Koningin Emmaschool in Bussum

Het team van Koningin Emmaschool in Bussum

Current section: team
Graaf Florislaan 2
1405 Bussum

Zie hier hoe het team van Koningin Emmaschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Koningin Emmaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Koningin Emmaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Koningin Emmaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Koningin Emmaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.5%)
Man (11.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Koningin Emmaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.8%)
25-35 jaar (30.8%)
35-45 jaar (19.2%)
45-55 jaar (23.1%)
55-65 jaar (23.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Koningin Emmaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (88%)
Direct ondersteunend personeel (8%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Koningin Emmaschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Invallers en Flexibele Leerkrachten op de Koningin Emmaschool

Op de Koningin Emmaschool zorgen we proactief voor een stabiele onderwijsomgeving. Mocht een leerkracht onverhoopt afwezig zijn, dan zetten we diverse interne en externe bronnen in om de continuïteit te waarborgen. Onze interne flexibiliteit omvat de inzet van DUO-leerkrachten en andere getalenteerde flexibele krachten binnen ons team. Ook beschikken we over een waardevolle invalpool van gepensioneerde oud-collega's die met veel enthousiasme en passie bijspringen. Bovendien worden onze onderwijsassistenten, die een cruciale rol spelen, ingezet als volwaardige leerkrachten wanneer dat nodig is. Daarnaast maken we gebruik van een externe invalpool via Talent Primair, waardoor we toegang hebben tot leerkrachten die eerder succesvol voor onze stichting of school hebben gewerkt. In uitzonderlijke gevallen kunnen leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere groepen, met een maximum van twee dagen, om zo onderwijsverstoring te minimaliseren. We zijn er trots op dat we in de afgelopen jaren geen enkele leerling naar huis hebben hoeven sturen dankzij onze effectieve interne oplossingen voor ziekte en verlof van collega's. Dit onderstreept onze toewijding aan ononderbroken en kwalitatief hoogstaand onderwijs voor elk kind op de Koningin Emmaschool.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op de Koningin Emmaschool

7

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op de Koningin Emmaschool bieden we gespecialiseerde hulp voor taal en rekenen. Twee ervaren intern begeleiders, één voor de onderbouw en één voor de bovenbouw, coördineren deze ondersteuning. Leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften ontvangen hulp op verschillende niveaus. Dit varieert van adaptaties binnen de klas tot gerichte extra begeleiding buiten de groep. Ons remedial teaching protocol beschrijft de aanpak voor individuele leerlingen of kleine groepjes. Een toegewijde remedial teacher is vier dagen per week beschikbaar voor leerlingen van groep 3 tot en met 8. Zij biedt extra ondersteuning om de leerprestaties te optimaliseren, zowel individueel als in kleine groepen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Veilig en Positief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Een van onze intern begeleiders is tevens een gekwalificeerde orthopedagoog. Door middel van het 'Positive Behaviour Support' (PBS) programma werken we gestructureerd aan een positieve en veilige leeromgeving. Dit programma bevordert sociaal gedrag en optimale schoolprestaties.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Leren met PBS

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Binnen alle groepen van de Koningin Emmaschool implementeren we het Positive Behaviour Support (PBS) programma. Dit creëert een veilige en prettige sfeer die leerlingen stimuleert om sociaal gedrag te vertonen en maximaal te presteren. Onze kernwaarden – Plezier, Groei, Veiligheid, Respect en Verantwoordelijkheid – vormen de basis van ons onderwijs. We vertalen deze waarden naar concreet, gewenst gedrag dat we actief aanleren door middel van speciale gedragslessen. Net zoals we lesgeven in rekenen, taal en spelling, besteden we expliciet aandacht aan het aanleren van positief gedrag. Dit draagt bij aan een harmonieuze schoolomgeving voor iedereen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam en Professioneel

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Binnenkort een innovatiecentrum!

Ontdek de Uitgebreide Ondersteuning op de Koningin Emmaschool

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Een positief en veilig schoolklimaat is de basis voor effectief leren. Op de Koningin Emmaschool stimuleren we een omgeving waarin elk kind zich geborgen voelt en sterke relaties opbouwt met zowel medeleerlingen als leerkrachten. Dit draagt bij aan een optimale leerervaring voor iedereen. Vanaf de start op onze school volgen en registreren we de individuele ontwikkeling van elk kind. We letten hierbij op diverse ontwikkelingsgebieden, zoals sociale interactie, interesses, leervermogen, motorische, sociaal-emotionele en creatieve ontwikkeling. Veel van deze observaties en resultaten worden vastgelegd in ons digitale leerlingvolgsysteem Parnassys. Hierin bewaren we ook de uitkomsten van Cito- en methodetoetsen voor alle kernvakken, inclusief technisch en begrijpend lezen, spelling, taal, rekenen en wiskunde. Parnassys bevat tevens notities van gesprekken, verslagen en groepsplannen die zorgen voor gedifferentieerd onderwijs. Voor de jongste leerlingen in groep 1 en 2 gebruiken we specifieke observatielijsten. Onze school kent twee ervaren intern begeleiders: één voor de groepen 1 tot en met 4 en één voor de groepen 5 tot en met 8. Deze specialisten coördineren de zorg, ondersteunen leerkrachten bij het opstellen van plannen en het organiseren van extra ondersteuning. Tweemaal per jaar evalueren de intern begeleiders en groepsleerkrachten gezamenlijk de groepsontwikkeling, met speciale aandacht voor de onderwijsbehoeften van de groep en hoe hieraan tegemoet wordt gekomen. Gedurende het hele schooljaar onderhouden zij nauw contact over individuele leerlingen. De intern begeleiders zijn tevens lid van het Management Team en adviseren over het zorg- en onderwijsbeleid, observeren in klassen, voeren gesprekken met leerlingen en ouders, en nemen indien nodig diagnostische onderzoeken af. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft gedetailleerd onze capaciteiten, beperkingen en ambities met betrekking tot de ondersteuning van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Omdat elk kind uniek is, bekijken we per leerling welke ondersteuning nodig is en hoe wij dit het beste kunnen bieden. Indien aanvullende expertise vereist is, schakelen we het samenwerkingsverband Passend Onderwijs UNITA in. Hun ondersteuningsplan definieert de basisondersteuning die scholen zelf bieden en de extra hulp die via het samenwerkingsverband kan worden ingeroepen. We streven ernaar ons aanbod voor hoogbegaafde leerlingen in de toekomst verder uit te breiden, zodat we hen nog beter kunnen bedienen en hun talenten optimaal kunnen ontwikkelen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan Koningin Emmaschool: Vooruitstrevend Onderwijs

Wat zijn de kerndoelen van ons meerjaren schoolplan?

De Koningin Emmaschool streeft naar een positief en veilig pedagogisch klimaat. Dit realiseren we door het borgen en verstevigen van Positive Behavior Support (PBS). We werken aan een uitdagend leerklimaat door het toepassen van het EDI-model. Leerkrachten geven kwalitatief hoogstaande lessen, waarbij differentiatie en actieve deelname van alle leerlingen centraal staan. Ons lesaanbod is gebalanceerd en omvat cognitieve, sociale en creatieve ontwikkeling. Duurzaamheid en burgerschap integreren we in ons lesprogramma en de schoolorganisatie. We bieden zicht op de ontwikkeling van elke leerling door het afstemmen van lesmateriaal en werkwijzen. Een leerlingvolgsysteem ondersteunt de leerkrachten in de onderbouw, terwijl in groep 7 en 8 referentieniveaus worden gebruikt om het onderwijs optimaal aan te laten sluiten bij de leerbehoeften. Een professionele cultuur kenmerkt onze school. We stimuleren open communicatie, kennisdeling en reflectie onder teamleden. Werkgroepen en leerteams werken continu aan de verbetering van ons onderwijs en het welbevinden van iedereen op school.

Hoe monitort de Koningin Emmaschool de voortgang van schoolplan doelen?

De ambities uit ons schoolplan worden vertaald naar concrete jaarplannen. Deze plannen bevatten specifieke doelen, de bijbehorende activiteiten en de evaluatiemethoden om het succes te meten. Gedurende het schooljaar evalueren we de voortgang van ons jaarplan. Aan het einde van elk schooljaar vindt een teamoverleg plaats om de resultaten te bespreken en de doelen en acties voor het komende schooljaar te bepalen. Op stichtingsniveau worden de jaarplannen geëvalueerd tijdens het jaarlijkse kwaliteitsgesprek. Zowel het vierjarige schoolplan als de jaarplannen worden ter goedkeuring voorgelegd aan onze medezeggenschapsraad.

Optimale Ontwikkeling Jonge Kind: Koningin Emmaschool Bussum

Toelichting van de school

Op de Koningin Emmaschool in Bussum bieden we een stimulerende omgeving voor jonge kinderen. Veel van onze leerlingen, waaronder de kleuters, excelleren cognitief en verbaal, vaak aangemoedigd door hoogopgeleide ouders. Onze toegewijde leerkrachten sluiten naadloos aan bij de individuele behoeften en de belevingswereld van elk jong kind. Door continue observatie volgen zij nauwkeurig de ontwikkeling van uw kind. Wij begeleiden elk kind bij het zetten van de volgende ontwikkelingsstap, altijd op hun eigen tempo en niveau. Dit zorgt voor een solide basis en een positieve leerervaring voor alle jonge kinderen op onze school.

Veelgestelde vragen

Biedt de Koningin Emmaschool Bussum specifieke programma's voor jonge kinderen?

De Koningin Emmaschool Bussum richt zich op een brede, geïntegreerde aanpak voor alle jonge kinderen. We bieden geen aparte, extra programma's specifiek voor het jonge kind. Onze reguliere onderwijsactiviteiten zijn echter ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te stimuleren. Dit doen we door aan te sluiten bij hun belevingswereld en individuele leertrajecten.

Met welke partners werkt de Koningin Emmaschool samen voor het jonge kind?

Voor de ondersteuning en ontwikkeling van jonge kinderen werkt de Koningin Emmaschool Bussum samen met SKBNM. Deze samenwerking waarborgt een doorlopende lijn en aanvullende expertise. SKBNM biedt aanvullende kinderopvang en naschoolse activiteiten. Meer informatie over hun diensten vindt u op hun website.

Voor de ondersteuning en ontwikkeling van jonge kinderen werkt de Koningin Emmaschool Bussum samen met SKBNM. Deze samenwerking waarborgt een doorlopende lijn en aanvullende expertise. SKBNM biedt aanvullende kinderopvang en naschoolse activiteiten. Meer informatie over hun diensten vindt u op hun website.

Team | Koningin Emmaschool in Bussum | [2025] Schoolregister