Basisschool Sint Bernardus in Clinge

De resultaten van Basisschool Sint Bernardus in Clinge

Current section: resultaten
Koningin Julianastraat 41
4567 Clinge

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Sint Bernardus, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool Sint Bernardus bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Sint Bernardus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden Taal en Rekenen

Het bereiken van het fundamentele niveau in taal en rekenen is cruciaal voor alle basisschoolleerlingen. Dit niveau garandeert dat uw kind de essentiële vaardigheden beheerst voor een succesvolle toekomst. Onze leerlingen in groep acht worden getoetst met de doorstroomtoets om hun niveau aan te tonen. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die het fundamentele niveau behalen. Dit percentage fungeert als een belangrijke signaleringswaarde voor het succes van elke basisschool in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Ambitie Streefniveau: Hogere Prestaties in Taal en Rekenen

Naast het fundamentele niveau streven we ernaar dat zoveel mogelijk leerlingen het streefniveau behalen. Dit ambitieuze niveau biedt een verdieping van de kennis en vaardigheden, wat bijdraagt aan een bredere ontwikkeling. De onderwijsinspectie stelt voor iedere school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau. Deze waarde is afgestemd op de unieke leerlingpopulatie van Basisschool Sint Bernardus, om zo een eerlijke en passende beoordeling te garanderen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Sint Bernardus?

Op Basisschool Sint Bernardus in Clinge wordt het schooladvies zorgvuldig bepaald. In groep 7 vindt er een oriënterend gesprek plaats met ouders en leerling over het voorlopige doorstroomprofiel. Hierbij kijken we naar de taakaanpak, zelfstandigheid en unieke eigenschappen van het kind, aangevuld met resultaten van methodetoetsen en IEP-LVS. In groep 8 bespreken we in januari het voorlopige advies opnieuw met alle betrokkenen. Dit gesprek biedt ruimte voor vragen en verdere afstemming. Na ontvangst van de doorstroomtoetsresultaten in groep 8, ontvangen alle leerlingen een definitief, persoonlijk advies voor het vervolgonderwijs. Indien de toetsuitslag hoger is dan het schooladvies, wordt dit advies aangepast, tenzij dit niet in het belang van de leerling wordt geacht.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkelen van Sociale Vaardigheden op Basisschool Sint Bernardus

Bij Basisschool Sint Bernardus in Clinge staat de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind centraal. Wij geloven dat zelfvertrouwen en wederzijds respect de fundamenten zijn voor succesvol leren en opgroeien. Onze leerlingen leren waardevolle vaardigheden zoals effectief samenwerken en het herkennen en omgaan met eigen emoties en die van anderen. Dit alles vindt plaats in een veilige en stimulerende omgeving waar elke leerling zich gewaardeerd voelt. Onze toegewijde leerkrachten zijn zich bewust van hun belangrijke rol in dit proces. Hun consequente aanpak, afgestemd op onze missie en visie, creëert een positief pedagogisch klimaat. De vier kernwaarden van onze school vormen hierbij de leidraad voor hun handelen.

Samen plezier beleven

Geloof in jezelf en elkaar

Ruimte voor individualiteit

Hoe bevordert Basisschool Sint Bernardus de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Vanaf groep 3 tot en met groep 8 vullen leerlingen twee keer per jaar een 'self-assessment' in. Dit instrument, onderdeel van Inzicht in Eigen Profiel (IEP), helpt hen hun eigen sociaal-emotionele ontwikkeling, leeraanpak en creativiteit te begrijpen. De resultaten, gepresenteerd in spindiagrammen, tonen hoe leerlingen zichzelf ervaren. Dit zelfinzicht wordt verrijkt met observaties van de leerkracht en feedback van ouders, wat resulteert in een compleet beeld van het profiel van het kind. Bovendien maken alle groepen gebruik van KWINK, een effectieve methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling die pestpreventie en een veilige leeromgeving bevordert. Voor de jongste leerlingen in de kleutergroepen gebruiken we KIJK!. Deze observatielijsten worden halfjaarlijks geëvalueerd en besproken met de ouders, om zo de ontwikkeling van elk kind optimaal te ondersteunen.

Welke registratiemethoden gebruikt Sint Bernardus voor sociale opbrengsten?

Basisschool Sint Bernardus monitort sociale opbrengsten nauwkeurig met behulp van de volgende registratievormen:

  • KIJK! observatielijsten
  • Sociaal Emotionele Vragenlijst (SEV)

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet in Clinge?

Onze school maakt voor sociaal-emotioneel leren gebruik van de volgende bewezen methoden:

  • KWINK

Inspectierapport Basisschool Sint Bernardus: Inzicht in Onderwijskwaliteit

Bij Basisschool Sint Bernardus volgen we de ontwikkeling van elk kind nauwkeurig. We gebruiken hiervoor zowel methodegebonden toetsen als onafhankelijke assessments om kennis en vaardigheden in kaart te brengen. Observaties, gesprekken en het analyseren van leerlingwerk zijn essentieel in ons cyclische proces. Onze intern begeleider coördineert dit proces, waarbij doelen worden gesteld, aanpakken worden bepaald en resultaten worden geëvalueerd. Leerkrachten verwerken deze inzichten in groeps- en handelingsplannen, die vervolgens worden vertaald naar concrete blokplannen. Deze plannen beschrijven de aanpak en doelen op korte termijn, waardoor we ons onderwijsaanbod continu kunnen bijstellen. Dit zorgt ervoor dat we niet alleen focussen op de cognitieve ontwikkeling, maar ook op de emotionele groei van onze leerlingen, ter voorbereiding op hun verdere schoolloopbaan.