Mijndert van der Thijnenschool in Coevorden

Het team van Mijndert van der Thijnenschool in Coevorden

Current section: team
Jan van Scorelstraat 11
7741 Coevorden

Zie hier hoe het team van Mijndert van der Thijnenschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Mijndert van der Thijnenschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Mijndert van der Thijnenschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Mijndert van der Thijnenschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Mijndert van der Thijnenschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.9%)
Man (9.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Mijndert van der Thijnenschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (9.1%)
25-35 jaar (36.4%)
35-45 jaar (45.5%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (9.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Mijndert van der Thijnenschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (63.6%)
Direct ondersteunend personeel (27.3%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Mijndert van der Thijnenschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Leerkrachten: Onze Aanpak bij Afwezigheid

Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, bijvoorbeeld door ziekte, zorgen wij voor passende vervanging op de Mijndert van der Thijnenschool. We beschikken over een eigen, betrouwbare invalpool die we direct inschakelen. Onze prioriteit is het minimaliseren van onderwijsverstoringen. Mocht onze eigen invalpool onverhoopt niet direct een geschikte leerkracht kunnen bieden, dan zetten we alles op alles om een alternatieve oplossing te vinden. We streven ernaar dat uw kind altijd les krijgt in een veilige en leerzame omgeving. Om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, hanteren we een duidelijke procedure. Indien nodig, wordt eerst een duo-collega benaderd voor de vervanging. Als laatste redmiddel, en enkel in uitzonderlijke situaties, kan overwogen worden om klassen naar huis te sturen, maar dit is een maatregel die we zoveel mogelijk willen vermijden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Spel en Beweging
30%
Werken met ontwikkelingsmateriaal
26%
Taal
20%
Rekenen
12%
Muziek
4%
Levensbeschouwing
4%
Engels
2%
Sociaal emotionele ontwikkeling
2%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
35.7%
Rekenen/wiskunde
20%
Wereldoriëntatie
10.3%
Lezen
9%
Kunstzinnige en creatieve vorming
9%
Bewegingsonderwijs
7%
Levensbeschouwing
5%
Engelse taal
2%
Overig
2%

Extra Ondersteuning op de Mijndert van der Thijnenschool: Onze Deskundige Specialisten

0

Taal en Rekenen: Verrijkings- en Verdiepingsprogramma's

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Ontdek hoe de Mijndert van der Thijnenschool leerlingen met specifieke leerbehoeften ondersteunt. Kinderen die extra hulp nodig hebben, ontvangen aangepaste instructies, verzorgd door onze toegewijde leerkrachten en onderwijsassistenten. Indien de reguliere ondersteuning niet volstaat, staan onze onderwijsassistenten en leerkrachtondersteuners klaar om individuele begeleiding te bieden. We zorgen ervoor dat elk kind, of het nu extra uitdaging zoekt of juist ondersteuning nodig heeft, optimaal wordt gefaciliteerd om succesvol te zijn in zijn of haar leerproces. Voor leerlingen die meer aankunnen, bieden wij verrijkings- en verdiepingsmateriaal aan. Dit stimuleert hun nieuwsgierigheid en houdt hen gemotiveerd. Deze extra stimulans wordt gegeven door de leerkrachten tijdens zelfstandige werkperiodes of door gespecialiseerde ondersteuners buiten de klasomgeving.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op de Mijndert van der Thijnenschool hechten we groot belang aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind, ongeacht eventuele problemen. Onze focus ligt op het creëren van een positief schoolklimaat, waarin leerlingen zich veilig voelen en de sociale vaardigheden ontwikkelen die essentieel zijn voor hun toekomst. Hiervoor maken we gebruik van de effectieve methode ‘Kwink’. Deze methode is specifiek ontworpen voor sociaal-emotioneel leren (SEL) en integreert ook burgerschap en mediawijsheid. Kwink is praktisch, boeiend en altijd actueel, met een sterke nadruk op preventie van bijvoorbeeld pestgedrag. Door te werken met Kwink versterken we de veerkracht van de groep en zorgen we voor een veilige basis. Dit draagt bij aan een positieve groepdynamiek en een omgeving waarin iedereen zich gewaardeerd voelt en zich optimaal kan ontwikkelen.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Breinhelden voor Executieve Functies

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Ontdek Breinhelden, ons innovatieve programma gericht op het versterken van de executieve functies bij kinderen. Deze functies, zoals aandacht, flexibiliteit en doorzettingsvermogen, zijn cruciaal voor het succesvol uitvoeren van taken en het reguleren van gedrag. Met Breinhelden leren kinderen op een speelse manier hun 'Breinkrachten' te ontwikkelen, zoals Startkracht voor het beginnen van taken en Doorzetkracht om taken af te maken. De interactieve karakters Effi en Furon begeleiden de kinderen bij het trainen van deze essentiële vaardigheden. Ons programma is ontworpen om kinderen te helpen hun zelfsturing en taakaanpak te verbeteren, wat leidt tot een betere werkhouding en meer zelfvertrouwen. Door gericht te oefenen met deze functies, leggen we een sterke basis voor academisch succes en persoonlijke groei.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren met Gym

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op de Mijndert van der Thijnenschool stimuleren we de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen met twee wekelijkse bewegingslessen. Elke week staat er een ervaren gymleerkracht klaar om de kinderen uitdagende en leuke activiteiten aan te bieden. Onze gymlessen vinden plaats in onze goed uitgeruste gymzaal, waar de kinderen werken aan hun coördinatie, kracht en conditie. Bij goed weer maken we graag gebruik van onze buitenfaciliteiten, zoals de playground, voor een frisse dosis beweging in de buitenlucht. Deze combinatie van indoor en outdoor activiteiten zorgt voor een gevarieerd en stimulerend bewegingsprogramma, dat bijdraagt aan de algehele gezondheid en het welzijn van onze leerlingen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De gezondheid en veiligheid van onze leerlingen zijn van het grootste belang op de Mijndert van der Thijnenschool. Bij ziekte op school nemen we onmiddellijk contact op met de ouders of verzorgers om de situatie te bespreken en de nodige stappen te ondernemen. Ons beleid is erop gericht dat zieke kinderen naar huis gaan om rust te krijgen. Paracetamol wordt in principe niet door school verstrekt, tenzij er expliciet toestemming is van ouders of verzorgers. Voor het toedienen van medicatie vragen wij altijd een ondertekend toestemmingsformulier. Door deze zorgvuldige procedures en nauwe samenwerking met ouders, waarborgen we de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen gedurende de schooldag.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
0
Totaal specialisten
0
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Gymlokaal
Naschools aanbod
Logopedie
Peuterspeelzaal
Peutergym
Natuureducatie voor Peuters

Ontdek Ons Aanbod voor Extra Ondersteuning op de Mijndert van der Thijnenschool

Ontwikkeling en Toekomst: Ons Aanbod voor Aanvullende Educatieve Ondersteuning

Bij de Mijndert van der Thijnenschool staat elk kind centraal. We streven ernaar om ons onderwijs continu te verbeteren, met een focus op gedifferentieerde instructie. Door praktische en theoretische leermethoden af te wisselen, sluiten we beter aan bij de individuele ondersteuningsbehoeften van onze leerlingen. Dit zorgt voor een optimale leerervaring voor elk kind. We leggen een sterke nadruk op de kernvakken vanaf groep 3. In de ochtenduren richten we ons op lezen, rekenen en taal/spelling, de fundamenten voor toekomstig succes. De middagen zijn gewijd aan thematisch onderwijs, waar leerlingen op een creatieve en onderzoekende manier kennis vergaren en hun vaardigheden verder ontwikkelen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Focus op Leerlingontwikkeling

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor dit schooljaar?

Ons schoolplan voor het aankomende schooljaar 2025-2026 bevat vier strategische actieplannen. Deze plannen vormen de kern van onze onderwijsaanpak en zijn gericht op de algehele ontwikkeling van elke leerling. We zetten ons in om leerlingen te helpen hun unieke persoonlijkheid te ontdekken en te ontwikkelen. Hierbij stimuleren we zelfredzaamheid, zodat zij zelfverzekerd hun toekomst tegemoet treden. Onze dagelijkse structuur is helder: in de ochtenden focussen we op essentiële basisvaardigheden zoals rekenen, taal en technisch lezen. De middagen zijn gereserveerd voor verdiepende activiteiten zoals begrijpend lezen, wereldoriëntatie, creatieve vakken en bewegingsonderwijs. Begrijpend lezen is een doorlopend aandachtspunt binnen ons thematisch onderwijs. Leerlingen leren specifieke strategieën om teksten beter te begrijpen en te analyseren. Op de Mijndert van der Thijnenschool geloven we dat burgerschap begint bij het aanleren van samenleven. We leren kinderen hoe ze met respect, verantwoordelijkheid en betrokkenheid kunnen bijdragen aan een rechtvaardige en inclusieve samenleving.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen en verbeteren we de leerervaring?

De doelen uit ons schoolplan worden bereikt door middel van gerichte acties en innovatieve methoden. Dit schooljaar introduceren we een nieuwe, geïntegreerde methode voor Wereldoriëntatie. Deze methode wordt nauw verbonden met onze bewezen aanpak voor begrijpend lezen, 'Denk', en geïntegreerd in ons thematisch onderwijs door de gehele school. Voor het schooljaar 2025-2026 evalueren we onze rekenmethodiek en zoeken we naar de meest effectieve lesmaterialen. In de groepen 1 tot en met 4 blijven we consequent gebruikmaken van de succesvolle methode 'Met Sprongen Vooruit'. Daarnaast vernieuwen en verdiepen we dit jaar onze rapportage en portfolio's. Een belangrijk onderdeel hiervan is het implementeren van kindgesprekken, waarbij leerlingen actief betrokken worden bij het bespreken van hun eigen leerproces en voortgang.

Speciaal Jonge Kind Programma: Piramide Onderwijs op Mijndert van der Thijnenschool

Toelichting van de school

Ontdek hoe de Mijndert van der Thijnenschool in Coevorden een uniek leertraject biedt voor jonge kinderen. Onze gespecialiseerde leerkrachten, allen met de opleiding 'Specialist Jonge Kind', creëren een stimulerende omgeving waar kinderen van 2 tot 6 jaar floreren. Wij geloven in betekenisvol en eigentijds onderwijs, afgestemd op de ontwikkelingsprincipes van kleuters. Ons Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma, Piramide, is ontworpen om eventuele ontwikkelingsachterstanden te verminderen en jonge kinderen een vliegende start te geven in hun basisschoolcarrière. Het Piramide programma bevordert de taalontwikkeling en zorgt voor een naadloze overgang van peuterspeelzaal naar groep 1 en 2. Door spelend te leren, stimuleren we de algehele ontwikkeling van uw kind, met een sterke focus op ouderbetrokkenheid. Zo bouwen we samen aan een succesvolle schoolloopbaan. LEES MEER OVER ONS JONGE KIND PROGRAMMA

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft de Mijndert van der Thijnenschool voor jonge kinderen?

De Mijndert van der Thijnenschool biedt gespecialiseerd VVE-onderwijs, inclusief het Piramide programma, speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen in Coevorden.

De Mijndert van der Thijnenschool biedt gespecialiseerd VVE-onderwijs, inclusief het Piramide programma, speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen in Coevorden.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) Coevorden

Met welke partners werkt de school samen voor het jonge kind programma?

Voor ons jonge kind programma werken we nauw samen met Kinderwereld, een erkende partner voor peuteropvang en voor- en vroegschoolse educatie in Coevorden.

Voor ons jonge kind programma werken we nauw samen met Kinderwereld, een erkende partner voor peuteropvang en voor- en vroegschoolse educatie in Coevorden.

Team | Mijndert van der Thijnenschool in Coevorden | [2025] Schoolregister