Stidal-School
Hoofdstraat 144
7755 NN Dalerveen

Schoolweging

Schoolweging
30.74
Spreiding
5.82

De schoolweging van Stidal-School is 30,74 , met een spreiding van 5,82 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 97,6% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau bereikt, overtreft Stidal-School duidelijk de landelijke signaleringswaarde (85%). Dit benadrukt de basiskwaliteit van het onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

72,5% van de leerlingen behaalt het streefniveau voor taal en rekenen, ruim boven de inspectienorm van 43,5%. Dit toont aan dat de school hogere doelen effectief weet te realiseren, ondanks de complexe populatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Het adviesprofiel is praktijkgericht: 60% vmbo-k of combinaties hiermee (vs. 14,8% landelijk). Slechts 20% ontvangt een vmbo-(g)t/havo-advies, tegenover 27,3% bij vergelijkbare scholen. De focus op beroepsgerichte richtingen sluit aan bij de regionale arbeidsmarktbehoefte.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2022-2023

ToetsStidal-SchoolGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2022-2023

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Voor het volgen van de ontwikkeling van de leerlingen maken we in groep 1 en 2 gebruik van de nieuwe leerlijnen van ParnasSys. In de groepen 3 t/m 8 van methode gebonden toetsen. Daarnaast volgen we de ontwikkeling van de leerlingen, in de groepen 3 t/m 8, m.b.v. het Cito-systeem Leerling in Beeld. De resultaten worden geanalyseerd, ingevoerd in het leerlingvolgysteem ParnasSys en besproken in het team. Op basis daarvan worden er evt. aanpassingen in de aanpak en/of het aanbod gedaan. Op het gebied van begaafdheid maken we gebruik van SiDi PO. Op sociaal en emotioneel gebied volgen we de leerlingen m.b.v. Sociaal Emotioneel Functioneren Cito Leerling in Beeld. Gedurende het schooljaar vinden er groeps- en leerlingbesprekingen plaats. Zowel op didactisch als op sociaal emotioneel gebied. Ouders worden tijdens de rapportgesprekken en zo nodig gedurende tussentijdse voortgangsgesprekken geïnformeerd over de toetsresultaten en de voortgang in de ontwikkeling van hun kind. Indien nodig vindt er een gesprek met een ondersteuningsteam plaats met experts (van buitenaf). In leerjaar 7 krijgen de leerlingen een voorlopig advies voor hun kind t.a.v. het voortgezet onderwijs. Om ervoor zorg te dragen dat onze leerlingen de gewenste resultaten halen richten we ons, zoals beschreven in ons schooljaarplan, doorlopend op de ontwikkeling van ons onderwijs. Daarnaast maken we in onze aanpak en aanbod onderscheid in ondersteuningsniveaus. Dit staat beschreven in onze borgingsdocumenten.

Schooladvies vergelijking

Grafiek

Grafiek laden...

Van de uitstroom naar het VO presteert 68% op of boven het schooladvies, waarvan 12% significant beter. Dit onderbouwt de zorgvuldige advisering, zoals beschreven in het 'plaatsingswijzer'-beleid.