
De resultaten van Vondelschool Bussum in Naarden
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Vondelschool Bussum, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Vondelschool Bussum bij jullie?
Ontdek hoe goed Vondelschool Bussum bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen Vondelschool Bussum
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm: minimaal 85% van alle leerlingen dient dit basisniveau te halen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die voor alle Nederlandse basisscholen geldt.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Behaald door Leerlingen Vondelschool Bussum
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en dient als ambitieus doel voor zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van groep acht. Voor elke basisschool wordt, op basis van de specifieke leerlingenpopulatie, een individueel streefpercentage vastgesteld door de inspectie. Dit percentage, de signaleringswaarde voor het streefniveau, is uniek voor de school en reflecteert de inspanningen om leerlingen verder te ontwikkelen dan het basisniveau.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Vondelschool Bussum?
Lees hier meer over de zorgvuldige procedure van schooladviezen op Vondelschool Bussum en de resultaten uit het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs. Ons team werkt nauwkeurig om een passend en kansrijk schooladvies te geven dat de ontwikkeling van elk kind optimaal ondersteunt. Dit proces start al in groep 7 en loopt door tot halverwege groep 8. Wij baseren ons advies op een brede blik, waarbij we leerresultaten van Cito-toetsen (rekenen, begrijpend lezen, taal) en methodetoetsen analyseren. Hierbij kijken we niet naar losse scores, maar naar de doorgaande ontwikkeling van de leerling over een langere periode. Ook de inzet bij projecten, presentaties, boekverslagen en topografie wegen we mee. Daarnaast letten we op essentiële factoren zoals werkhouding, concentratie en intrinsieke motivatie. De verwachtingen van ouders en het kind zelf zijn hierin cruciaal. In groep 7 vindt een indicatiegesprek plaats. In januari ontvangen leerlingen een voorlopig advies. Na de doorstroomtoets in februari (uitslag in maart) kan dit advies worden bijgesteld. Een hogere toetsscore nodigt ons uit tot heroverweging, maar altijd met oog voor het grotere geheel en het welzijn van het kind. Een realistisch advies dat ruimte biedt voor groei is ons ultieme doel.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welzijn op Vondelschool Bussum
Op Vondelschool Bussum staat een positief pedagogisch klimaat centraal. We besteden veel aandacht aan normen en waarden, en creëren een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind zich optimaal kan ontplooien. Orde en regelmaat vormen de basis voor een omgeving waarin leerlingen zich geborgen voelen. Een kind dat zich veilig voelt, kan zich beter ontwikkelen. Daarom zetten wij in op een vriendelijke sfeer en duidelijke structuur. Dit draagt bij aan het algehele welzijn en de persoonlijke groei van onze leerlingen gedurende hun basisschooljaren.
Respect voor elkaar bevorderen
Vertrouwen in eigen kunnen en elkaar uitstralen
Actieve betrokkenheid bij de schoolgemeenschap tonen
Hoe bevordert Vondelschool Bussum de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Vondelschool Bussum hanteert diverse methoden om sociale vaardigheden te stimuleren. We maken gebruik van een sociogram en de methode EigenwijzR om de sociale dynamiek in kaart te brengen en te verbeteren. Daarnaast zetten we creatieve werkvormen in, zoals drama en beeldende vorming, om belangrijke thema's zoals buitensluiting te behandelen. Ook groepsvormende gymlessen, met name tijdens de 'gouden weken', dragen bij aan een hechte en positieve groepssfeer. We hebben een strikt pestprotocol en werken in alle groepen, van groep 1 tot en met 8, met de sociaal-emotionele methode 'Gelukskoffer'. Deze methode helpt leerlingen om een positief zelfbeeld te ontwikkelen en hun sociale omgang te verbeteren, wat resulteert in een prettigere klassfeer.
Welke registratiemiddelen gebruikt Vondelschool Bussum voor sociale voortgang?
Voor het monitoren van de sociale ontwikkeling van onze leerlingen maken wij gebruik van effectieve registratiemiddelen. Deze tools helpen ons om de sociale vooruitgang nauwkeurig in kaart te brengen en waar nodig bij te sturen.
- EigenwijzR
- Sociogram via Parnassys
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Vondelschool Bussum?
Vondelschool Bussum zet actief de methode 'Gelukskoffer' in om sociaal-emotionele vaardigheden te versterken. Deze methode is gericht op het bevorderen van een positief zelfbeeld en een goede sociale omgang bij alle leerlingen.
- Gelukskoffer
Inspectierapport Vondelschool Bussum: Kwaliteit en Ontwikkeling
De Vondelschool Bussum heeft op 18 januari 2024 een bezoek ontvangen van de Onderwijsinspectie. Het inspectierapport bevestigt de bevindingen van onze eigen evaluaties, waarbij de ervaringen van leerlingen, teamleden, intern begeleiders en directie volledig overeenkomen met de observaties van de inspecteurs. De school ontvangt een 'voldoende' beoordeling, wat een solide basis vormt voor verdere kwaliteitsverbetering. De vastgestelde verbeterpunten waren reeds opgenomen in ons jaarplan voor 2024-2025, wat aangeeft dat we proactief werken aan de schoolontwikkeling. Dit bezoek versterkt ons vertrouwen en onze missie om een sterke kwaliteitscultuur te handhaven als fundament voor uitmuntend onderwijs. We beschouwen dit bezoek als een waardevolle kans om onze school continu te verbeteren en onze leerlingen optimaal voor te bereiden op hun toekomst. De inzichten van de inspectie helpen ons om het onderwijs en de ondersteuning van onze leerlingen verder te optimaliseren.