Christelijke Basisschool Het Mozaïek

De resultaten van Christelijke Basisschool Het Mozaïek in Delft

Current section: resultaten
v. Alkemadestraat 2 en Caspar Fagelstraat 65
2614 Delft

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Christelijke Basisschool Het Mozaïek, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Christelijke Basisschool Het Mozaïek bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool Het Mozaïek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing van het Fundamentele Niveau op Het Mozaïek

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht met een doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm waarbij minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau dient te halen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde om de basisvaardigheden op scholen te beoordelen.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau: Ambitie voor Excellente Leerprestaties

Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamentele niveau, met als ambitie dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit niveau bereikt voor het einde van groep acht. De inspectie stelt per basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individuele signaleringswaarde vast voor het behalen van dit hogere niveau. Dit percentage wordt apart bepaald voor elke school.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Christelijke Basisschool Het Mozaïek?

Op Christelijke Basisschool Het Mozaïek in Delft begeleiden we onze leerlingen zorgvuldig naar het voortgezet onderwijs. Wij streven ernaar dat elk kind een passende plek vindt die aansluit bij hun individuele ontwikkeling en potentieel. Het schooladvies van de basisschool is cruciaal voor de plaatsing op het voortgezet onderwijs. Onze leerkrachten hebben een diepgaand inzicht in de groei van uw kind, zowel op academisch als op sociaal-emotioneel vlak. Daarom baseren wij ons advies op een brede evaluatie van de leerling, niet enkel op toetsresultaten. De doorstroomtoets, afgenomen in februari, dient als een objectieve controle van de voortgang in taal, lezen en rekenen. Dit helpt ons om een weloverwogen definitief advies te geven, dat in het belang van de leerling is. Ouders worden actief betrokken bij dit proces, met voorlopige adviezen in januari en definitieve adviezen in maart. Voor leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften wordt nauw samengewerkt met zorgprofessionals en het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs. Soms vinden er uitzonderingen plaats op de standaard toetsing, waarbij alternatieve assessments worden gebruikt om een compleet beeld te krijgen. Daarnaast bieden we via projecten zoals 'Meedraaien in het voortgezet onderwijs' de kans aan leerlingen om alvast kennis te maken met verschillende VO-scholen in Delft en omstreken. Dit project, met deelname aan lessen op locaties als het Christelijk Lyceum Delft, Stanislas College en Grotius College, helpt leerlingen bij het maken van een weloverwogen keuze voor hun vervolgonderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Welbevinden op Basisschool Het Mozaïek

Bij Christelijke Basisschool Het Mozaïek Delft stimuleren we een omgeving waarin wederzijds respect centraal staat. We helpen leerlingen ontdekken wat henzelf en anderen gelukkig maakt, wat essentieel is voor hun algehele ontwikkeling. Onze leerlingen ontwikkelen een sterk zelfvertrouwen, durven zich te uiten en nemen initiatief. Ze leren effectief samenwerken en voelen zich verantwoordelijk voor hun eigen gedrag en de groep. Dit bevordert zelfsturing en het vermogen om zich aan te passen binnen de sociale structuur van de school. We werken continu aan een optimaal pedagogisch klimaat dat leren, samenwerken en sociale groei faciliteert. Door leerlingen adequaat te volgen in hun ontwikkeling en te werken met duidelijke omgangsregels, creëren we een voorspelbare en positieve leeromgeving. Dit leidt tot een verhoogd welbevinden en meer betrokkenheid bij de lesstof, zoals verder toegelicht in hoofdstuk 2 en 3.

Stimuleren van flexibiliteit en persoonlijke autonomie

Bevorderen van initiatief en zelfsturing bij leerlingen

Cultiveren van respectvolle, invoelende en zorgzame interacties

Wat is de aanpak van Basisschool Het Mozaïek voor het bevorderen van sociale vaardigheden?

Op Het Mozaïek hanteren we een gestructureerde, preventieve aanpak voor sociale ontwikkeling, beschreven in een groepsplan sociaal gedrag voor alle jaargroepen. Dit resulteert in positieve groepsklimaten en duidelijke werkafspraken (GIP-regels). Deze regels, die gelden van groep 1 tot en met 8, zorgen voor wederzijds begrip tussen leerkrachten en leerlingen, persoonlijke aandacht en een rustige leeromgeving. De kernwoorden voor sociaal gedrag zijn AARDIG, RUSTIG en NETJES, die aan het begin van elk schooljaar expliciet worden behandeld (zie hoofdstuk 3). Om sociaal gedrag te versterken, integreren we de HIRO-methode met judolessen in ons curriculum. Deze oefeningen helpen leerlingen reflecteren op hun eigen gedrag en stimuleren positieve interacties binnen de groep (zie hoofdstuk 2). Voor een gedegen begeleiding van de sociaal-emotionele ontwikkeling maken we gebruik van een leerlingvolgsysteem, waarvan de resultaten tijdens de rapportgesprekken met u worden besproken (zie hoofdstuk 3).

Welke methoden gebruikt Basisschool Het Mozaïek om sociale resultaten te meten?

Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt Basisschool Het Mozaïek gebruik van de volgende registratiemiddelen:

  • De 'Leerling in Beeld' toetsen van Cito.

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op deze school?

Basisschool Het Mozaïek maakt gebruik van de volgende methoden om sociaal-emotioneel leren te stimuleren:

  • De HIRO-methode, aangevuld met specifieke judolessen die op school worden gegeven.

Inspectierapport Christelijke Basisschool Het Mozaïek: Kwaliteit van Onderwijs

Ontdek meer over de kwaliteitsbeoordeling van Christelijke Basisschool Het Mozaïek door de onderwijsinspectie. Wij streven naar excellent basisonderwijs voor alle leerlingen in Delft. Dit inspectierapport biedt inzicht in onze prestaties en ontwikkelpunten. Lees het volledige rapport om een gedetailleerd beeld te krijgen van ons onderwijs, de pedagogische aanpak en de schoolresultaten.

Resultaten | Christelijke Basisschool Het Mozaïek in Delft | [2025] Schoolregister