Koningin Emmaschool in Bussum

De resultaten van Koningin Emmaschool in Bussum

Current section: resultaten
Graaf Florislaan 2
1405 Bussum

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Koningin Emmaschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Koningin Emmaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Koningin Emmaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen Koningin Emmaschool

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht via de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van alle leerlingen die het basisniveau behalen. Dit percentage van 85% fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, die uniform is voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten Koningin Emmaschool: Prestaties en Doelen

Het streefniveau markeert een ambitieuzer prestatieniveau dan het fundamenteel niveau. Het doel is dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau bereikt. De onderwijsinspectie stelt, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie van elke school, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage dient als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van de betreffende basisschool.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Koningin Emmaschool?

De Koningin Emmaschool in Bussum hecht veel waarde aan een soepele overgang van basisonderwijs naar voortgezet onderwijs. Onze uitgebreide PO-VO procedure waarborgt een passend advies voor elke leerling. Meer details over deze procedure, inclusief de aanpak en de betrokken partijen, vindt u op onze website. Hier lichten we toe hoe we tot schooladviezen komen en welke mogelijkheden er zijn. Ons doel is om elke leerling optimale kansen te bieden in het voortgezet onderwijs. Bekijk de specifieke doorstroomgegevens om een helder beeld te krijgen van de schooladviezen die onze leerlingen ontvangen.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op de Koningin Emmaschool

Op de Koningin Emmaschool hechten we enorm veel waarde aan de brede ontwikkeling van onze leerlingen. We zien dat veel kinderen uit een welvarend milieu komen en daardoor toegang hebben tot veel informatie. Om ervoor te zorgen dat alle leerlingen een gebalanceerd wereldbeeld ontwikkelen, besteden we extra aandacht aan sociale vaardigheden. Dit doen we door actief te werken aan positief en respectvol gedrag, en door de horizon van onze leerlingen te verbreden.

Plezier en groei

Verantwoordelijkheid en ontwikkeling

Veiligheid en wederzijds respect

Hoe bevordert de Koningin Emmaschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Wij hanteren de Positive Behaviour Support (PBS) methodiek om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren waar elk kind zich gezien en gehoord voelt. PBS is gericht op het aanmoedigen van positief en respectvol gedrag. Onze kernwaarden – RESPECT, VEILIGHEID, VERANTWOORDELIJKHEID en GROEI, onder het genot van PLEZIER – vormen de basis. Leerlingen in groep 3 t/m 6 volgen wekelijks lessen met de Noordwijkse methode, die kritisch denken en zelfreflectie bevordert. Hierbij staat respect voor diversiteit centraal. Daarnaast ontwikkelen we een plan om burgerschap en duurzaamheid structureel te integreren, met een focus op wederzijds respect en verantwoordelijkheid voor elkaar en onze planeet.

Welke instrumenten gebruikt de school om sociale vooruitgang te meten?

De Koningin Emmaschool gebruikt diverse registratie-instrumenten om de sociale opbrengsten van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen. Dit helpt ons om de ontwikkeling te volgen en waar nodig extra ondersteuning te bieden. De gebruikte methoden zijn: - Zien - SuccesSpiegel! - Leerling in Beeld

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?

Voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen maken we gebruik van bewezen effectieve methoden. Deze methoden ondersteunen kinderen bij het ontwikkelen van belangrijke levensvaardigheden. Onze aanpak omvat: - School Wide Positive Behavior Support (SWPBS) - SOEMO-kaarten - Rots&Water training

Inspectierapport Koningin Emmaschool: Kwaliteit en Ontwikkeling

De Koningin Emmaschool in Bussum blinkt uit in een positief en stimulerend leeromgeving. Dit blijkt uit het meest recente inspectierapport van 2021, waarin de school lovende kritieken ontvangt. De onderwijsinspectie was bijzonder te spreken over de effectieve aanpak van het team en de warme sfeer die er heerst. Onze toegewijde leerkrachten herkennen en erkennen de unieke talenten van elk kind, wat essentieel is voor een optimale ontwikkeling. Ontdek zelf waarom de Koningin Emmaschool een uitstekende keuze is voor basisonderwijs. Bekijk de details van het inspectierapport voor een compleet beeld van onze school.

Resultaten | Koningin Emmaschool in Bussum | [2025] Schoolregister