Roomskatholieke Basisschool De Driesprong in Chaam

Het team van Roomskatholieke Basisschool De Driesprong in Chaam

Current section: team
Wolfsdonk 6
4861 Chaam

Zie hier hoe het team van Roomskatholieke Basisschool De Driesprong is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Roomskatholieke Basisschool De Driesprong. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Roomskatholieke Basisschool De Driesprong bij jullie?

Ontdek hoe goed Roomskatholieke Basisschool De Driesprong bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Roomskatholieke Basisschool De Driesprong zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 73.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (73.7%)
Man (26.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Roomskatholieke Basisschool De Driesprong. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.3%)
25-35 jaar (21.1%)
35-45 jaar (47.4%)
45-55 jaar (10.5%)
55-65 jaar (10.5%)
&ge;65 jaar (5.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Roomskatholieke Basisschool De Driesprong werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.9%)
Direct ondersteunend personeel (10.5%)
Indirect ondersteunend personeel (5.3%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Roomskatholieke Basisschool De Driesprong gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachteninzet en Vervanging op De Driesprong

Bij Roomskatholieke Basisschool De Driesprong werken we met een flexibel rooster, waarbij veel leerkrachten parttime lesgeven. Dit betekent dat uw kind mogelijk met meerdere bekwame leerkrachten werkt gedurende het schooljaar. Sommige docenten combineren hun lesgevende taken met andere schoolgerelateerde verantwoordelijkheden, terwijl anderen gebruik maken van de regeling voor duurzame inzetbaarheid om hun expertise optimaal te benutten. Onze prioriteit is het continu garanderen van kwalitatief hoogstaand onderwijs. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is wegens ziekte of verlof, zetten we direct onze vaste en bevoegde invalkrachten in. Zij zijn speciaal getraind om de lesprogramma's naadloos over te nemen, zowel voor korte als langere periodes, zodat de leerontwikkeling van uw kind gewaarborgd blijft. Het vinden van geschikte vervanging is een uitdaging waar we proactief mee omgaan. We hanteren strikte protocollen, zoals vastgelegd in het vervangingsprotocol van Het Groene Lint, aangevuld met specifieke procedures voor De Driesprong. Deze maatregelen minimaliseren de kans op groepsopvang en zorgen ervoor dat uw kind altijd onderwijs geniet. In uitzonderlijke situaties, die we tot het minimum beperken, informeren we u direct over de getroffen regelingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Schooljaar 2025-2026 zullen de 11 groepen aan het begin van het schooljaar op BS De Driesprong als volgt geformeerd worden:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Zintuiglijke oefening
32.1%
Lichamelijke ontwikkeling
27.2%
Taalontwikkeling
16.8%
Creatieve vakken
8.7%
Rekenen
5.4%
Spel en beweging
4.3%
Herhalingen
2.2%
Bevordering taalgebruik
2.2%
Sociale en culturele vorming
1.1%

Leerjaar 3 t/m 8

Overig
26.3%
Rekenen/wiskunde
19.9%
Taal
14.2%
Lezen
13.2%
Wereldoriëntatie
9.8%
Kunstzinnige en creatieve vorming
9.2%
Bewegingsonderwijs
5.8%
Engelse taal
1.6%

Deskundige Ondersteuning op Roomskatholieke Basisschool De Driesprong

0

Taal en Rekenen: Vroege Onderkenning en Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op De Driesprong zetten we ons in voor een sterke basis in taal en rekenen voor al onze leerlingen. Door gerichte aandacht en de juiste methodieken zorgen we voor optimale ontwikkeling op deze cruciale gebieden. We monitoren de voortgang nauwgezet en passen interventies aan waar nodig.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
ICT Specialist
Kwaliteit en opbrengsten
Groepsdynamiek en gedrag

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Ons School Ondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft uitgebreid hoe wij hieraan werken, met aandacht voor welzijn, zelfvertrouwen en sociale vaardigheden. Dit beleid is gedetailleerd uitgewerkt in ons SOP, dat als bijlage bij dit document is gevoegd voor uw inzage. Hierin vindt u alle specifieke werkwijzen en de rol van onze diverse specialisten.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taakspel
Groepsdynamica

Toelichting van de school:

Een optimale leeromgeving creëren we door aandacht te besteden aan gedrag, werkhouding en taakaanpak. Met onze specialisten bieden we gerichte ondersteuning. We zetten effectieve strategieën in, zoals Taakspel, om leerlingen te helpen zich beter te concentreren en taken succesvol af te ronden. Groepsdynamiek speelt hierin een belangrijke rol, en onze experts begeleiden dit actief.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Kinderoefentherapeut

Toelichting van de school:

De motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen krijgt volop aandacht. We werken nauw samen met externe partners om kinderen hierin optimaal te ondersteunen. Onze school heeft een samenwerking met een kinderoefentherapeut die gevestigd is binnen de schoolgebouwen. Dit zorgt voor laagdrempelige toegang en directe ondersteuning voor kinderen die dit nodig hebben op het gebied van beweging en coördinatie.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medisch handelen en persoonlijke verzorging bieden wij zorg op maat, afgestemd op de individuele behoeften van onze leerlingen. We zorgen voor een veilige en ondersteunende omgeving waarin elk kind zich prettig voelt. Onze school heeft protocollen en procedures om adequaat te handelen bij medische situaties en persoonlijke verzorging, waarbij de privacy en het welzijn van het kind altijd voorop staan.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal
Leerplein voor de onderbouw
Leerplein voor de bovenbouw
Buitenlokaal

Optimale Leerlingontwikkeling: Ons Aanbod voor Extra Ondersteuning

Gedetailleerde Toelichting van De Driesprong

Ontdek hoe Roomskatholieke Basisschool De Driesprong zorgt voor een rijke leeromgeving waarin elke leerling kan floreren. Ons uitgebreide Schoolondersteuningsprofiel beschrijft de huidige en toekomstige mogelijkheden voor extra begeleiding, afgestemd op de individuele behoeften van uw kind. Met ons nieuwste schoolplan voor 2023-2026 zetten we duidelijke stappen richting vernieuwing en verbetering van ons onderwijs. Dit document, dat u eenvoudig online kunt raadpleiden, schetst de strategische doelen die we nastreven. De specifieke ambities voor dit schooljaar zijn helder uiteengezet in zowel ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) als ons jaarplan. Deze plannen garanderen een continue ontwikkeling en kwaliteitsverbetering van het onderwijs dat we bieden aan alle leerlingen van De Driesprong.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Continu Verbeteren van Onderwijs

Welke concrete doelen omvat ons schoolplan voor onderwijsverbetering?

Op Roomskatholieke Basisschool De Driesprong werken we met een gezamenlijk, cyclisch Kwaliteitszorgsysteem. Dit systeem is ontworpen voor continue, systematische aandacht voor het benoemen, normeren, bewaken en verbeteren van de onderwijskwaliteit. Via dit systeem onderzoeken we periodiek, met behulp van specifieke instrumenten, hoe we onze onderwijspraktijk nog beter kunnen maken. Dit stelt ons in staat om verantwoording af te leggen aan ouders, het schoolbestuur, collega's en de onderwijsinspectie. We laten zien hoe ons onderwijs is ingericht en welke stappen we zetten om de kwaliteit te waarborgen en verder te optimaliseren. Voor de ontwikkeling op leergebied verzamelen we data via het CITO-leerlingvolgsysteem, inclusief methodegebonden toetsen en de doorstroomtoets in groep 8, volgens een vastgestelde toetskalender. Deze gegevens worden zorgvuldig opgeslagen voor een compleet beeld van de voortgang van elk kind. Jaarlijks stellen we, in overleg met de inspectie, een managementrapportage op. Hierin verantwoorden we de toetsresultaten en de ontwikkelingslijnen van onze leerlingen. Ons didactisch handelen organiseren we volgens ons unieke Driesprong model. De strategische kaders en de uitvoering van ons kwaliteitsbeleid zijn vastgelegd in ons Schoolplan, waarvoor we samenwerken met schoolplan.nu. Om de schoolbrede kwaliteit te borgen, is er een toegewijd kwaliteitsteam. Dit team, bestaande uit de directeur, de intern begeleider en de opbrengsten coördinator, is gezamenlijk verantwoordelijk voor de continuïteit, ontwikkeling en implementatie van ons kwaliteitszorgsysteem.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen en waar vindt u ons uitgebreide schoolplan?

U kunt ons volledige schoolplan inzien via de volgende link. Hierin vindt u gedetailleerde informatie over onze onderwijsdoelen en de strategieën die we hanteren om deze te bereiken en te borgen voor een optimale leeromgeving.

Speciaal Programma voor Jonge Kinderen op Basisschool De Driesprong

Toelichting van de school

Ontdek de unieke aanpak voor jonge kinderen op Roomskatholieke Basisschool De Driesprong. Wij bieden een veilige en stimulerende omgeving waar uw kind optimaal kan groeien en ontwikkelen. Onze focus ligt op spelenderwijs leren, waarbij we aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen. Dit zorgt voor een soepele overgang naar de basisschool en een positieve start van hun onderwijsloopbaan. Ervaar zelf hoe wij de eerste schooljaren vormgeven met aandacht, plezier en deskundigheid.

Veelgestelde vragen

Biedt Roomskatholieke Basisschool De Driesprong extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Roomskatholieke Basisschool De Driesprong zet zich in voor alle jonge kinderen. We integreren onze pedagogische aanpak om een solide basis te leggen voor elke leerling. Onze school is ingericht om de natuurlijke nieuwsgierigheid en leergierigheid van jonge kinderen te stimuleren. Dit doen we binnen het reguliere onderwijsprogramma, met extra aandacht voor hun ontwikkelingsfase. We geloven in een inclusieve benadering waarbij elk kind de aandacht krijgt die het verdient om te excelleren.

Met welke partners werkt De Driesprong samen voor het jonge kind?

Roomskatholieke Basisschool De Driesprong werkt nauw samen met Puur Kinderopvang om een doorlopende leerlijn te garanderen voor de jongste leerlingen. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en consistente begeleiding. Via Puur Kinderopvang kunnen ouders rekenen op hoogwaardige opvang en educatie die aansluit bij onze schoolvisie. Dit partnerschap versterkt de educatieve keten van kinderopvang tot basisschool. Meer informatie over Puur Kinderopvang vindt u op hun website: https://www.puur-kinderopvang.nl/

Roomskatholieke Basisschool De Driesprong werkt nauw samen met Puur Kinderopvang om een doorlopende leerlijn te garanderen voor de jongste leerlingen. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en consistente begeleiding. Via Puur Kinderopvang kunnen ouders rekenen op hoogwaardige opvang en educatie die aansluit bij onze schoolvisie. Dit partnerschap versterkt de educatieve keten van kinderopvang tot basisschool. Meer informatie over Puur Kinderopvang vindt u op hun website: https://www.puur-kinderopvang.nl/

Team | Roomskatholieke Basisschool De Driesprong in Chaam | [2025] Schoolregister