
Het team van Koningin Emmaschool in Bussum
Current section: teamZie hier hoe het team van Koningin Emmaschool is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Koningin Emmaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Koningin Emmaschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Koningin Emmaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Koningin Emmaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 88.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Koningin Emmaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Koningin Emmaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Koningin Emmaschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Professionele Invallers en Flexibele Leerkrachten op de Koningin Emmaschool
Op de Koningin Emmaschool zorgen we proactief voor een stabiele onderwijsomgeving. Mocht een leerkracht onverhoopt afwezig zijn, dan zetten we diverse interne en externe bronnen in om de continuïteit te waarborgen. Onze interne flexibiliteit omvat de inzet van DUO-leerkrachten en andere getalenteerde flexibele krachten binnen ons team. Ook beschikken we over een waardevolle invalpool van gepensioneerde oud-collega's die met veel enthousiasme en passie bijspringen. Bovendien worden onze onderwijsassistenten, die een cruciale rol spelen, ingezet als volwaardige leerkrachten wanneer dat nodig is. Daarnaast maken we gebruik van een externe invalpool via Talent Primair, waardoor we toegang hebben tot leerkrachten die eerder succesvol voor onze stichting of school hebben gewerkt. In uitzonderlijke gevallen kunnen leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere groepen, met een maximum van twee dagen, om zo onderwijsverstoring te minimaliseren. We zijn er trots op dat we in de afgelopen jaren geen enkele leerling naar huis hebben hoeven sturen dankzij onze effectieve interne oplossingen voor ziekte en verlof van collega's. Dit onderstreept onze toewijding aan ononderbroken en kwalitatief hoogstaand onderwijs voor elk kind op de Koningin Emmaschool.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op de Koningin Emmaschool
Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op de Koningin Emmaschool bieden we gespecialiseerde hulp voor taal en rekenen. Twee ervaren intern begeleiders, één voor de onderbouw en één voor de bovenbouw, coördineren deze ondersteuning. Leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften ontvangen hulp op verschillende niveaus. Dit varieert van adaptaties binnen de klas tot gerichte extra begeleiding buiten de groep. Ons remedial teaching protocol beschrijft de aanpak voor individuele leerlingen of kleine groepjes. Een toegewijde remedial teacher is vier dagen per week beschikbaar voor leerlingen van groep 3 tot en met 8. Zij biedt extra ondersteuning om de leerprestaties te optimaliseren, zowel individueel als in kleine groepen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Veilig en Positief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Een van onze intern begeleiders is tevens een gekwalificeerde orthopedagoog. Door middel van het 'Positive Behaviour Support' (PBS) programma werken we gestructureerd aan een positieve en veilige leeromgeving. Dit programma bevordert sociaal gedrag en optimale schoolprestaties.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Leren met PBS
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Binnen alle groepen van de Koningin Emmaschool implementeren we het Positive Behaviour Support (PBS) programma. Dit creëert een veilige en prettige sfeer die leerlingen stimuleert om sociaal gedrag te vertonen en maximaal te presteren. Onze kernwaarden – Plezier, Groei, Veiligheid, Respect en Verantwoordelijkheid – vormen de basis van ons onderwijs. We vertalen deze waarden naar concreet, gewenst gedrag dat we actief aanleren door middel van speciale gedragslessen. Net zoals we lesgeven in rekenen, taal en spelling, besteden we expliciet aandacht aan het aanleren van positief gedrag. Dit draagt bij aan een harmonieuze schoolomgeving voor iedereen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond
Beschikbare specialisten:
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam en Professioneel
Beschikbare specialisten:
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Uitgebreide Ondersteuning op de Koningin Emmaschool
Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Schoolplan Koningin Emmaschool: Vooruitstrevend Onderwijs
Wat zijn de kerndoelen van ons meerjaren schoolplan?
Hoe monitort de Koningin Emmaschool de voortgang van schoolplan doelen?
Downloaden
Download hier ons Officiële SchoolplanOptimale Ontwikkeling Jonge Kind: Koningin Emmaschool Bussum
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt de Koningin Emmaschool Bussum specifieke programma's voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt de Koningin Emmaschool samen voor het jonge kind?
Voor de ondersteuning en ontwikkeling van jonge kinderen werkt de Koningin Emmaschool Bussum samen met SKBNM. Deze samenwerking waarborgt een doorlopende lijn en aanvullende expertise. SKBNM biedt aanvullende kinderopvang en naschoolse activiteiten. Meer informatie over hun diensten vindt u op hun website.