Bussumse Montessorischool in Bussum

Het team van Bussumse Montessorischool in Bussum

Current section: team
Busken Huetlaan 16
1401 Bussum

Zie hier hoe het team van Bussumse Montessorischool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Bussumse Montessorischool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Bussumse Montessorischool bij jullie?

Ontdek hoe goed Bussumse Montessorischool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Bussumse Montessorischool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.7%)
Man (13.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Bussumse Montessorischool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (35.7%)
45-55 jaar (28.6%)
55-65 jaar (28.6%)
&ge;65 jaar (7.1%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Bussumse Montessorischool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (7.1%)
Indirect ondersteunend personeel (7.1%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Bussumse Montessorischool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Continuïteit van Kwalitatief Onderwijs op de Bussumse Montessorischool

Wij begrijpen het belang van een stabiele leeromgeving. Bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten, zoals bij ziekte of andere redenen, zetten wij ons volledig in om direct passende vervanging te regelen. Onze eerste prioriteit is het inzetten van interne vervangers uit ons eigen getalenteerde team. Dit zorgt voor herkenbaarheid en behoud van onze unieke Montessoribenadering voor de leerlingen. Indien interne vervanging niet mogelijk is, maken wij gebruik van betrouwbare externe partners. We hebben een nauwe samenwerking met de poule van Talent Primair Pio voor gekwalificeerde invallers. Daarnaast versterken ervaren kunstdocenten van Qrabbl en Lukida ons team, wat zorgt voor een rijke en gevarieerde onderwijservaring.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepering

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op de Bussumse Montessorischool: Onze Specialisten

3

Optimale Taal- en Rekenontwikkeling voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Leerlingenzorg
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op de Bussumse Montessorischool staat de ontwikkeling van elk kind centraal. Onze toegewijde intern begeleider coördineert de leerlingenzorg en waarborgt de onderwijskwaliteit, met een scherp oog voor zowel leerlingen als leraren. Voor leerlingen die extra cognitieve ondersteuning nodig hebben, is onze remedial teacher twee dagen per week beschikbaar. Daarnaast bieden we gespecialiseerde begeleiding voor meer- en hoogbegaafde leerlingen door onze expert, die eveneens twee dagen per week actief is om deze kinderen extra uitdaging te bieden.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Begeleiding voor Gedrag en Werkhouding

Toelichting van de school:

Onze specialist voor meer- en hoogbegaafdheid richt zich ook op het versterken van de gedragsvaardigheden, werkhouding en taakaanpak van leerlingen. Dit gebeurt in kleine, intensieve groepjes, waardoor we effectieve ondersteuning op maat kunnen bieden aan kinderen die hier baat bij hebben.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Handvaardigheidlokaal

Ontdek Onze Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling

Gedetailleerde Uitleg van de Ondersteuningsstructuur op de BMS

De Bussumse Montessorischool (BMS) gelooft in een persoonlijke aanpak voor elke leerling. Daarom hanteren we een gestructureerd stappenplan voor leerlingenzorg, ontworpen om de unieke behoeften van elk kind te identificeren en te adresseren. Dit plan omvat vier zorgniveaus, zodat we altijd de juiste ondersteuning kunnen bieden. Ons basisniveau, Niveau 1, focust op uitstekend onderwijs binnen de groep. Dit kenmerkt zich door kwalitatieve instructies, effectief klassenmanagement en het gebruik van bewezen Montessorimethodes en materialen. Een nauwgezet leerlingvolgsysteem helpt ons de voortgang van elke leerling te monitoren. Voor kinderen die extra aandacht nodig hebben, bieden we op Niveau 2 verdiepte zorg binnen de groepsles. Dit kan extra leertijd, verlengde instructies of specifieke oefeningen omvatten, allemaal geleid door de deskundige groepsleerkracht. Zo zorgen we dat geen enkele leerling achterblijft. Leerlingen die meer gespecialiseerde hulp vereisen, vallen onder Niveau 3 of 4. Op Niveau 3 bieden onze zorgspecialisten effectieve interventies, vaak intern op de BMS. Bij complexe vraagstukken werken we samen met het samenwerkingsverband, via groeidocumenten en multidisciplinaire overleggen (MDO's), om de beste aanpak te garanderen. Niveau 4 is gereserveerd voor diagnostiek en behandeling door externe experts, voor leerlingen met specifieke en complexere ondersteuningsvragen. Dit geldt voor leerlingen met leerproblemen, dyslexie, dyscalculie, vertraagde taal- en leesontwikkeling, of sociaal-emotionele en gedragsuitdagingen. We streven ernaar om, waar mogelijk, ook op dit niveau ondersteuning te bieden via onze interne zorgspecialisten en in samenwerking met het samenwerkingsverband Unita. Onze toekomstige plannen richten zich op het verder versterken van de ondersteuning op Niveaus 1 en 2 voor alle leerlingen, met speciale aandacht voor hoogbegaafde kinderen. Dit versterkte aanbod zal de ontwikkeling van elke leerling ten goede komen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Pedagogische Visie en Onderwijsdoelen

Welke Visie en Doelen Staan Centraal in Ons Schoolplan?

De Bussumse Montessorischool ontwikkelt een heldere missie en visie. We werken aan een gedeelde visie op modern Montessorionderwijs, die we vertalen naar concrete actiepunten. Deze actiepunten vormen de rode draad in het handelen van ons gehele schoolteam. Ons onderwijs focust op een individuele benadering, geworteld in de principes van Maria Montessori. Om eenheid en een doorlopende lijn in het aanbod te waarborgen, werken we aan gestructureerde werkwijzen voor de basisvakken. Dit zorgt ervoor dat elke leerkracht effectief kan bijdragen aan ons unieke Montessori-systeem. Binnen het Montessorionderwijs zijn lange, geconcentreerde werkperiodes essentieel. Daarom passen we onze lesroosters aan. Dit creëert meer ruimte voor diepgaand werk aan de basisvakken, wat de leerkwaliteit ten goede komt.

Hoe Zorgen Wij Voor Effectieve Kwaliteitsborging en Doelrealisatie?

Onze jaarplannen bevatten specifieke doelen, de geplande activiteiten om deze te bereiken en de evaluatiemethoden. Gedurende het schooljaar evalueren we onze voortgang meerdere keren. Aan het begin of einde van elk schooljaar bespreken we met het team het jaarplan en stellen we de doelen en acties voor het komende jaar vast. Op stichtingsniveau worden de jaarplannen besproken tijdens het jaarlijkse kwaliteitsgesprek. In het dashboardgesprek met het bestuur analyseren we diverse schoolgegevens. Deze data bieden een gedetailleerd beeld van onze onderwijskwaliteit en de behaalde resultaten.

Ontwikkeling van het Jonge Kind op de Bussumse Montessorischool

Toelichting van de school

De Bussumse Montessorischool verwelkomt kinderen uit gezinnen waar ouders vaak hoogopgeleid zijn. Hierdoor zien we dat veel van onze leerlingen, zelfs de allerkleinsten, zich kenmerken door een sterke cognitieve en verbale ontwikkeling. Onze toegewijde leerkrachten sluiten naadloos aan bij de individuele behoeften en de belevingswereld van elk jong kind. Zij observeren nauwgezet de voortgang en ontwikkeling van iedere leerling. Deze observaties stellen ons in staat om kinderen optimaal te begeleiden bij het zetten van de volgende leerstap, altijd op hun eigen tempo en niveau. Zo stimuleren we zelfstandigheid en een liefde voor levenslang leren.

Veelgestelde vragen

Biedt de Bussumse Montessorischool specifieke programma's voor jonge kinderen?

De Bussumse Montessorischool richt zich op een brede, ontwikkelingsgerichte benadering voor alle jonge kinderen binnen ons reguliere basisonderwijs. We bieden geen afzonderlijke, extra programma's die specifiek gericht zijn op 'het jonge kind' als een apart segment.

Met welke externe partijen werkt de school samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Voor het onderwijs en de ontwikkeling van jonge kinderen werkt de Bussumse Montessorischool primair met eigen expertise en middelen. Er zijn op dit moment geen specifieke samenwerkingsverbanden met externe partijen voor dit aandachtsgebied.
Team | Bussumse Montessorischool in Bussum | [2025] Schoolregister