Vondelschool Bussum in Naarden

Het team van Vondelschool Bussum in Naarden

Current section: team
Amersfoortsestraatweg 12A
1411 Naarden

Zie hier hoe het team van Vondelschool Bussum is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Vondelschool Bussum. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Vondelschool Bussum bij jullie?

Ontdek hoe goed Vondelschool Bussum bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Vondelschool Bussum zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80.8%)
Man (19.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Vondelschool Bussum. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10.7%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (21.4%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (21.4%)
&ge;65 jaar (7.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (27.5%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (19%)
55-65 jaar (17.2%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Vondelschool Bussum werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (69.2%)
Direct ondersteunend personeel (26.9%)
Management (3.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Vondelschool Bussum gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen

Flexibele Personeelsplanning en Invallersbeleid op de Vondelschool

De Vondelschool Bussum volgt de CAO-PO voor alle verlofregelingen. We begrijpen de uitdagingen van het vinden van gekwalificeerde invallers in het basisonderwijs en hebben een proactief beleid ontwikkeld. Bij ziekte of gepland verlof van onze toegewijde leerkrachten, zetten we primair in op interne oplossingen. Dit betekent dat we collega's vragen om flexibel in te springen, extra uren te maken, of dat onze ambulante teamleden tijdelijk klassen overnemen. Deze interne flexibiliteit zorgt voor minimale onderbrekingen in het leerproces van uw kind. Onvoorziene afwezigheid vereist snelle actie. Indien directe vervanging niet mogelijk is, worden leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen. Ouders worden in alle gevallen proactief geïnformeerd over deze regelingen. We streven ernaar dit zo efficiënt mogelijk te organiseren. In uitzonderlijke situaties, waarin leerlingen niet verdeeld kunnen worden of er geen vervanging beschikbaar is voor de gehele periode, kan het voorkomen dat kinderen een dagdeel of een volledige dag thuis moeten blijven. Dit is absoluut niet onze voorkeursoptie en we doen er alles aan om dit tot een absoluut minimum te beperken. De continuïteit van kwalitatief onderwijs staat voorop.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning voor Elke Leerling op de Vondelschool Bussum

1

Taal en Rekenen: Extra Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Leerspecialist

Toelichting van de school:

Op de Vondelschool Bussum bieden we gerichte ondersteuning voor taal en rekenen. Een toegewijde leerspecialist staat klaar om individuele leerlingen of kleine groepjes extra begeleiding te geven. We zetten preventieve leesprogramma's zoals BOUW! in om de taalontwikkeling te stimuleren. Indien nodig, bieden we ook korte, intensieve interventies. Dit kan verzorgd worden door de leerspecialist of een onderwijsassistent. Ons doel is om elke leerling de kans te geven om zijn of haar potentieel op het gebied van taal en rekenen volledig te benutten.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei in Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. Leerkrachten besteden actief aandacht aan sociale vaardigheden (SOVA) met behulp van de methode 'De Gelukskoffer'. We integreren groepsvormende activiteiten in de gymlessen om de sociale cohesie te versterken. Twee keer per jaar meten we het welbevinden met de 'Eigenwijzr' (groepen 5-8) en een sociogram (groepen 3-8). Voor de jongste leerlingen (groepen 1-2) observeren we de ontwikkeling via Parnassys. De resultaten worden besproken met de gedragsspecialist en intern begeleiders voor optimale ondersteuning.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Deskundige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider

Toelichting van de school:

Onze intern begeleiders bieden essentiële ondersteuning aan leerkrachten bij uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Zij adviseren en begeleiden om de leeromgeving zo effectief mogelijk te maken. Voor complexere vraagstukken schakelen we de expertise van Unita in, het samenwerkingsverband voor Passend Onderwijs in onze regio. Onze intern begeleider is hierbij altijd nauw betrokken. Bij specifieke behoeften waarbij externe expertise nodig is, worden de ouders altijd geïnformeerd en betrokken bij het proces.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht lichamelijke opvoeding

Toelichting van de school:

Vanaf groep 3 verzorgt onze gespecialiseerde vakleerkracht lichamelijke opvoeding de lessen. Hierbij ligt de focus op de motorische en lichamelijke ontwikkeling van de kinderen. Deze lessen bevorderen niet alleen de fysieke vaardigheden, maar ook de sociale interactie door middel van groepsvormende activiteiten. De kleuters in groep 1 en 2 genieten twee keer per week van spel- en beweeglessen, wat essentieel is voor hun vroege ontwikkeling.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor vragen of ondersteuning met betrekking tot medisch handelen en persoonlijke verzorging, verwijzen we graag naar de leerkracht of de schoolleiding. Zij kunnen u adviseren over de mogelijkheden binnen onze schoolsetting.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
3
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Extra ruimtes om samen te werken
Extra ruimte om begeleiding te krijgen

Optimale Leerlingondersteuning Vondelschool Bussum: Een Compleet Overzicht

Gedetailleerde Informatie Over Onze Ondersteuningsstructuur

De Vondelschool Bussum hecht veel waarde aan passend onderwijs voor ieder kind. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) is zorgvuldig ontwikkeld in samenwerking met het samenwerkingsverband Unita. Dit profiel schetst ons basisaanbod en de fundamentele ondersteuning die wij elke leerling garanderen. Indien specifieke behoeften buiten ons reguliere aanbod vallen, zoeken wij in nauwe afstemming met ouders en Unita naar de meest geschikte onderwijsplek voor uw kind. Wij geloven in een gedeelde verantwoordelijkheid voor een optimale ontwikkeling. Naast onderwijsgerelateerde ondersteuning onderhouden wij nauwe banden met Jeugd en Gezin Gooi en Vechtstreek. Elk kind in Nederland heeft recht op deskundige jeugdgezondheidszorg, inclusief gratis advies en begeleiding bij opgroeien en opvoeden. Jeugd en Gezin biedt deze essentiële ondersteuning in onze regio, zowel op afroep als via reguliere consultatie. **Consultatiebureau Afspraken: Groei en Welzijn** Alle kinderen worden uitgenodigd voor een consultatie op 5- en 10-jarige leeftijd. Deze afspraken vinden plaats op het consultatiebureau dat u eerder bezocht, of dichtbij de school als uw kind elders onderwijs volgt. Tijdens deze consultaties meten en wegen we uw kind en voeren we gesprekken met de jeugdverpleegkundige. Een visus- en gehoortest is standaard bij 5-jarigen; bij 10-jarigen gebeurt dit alleen indien er specifieke vragen of zorgen zijn. **Vaccinaties: Bescherming en Preventie** Kinderen ontvangen oproepen voor belangrijke vaccinaties. Op 9-jarige leeftijd is dit voor de DKTP- en BMR-vaccinatie. Op 10-jarige leeftijd volgt de HPV-vaccinatie ter preventie van diverse kankersoorten, bestaande uit twee doses. Ontbrekende vaccinaties kunnen alsnog bij Jeugd en Gezin worden geregeld. **Groei, Ontwikkeling en Welzijn: Deskundige Hulp** Bij vragen over de ontwikkeling van uw kind, zoals spraak, voeding, gedrag, pesten, veiligheid of zindelijkheid, staat Jeugd en Gezin klaar. De jeugdarts of -verpleegkundige biedt ondersteuning, advies en kan indien nodig doorverwijzen naar gespecialiseerde hulp. **Opvoedingsondersteuning: Tips en Cursussen** Onze partners van Jeugd en Gezin bieden ook waardevolle opvoedingsondersteuning. Via jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en gezins- en opvoedcoaches ontvangt u praktische tips en begeleiding. In diverse gemeenten worden tevens workshops en opvoedcursussen aangeboden. **Extra Afspraken: Flexibele Ondersteuning** Naast de vaste consultmomenten kunnen er altijd extra afspraken worden ingepland op verzoek van ouders, het kind, de leerkracht of de intern begeleider. Dit waarborgt dat ondersteuning op elk moment van de schoolcarrière beschikbaar is. **MijnJeugdenGezin.nl: Online Toegang tot Gezondheidsinformatie** Via het beveiligde klantportaal www.MijnJeugdenGezin.nl kunt u zelf afspraken maken, wijzigen of annuleren. U heeft hier ook inzage in de groeicurven en vaccinatieoverzichten van uw kind, beveiligd met DigiD. **Bereikbaarheid Jeugd en Gezin Gooi en Vechtstreek** U kunt Jeugd en Gezin Gooi en Vechtstreek bereiken op werkdagen tussen 08.00 en 13.00 uur via telefoonnummer (035) 692 63 50. Voor vragen kunt u ook mailen naar info@jggv.nl of de website www.jggv.nl raadplegen. **SteunpuntGV: Passend Onderwijs in Gooi en Vechtstreek** Wij werken tevens samen met Steunpunt GV (https://www.steunpuntgv.nl/), een waardevolle partner voor ouders die zoeken naar een optimale leeromgeving voor hun kind. Steunpunt GV is bereikbaar via info@steunpuntgv.nl of telefonisch op 06-19196996 voor basisonderwijs. **Toekomstvisie: Versterking van Ondersteuning** De Vondelschool Bussum streeft ernaar de basiskwaliteit continu te verbeteren en het unieke fundament van onze school te versterken. In samenwerking met Unita verkennen we actief mogelijkheden om ons aanbod voor kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong verder uit te breiden, zodat we nog beter kunnen inspelen op individuele leerbehoeften.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan Vondelschool Bussum

Welke Ambities en Doelen Bevat Ons Vierjarige Schoolplan?

Elke basisschool, waaronder de Vondelschool Bussum, hanteert een strategisch schoolplan dat een periode van vier jaar bestrijkt. Ons huidige schoolplan, dat de jaren 2023-2027 omvat, articuleert onze ambitieuze doelen op alle essentiële schoolgebieden: onderwijsontwikkeling, personeelsbeleid, huisvesting en financiële planning. Deze vierjarige ambities vormen de basis voor onze jaarlijkse operationele plannen, zodat we continu werken aan de verbetering van ons onderwijs. Voor de periode 2023-2027 hebben we specifieke ontwikkelingsdoelen gedefinieerd, voortkomend uit thematische aandachtspunten. Binnen onze school hanteren we een robuust kwaliteitszorgsysteem en een meerjarenplanning, gericht op de continue verbetering van zowel de schoolorganisatie als de professionele groei van onze medewerkers. Onze onderwijsaanpak is gebaseerd op doorlopende leerlijnen, waarbij leerstof en onderwijsresultaten naadloos op elkaar aansluiten om een soepele overgang voor elke leerling te garanderen. Dit zorgt voor een solide leerfundament waarop verdere groei kan plaatsvinden. We streven naar een actieve en zelfstandige rol voor leerlingen in hun leerproces, met didactische en pedagogische werkwijzen die hierop zijn afgestemd. Onze focus ligt op het creëren van een omgeving waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen, met de leerkracht als cruciale factor in dit proces. Onze medewerkers opereren vanuit professionele autonomie, met de benodigde handelingsvrijheid binnen duidelijke kaders. Ons integraal personeelsbeleid ondersteunt deze benadering, met de leerkracht als centraal punt in de ontwikkeling van zowel de kinderen als de schoolorganisatie. De ondersteuning op onze school is primair gericht op het faciliteren van deelname van alle kinderen binnen de groep. We hanteren een 'groepsgerichte' aanpak, waarbij we eerst naar de bredere groep kijken en vervolgens focussen op individuele behoeften.

Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelen en Kwaliteitsverbeteringen?

De realisatie van onze educatieve doelen wordt structureel ondersteund door de consequente uitvoering van de jaarcyclus. Hierbij maken we effectief gebruik van studiedagen en teamvergaderingen om onze professionele ontwikkeling te bevorderen. We werken met toegewijde Ontwikkelteams die zich committeren aan langdurige verbeterinitiatieven, inclusief evaluatie en borging van resultaten. Het schoolbestuur en het management monitoren de voortgang nauwgezet via een specifieke monitor en een uitgebreid kwaliteitshandboek. Dit instrumentarium waarborgt de continue kwaliteitsbewaking en aanscherping van onze processen. De ontwikkeling van onze school wordt gemonitord door diverse belanghebbenden, waaronder het bestuur, de directie, het managementteam (MT), de medezeggenschapsraad en het voltallige team van de Vondelschool Bussum, wat zorgt voor een breed gedragen kwaliteitsborging.

Optimale Start voor Jonge Kinderen op de Vondelschool Bussum

Toelichting van de school

De Vondelschool Bussum faciliteert een naadloze overgang van kinderopvang naar groep 1. Wij bevorderen een soepele start door actieve informatie-uitwisseling met lokale peuterspeelzalen en kinderdagverblijven. Ons zorgvuldig ontworpen instroomprotocol betrekt ouders en kinderen nauw bij het proces. Een kennismakingsgesprek met de leerkracht in de klas biedt rust, gevolgd door vijf gewenningsdagdelen. Kinderen van vier jaar oud kunnen hun schoolervaring geleidelijk opbouwen. Na zes weken onderwijs plannen we een startgesprek met ouders om de ontwikkeling en het welzijn van uw kind te bespreken. Ons lesaanbod stimuleert spelenderwijs leren in een rijke omgeving, waarbij we de leefwereld van het kind centraal stellen. Thematisch werken vormt de kern van ons onderwijs, waarin spel, motoriek, sociaal-emotionele groei, taal en rekenen integraal worden aangeboden. Hierbij volgen we de SLO-leerdoelen voor het jonge kind, wat zorgt voor een gestructureerde en betekenisvolle leerervaring.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt de Vondelschool Bussum voor jonge kinderen?

De Vondelschool Bussum biedt een gestructureerd instroomprogramma en thematisch onderwijs, speciaal ontworpen om jonge kinderen een optimale start te geven. Dit omvat een geleidelijke wenningsperiode en nauwe betrokkenheid van ouders.

Met welke organisaties werkt de Vondelschool Bussum samen voor het jonge kind?

De Vondelschool Bussum onderhoudt nauwe banden met lokale peuterspeelzalen en kinderdagverblijven voor een soepele overgang. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende leeromgeving voor jonge kinderen.
Team | Vondelschool Bussum in Naarden | [2025] Schoolregister