke werkgroep bevindt zich in een specifieke fase: oriëntatie, uitvoering of borging. Dit sluit naadloos aan bij onze schoolplanonderdelen, waarin we strategische keuzes maken voor waar onze focus ligt. Dit schooljaar hebben we ons intensief gericht op het versterken van de cruciale basisvaardigheden taal, lezen en rekenen, evenals burgerschap. Andere werkgroepen bevinden zich nog in de oriënterende fase, wat essentieel is voor de inhoud van ons onderwijs, onze didactiek en de effectieve begeleiding van elk kind. Onze belangrijkste aandachtspunten zijn: - Begrijpend lezen: Verder versterkt via de CED-groep, nu in de borgingsfase. - Spelend leren: Een inspirerende aanpak voor groep 1 t/m 3, momenteel in de oriënterende fase. - Sociaal-emotioneel leren: Implementatie van de nieuwe methode Kwink, actief in de uitvoerende fase. - Sociaal-emotioneel leren: Introductie van het nieuwe LVS Kindbegrip, eveneens in de uitvoerende fase. - Ouderbetrokkenheid: Een vernieuwende aanpak (3.0) via de CPS-groep, momenteel in de afsluitende fase. - Rekenen: Een gestructureerd traject voor basisvaardigheden, nu in de oriënterende fase. - Piramide training: Verdieping via de CED-groep, actief in de uitvoerende fase. Met gerichte extra ondersteuning streven we ernaar de basisvaardigheden van elke leerling te optimaliseren. Waar nodig bieden we verdieping om talenten volledig te ontwikkelen en leerlingen de best mogelijke begeleiding te geven.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Excellent Onderwijs

Wat zijn de belangrijkste doelen van ons schoolplan?

Ons schoolplan, opgedeeld in vierjarige plannen, schetst de ambitieuze doelen die we jaarlijks nastreven om de onderwijskwaliteit te verhogen. Deze doelen omvatten de professionalisering van ons team, de effectiviteit van onze lesmethodes en de inhoud van ons brede onderwijsaanbod. Deze documenten bieden een duidelijke leidraad voor onze continue verbetercyclus, waarbij we streven naar optimale leerresultaten en een stimulerende leeromgeving voor elke leerling.

Hoe realiseert Basisschool De Nieuwe Maan haar onderwijsdoelen?

Bij Basisschool De Nieuwe Maan zetten we vol in op continue kwaliteitsverbetering. Dit doen we door te investeren in ons team, onze lesmaterialen en ons onderwijsaanbod. Ons strategisch schoolplan, uitgewerkt in vierdaagse plannen, definieert onze jaarlijkse focuspunten voor groei en ontwikkeling. De professionele ontwikkeling van onze leerkrachten is cruciaal, aangezien hun handelen de grootste impact heeft op leerlingprestaties en sociaal-emotionele groei. Jaarlijks analyseren we zowel schoolbrede als individuele scholingsbehoeften. Met een school- en nascholingsplan zorgen we voor collectieve groei, terwijl individuele leerkrachten via persoonlijk ontwikkelingsplannen en overleg met het managementteam (directeur en IB'ers) gestimuleerd worden in hun professionele ontwikkeling. Elke les wordt verzorgd met behulp van zorgvuldig geselecteerde lesmethodes. We moedigen leerkrachten echter aan om verder te kijken dan de methode, zodat het onderwijs optimaal aansluit bij de unieke leerbehoeften van elke leerling. Periodieke teamevaluaties van onze lesmethodes waarborgen dat deze effectief blijven en bijdragen aan het behalen van de kerndoelen. We volgen de voortgang van onze leerlingen nauwgezet via diverse observaties en toetsen, zowel methodegebonden als onafhankelijk. Cito-toetsen (Leerling in Beeld) meten we tweemaal per jaar, in februari en juni. Voor de jongste leerlingen gebruiken we het KIJK! observatiesysteem, dat dagelijks wordt bijgewerkt en tweemaal per jaar wordt geregistreerd om de ontwikkeling van elk kind in kaart te brengen. Op basis van deze data stellen we groeps- en individuele handelingsplannen op, die we periodiek evalueren, met ouders bespreken en waar nodig aanpassen. Naast academische prestaties hechten we veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling. Leerlingen moeten zich veilig en gewaardeerd voelen. We monitoren dit met behulp van de WMK- en Kindbegrip-vragenlijsten, die tweemaal per jaar worden afgenomen en geanalyseerd om een compleet beeld te krijgen van het welzijn van onze leerlingen.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Bij IBS De Nieuwe Maan faciliteren we een soepele overgang van de peuteropvang naar de kleuterklas. We werken nauw samen met Stichting Kinderopvang Noah om een geïntegreerde vroegschoolse educatie (VVE) te bieden. Deze samenwerking zorgt voor een doorlopende leerlijn. Onze aanpak in de kleutergroepen is gericht op spelend leren. We geloven dat kinderen de wereld ontdekken door te spelen, en onze methode 'Spelend Leren' sluit hier perfect op aan. Kinderen krijgen gestructureerde lessen waarin instructie en verwerking samenkomen. De leerkracht betrekt de kinderen actief bij leeractiviteiten, waarbij ze leren met hun hele lichaam en zintuigen. We streven naar een stimulerende leeromgeving die de natuurlijke nieuwsgierigheid van jonge kinderen prikkelt. Dit doen we met rijke spelmaterialen en een professionele aanpak. Onze leerkrachten observeren elk kind nauwkeurig om te zien waar ze extra ondersteuning of uitdaging nodig hebben, en sluiten aan bij hun spel. De overgang naar groep 3 wordt zorgvuldig voorbereid, met speciale aandacht voor de ontwikkeling van fonemisch bewustzijn vanaf groep 1. We werken systematisch aan leesvoorwaarden zoals luisteren, auditieve discriminatie en het begrijpen van begrippen als woord, zin en letter. Via thema's introduceren we klanken en letters, met als doel de overgang naar lezen en schrijven in groep 3 te vergemakkelijken. In de kleuterklassen wordt spelenderwijs aandacht besteed aan de cognitieve, sociaal-emotionele, motorische en creatieve ontwikkeling. Een onderwijsassistent ondersteunt de leerkracht, met name bij het begeleiden van kinderen die extra hulp nodig hebben bij taal- en rekenactiviteiten, en biedt verrijking aan leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong. Dit alles gebeurt binnen een veilige en uitdagende omgeving met diverse speelhoeken zoals een bouwhoek, huishoek en leeshoek.

Veelgestelde vragen

Biedt IBS De Nieuwe Maan extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, IBS De Nieuwe Maan biedt speciale programma's voor jonge kinderen, inclusief Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een nauwe samenwerking met de peuteropvang.

Ja, IBS De Nieuwe Maan biedt speciale programma's voor jonge kinderen, inclusief Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een nauwe samenwerking met de peuteropvang.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke kinderopvangorganisatie werkt IBS De Nieuwe Maan samen voor jonge kinderen?

IBS De Nieuwe Maan werkt nauw samen met Peuterspeelzaal Noah om een naadloze overgang en hoogwaardige vroegschoolse educatie te garanderen.

IBS De Nieuwe Maan werkt nauw samen met Peuterspeelzaal Noah om een naadloze overgang en hoogwaardige vroegschoolse educatie te garanderen.

Team | IBS De Nieuwe Maan in Delft | [2025] Schoolregister