
Het team van De Regenboog in Delft
Current section: teamZie hier hoe het team van De Regenboog is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Regenboog. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past De Regenboog bij jullie?
Ontdek hoe goed De Regenboog bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij De Regenboog zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Regenboog. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij De Regenboog werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Regenboog gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Professionele Invulling van Leerkrachtafwezigheid op De Regenboog
Op Basisschool De Regenboog waarborgen we de continuïteit van kwalitatief onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We hanteren een gestructureerd proces om zorgvuldige vervanging te garanderen, zodat uw kind ononderbroken kan blijven leren en ontwikkelen. Onze eerste stap is altijd het benaderen van onze eigen getalenteerde deeltijdleerkrachten. Zij kennen de school en de leerlingen, en kunnen vaak flexibel bijspringen om extra uren te werken. Dit zorgt voor een vertrouwde en deskundige invulling van de lesuren. Indien interne vervanging niet toereikend is, schakelen we onze betrouwbare invalpool, Pool West, in. Deze pool bestaat uit ervaren en gekwalificeerde invallers die snel inzetbaar zijn. Zo garanderen we dat er altijd een bevoegde leerkracht voor de klas staat. Voor de groepen 3 tot en met 8 hanteren we een derde optie: het strategisch verdelen van leerlingen over andere klassen. Hierbij zorgen we ervoor dat geen enkele groep de maximale grootte van 30 leerlingen overschrijdt. De leerlingen ontvangen een zelfstandig werkpakket en kunnen via Snappet op hun eigen niveau aan hun leerdoelen werken, wat hun zelfstandigheid en leerproces bevordert. Pas in uitzonderlijke situaties, en altijd als laatste redmiddel, overwegen we om ouders te vragen hun kind voor een dag zelf op te vangen. Kinderen die op die manier niet opgevangen kunnen worden, krijgen een plek in een van de beschikbare groepen, waar ze onder begeleiding hun werk kunnen voortzetten. Uw betrokkenheid wordt zeer gewaardeerd.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Binnen de groepen 1 en 2 kiezen we bewust voor samengestelde groepen. In de kleutergroepen wordt volgens vastgestelde leerlijnen thematisch gewerkt. De ontwikkeling van de leerlingen wordt door observaties van de leerkracht gevolgd. De leerkracht sluit vervolgens zo goed mogelijk aan op de volgende fase in de ontwikkeling.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek Onze Ondersteunende Specialisten voor Kindontwikkeling
Taalontwikkeling en Rekenen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Extra Ondersteuning op Maat voor Leerlingen Op Basisschool De Regenboog in Delft bieden wij gespecialiseerde hulp aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op leer- en ontwikkelingsgebieden. Dit kan variëren van een tweede instructie na de centrale les tot gerichte begeleiding tijdens zelfstandig werken. Onze zorgcyclus omvat vier stappen: signaleren van zorgbehoeften, analyseren van stagnatie, opstellen van een kortdurend plan (4-6 weken) en het evalueren van de effectiviteit. Ouderbetrokkenheid en Cito-analyse Wij bespreken de resultaten van Cito-toetsen en de analyse daarvan tijdens oudergesprekken, met name voor leerlingen die een lagere score behalen of niveau V scoren. Voor leerlingen in groep 5 tot en met 8 voeren we deze gesprekken op kindniveau met behulp van een doelenformulier, waarvan de leerling een kopie ontvangt. Een ontwikkelingsgrafiek van Cito wordt meegegeven om ouders inzicht te geven in de vooruitgang van hun kind. Dyslexieprotocol en ICT-ondersteuning Onze school hanteert een dyslexieprotocol dat beschikbaar is op school en via onze website. Dyslexische leerlingen ontvangen extra begeleiding van de leerkracht bij lezen en spellen. Vooral in de midden- en bovenbouw, waar teksten langer worden, kan een laag leestempo een uitdaging zijn. ICT-hulpmiddelen bieden hierbij deels compensatie. Ook bij andere leer- of ontwikkelingsproblemen zoeken we naar de beste aanpak om het kind optimaal te laten functioneren binnen de klas.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bevordering van Sociale Vaardigheden en Veiligheid Op Basisschool De Regenboog in Delft stimuleren we de ontwikkeling van sociale competenties, essentieel voor effectieve omgang met anderen en participatie in de samenleving. Vaardigheden zoals samenwerken, conflictoplossing en zelfredzaamheid dragen bij aan een positief en sociaal veilig schoolklimaat, verbeteren leerprestaties en bevorderen burgerschap. Goed in je vel zitten en zelfvertrouwen zijn kernwaarden die we koesteren, omdat ze de basis vormen voor geluk en algeheel welbevinden van elk kind. De Kanjertraining: Een Bewezen Aanpak Onze sociaal-emotionele ontwikkeling wordt versterkt door de Kanjertraining, een methode waarvoor ons team geschoold is en waarvoor Basisschool De Regenboog een licentie bezit, wat ons onderscheidt in Delft. Deze training richt zich op het vergroten van zelfvertrouwen en vertrouwen in anderen, en op het verbeteren van samenwerkingsvaardigheden. Met een directe, groepsgerichte aanpak leren kinderen elkaar aan te spreken op gedrag en de impact daarvan op de groep. Resultaten en Kwaliteitsborging De Kanjertraining leidt aantoonbaar tot betere resultaten: kinderen durven zichzelf te zijn, voelen zich veilig en betrokken, leren hun gevoelens te uiten en ontwikkelen meer zelfvertrouwen. Thema's als zelfintroductie, vriendschap, luisteren, samenwerken en grenzen stellen komen aan bod. Onze kwaliteit wordt gewaarborgd door structurele aandacht voor sociaal-emotionele ontwikkeling, interventies bij meer dan 25% uitval op een aspect, een Leerling Volg Systeem (Kanvas en monitor veiligheidsbeleving) en actieve ouderbetrokkenheid. We streven ernaar dat leerlingen hun standpunten en die van anderen kunnen respecteren, conflicten kunnen hanteren en verantwoordelijkheid nemen voor de gemeenschap. Jaarlijkse monitoring van sociale veiligheid via de WMK PO-vragenlijst (groep 5-8) en de KanVAS-vragenlijst (tweemaal per jaar) zorgt voor continue verbetering.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Effectieve Gedragsmanagement en Werkhouding Basisschool De Regenboog in Delft zet de Kanjertraining in voor de sociaal-emotionele ontwikkeling, wat ook direct bijdraagt aan een positieve gedragshouding en werkethiek. Ons team is getraind in deze methode, die gericht is op het vergroten van zelfvertrouwen, wederzijds vertrouwen en effectieve samenwerking. Deze directe, groepsgerichte aanpak helpt kinderen om hun gedrag te reguleren en elkaar op een constructieve manier aan te spreken. De Kanjertraining: Fundament voor Succes De training bevordert dat leerlingen zich veilig en betrokken voelen, hun emoties leren uiten en meer zelfvertrouwen ontwikkelen. Thema's als zelfpresentatie, vriendschap, communicatie en grenzen stellen worden behandeld, wat essentieel is voor een goede taakaanpak en werkproductiviteit. De resultaten zijn duidelijk: kinderen durven zichzelf te zijn en werken beter samen. Kwaliteit en Monitoring Onze school besteedt structureel aandacht aan deze ontwikkeling. Bij meer dan 25% uitval op een bepaald aspect van gedrag of werkhouding, implementeren we interventies. We gebruiken een Leerling Volg Systeem (Kanvas en monitor veiligheidsbeleving) en betrekken ouders actief bij de ontwikkeling van hun kind. We streven ernaar dat leerlingen hun eigen standpunten en die van anderen respecteren, conflicten op een gezonde manier oplossen en verantwoordelijkheid nemen binnen de gemeenschap. Jaarlijkse monitoring van sociale veiligheid en het gebruik van de KanVAS-vragenlijst twee keer per jaar garanderen een proactieve aanpak voor een optimale leeromgeving.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel er geen specifieke specialisten zijn aangewezen voor motorische en lichamelijke ontwikkeling, besteedt Basisschool De Regenboog in Delft wel aandacht aan deze gebieden binnen het reguliere curriculum en de gymlessen.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor medisch handelen en persoonlijke verzorging werken wij conform de geldende richtlijnen en protocollen. Bij specifieke behoeften wordt maatwerk geboden in samenwerking met ouders en externe professionals.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerlingontwikkeling: Extra Ondersteuning op De Regenboog
Ons Onderwijskundig Visie op Passend Onderwijs
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan van Basisschool De Regenboog
Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan?
Welke methoden gebruiken we voor kwaliteitsmonitoring?
Downloaden
Download Ons Officiële Schoolplan HierStart Uw Kind in Delft: Programma voor Jonge Kinderen bij De Regenboog
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welke extra programma's biedt Basisschool De Regenboog voor jonge kinderen in Delft?
Basisschool De Regenboog biedt diverse extra faciliteiten en aandachtspunten voor jonge kinderen om hun schoolervaring te verrijken. Dit omvat een zorgvuldige overdracht van peuterspeelzalen en een warme welkomstdag voor ouders. Ons programma is gericht op een geleidelijke en positieve introductie tot het basisonderwijs, waarbij we nauw samenwerken met kinderopvangorganisaties om de ontwikkeling van uw kind optimaal te ondersteunen.
Met welke partners werkt De Regenboog samen voor het programma voor jonge kinderen?
Basisschool De Regenboog werkt actief samen met vooraanstaande partners om het beste onderwijs voor jonge kinderen te garanderen. Een belangrijke samenwerking is die met de Stichting Kinderspeelzalen Delft. Via deze samenwerkingen zorgen we voor een naadloze aansluiting tussen kinderopvang en basisschool, wat essentieel is voor de ontwikkeling en het welzijn van uw kind in de vroege schooljaren.