Paul Krugerschool in Coevorden

Het team van Paul Krugerschool in Coevorden

Current section: team
Van Heutszsingel 9
7741 Coevorden

Zie hier hoe het team van Paul Krugerschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Paul Krugerschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Paul Krugerschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Paul Krugerschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Paul Krugerschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Paul Krugerschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (14.3%)
25-35 jaar (7.1%)
35-45 jaar (35.7%)
45-55 jaar (21.4%)
55-65 jaar (21.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Paul Krugerschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (91.7%)
Direct ondersteunend personeel (8.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Paul Krugerschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak voor Ononderbroken Leren

Bij de Paul Krugerschool in Coevorden streven we naar optimale continuïteit in het onderwijs. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is, zetten we diverse strategieën in om uw kind zo min mogelijk te hinderen. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van een stabiele leeromgeving, zodat het leerproces van uw kind altijd doorgaat. Onze procedure voor het regelen van vervanging is zorgvuldig opgesteld. We beginnen met het benaderen van onze eigen invalpool van gekwalificeerde leerkrachten. Indien nodig, schuiven we intern met talentvolle leerkrachten en onderwijsassistenten om de lesdoelen te behalen. Als laatste redmiddel springen onze directeur of IB-er bij om de klas te begeleiden, wat de betrokkenheid en flexibiliteit binnen onze school benadrukt. In uitzonderlijke gevallen waarin geen van deze opties haalbaar is, zien we ons genoodzaakt om een groep tijdelijk vrij te geven. We doen er alles aan om dit te voorkomen, met name op de eerste dag van afwezigheid. Mocht vervanging op langere termijn onvermijdelijk een uitdaging blijven, dan informeren we ouders en verzorgers direct via Parro. Dit doen wij enkel als er absoluut geen andere oplossing is, en we trachten in dergelijke situaties altijd passende noodopvang te faciliteren. Uw begrip en de educatieve voortgang van uw kind staan bij ons voorop.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op onze school werken we op maandag en dinsdag met 8 groepen (groep 0/1, groep 2/3a, groep 2/3b, groep 4, groep 5, groep 6, groep 7 en groep 8.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialisten voor Extra Ondersteuning op de Paul Krugerschool

7

Taal en Rekenen: Expertise voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist
Kanjercoördinatoren

Toelichting van de school:

Onze school werkt nauw samen met gespecialiseerde dyslexiebehandelaars die de behandeling direct op school uitvoeren. Binnen ons samenwerkingsverband staan ambulant begeleiders klaar om ingeschakeld te worden voor extra ondersteuning. Bovenschools bieden wij 'Manifesto', een programma voor kinderen met een hoogbegaafdheidsspectrum. Dit programma, aangeboden op twee locaties, stimuleert kinderen die extra uitdaging nodig hebben. Manifesto richt zich op kinderen in groep 5 t/m 8 en vult het bestaande plusprogramma aan. Het bevordert de ontwikkeling van executieve functies en 'leren leren'. Kinderen komen wekelijks samen om projectmatig te werken aan uitdagende opdrachten. Een werkgroep stelt criteria op voor deelname aan Manifesto, met aandacht voor sterke academische prestaties en specifieke karaktertrekken. Ouders worden geïnformeerd over geschiktheid. Daarnaast biedt Fiers sinds schooljaar 2021-2022 de 'Praktijkklas' voor kinderen in groep 6 t/m 8 met een ontwikkelingsachterstand van minimaal een jaar op één of meerdere leerlijnen. De focus ligt op praktische vaardigheden in sectoren als zorg, techniek en horeca.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn van Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Kanjercoördinatoren

Toelichting van de school:

Wij zetten ons in voor een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling van al onze leerlingen. Onze gecertificeerde Kanjercoördinatoren spelen hierin een cruciale rol.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Gerichte Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Binnen onze school is een toegewijde intern begeleider werkzaam die zich richt op de individuele leerbehoeften van onze leerlingen. Onze orthopedagoog, die deel uitmaakt van de bredere Fiers scholenvereniging, biedt expertise op het gebied van gedrag en leerprocessen.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Voor de bevordering van de motorische en lichamelijke ontwikkeling werken wij samen met ervaren fysiotherapeuten en ergotherapeuten. Deze specialisten bieden gerichte ondersteuning om de fysieke vaardigheden van onze leerlingen te optimaliseren.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen en persoonlijke verzorging werken we nauw samen met externe professionals waar nodig, om de best mogelijke zorg te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Leerlingen op de Paul Krugerschool

Toekomstgericht Aanbod: Versterking van Leerlingontwikkeling

De Paul Krugerschool Coevorden ontwikkelt haar onderwijs continu, gedreven door een heldere onderwijskundige visie. Vanaf het schooljaar 2024-2025 richten we ons op vier kerngebieden om de leerervaring van onze 192 leerlingen te optimaliseren. Onze focusgebieden omvatten een stevige basis, met specifieke investeringen in rekenonderwijs en een nieuw beleidsplan voor taal en lezen in het schooljaar 2024-2025. Daarnaast zetten we in op anders organiseren door de samenwerking met Cedin voort te zetten en de onderbouw te versterken, inclusief thematische projecten voor alle leerjaren. Passend onderwijs krijgt prioriteit door de kennis en kunde binnen ons team te vergroten, zodat we beter kunnen inspelen op bijzondere gedragingen en individuele leerbehoeften. Bovendien stellen we ambitieuze plannen op voor gedegen burgerschapsvorming, met een speciale focus op de CBS Paul Kruger. Voor de versterking van zowel het rekenonderwijs als het burgerschapsonderwijs heeft de Paul Krugerschool de waardevolle subsidie Basisvaardigheden ontvangen. Dit stelt ons in staat om kwalitatief hoogwaardig onderwijs te bieden dat voorbereidt op de toekomst.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan | Paul Krugerschool

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Onze schoolambities voor 2024-2025 zijn gebundeld in vier strategische pijlers, gericht op het continu verbeteren van ons onderwijs. Onze eerste pijler, 'Een stevige basis', focust op het versterken van kernvakken. In het schooljaar 2024-2025 hebben we een gedetailleerde kwaliteitskaart voor rekenonderwijs ontwikkeld. De afspraken die hieruit voortvloeien, worden actief geborgd door middel van gerichte groeps- en flitsbezoeken. Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons op het creëren van een motiverender en betekenisvoller taal- en leesonderwijs, waarbij we aansluiting zoeken bij thematische onderwijsvormen. In groep 3 introduceren we 'Actief leren lezen' als onze nieuwe methode voor de beginfase van het leesonderwijs. De tweede pijler, 'Anders organiseren', omvat onze meerjarenplanning voor de thematische aanpak. Ons hoofddoel hierbij is om het onderwijsaanbod steeds meer te laten aansluiten bij de Geactualiseerde Kerndoelen. Om dit te realiseren, werken we nauw samen met Cedin voor de training van onze coachingsvaardigheden. Met de derde pijler, 'Passend Onderwijs', definiëren we onze visie, ambities en grenzen voor inclusiever onderwijs op onze school. We hanteren het boek "Van individueel naar inclusief onderwijs" van Bert Wienen als leidraad en hebben hiertoe een beknopt, maar krachtig plan opgesteld. Tot slot richt de vierde pijler, 'Burgerschapsvorming', zich op de ontwikkeling van kinderen tot zelfstandige en verantwoordelijke burgers van de toekomst. Dit thema integreren we zowel binnen ons thematisch onderwijs als op diverse andere momenten gedurende het schooljaar. Aan het einde van het schooljaar borgen we ons aanbod op dit belangrijke gebied.

Hoe waarborgt de Paul Krugerschool de onderwijskwaliteit?

Kwaliteitszorg binnen de Paul Krugerschool betekent voor ons het streven om excellentie continu te verbeteren. We evalueren regelmatig onze prestaties met behulp van doeltreffende instrumenten en betrekken hierbij zowel interne als externe feedback. Via een heldere beleidscyclus, ook wel bekend als de planning- en control-cyclus, zorgen we ervoor dat onze school de hoge standaarden handhaaft en waar mogelijk overtreft. Transparantie is hierbij cruciaal: we communiceren openlijk over ons onderwijs en onze kwaliteitsverbeteringen met alle betrokkenen, waaronder ouders, het schoolbestuur, collega's, samenwerkingsverbanden en externe partners zoals de inspectie. Systematische kwaliteitsontwikkeling is de kern van onze aanpak. Dit omvat het formuleren van effectief beleid, het zorgvuldig uitvoeren van onderwijsactiviteiten en het grondig evalueren van de behaalde resultaten ten opzichte van onze doelstellingen. Kwaliteitszorg is voor ons het integrale proces van samenhangend beleid, concrete doelstellingen en gedegen management om de vereiste acties en controles uit te voeren. Hiermee garanderen we de consistente levering van onderwijskwaliteit en faciliteren we continue verbetering. Onze kwaliteitszorg is nauw verweven met ons personeelsbeleid, met als doel dat leerkrachten hun competenties ontwikkelen die relevant zijn voor onze strategische beleidsterreinen. We hanteren vijf kernindicatoren voor kwaliteitszorg: inzicht in de eigen situatie (omgevingsanalyse, leerlinganalyse, SWOT), geformuleerde doelen gekoppeld aan het strategisch beleid, systematische evaluatie van onderwijsresultaten, gerichte kwaliteitsverbetering en verantwoording aan belanghebbenden. De basis van onze kwaliteitszorg wordt gevormd door de beantwoording van vijf essentiële vragen: Doen we de juiste dingen? (Afstemming op de opdracht van de vereniging.) Doen we de dingen goed? (Focus op efficiëntie en effectiviteit.) Hoe weten we dat? (Gebaseerd op resultaten en onderbouwing.) Vinden anderen dat ook? (Rekening houdend met externe percepties.) Wat doen we met deze kennis? (Gericht op actie en implementatie.) Deze vragen, gecombineerd met een cyclische werkwijze, stimuleren een methodische benadering van onderwijskwaliteit en de ontwikkeling van diverse instrumenten voor systematische reflectie op ons handelen. Elk schooljaar wordt op basis van de speerpunten in het schoolplan 2023-2027 een gedetailleerd schooljaarplan opgesteld, inclusief specifieke verbeterplannen. Voor het schooljaar 2024-2025 liggen de focuspunten bij een stevige basis in de hoofdvakken, een andere organisatie van het onderwijs, passend onderwijs, burgerschapsvorming en het borgen van 'anders leren'. De school hecht grote waarde aan het bevorderen van gelijke kansen en garandeert de sociale, fysieke en psychische veiligheid van alle leerlingen gedurende de schooldag.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op de Paul Krugerschool in Coevorden

Toelichting van de school

De Paul Krugerschool in Coevorden biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten, met een focus op een veilige en speelse ontwikkeling. Ons programma voor het jonge kind is ontworpen om een vliegende start te garanderen voor de schoolloopbaan. Wij geloven in een integrale aanpak waarbij spelenderwijs leren centraal staat. Door middel van gerichte activiteiten en persoonlijke aandacht helpen we elk kind zijn of haar potentieel te ontdekken en te ontwikkelen. Dit legt een sterke basis voor toekomstig succes op onze school.

Veelgestelde vragen

Welk extra onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op de Paul Krugerschool?

De Paul Krugerschool in Coevorden zet zich in voor een optimale start voor jonge kinderen door middel van specifieke programma's. Naast het reguliere onderwijs, bieden wij ondersteuning en uitdaging die aansluit bij de ontwikkelingsfase van jonge kinderen. Dit omvat onder andere toegankelijke Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en mogelijkheden voor peuteropvang, zodat kinderen al vroeg in aanraking komen met een gestructureerde leeromgeving. Deze initiatieven dragen bij aan een soepele overgang naar de basisschool.

De Paul Krugerschool in Coevorden zet zich in voor een optimale start voor jonge kinderen door middel van specifieke programma's. Naast het reguliere onderwijs, bieden wij ondersteuning en uitdaging die aansluit bij de ontwikkelingsfase van jonge kinderen. Dit omvat onder andere toegankelijke Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en mogelijkheden voor peuteropvang, zodat kinderen al vroeg in aanraking komen met een gestructureerde leeromgeving. Deze initiatieven dragen bij aan een soepele overgang naar de basisschool.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang mogelijkheden

Met welke lokale partners werkt de Paul Krugerschool samen voor het jonge kind?

Om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod voor onze jongste leerlingen te garanderen, onderhoudt de Paul Krugerschool actieve samenwerkingen met gerenommeerde lokale partners. Deze samenwerkingen zijn cruciaal voor het aanbieden van aanvullende educatieve en opvangmogelijkheden. Zo werken wij nauw samen met Peuterstap, een organisatie die zich richt op hoogwaardige peuteropvang en educatie, en met Kinderwereld, een partner die onze visie op vroegontwikkeling deelt. Deze samenwerkingen versterken ons aanbod en zorgen voor een doorlopende ontwikkeling van het kind.

Om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod voor onze jongste leerlingen te garanderen, onderhoudt de Paul Krugerschool actieve samenwerkingen met gerenommeerde lokale partners. Deze samenwerkingen zijn cruciaal voor het aanbieden van aanvullende educatieve en opvangmogelijkheden. Zo werken wij nauw samen met Peuterstap, een organisatie die zich richt op hoogwaardige peuteropvang en educatie, en met Kinderwereld, een partner die onze visie op vroegontwikkeling deelt. Deze samenwerkingen versterken ons aanbod en zorgen voor een doorlopende ontwikkeling van het kind.

Team | Paul Krugerschool in Coevorden | [2025] Schoolregister