De Regenboog in Delft

Het team van De Regenboog in Delft

Current section: team
Kraanvogelstraat 2
2623 Delft

Zie hier hoe het team van De Regenboog is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Regenboog. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Regenboog bij jullie?

Ontdek hoe goed De Regenboog bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Regenboog zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Regenboog. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (12.5%)
45-55 jaar (37.5%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Regenboog werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (22.2%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Regenboog gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Invulling van Leerkrachtafwezigheid op De Regenboog

Op Basisschool De Regenboog waarborgen we de continuïteit van kwalitatief onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We hanteren een gestructureerd proces om zorgvuldige vervanging te garanderen, zodat uw kind ononderbroken kan blijven leren en ontwikkelen. Onze eerste stap is altijd het benaderen van onze eigen getalenteerde deeltijdleerkrachten. Zij kennen de school en de leerlingen, en kunnen vaak flexibel bijspringen om extra uren te werken. Dit zorgt voor een vertrouwde en deskundige invulling van de lesuren. Indien interne vervanging niet toereikend is, schakelen we onze betrouwbare invalpool, Pool West, in. Deze pool bestaat uit ervaren en gekwalificeerde invallers die snel inzetbaar zijn. Zo garanderen we dat er altijd een bevoegde leerkracht voor de klas staat. Voor de groepen 3 tot en met 8 hanteren we een derde optie: het strategisch verdelen van leerlingen over andere klassen. Hierbij zorgen we ervoor dat geen enkele groep de maximale grootte van 30 leerlingen overschrijdt. De leerlingen ontvangen een zelfstandig werkpakket en kunnen via Snappet op hun eigen niveau aan hun leerdoelen werken, wat hun zelfstandigheid en leerproces bevordert. Pas in uitzonderlijke situaties, en altijd als laatste redmiddel, overwegen we om ouders te vragen hun kind voor een dag zelf op te vangen. Kinderen die op die manier niet opgevangen kunnen worden, krijgen een plek in een van de beschikbare groepen, waar ze onder begeleiding hun werk kunnen voortzetten. Uw betrokkenheid wordt zeer gewaardeerd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Binnen de groepen 1 en 2 kiezen we bewust voor samengestelde groepen. In de kleutergroepen wordt volgens vastgestelde leerlijnen thematisch gewerkt. De ontwikkeling van de leerlingen wordt door observaties van de leerkracht gevolgd. De leerkracht sluit vervolgens zo goed mogelijk aan op de volgende fase in de ontwikkeling.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Ontwikkeltijd: vrij en begeleid spel binnen, instructie, creatieve ontwikkeling
58.3%
Vrij spel en beweging, binnen en buiten
27.1%
Diversen
10.4%
Muziek
4.2%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
19.7%
Rekenen/wiskunde
19.7%
Lezen
15.1%
Wereldoriëntatie
13.2%
Kunstzinnige en creatieve vorming
11.7%
Bewegingsonderwijs
7.9%
Levensbeschouwing
4.9%
Engelse taal
3.9%
Overig
3.8%

Ontdek Onze Ondersteunende Specialisten voor Kindontwikkeling

4

Taalontwikkeling en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Extra Ondersteuning op Maat voor Leerlingen Op Basisschool De Regenboog in Delft bieden wij gespecialiseerde hulp aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op leer- en ontwikkelingsgebieden. Dit kan variëren van een tweede instructie na de centrale les tot gerichte begeleiding tijdens zelfstandig werken. Onze zorgcyclus omvat vier stappen: signaleren van zorgbehoeften, analyseren van stagnatie, opstellen van een kortdurend plan (4-6 weken) en het evalueren van de effectiviteit. Ouderbetrokkenheid en Cito-analyse Wij bespreken de resultaten van Cito-toetsen en de analyse daarvan tijdens oudergesprekken, met name voor leerlingen die een lagere score behalen of niveau V scoren. Voor leerlingen in groep 5 tot en met 8 voeren we deze gesprekken op kindniveau met behulp van een doelenformulier, waarvan de leerling een kopie ontvangt. Een ontwikkelingsgrafiek van Cito wordt meegegeven om ouders inzicht te geven in de vooruitgang van hun kind. Dyslexieprotocol en ICT-ondersteuning Onze school hanteert een dyslexieprotocol dat beschikbaar is op school en via onze website. Dyslexische leerlingen ontvangen extra begeleiding van de leerkracht bij lezen en spellen. Vooral in de midden- en bovenbouw, waar teksten langer worden, kan een laag leestempo een uitdaging zijn. ICT-hulpmiddelen bieden hierbij deels compensatie. Ook bij andere leer- of ontwikkelingsproblemen zoeken we naar de beste aanpak om het kind optimaal te laten functioneren binnen de klas.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Bevordering van Sociale Vaardigheden en Veiligheid Op Basisschool De Regenboog in Delft stimuleren we de ontwikkeling van sociale competenties, essentieel voor effectieve omgang met anderen en participatie in de samenleving. Vaardigheden zoals samenwerken, conflictoplossing en zelfredzaamheid dragen bij aan een positief en sociaal veilig schoolklimaat, verbeteren leerprestaties en bevorderen burgerschap. Goed in je vel zitten en zelfvertrouwen zijn kernwaarden die we koesteren, omdat ze de basis vormen voor geluk en algeheel welbevinden van elk kind. De Kanjertraining: Een Bewezen Aanpak Onze sociaal-emotionele ontwikkeling wordt versterkt door de Kanjertraining, een methode waarvoor ons team geschoold is en waarvoor Basisschool De Regenboog een licentie bezit, wat ons onderscheidt in Delft. Deze training richt zich op het vergroten van zelfvertrouwen en vertrouwen in anderen, en op het verbeteren van samenwerkingsvaardigheden. Met een directe, groepsgerichte aanpak leren kinderen elkaar aan te spreken op gedrag en de impact daarvan op de groep. Resultaten en Kwaliteitsborging De Kanjertraining leidt aantoonbaar tot betere resultaten: kinderen durven zichzelf te zijn, voelen zich veilig en betrokken, leren hun gevoelens te uiten en ontwikkelen meer zelfvertrouwen. Thema's als zelfintroductie, vriendschap, luisteren, samenwerken en grenzen stellen komen aan bod. Onze kwaliteit wordt gewaarborgd door structurele aandacht voor sociaal-emotionele ontwikkeling, interventies bij meer dan 25% uitval op een aspect, een Leerling Volg Systeem (Kanvas en monitor veiligheidsbeleving) en actieve ouderbetrokkenheid. We streven ernaar dat leerlingen hun standpunten en die van anderen kunnen respecteren, conflicten kunnen hanteren en verantwoordelijkheid nemen voor de gemeenschap. Jaarlijkse monitoring van sociale veiligheid via de WMK PO-vragenlijst (groep 5-8) en de KanVAS-vragenlijst (tweemaal per jaar) zorgt voor continue verbetering.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Effectieve Gedragsmanagement en Werkhouding Basisschool De Regenboog in Delft zet de Kanjertraining in voor de sociaal-emotionele ontwikkeling, wat ook direct bijdraagt aan een positieve gedragshouding en werkethiek. Ons team is getraind in deze methode, die gericht is op het vergroten van zelfvertrouwen, wederzijds vertrouwen en effectieve samenwerking. Deze directe, groepsgerichte aanpak helpt kinderen om hun gedrag te reguleren en elkaar op een constructieve manier aan te spreken. De Kanjertraining: Fundament voor Succes De training bevordert dat leerlingen zich veilig en betrokken voelen, hun emoties leren uiten en meer zelfvertrouwen ontwikkelen. Thema's als zelfpresentatie, vriendschap, communicatie en grenzen stellen worden behandeld, wat essentieel is voor een goede taakaanpak en werkproductiviteit. De resultaten zijn duidelijk: kinderen durven zichzelf te zijn en werken beter samen. Kwaliteit en Monitoring Onze school besteedt structureel aandacht aan deze ontwikkeling. Bij meer dan 25% uitval op een bepaald aspect van gedrag of werkhouding, implementeren we interventies. We gebruiken een Leerling Volg Systeem (Kanvas en monitor veiligheidsbeleving) en betrekken ouders actief bij de ontwikkeling van hun kind. We streven ernaar dat leerlingen hun eigen standpunten en die van anderen respecteren, conflicten op een gezonde manier oplossen en verantwoordelijkheid nemen binnen de gemeenschap. Jaarlijkse monitoring van sociale veiligheid en het gebruik van de KanVAS-vragenlijst twee keer per jaar garanderen een proactieve aanpak voor een optimale leeromgeving.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke specialisten zijn aangewezen voor motorische en lichamelijke ontwikkeling, besteedt Basisschool De Regenboog in Delft wel aandacht aan deze gebieden binnen het reguliere curriculum en de gymlessen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medisch handelen en persoonlijke verzorging werken wij conform de geldende richtlijnen en protocollen. Bij specifieke behoeften wordt maatwerk geboden in samenwerking met ouders en externe professionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Handvaardigheid lokaal
multifunctionele aula

Optimale Leerlingontwikkeling: Extra Ondersteuning op De Regenboog

Ons Onderwijskundig Visie op Passend Onderwijs

Op basisschool De Regenboog zetten we ons dagelijks in voor kwalitatief hoogstaand onderwijs, waarbij de unieke onderwijsbehoeften van elke leerling centraal staan. Ons doel is een optimale ontwikkeling voor alle kinderen, passend bij hun individuele mogelijkheden. Passend onderwijs vormt de kern van onze ondersteuningsfilosofie. Door effectieve directe instructie (EDI) en een sterk klassenmanagement, bieden we een gestructureerd leeromgeving die inspeelt op de diversiteit binnen de klassen. We stemmen ons onderwijsaanbod systematisch af op de specifieke leerbehoeften van elk kind, rekening houdend met zowel stimulerende als belemmerende factoren. Wij geloven dat erkenning van individuele talenten en mogelijkheden een krachtige stimulans is voor academische groei. De Regenboog streeft ernaar leerlingen met specifieke ondersteuningsvragen te integreren, mits onze expertise en middelen toereikend zijn. Dit wordt ondersteund door een veilig en positief schoolklimaat, bevorderd door de Kanjertraining en een respectvolle benadering. Onze school is uitgerust om te werken met leerachterstanden en -voorsprongen, en we faciliteren een prettig leerklimaat dat leidt tot goede resultaten. Flexibiliteit, het welzijn en de veiligheid van leerlingen, medeleerlingen en leerkrachten zijn hierbij essentieel. Een leerkracht moet voldoende energie overhouden voor alle kerntaken en in staat zijn een effectieve groepsleerkracht te zijn. Leerlingen met een ondersteuningsbehoefte laten we zichtbare en passende groei doormaken, waarbij we ons richten op het aanleren van blijvend functioneel gedrag. Personeelsinzet blijft haalbaar en de leerling is stuurbaar. Bij grensoverschrijdend gedrag dat intensieve inzet van meerdere personeelsleden vereist, wordt ouders gevraagd hun kind op te halen. De samenwerking met ouders wordt als zeer positief ervaren, met wederzijds begrip voor elkaars rol en de mogelijkheden van de school. Ouders blijven verantwoordelijk voor het gedrag van hun kind en onderhouden een positieve relatie met school. Belangrijke bespreekpunten worden gezamenlijk gepland tijdens gesprekken om een constructieve dialoog te waarborgen. De Regenboog heeft succesvol ervaring opgedaan met de integratie van leerlingen met diverse behoeften, waaronder dyslexie, slechthorendheid, slechtziendheid, taal- en spraakproblematiek, hoogbegaafdheid, faalangst, ADHD, autismeverwante stoornissen, DCD en epilepsie. Onze grenzen liggen bij leerlingen die specialistische ondersteuning vereisen zoals braille, medisch complexe handelingen, of die een zeer laag zelfredzaamheidsniveau hebben. We achten ons niet in staat de benodigde expertise te bieden aan leerlingen die volledig blind zijn, een verstandelijke handicap hebben, het syndroom van Down, ODD/hechtingsproblematiek, of die volledig afhankelijk zijn van hulp bij algemene dagelijkse levensverrichtingen. Ons uitgebreide schoolondersteuningsprofiel is beschikbaar via de intern begeleider en op de website 'Scholen op de Kaart'. In de komende periode investeren we in 4D-werken, beredeneerd aanbod en samenwerking met hulpverlening, met oog voor de randvoorwaarden zoals voldoende personeel en een realistische werkdruk.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan van Basisschool De Regenboog

Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan?

Onze stichting streeft naar cyclische groei en samenhangend strategisch kwaliteitsmanagement. Dit is vastgelegd in onze notitie "Strategisch kwaliteitsmanagement". Basisschool De Regenboog deelt deze ambitie en werkt nauw samen met De Bonte Pael aan deze ontwikkeling. We zetten kwaliteitsactiviteiten doelgericht en cyclisch in, gekoppeld aan ons beleid. Ons doel is kwaliteitsmanagement waarbij alle domeinen en processen harmonieus functioneren. We volgen hiertoe de ontwikkelingen binnen de stichting en passen ons aan richting strategisch kwaliteitsmanagement. Onze ambitie is om samen met de stichting te groeien naar strategisch kwaliteitsmanagement, waarbij alle belanghebbenden, zowel intern als extern, betrokken worden bij de schoolontwikkeling. Onze kwaliteit wordt gekenmerkt door: Inzicht in de kenmerken van onze leerlingenpopulatie. Ambitieuze beleidsterreinen, zoals uiteengezet in dit schoolplan. Continue evaluatie van ons onderwijsleerproces om de gestelde ambities te beoordelen. Periodieke beoordeling van onze schoolkwaliteit door ouders, leerlingen en leerkrachten. Planmatige aanpak van verbeteringen, vastgelegd in het schoolplan, jaarplan en jaarverslag. Systematische evaluatie van de realisatie van onze verbeterplannen. Toetsbare doelen per domein en analyse van onderwijsresultaten. Borging van onze kwaliteit door gestructureerde documentatie. Continue handhaving en verbetering van onze schoolkwaliteit. Systematische en cyclische beoordeling van ambities en kwaliteitsverbetering op basis van bevindingen. Ontwikkeling van medewerkerscompetenties die aansluiten bij onze beleidsterreinen, om schoolontwikkeling en personeelsontwikkeling parallel te laten lopen. Continue analyse en evaluatie van onze inspanningen ter kwaliteitsborging. Transparante rapportage aan belanghebbenden zoals de inspectie, het bevoegd gezag, de GMR en ouders. Jaarlijkse monitoring en waarborging van de sociale veiligheid voor medewerkers en leerlingen. Wij zorgen voor een ononderbroken ontwikkelingsproces voor onze leerlingen. Het onderwijs wordt afgestemd op hun individuele voortgang. Dit realiseren we door: Een onderwijskundig team dat de doorgaande lijn bewaakt en pedagogisch en didactisch handelen ondersteunt. Cyclische analyse van opbrengsten en verwerking in concrete plannen van aanpak. Gebruik van roosterplanningen voor optimale leerlingopvolging. Het stellen en monitoren van lesdoelen per leerjaar en per periode. Het voeren van kind- (vanaf groep 5) en oudergesprekken, waarbij kinderen zelf doelen formuleren. Het geven van betekenisvolle lessen die de leerbetrokkenheid vergroten.

Welke methoden gebruiken we voor kwaliteitsmonitoring?

Om ons strategisch kwaliteitsmanagement te monitoren en te waarborgen, maken we gebruik van diverse instrumenten zoals beschreven in de notitie "Strategisch kwaliteitsmanagement". Deze omvatten: De kwaliteitsmatrix van de Laurentius Stichting (0-meting 2019-2020). Regelmatige kwaliteits- en managementbesprekingen met het College van Bestuur. Periodieke interne audits en zelfevaluaties, eens per vier jaar. Tevredenheidsonderzoeken onder leerlingen, leerkrachten en ouders. Inzet van experteams vanuit ons personeel voor onderzoek naar "good practices". Jaarlijkse metingen van sociale veiligheid. Halfjaarlijkse bijstelling van de analyse van onze leerlingpopulatiekenmerken. Constante communicatie, verantwoording en transparantie naar onze achterban, vertegenwoordigd door de Medezeggenschapsraad (MR). Gerichte sturing op essentiële kengetallen zoals financiën, leerlingenaantallen en verzuim. Onze ambitie is een geleidelijke transitie van kwaliteitszorg naar een doordacht kwaliteitsbeleid, met als einddoel volwaardig strategisch kwaliteitsmanagement.

Start Uw Kind in Delft: Programma voor Jonge Kinderen bij De Regenboog

Toelichting van de school

Basisschool De Regenboog in Delft zorgt voor een soepele overgang van peuterspeelzaal naar de basisschool. Bij inschrijving nemen we, met uw goedkeuring, contact op met elke kinderopvang of peuterspeelzaal waar uw kind eerder verbleef. Deze 'warme overdracht' garandeert dat we optimaal kunnen inspelen op de individuele behoeften van elke nieuwe leerling, wat essentieel is voor een goede start. Uw kind ontvangt een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek met de toekomstige leerkracht zodra het 3 jaar en 9 maanden oud is. Tijdens dit gesprek deelt u waardevolle informatie over de ontwikkeling van uw kind. Dit stelt ons in staat om de ontwikkeling in de kleuterjaren optimaal te begeleiden. U ontvangt hiervoor een ontwikkelingsvragenlijst. Uw kleuter mag vóór de vierde verjaardag al tien dagdelen komen wennen op school. Bij de eerste schooldag is een ouder of verzorger welkom om mee te kijken, zodat u een goed beeld krijgt van het dagelijks leven op onze basisschool.

Veelgestelde vragen

Welke extra programma's biedt Basisschool De Regenboog voor jonge kinderen in Delft?

Basisschool De Regenboog biedt diverse extra faciliteiten en aandachtspunten voor jonge kinderen om hun schoolervaring te verrijken. Dit omvat een zorgvuldige overdracht van peuterspeelzalen en een warme welkomstdag voor ouders. Ons programma is gericht op een geleidelijke en positieve introductie tot het basisonderwijs, waarbij we nauw samenwerken met kinderopvangorganisaties om de ontwikkeling van uw kind optimaal te ondersteunen.

Basisschool De Regenboog biedt diverse extra faciliteiten en aandachtspunten voor jonge kinderen om hun schoolervaring te verrijken. Dit omvat een zorgvuldige overdracht van peuterspeelzalen en een warme welkomstdag voor ouders. Ons programma is gericht op een geleidelijke en positieve introductie tot het basisonderwijs, waarbij we nauw samenwerken met kinderopvangorganisaties om de ontwikkeling van uw kind optimaal te ondersteunen.

Kinderopvang en Peuterspeelzalen in Delft

Met welke partners werkt De Regenboog samen voor het programma voor jonge kinderen?

Basisschool De Regenboog werkt actief samen met vooraanstaande partners om het beste onderwijs voor jonge kinderen te garanderen. Een belangrijke samenwerking is die met de Stichting Kinderspeelzalen Delft. Via deze samenwerkingen zorgen we voor een naadloze aansluiting tussen kinderopvang en basisschool, wat essentieel is voor de ontwikkeling en het welzijn van uw kind in de vroege schooljaren.

Basisschool De Regenboog werkt actief samen met vooraanstaande partners om het beste onderwijs voor jonge kinderen te garanderen. Een belangrijke samenwerking is die met de Stichting Kinderspeelzalen Delft. Via deze samenwerkingen zorgen we voor een naadloze aansluiting tussen kinderopvang en basisschool, wat essentieel is voor de ontwikkeling en het welzijn van uw kind in de vroege schooljaren.

Team | De Regenboog in Delft | [2025] Schoolregister